zwemmen in natuurplas

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mowtom, 6 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mowtom

    Mowtom Fanatiek lid

    22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    hoi hoi,

    het is zo warm....ik dacht ik ga zwemmen. Zou ik dat nu nog mogen? Ik ben morgen 39 weken zwanger. Het is in zo'n natuurplas, zo'n afgraving zeg maar. Zou het kwaad kunnen? Ik zou het zo lekker vinden nog ff te zwemmen en mijn buik licht te voelen...Waarschijnlijk zie ik er wel uit als walrus hahahaha
     
  2. yake

    yake Fanatiek lid

    25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Ik zou het risico niet nemen. Ga lekker naar het zwembad!
     
  3. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Waarom niet?
    Zolang je vliezen niet gebroken zijn ;)
    Ik geloof dat ik er niet eens bij zou stilstaan....
    Zwem ze, waar dan ook ;)
    Elmo
     
  4. Mowtom

    Mowtom Fanatiek lid

    22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Ja ka toch nog wel he? Ja het zit zo de hele familie zowat heeft gisteren afgesproken daar te gaan zwemmen...dus ja om nou alleen in een chloorbad te gaan zwemmen is ook zo eenzaam...hahahaha
     
  5. Niet meer actief

    Nee ik zou het niet doen! Het is gewoon smerig, of je nu zwanger bent of niet, hahaha
     
  6. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Chloor is nou inderdaad ook niet echt een natuurlijk bestanddeel ;)
    Elmo
     
  7. Mowtom

    Mowtom Fanatiek lid

    22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Hahahaha ja kirsje jij bent gewoon een viesneus....jij vindt een chloorbad al vies hahahaha tenzij jij je slippers aan mag houden hahahaha...
     
  8. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.711
    32.572
    113
    lekker doen hoor, zolang je vliezen niet gebroken zijn is er niks aan de hand. Alleen uitkijken voor blauwalg enz., maar dat geldt voor iedereen en moet wel aangegeven staan als dat er is.

    Zwem ze!
     
  9. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Tip: waterschoenen...
    Zowel in chloor als "vies" water ;)
    Elmo
     
  10. Niet meer actief

    Ik zit liever in mijn tuin in het badje, lekker schoon, geen last van blauwalg urine en andere uitwerpselen. Maar ik wens je vanmiddag toch heel veel plezier (en anders gaan we gewoon lunchen, is ook veel leuker natuurlijk, maar je moet het zelf weten.....)
     
  11. Mowtom

    Mowtom Fanatiek lid

    22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Jij en in een badje in de tuin dat moet ik zien hahahaha dat is een babybadje schat daar pas jij niet meer in..zal sien wel leuk vinden hahahaha die kruipt er bij
     
  12. Niet meer actief

    Pas ik nog wel in :( volgens mij?
     
  13. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    ik heb vorig jaar gezwomme hier in een natuurplas met 9 wk zwangerschap en niks aan het handje. de volgende dag werd het zwembad gesloten vanwegen blauwalg en heel veel mensen stonden onder de uitslag. ik werd een week later opgenomen met koorts en het hartje van me uk bleek gestopt te zijn met 10,5wk. wat bleek een infectie in me zwangerschapsweefsel maar me baarmoedermond etc was nog intakt.

    ik weet niet of het hier aan gelegen heeft maa voor mijn geen natuurwater meer en zwemmen opzich vind ik al heel eng nu ik zwanger ben maar als ik ga is het zeker een gloorbad voel me dan gewoon veiliger
     
  14. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Blauwalg hadden we ook als uitzondering he ;)
    Maar begrijp je angst nu wel.

    Dan misschien toch maar in je opblaasbadje persen *beeldendenker*

    Foto's?
     
  15. Mowtom

    Mowtom Fanatiek lid

    22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    O das wel heel akelig...nou ja ik denk dat ik toch maar ff een duikje neem en dan lekker onder de parasol kruip. Ik denk dat t wel mee valt met dat t kwaad zal kunnen nu bij mij. Ik voel me nog goed er is nog niks aan de hand hier...helaas...dus ik denk dat t nog wel kan..
     
  16. Pipo

    Pipo Actief lid

    7 jul 2007
    159
    0
    0
    Ik wou gister ook gaan zwemmen (ook 39 weken) maar we zijn toch maar naar een buitenzwembad gegaan en niet naar een natuurplas. Ik wou het risico niet lopen, maar het zwemmen was heeeeerlijk! (nu weer zin in hihi)
     
  17. speeters

    speeters Fanatiek lid

    26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Is dat een natuurplas waar je in mág zwemmen? We hebben hier ook zo'n aantal plassen in de buurt waar vaak in gezwommen wordt, maar ieder jaar verdrinkt er wel iemand door onderwaterstromingen, kleine draaikolken en plotse koudefronten. Ik neem het risico niet om ergens te zwemmen waar het niet de bedoeling is.
     
  18. Denise19

    Denise19 Bekend lid

    17 jul 2007
    632
    0
    0
    Je mag gewoon in een natuurplas zwemmen hoor! Ik was iets van 6 a 7 maanden zwanger en het was zo heet! Ik woonde toen 10 minuutjes van het water af, maar durfde het ook niet. Heb toen aan de vk gevraagd wat zei ervan vond, ze zei.. meid lekker gaan zwemmen! ik vond het heeeeerlijk! En vooral leuk dan toen iedereen naar mn dikke buik keek :)

    Het is altijd een risico, dat zwemmen in een natuurplas, of je nu zwanger bent of niet,idd dat blauwalg,en andere bacterien, ( waar je ziek van word als je het in slikt) maar dan moet je gewoon lekker pootje baden of tot je buik erin gaan!
     
  19. Pipo

    Pipo Actief lid

    7 jul 2007
    159
    0
    0
    Ik vind 6 of 7 maanden zwanger wel iets anders dan bjina 40 weken. Je hebt kans dat je al stiekum wat ontstluiting hebt of iets dergelijks.
     
  20. Mowtom

    Mowtom Fanatiek lid

    22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Nou dames het was heeeeeeeerlijk! 2x kopje onder erin gedoken. Heerlijk afgekoeld. Ik ben blij dat ik gegaan ben eerlijk gezegd. De kleine valt er niet zomaar uit...Nu maar afwachten wanneer de kleine zich gaat aankondiggen eindelijk!
     

Deel Deze Pagina