Zwemlesblues

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door TopperD, 31 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TopperD

    TopperD Bekend lid

    9 jun 2015
    777
    156
    43
    *zucht*

    Als het dan toch moet, waarom ook niet allemaal tegelijk. Het leed dat zwemles heet.

    Al 2,5 jaar heeft mijn zoon zwemles. En maar stug volhouden want: als ze dan ook eenmaal mogen afzwemmen, dan kunnen ze ook echt zwemmen. En daar scheelt het bij enkele zwemscholen hier in de regio nog wel eens aan.
    Maar goed, 2,5 jaar, waarvan al ruim een jaar 2x per week (dan pakt ie het misschien sneller op, leuk bedacht).
    Nadat wij 8 weken geleden aangaven het toch wel erg lang te vinden duren mocht hij ineens met kleding komen zwemmen. Eerst korte broek en T-shirt, maar inmiddels volgens de nieuwe eisen in vol ornaat (mag nog net zonder regenjas voor A).
    Dan zeggen ze dat hij toch echt wel z'n best moet gaan doen, dan mag hij eind maart mee voor z'n diploma. Yes! Oh nee, wacht. Z'n best doen.
    Dus ik met hem in gesprek. Dat ie maar even goed weet waar hij het voor doet. Zijn muzieklessen nog even extra gepromoot want ooooh, hij wil zo graag op gitaarles.
    De datum voor het proefzwemmen kwam, maar de uitnodiging hiervoor bleef uit. Maar mam, ik heb toch heel goed mijn best gedaan? Dan was ik toch klaar?
    Tja...
    Dus ik nogal geagiteert naar de zwemonderwijzer toe. Waarom mag hij nog steeds niet mee doen?
    Nee, zijn schoolslag was nog steeds echt onvoldoende. En als de anderen 6 banen zwemmen voltooid hij er 2. Hij lijkt niet te luisteren, trekt zijn eigen plan, zijn concentratie is slecht en nee, hij is echt nog niet sterk genoeg!
    En toen knapte er iets in mij. Tig keer zijn we in die 2,5 jaar bij ze geweest. Hoe gaat het? Doet hij wat hij moet doen, kan hij meekomen? Toen ik mijn zorgen uitte werden die door hun van de tafel geveegd. Het antwoord was altijd prima! Hij doet het goed! Dus ik zijn zwemscore maar eens bekeken. Die is sinds juni vorig jaar amper veranderd. Alleen de borstcrawl is voldoende, de rest staat al een eeuwigheid op onvoldoende. Oh nee, door het gat gaat ook prima. Maar niet sterk genoeg?
    Mijn kereltje is zo sterk als een beer. Al vanaf het kdv staan ze versteld van zijn motorische ontwikkeling. Op al zijn rapporten staat gym als bijzonder vaardig omschreven. Niet sterk genoeg my ass. Nee, hij zal niet mooi zwemmen, maar hij is zeker sterk genoeg. Toen de opmerking: hij zwemt in twee verschillende groepen dus het ligt niet aan ons :confused:.
    Nee, dat zeg ik ook niet. Maar dit ligt ook niet volledig aan hem. Of ben ik nou naïef?
    Ik wilde vragen of privé-les misschien iets voor hem kon doen, maar het enige wat ik nu kan bedenken: we kappen ermee!
    Ik ben er zo klaar mee! Nu op school zijn concentratie hem al op de doubleerlijst zet, komt dit niet goed bij mij binnen. Waarom hebben ze dan niet eerder aan de bel getrokken? We hebben er toch regelmatig naar gevraagd. Waarom zijn ze dan niet eerder bij ons gekomen van joh, moet je eens luisteren we zien dit dit en dit, en dat maakt het allemaal wel heel moeilijk. Maar nee, gewoon zeggen dat het goed gaat, je het gevoel geven dat hij er echt bijna is en als dan puntje bij paaltje komt is het ineens knudde met een rietje. En dan ook nog vragen: ja, denk je dat hij het niet gaat redden? En dan die dooddoener: hij kan het wel, MAAR...
    Ja, die horen we zo vaak, die begint zeer te doen.
    En het is echt niet zo dat we geen lange adem hebben, nummer 1 heeft na 3 jaar zwemles en 1 jaar zwemvaardigheid zijn A-diploma gehaald. Maar hij had het probleem dat hij er geen bal van begreep. Al die gesproken aanwijzingen, dat was too much. Maar nummer 2 kan dat prima. Maar doet het dus niet.
    En het komt hem echt de neusgaten uit. Hoe barbaars ik wel niet ben dat ik hem op vrijdag en zondag gewoon in de auto zet, terwijl hij aangeeft bijna dood te gaan. Ik heb hoofdpijn, buikpijn, mijn benen doen zeer, heb last van mijn rug (goh, hij vindt het vast nog heel leuk!) en dan toch moet zwemmen. Want joh, nog even doorzetten, je bent er bijna! En dan krijg je te horen dat echt het meeste nog steeds onvoldoende is.
    Waar doen we het dan voor? Ik ben al druk aan het zoeken naar alternatieven, maar mijn man wil niet switchen. Wel stoppen. Maar dan heeft hij geen diploma. Dat is dan weer iets dat mij weerhoudt om te stoppen. Gewoon het bewijs dat iemand anders ook echt vindt dat hij het kan.
    Maar ik weet het even niet meer, want ook ik ga inmiddels met lood in de schoenen naar de zwemles. Ik wil heel graag eens iemand anders naar hem laten kijken, horen wat die ervan vindt. Maar dat wil mijn man dus niet, want dan moet hij weer helemaal overnieuw beginnen! Als ik de situatie van nu zie, is hij nog niet zo heel veel verder dan het begin :cry:.
     
