Zwemles

Discussie in 'Corona forum' gestart door Liekje81, 4 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.655
    21.161
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Er wordt nog nergens gesproken over zwemles geloof ik. Zouden ze dat wel bespreken ook, kabinet en OMT?
    Wat denken jullie, zouden zwembaden voor in elk geval zwemles snel volgen na de scholen?
     
  2. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.949
    1.040
    113
    Vrouw
    Ik hoop dat het snel open mag. Wellicht in het buitenbad.
    Heb twee kinderen op zwemles (A en B). Ze hadden bijna hun diploma op zak.
     
  3. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.076
    3.517
    113
    Ik hoop het. Onze jongste was net begonnen sinds begin februari.
    Vind het toch wel een belangrijk ding....
     
  4. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.655
    21.161
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik twijfel of ons buitenbad uberhaupt open gaat dit jaar nog. En dochter gaat zwemles in die kou echt niet leuk vinden :roflmao: Wij zwemmen in een heel ander dorp waar ook geen buitenbad is. Nu al 7 lessen gemist, vind het echt zo zonde. Ze is in september begonnen en stond op koers voor de zomer dr diploma te halen. Ik vind dat misschien nog wel erger dan dat ze niet naar school kan. :oops:
     
    smax vindt dit leuk.
  5. Msee

    Msee Niet meer actief

    In de riolen is Corona gevonden. Dan vraag ik me wel af wat het in zwemwater doet. Genoeg die in het zwembad plassen.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  6. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.655
    21.161
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Corona wordt gevonden in ontlasting, niet in urine voor zover ik weet.
     
    Huismuisie en Msee vinden dit leuk.
  7. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    Gadverdamme :p

    Zwembaden hebben natuurlijk wel chloor en chemicaliën om het water te "ontsmetten" geen idee wat dat met corona doet... Misschien zijn ze dit nog aan het onderzoeken? (hoop ik)
     
    MaMa en Huismuisie vinden dit leuk.
  8. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Ik hoop het wel en ik zou eerlijk gezegd ook niet weten waarom het niet zou kunnen.
    Bij ons zwembad hebben ze een stuk of 8 grote omkleedhokjes waar er tijdens zwemlessen maar 2-3 van gebruikt worden. En daarnaast nog een hoop losse omkleedhokjes. Ik denk dat het bij dit zwembad qua omkleden prima te doen is. Desnoods zwemkleding thuis al onder de kleding aantrekken. Dan kun je ze buiten de kleedkamers zelfs nog vlug uitkleden en heb je die alleen na de zwemlessen nodig. En ouders op 1.5 meter afstand en alleen laten komen en desnoods blijven ze maar in de auto zitten tot de les om is. Bij onze zwemlessen kan je alleen de jongste kinderen vanachter het raam zien zwemmen. De oudste zwemmen in een ander bad zonder raam. En zelfs daar zou het qua ouders opgelost kunnen worden omdat er een grote tribune boven zit.

    Maar het heeft natuurlijk met meer dingen te maken. In een zwembad is het natuurlijk vochtig, warm, klam. Ze denken dat de virus deeltjes in dit soort lucht sneller kan verspreiden.
    Om deze reden mag ik in de wijkverpleging bijv zonder mondkapje geen mensen helpen met douchen. Maar goed, dan sta je natuurlijk in een kleinere ruimte dan in een zwembad.
    Ik hoop dat ze open gaan EN in de zomervakantie doorgaan. Best jammer, die van mij had mogelijk rond de zomervakantie af mogen zwemmen. Nu natuurlijk een achterstand en helemaal als de lessen pas na de zomervakantie pas verder gaan.
     
    Liekje81 vindt dit leuk.
  9. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.621
    11.169
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik heb nog helemaal niks vernomen van de zwemschool van zoon.
     
  10. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.655
    21.161
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik ook niet, maar dat verwacht ik ook niet. Zij weten net zoveel als wij denk ik.
     
