Zwemmen, bubbelbad enz.. tijdens de zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Zonnetje91, 13 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnetje91

    Zonnetje91 Actief lid

    20 jun 2018
    453
    224
    43
    Vrouw
    Volgende week gaan wij voor een paar dagen naar centerparcs, nu vroeg ik me af, mag je gewoon naar het zwembad als je zwanger ben?

    We hebben een huisje met infraroodsauna en bubbelbad, de infrarood sauna mag je niet in had ik gelezen. Maar mag ik wel in het bubbelbad in het huisje? ( is een normaal bad met van die knoppen erin )

    Het buddelbad in het zwembad sla ik liever over denk ik qua tempratuur , hygiëne enzo:rolleyes:

    Zijn er verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden op zo'n park?
     
  2. tulp123

    tulp123 Bekend lid

    7 feb 2013
    578
    281
    63
    Ja een gewoon bubbelbad, zwemmen etc kan prima. Maar geen sauna in elke vorm. Deze is te heet en infrarood sauna is ook zeker niet verandig. Verder lekker genieten :)
     
    Zonnetje91 vindt dit leuk.
  3. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Tuurlijk mag je zwemmen! Je hebt toch ook niets zwangerschapszwemmen :D

    Bad/sauna eerste trimester af te raden. Infrarood de hele zwangerschap no go, gewone sauna geen probleem als je al eerder bent geweest en weet hoe je op de warmte reageert.
     
    Zonnetje91 vindt dit leuk.
  4. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.595
    13.147
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Sauna mag je alleen in als je dat normaal al op regelmatige basis doet, en dan alleen in het 2e en 3e trimester (dus in jouw geval nu niet).

    Bubbelbad mag alleen laat in de zwangerschap niet meer zodra je de slijmprop verloren bent (in jouw geval nu niet aan de orde).

    Vraag me af of het zwembad op het park tegen die tijd uberhaupt nog gebruikt wordt ivm. corona..
     
    Zonnetje91 vindt dit leuk.
  5. 1Hanneke

    1Hanneke Fanatiek lid

    4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    CP België is dicht, NL vooralsnog wel open maar met beperkingen van max 100p in aqua mundo/restaurant enzo, zou even goed in de gaten houden of je wel kan gaan... :(
     
    Zonnetje91 vindt dit leuk.
  6. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    944
    614
    93
    Vrouw
    Kan prima! Ik zwem wekelijks om m'n conditie op peil te houden en ik ga altijd daarna nog even lekker bubbelen in het bubbelbad :thumup:. Heerlijk voor de ontspanning.
    Ik was een paar weken geleden in een druk zwembad met m'n zoontje en waar ik geen rekening mee had gehouden op voorhand is dat je wel wat risico loopt op trappen in je buik van kinderen die in je omgeving zwemmen dus daar zou ik wel een beetje voor oppassen.
     
    Zonnetje91 vindt dit leuk.
  7. Zonnetje91

    Zonnetje91 Actief lid

    20 jun 2018
    453
    224
    43
    Vrouw
    Dankjewel voor de reacties:) oke dan ga ik wel lekker naar het zwembad en bubbelbad volgende week, en de sauna sla ik over:D
    Ik had gelezen dat het park wel open is, wel gaan naar port zelande, maar dat er vanwege corona wel dingen zijn aangepast. Er mogen nu max 100 personen in het zwembad, en dan kan je reserveren voor een tijdsvak van 1.5 uur.. ook de restaurants en winkels is max 100 personen
     

Deel Deze Pagina