  2. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Allereerst een super grote knuffel voor jou! Wat een volhouders zijn jullie! Je zoon, maar jij/jullie absoluut ook!

    Ik zou een gesprek aanvragen met de ‘hoofdbadmeester’. Om je frustraties te uiten en vervolgens constructief verder te kijken. En dingen als ‘hij zwemt in twee verschillende groepen’ ed meteen van tafel gooien; lijkt me wel iets wat zij bedacht hebben/in twee van hun ‘eigen’ groepen te zijn?
     
  3. mamavanmimi

    mamavanmimi Fanatiek lid

    13 mei 2010
    2.790
    772
    113
    Tussen de fruitbomen
    Zoals mijn voorganger zegt!

    Hier was het ook altijd een probleem met de jongste. Ze ging niet vooruit, deed waar ze zin in had, was niet sterk genoeg. Geloofde ik nooit want gingen wij met haar zwemmen, zwom ze altijd erg netjes. Ze vroeg zelf ineens wanneer haar groepsgenootjes door mochten naar het volgende bad, wanneer zij nou mocht.
    Na overleg met de zwemjuf mocht ze 2 keer in de week zwemmen, maar ook dit schoot niet op. Ze bleef in badje 2, en ze werd steeds verdrietige, zo sneu.
    Uiteindelijk kwam er hier in de stad een nieuwe zwemschool, met garantieplan. Binnen 10 maanden je zwemdiploma, gelijk aan A,b en c diploma. Koste iets meer maar we hebben de gok gewaagd.
    En volgende week mag ze afzwemmen, binnen 7 maanden!

    Dus ik zou in gesprek gaan, en als de uitkomst niet naar je wens is, kijken of er mogelijkheden voor overstappen zijn. Bij de oudezwemschool was het dan ook zo dat als de ouders maar genoeg klaagden kinderen vanzelf doorgingen om van het gezeur af te zijn..... en dat is ook niet bevorderijk voor het echt kunnen zwemmen......
    Succes!
     
  4. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.023
    2.159
    113
    Ik zou echt naar een andere zwemschool gaan. Pas na 2 jaar met kleren aan? En niet tussendoor aangeven at hij blijkbaar echt moeite heeft ermee? Hoe lang doen andere kinderen daar erover dan? Als je zegt dat hij op school ook moeite heeft met concentratie kan het best dat dat op zwemles ook problemen veroorzaakt. Maar dan hadden ze dat wel eerder aan mogen geven.


    Mijn middelste heeft ook op zo'n waardeloze zwemles gezeten en 2 jaar over a gedaan. Ze lieyem hem maar aanrommelen en als het ons te lang duurde dan gingen we maar weer eens praten en dan mocht hij ineens naar een volgend badje of zo. Het interesseerde hem ook geen bal trouwens en hoewel hij nu echt goed kan zwemmen en al jaren bij de reddingsbrigade zit is hij nog steeds langzaam.

    Mijn jongste hebben we toen naar een andere zwemschool gedaan. Bewust in edn klein groepje van 6 kinderen, dus veel tijd en aandacht.Hij zit er nu toe is 1 jaar op en zwemt sinds een paar maanden ook met kleren aan. Elke maand is er een kijkles waarna de juf met elke ouder even doorneemt hoe het gaat. Deze week gaf ze aan dat hij waarschijnlijk voor de zomer mag afzwemmen. Hij is alleen nog erg jong en klein en mist wat aan kracht en conditie. Hij heeft wel aanleg en geen angst, dat is natuurlijk bij elk kind anders.
    Maar dit geeft dus aan dat er wel veel verschil tussen de scholen kan zitten.

    Ik zou in jouw positie echt naar een andere school gaan kijken. Want of hij kan het echt niet aan en dan kun je beter nu stoppen en later nog eens proberen. Of doorgaan zonder verwachting, gewoon bij wijze van sportieve activiteit. Of hij wordt gewoon niet goed begeleid en dan gaat het elders vanzelf beter.
     
  5. nerdygirl123

    nerdygirl123 Actief lid

    20 jun 2014
    295
    60
    28
    Wat raar zeg..!?
    Hier mijn stiefdochter die er lang over doet (nu ruim 1,5 jr en de bandjes zijn net af), ik vind dit al lang. Maar zij is heel erg bang, klein en niet sterk. Dus dat is een aanwijsbare reden..
    Na een jaar al naar een kleine zwemschool gegaan, kleine groepjes, persoonlijke aandacht.. Niet dat t veel sneller gaat, maar ze doet hier iig wel goed mee (ze moet wel ;))

    Ik zou dus naar een andere zwemschool gaan en daar privéles of iets in kleine groepjes doen.
    Ik vind: met A kun je nog niet echt goed zwemmen, jezelf goed redden.. Maar ik snap je frustratie!
     
  6. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ten eerste: dikke knuffel voor jou!
    Het is echt niet fijn om hier doorheen te moeten...

    Op wat voor zwemschool zit hij?
    Want ik schrik echt dat ie nu pas na 2,5jaar met kleding moet gaan zwemmen? Hoort dat niet gewoon bij de les? Hier was het vanaf dag 1 elke 4de les met kleding aan. Zo leren kinderen echt om met kleding te zwemmen, ipv een paar x oefenen voordat ze op mogen.

    En voor de rest is gebrek aan communicatie verschrikkelijk.
    Hebben ze geen periodieke ouder contact gesprekken?
    En waarom zit hij in 2 verschillende groepen, kwam dat van hen om hem te stimuleren?

    Mijn dochter heeft uiteindelijk ook bijna 3jaar gedaan over haar A en B, dus snap je frustratie heel goed.
    Zij is lichaamlijk ook heel sterk, maar dat staat eigenlijk los van de spierkracht en conditie die nodig is om de afstanden te kunnen zwemmen
     
  7. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Hoe het met kleding gaat verschilt per bad, hier pas vanaf het laatste badje met kleding, dat is meestal dus pas na minstens een jaar zwemles, soms langer. Dat op zich vind ik dus niet zo vreemd. Net als ouder contact gesprekken, dat is hier ook niet (andere bad hier in de buurt heeft dat ook niet).
     