  11. sprits

    sprits Fanatiek lid

    21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Bij ons een kort bericht dat ze nog volop aan het onderzoeken zijn wat het virus " doet" in zwemwater.
    Hier moet nog steeds afgezwommen worden maar dat is echt voor de show.
    Ze zouden overleggen of de diploma's niet uitgeschreven en opgestuurd konden worden maar dat is al een maand geleden en niks meer gehoord sindsdien...
     
  12. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.055
    875
    113
    Vrouw
    Wij hebben alleen gehoord dat ze tot 20 mei gesloten zijn. Daarna gaan ze verder kijken. Ik hoop eigenlijk volgende week weer meer informatie te krijgen.
     
  13. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.655
    21.161
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik verwacht pas iets te horen als ze weer open mogen. Zwemschool stuurt wel leuke filmpjes en oefeningen die je kunt doen afgelopen weken. Ik vraag me af of de overheid bezig is met onderzoeken hiervan enzo. Vind het wel jammer dat we er niks over horen.
     
  14. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik verwacht dat dit voor kinderen vanaf 1 juni weer gaat mogen, net zoals andere binnen-sporten. Met natuurlijk aanpassingen zodat volwassenen afstand van elkaar kunnen houden etc.
     
  15. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.655
    21.161
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    O, serieus, heb helemaal niet mee gekregen dat binnen sporten vanaf 1 juni weer mag voor kinderen? :oops:Zou wel echt heel fijn zijn. Er zijn manieren genoeg om als volwassenen niet in contact te komen met elkaar in het zwembad.
     
  16. Patty86

    Patty86 Fanatiek lid

    8 okt 2012
    3.271
    2.443
    113
    Vrouw
    Hier lag dochter na 1.5 jaar eindelijk op koers voor A. Had nog hoop voor de zomer. gaat nu natuurlijk niet meer meer lukken. Hoop maar niet dat ze alles verleren nu. Dochter wil na de zomer turnen. Ze is dan 6 jaar. We hadden eerst gezegd na je A-diploma maar nu gaan we na de zomer gewoon maar kijken. Hier kan ze ook niks aan doen. Jongste start na de kerst met zwemmen. Ze is dan ruim 4.5 jaar.
     
  17. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Oh nee dat bedoelde ik niet - ik verwacht dat binnen sporten weer mag per 1 juni, maar dat is dus nog niet gezegd ofzo...
     
  18. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.655
    21.161
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Haha, was al aan het zoeken geslagen, maar er staat inderdaad dat dat nog niet bekend is. Nou ja, we wachten het maar weer af. Hoop dat ze er 12 mei iets over zeggen. Als 7 lessen gemist en als ze vanaf 1 juni weer mogen zijn dat er 11. En dan hebben we nog mazzel dat de zwemschool de leskaarten heeft bevroren.
     
  19. reckless

    reckless Bekend lid

    17 apr 2014
    788
    284
    63
    Hier toevallig vanochtend gebeld door de zwemjuf. Zij gaf aan dat ze sowieso tot 20 mei niet starten.
    Wel jammer, de oudste was al 1,5 jaar bezig voor A en zat net in het laatste badje. De jongste zou na de zomervakantie starten.
    Het is allemaal nog onduidelijk, dus het blijft afwachten. Ben alleen bang dat de oudste een flinke inhaalslag moet maken. Hij heeft autisme en het heeft echt een tijd geduurd voordat hij een beetje vooruitgang liet zien.
    Het is helaas niet anders, dan nog maar weer wat langer lessen.
     
  20. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.411
    4.732
    113
    Echt? Ik mis dat zwembad zo niet. Ik vind het zo verschrikkelijk altijd. Stress, vies, wachten, gedwongen gezellig doen met ouders waar ik geen zin in heb. Het besef dat ze nu waarschijnlijk extra lessen moet door deze achterstand :| Ik zag dit topic en dacht echt: oja, kut. Dat zwemmen. Ik heb het echt even verbannen voor mezelf :roflmao:
     
    Marti, GossipGirlxoxo, Schuurpapier en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina