Zwemles

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door lellebel2, 21 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lellebel2

    lellebel2 Fanatiek lid

    18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

    Zoon en dochter gaan dan eindelijk op zwemles. Zoon is aan de wat late kant maar dat komt omdat hij heel lang niet meer op zwemles wilde nadat hij op 4 jarige leeftijd een paar lessen heeft gehad en de badmeester heel erg streng en best gemeen was.

    Recreatief zwemmen hebben we wel altijd gedaan en beiden kunnen al aardig zwemmen maar het gaat natuurlijk om het papiertje en ik ben geen zwemjuf die alles haarfijn aanleert.

    Weet iemand of ze na de eerste paar lessen, als de juf/meester ziet dat ze aardig kunnen zwemmen, wat sneller erdoorheen gaan of volgen ze het normale programma zeg maar. Dat zou me ook niet uitmaken hoor want ze moeten wel echt alles goed kunnen.

    Er was ook een optie voor een turbo cursus maar de kosten daarvan waren 500 euro en ik kan dat voor 2 kinderen niet in 1 keer betalen.
     
  2. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Zwemmen wat ze nu doen is waarschijnlijk niet hoe het echt moet, vaak is het juist lastiger als ze op hun manier al kunnen zwemmen, dan moeten ze het weer anders aan gaan leren. Een nichtje van mij kon met 4 jaar al heel goed zwemmen, maar op haar manier. Zwemles was heel lastig omdat ze zoiets had van, ik kan al zwemmen! Dus ik zou er niet vanuit gaan dat het sneller gaat. Het ligt er echt aan hoe goed ze luisteren en de techniek doorhebben.
     
  3. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.454
    10.655
    113
    Dit. Je weet het gewoon niet. Zwemlessen zijn nooit standaard qua ontwikkeling van een kind.
     
  4. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.485
    8.332
    113
    Het verschilt ook per zwembad hoe het traject verloopt. Hier is een zwembad waarbij je op je eigen tempo door de badjes heen gaat (en dat kan dus ook sneller of langzamer dan gemiddeld) en een zwembad waarbij je gewoon een standaard traject afwerkt (je doet daar met de totale groep 3 maanden over een badje).
     
  5. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.197
    2.836
    113
    Hier heeft ze er 1, 5 jaar over gedaan om a-b-c te halen.
    Ze zouden hier idd ook als groep bij elkaar blijven maar toch mocht ze al eerder afzwemmen.
    We hadden haar wel zelf al leren zwemmen, dus kende al het een en ander, al is dat natuurlijk niet zoals bij zwemles.

    Turbo cursus zou ik niet doen, xe moeten natuurlijk ook spierkracht en uithoudingsvermogen opbouwen.
     
  6. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.491
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Een turbo cursus is mogelijk zonde van je geld, als je kindje - omdat het ouder is - mogelijk lang zoveel lessen niet nodig heeft.

    Of je kindje sneller door de badjes kan gaan, hangt helemaal af van de manier van lessen bij het betreffende bad. Even bellen dus.
     
  7. lellebel2

    lellebel2 Fanatiek lid

    18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties! We zien wel hoe het loopt joh, als ze niet eerder naar een ander badje mogen..so be it. Zolang ze maar hun diploma halen.
     
  8. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Wij hebben bewust een vereniging uitgezocht waar elk kind een eigen route volgt.
    Mijn dochter heeft bijv een jaar gedaan over het leren drijven, bleef dus al die tijd in 1 badje. Vervolgens heeft ze in 1 maand alle andere bandjes doorgelopen en nu de rest van de groep ingehaald.
    Er waren ook kinderen die na 2 lessen over gingen naar volgend badje, kinderen die met 2 bandjes meededen, en kinderen die op aspecten 1op1les krijgen elke week.
     

Deel Deze Pagina