  8. TopperD

    TopperD Bekend lid

    9 jun 2015
    777
    156
    43
    De zwemschool staat goed aangeschreven. Daarom zijn we daar destijds ook heen gegaan. Zeker na verhalen dat kinderen die hier in het plaatselijke zwembad hun A en B gehaald hadden in andere baden uit het bad werden geplukt omdat men ervan overtuigd was dat ze geen diploma's hadden.
    Oudergesprekken hebben we nooit, kijklessen ook niet meer. 1 keer gehad. Met mazzel kun je even een paar tellen met de lesgever praten, maar het zijn vaak dezelfde ouders die vooraan staan.
    Hij heeft les van de zwemschoolhouder. En ja, ze zijn heel streng. 2 jaar ploeteren voor dat diploma is heel normaal hier. Maar dat is gebasseerd op 1x per week les.
    Mijn zoon is echt sterk genoeg. Als ik kijk naar het vrijzwemmen, wat hij geweldig vindt, dan redt hij zich prima. Hij knalt van de glijbaan af, door de stroomversnellingen enz. Hij is absoluut niet bang. Als ik kijk naar de kleindochter van een collega, die heeft daar haar A gehaald, maar durft niet van het startblok te springen. Mijn zoon zou het liefst nog van de hoge duikplank gaan, maar ja, dat mag niet zonder diploma. Conditioneel zit het ook wel goed. Als iedereen moe is, gaat hij nog even een tijdje door. Op de matten, van de glijbanen, stokjes opduiken. Het zit hem dus puur in de concentratie en de verwerking van de instructies.
    Ik ga contact zoeken met zijn badjuf en een andere zwemschool. Verandering van spijs, doet eten, niet waar?
     
  9. nerdygirl123

    nerdygirl123 Actief lid

    20 jun 2014
    295
    60
    28
    Lijkt me verstandig! Als t de concentratie is, kleine groepjes dus.. succes!
     
  10. Janna

    Janna Fanatiek lid

    Ik snap je frustratie echt helemaal. Mijn dochter zit nu twee jaar op zwemles en ook nog steeds geen diploma. En ik zal eerlijk zijn: ze is ook echt nog niet safe alleen in het water. Maar ook zij vindt zwemmen heerlijk, zwemt door het gat, ging al toen ze twee was zelf van die glijbanen in de vorm van een buis. Op de een of andere manier pikt ze die instructies alleen niet goed op. Ik snap het ook niet. Ze zit nu gelukkig wel in het laatste badje, maar ik denk dat we ook daar nog een lange weg te gaan hebben. Ik heb ook zitten denken aan overstappen, maar het probleem is dat ik met de fiets of het ov naar het zwembad moet en dan is dit zwembad eigenlijk het enige bad dat een beetje bereikbaar is. Dit is al 25 minuten fietsen - met kind achterop, enkele reis. Dus ik heb voor mijn gevoel niet echt andere opties.

    Dat je in een ander bad helemaal opnieuw moet beginnen is trojwens niet per se waar hoor. Mijn broertje is destijds ook overgestapt en daar hebben ze hem eerst laten voorzwemmen om te bepalen in welk badje hij mocht beginnen. Hij had vervolgens in no time zijn a en b, dus het kan wel helpen.
     
  11. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.474
    3.153
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Er is voor jullie misschien 1 voordeel aan de nieuwe eisen: Het overleven is belangrijker geworden. Dus in plaats van 4 banen keurig netjes zwemmen - wordt alleen de eerste baan op netheid gecontroleerd (zowel van buik als rug de 1e baan), volgens de officiele eisen. Voldoet hij daar dan ook niet aan? Dat zou ik toch eens navragen...
    Zeker met kleding aan hoeft het niet super netjes te zijn, het hoeft niet eens schoolslag te zijn; maar ze moeten zich zwemmend zelfstandig kunnen redden.
    Hij moet wel alle banen kunnen zwemmen- in een goed ritme etc- om zijn conditie te bewijzen- maar er staat niets genoemd over de snelheid volgens mij.

    succes... ik geloof alleen dat ik daar toch niet zou blijven. Blijkbaar kúnnen ze het hem gewoon niet leren. Anders was dat na 2,5 jaar écht wel gelukt. Wat zou 3 of 6 maanden nu nog toe voegen? Dat zou ik graag willen weten van de lesgever- wat ze ánders gaan doen komende tijd om het hem dan wel te leren - en als ze daar een antwoord op hebben, waarom ze dat 3 maanden eerder al niet gedaan hebben...
     
  12. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.516
    4.576
    113
    Ik zou in ieder geval stoppen net deze zwemschool. 2.5 jaar en nog geen A?? Dat is echt veel te lang! Kan ik mij alleen voorstellen met kinderen met bepaalde problemen. En dan hoort de zwemschool hier op in te spelen. Praten met de docent zou ik niet meer doen. Zinloos. Ze komen gewoon niet verder met jouw kind.

    Dan is het tijd voor een frisse blik n weer plezier krijgen in het zwemmen. En zelfvertruwen voor je kind.

    Ga naar een ander zwembad en doe eerst een aantal privé lessen. Kijk dan of hij kan instromen. En ik zou het bij A houden. Tenzij hij zelf nog B wil. Lukt het echt niet dan stoppen.

    Als hij zichzelf zou kunnen redden zou ik tevreden zijn en stoppen. Er vraagt nooit meer iemand om dat diploma....
     
  13. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    De reacties dat een kind binnen die tijd een diploma moeten hebben vind wel erg zwart wit. Zeker als school aan doubleren denkt vanwege de concentratie.

    Maar de zwemschool had wel eerder aan de bel moeten trekken. Niet ieder kind is geschikt voor groepjes van 12, maar sommige zijn zelfs niet geschikt voor groepjes van 6. Mijn zoon krijgt al bijna 2 jaar prive les en mag pas net met kleren aan en volgende les voor het eerst lange broek en shirt.

    Dat een zwemschool slecht communiceert vind ik niet kunnen, anderzijds kunnen zij er misschien wel vanuit gaan dat ouders zelf naar de zwemscore kijken en niet er nu pas achter komen dat sinds vorig jaar juni dingen nog steeds als onvoldoende staan.

    Als ik dit bij elkaar lees, school denkt aan doubleren, ouders kijken al bijna een jaar niet naar zwemscore, dan ga ik toch andere vragen stellen.
    Zien jullie de concentratie problemen?
    Hoe komt het dat jullie nooit naar de zwemscore kijken?
    Wat zegt hij zelf over zwemles en waar komen de klachten van hem vandaan?
    Hoe vaak hebben jullie echt gevraagd hoe gaat het, wat gaat er wel en niet goed?
    Waarom is er geen kijkles?

    Dit is niet ten aanval ts, want het verhaal over afzwemmen klopt niet vanuit de zwemschool. Ik vraag mij alleen af in hoeverre jullie het misschien ook op zijn beloop hebben laten gaan.


    Ik zou een gesprek aanvragen en daar zo neutraal mogelijk in gaan. Wat speelt er, hoe komt het en wat vinden ze en wat verwachten ze.
    Aan de hand daarvan kan je een keuze maken. Geef je ze nog een x periode de tijd of kies je voor een andere zwemschool. Voor mij persoonlijk zou van zwemles afhalen geen optie zijn.
     
    merah vindt dit leuk.
  14. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.034
    15.043
    113
    Alleen de OP gelezen. Hier was een zwemschoolswitch beste keuze ooit voor de oudste. Hij kon het niet, werkte niet mee, zou weer met kurken moeten gaan zwemmen... Ik was het na een jaar zat, hij zelf ook, elke week gezeur. Andere zwemschool gebeld, verhaal uitgelegt. Mocht een x langskomen met ze (2 tegelijk op zwemles) en dan zouden we kijken of het niveau klopte.... Zonder hulpmiddel in het ondiepe (90cm) dingen laten zien, ging goed dus naar het diepe ivm duiken. De conclusie: als hij net kleding aan ook zo zwemt kan hij over 9 weken mee afzwemmen! :eek: Het is daar om de 8 weken afzwemmen. Gelijk geswitcht en idd na 9 weken mochten ze allebei afzwemmen! En de maand die ze dubbel zwemles hadden ivm opzeggen maakten ze ineens in zwembad 1 ook flinke sprongen :rolleyes:

    Andere manier van lesgeven, nieuwe motivatie (he ik kan het en mag afzwemmen dan als ik mn best doe + thuis smileys/score kunnen zien), minder kinderen in een groter bad dus minder afleiding.

    Achteraf hadden we eerder moeten switchen
     
  15. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.645
    7.430
    113
    Vrouw
    Ik zou overstappen naar een ander zwembad. Mn oudste zat 1.5 jaar op zwemles. Er werd gezegt dat ze af en toe een kinderfysio mee lieten kijken bij alle zwemlessen en bij evt problemen bij de kinderen. Nooit gezien..
    Ze zouden overleggen met de ouders als er iets niet goed ging tijdens het zwemmen. Nooit iets gehoord. Zwemleraar en tevens eigenaar van het zwembad kon zo uit het leger gestapt zijn. Stuk chagerijn, kon nooit een complimentje vanaf. En maar "" hup, hup, hup" schreeuwen dat ze sneller moesten zwemmen.
    Na 1.5 jaar dus nog niet met kleding zwemmen. De hele groep wel en dochter stond er in dr eentje bij zonder kleren. Niet erg motiverend en ze was steeds verdrietig waarom zij niet met kleren mocht.
    Dus gemaild met de vraag wat er niet goed ging met zwemmen, wat de reden is dat zij nog niet met kleding aan mag en dat het demotiverend werkt. Ik verwachtte een mail terug met uitleg waarom.. maar nee hoor. Kreeg een mail waarin stond:" ok prima, dan laten we haar vanaf volgende week ook maar met kleding zwemmeno_O
    Daarna zag ik haar qua zwemmen achteruit gaan. Scores op internet bleven ook hangen. Ook nu geen uitleg. Kind wat huilend naar zwemles ging
    Drama. Je zag dat de zweminstructeurs duidelijk geërgerd reageerde als iets niet goed ging. Maar niks voor doen hoor...
    Toen over gestapt naar een ander zwembad. Daar voor gezwommen om te zien hoe ver ze was en wat bij geschaaft moest worden. Die zwemjuf vroeg vervolgens of ze echt nog voor A af moest zwemmen, of ik niet B bedoelde en waarom ze nog niet met kleding mocht zwemmen?:confused:
    Ze vondt haar netjes zwemmen, niet snel maar daar ging het hun niet om. Ging om overleven. 1 ding had ze wat problemen mee en dat gingen ze bijschaven. Verder totaal andere omgang met kinderen. Vrolijke zweminstructeurs die regelmatig goed zo zeggen en high fives. Je zag haar gewoon veranderen:)
    Geen drama meer om naar zwemles te gaan en na 5 lessen mocht ze met de rest afzwemmen voor dr A diploma :thumup:

    Meteen de jongste ook opgegeven. Dan maar wat verder rijden hoor. En scheelde me ook nog een hoop geld. 14 euro per uur en hier 8 euro voor 45 min.
     
  16. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Lekker naar priveles gaan! Hier hebben ze dat ook en dat werkt echtt. Met max drie kinderen in de groep en ze werken met picto’s. Ik ben heel tevreden.
     
  17. TopperD

    TopperD Bekend lid

    9 jun 2015
    777
    156
    43
    @Averlach: ik zie het niet als aanval hoor, maar de score heb ik wel vaker bekeken. Alleen nu eens teruggekeken welke onderdelen er dan nog niet goed zijn en hoelang daar dan volgens de score geen verbetering in zit. Sinds begin december is er niks meer veranderd, behalve dat hij dan ineens met kleding mocht komen zwemmen. De schoolslag, rugcrawl en de schoolslag op de rug staan al weet niet hoe lang op oranje.

    Ik ken mijn zoon, ik weet dat hoe hij is. Dat het op school nu pas naar voren komt is niet vreemd. Groep 3 is iets heel anders dan groep 2 en daar had hij ook echt een dijk van een juf.

    We hebben echt vaak genoeg aangeklopt bij de juffen. Juist omdat hij is wie hij is. Doet hij goed mee? Pikt hij de instructies op? Houdt hij de les niet op? Toen hij een periode had dat hij echt niet meer wilde hebben we daar gestaan: wat is er aan de hand? Het is drama! Ze konden ons niks vertellen.
    En nu ineens is er vanalles niet goed, luistert hij niet, doet hij niet wat hij moet doen, zwemt hij niet door, geeft er zijn eigen draai aan. En ik geloof echt niet dat dat iets nieuws is.
     
  18. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik zou een gesprek aanvragen waarin je wat concrete dingen wil horen; hoe gaat het, wat gaat goed en wat niet, hoe pakken ze dat nu aan, wat is het plan nu om tot het goede niveau voor A te komen etc. En kijk goed of ze heldere antwoorden kunnen geven, als ze datniet kunnen en blijkt dat ze er niet over na hebben gedacht, maar wat aanmodderen zonder concrete aanpak en visie (specifiek bij jouw kind dus!), zou ik overstappen.

    Mijn dochter is nu 1,5 jaar bezig, 1x per week 45 minuten. En ik zie heel duidelijk dat ze nog onzeker is, dat zit haar vooral nog in de weg én dat wordt ook helder gecommuniceerd. Van haar groepje is nu bijna iedereen klaar, behalve zij en nog een jongetje. Maar hier dus wel duidelijke communicatie en ook een duidelijke aanpak (rustig aan dat zelfvertrouwen opbouwen, ze had er heel lang echt geen plezier in, nu wel en dat houden we dus vast, wij hebben een pakket dus kost ons ook niks extra als ze er langer over doet).
     
  19. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Dat is het nadeel van een verhaal, je leest vaak een gedeelte. Nu je dit schrijft word het voor mij een stuk duidelijker.

    Ik denk dat ik persoonlijk dan naar een andere zwemschool zou gaan om te kijken wat zij zeggen. Onze zwemschool heeft standaard groepjes van 6 kindjes. Daarnaast geven ze de mogelijkheid voor groepjes van 2 of priveles.
    Wij hebben onze zoon eerst een proefles laten zwemmen. Hoe is de instructeur, hoe benaderen zij hem, maar ook wat denken zij van hem en of ze wat kunnen met hem (hij heeft ass). Wij hebben gekozen voor prive les.
    En ik denk dat zoiets ook kan werken voor jouw zoon. Hij vindt het niet meer leuk, wil niet meer. Dus in hoeverre zal hij dan ook echt nog zijn best doen? En logisch, want zo zijn kinderen. Soms is een ander gezicht en een andere methode de oplossing. En een positieve zwemjuf/meester zal waarschijnlijk veel meer bereiken.

    En hier is priveles noodzakelijk, maar ook de uitkomst.
     
  20. Dustin

    Dustin Actief lid

    4 jun 2016
    371
    42
    28
    NULL
    NULL
    onze dochter is nu ook al 2 jaar bezig met zwemles en moet nog 2 badjes voor ze haar a diploma mag behalen. wij hebben van de week een gesprek gehad met haar zwemleraar en die gaf aan dat haar zwemritme nog niet voldoende is. we zitten er aan te denken om haar een extra keer per week prive les te laten nemen want ze word zelf nu ook steeds verdrietig als ze niet door mag.
    hier was het trouwens ook niet handig dat juist haar zwembadje continu wisselde met zwemleraar waardoor de kinderen steeds opnieuw en anders beoordeeld werden. misschien is prive les of les in een kleinere groep ook voor jou kindje beter.
     
    puzzelstukje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina