Zwemmen met een baby

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door FreeRose, 14 mei 2022.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FreeRose

    FreeRose Bekend lid

    12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Na die vervelende coronatijd staat er eindelijk weer een familieweekend gepland in onze familie. Het weekend van 30-9 t/m 3-10 gaan we traditiegetrouw naar Center Parcs. Maar nu ben ik zwanger en ben 1-8 uitgerekend. Natuurlijk weet je nooit hoe het gaat lopen en wanneer je bevalt maar wanneer kun je nou voor het eerst gaan zwemmen met een pasgeboren baby? Het lijkt mij namelijk heel leuk om dat te doen maar ik denk dat onze kleine dan echt nog te jong is. Volgens mij is het advies om pas na de eerste prikjes te gaan zwemmen dus na 2 á 3 maanden.

    Wanneer hebben jullie voor het eerst gezwommen met een pasgeboren baby?
    Iemand goed advies of ervaringen?
     
  2. Sophie2019

    Sophie2019 Fanatiek lid

    21 jul 2018
    1.754
    1.335
    113
    Vrouw
    Zou ook zeggen dat het te jong is. Zou zelf denk ik vanaf 3 maanden pas doen op z’n vroegst.

    Die kleintjes houden moeilijk warmte vast en een normaal verwarmd zwembad is nog best fris.
     
    Spectre en FreeRose vinden dit leuk.
  3. Inge1984

    Inge1984 Fanatiek lid

    10 sep 2015
    1.593
    1.413
    113
    Volgens mij zijn wij voor het eerst gegaan toen ze een week of 10 was. Maar dan alleen in het extra verwarmde baby gedeelte en niet te lang.
     
    FreeRose vindt dit leuk.
  4. SydneyGirl

    SydneyGirl Niet meer actief

    Heb met mijn eerste aan baby zwemmen gedaan vanaf 3 maanden maar het is een heel gedoe voor een heel kort tijdje dat ze überhaupt in het water kunnen blijven ivm warmteverlies. Advies was toen volgens mij na eerste prikjes die toen met 2 maanden waren. Nu is dat pas 3 maanden natuurlijk als je kinkhoestprik in de zwangerschap hebt gehaald.
     
  5. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Ja dat is echt nog te vroeg. Zou minimaal 12 weken aanhouden.
     
    Spectre en FreeRose vinden dit leuk.
  6. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Ja dat is echt nog te jong. Ik zou nog even wachten dan.
     
    FreeRose vindt dit leuk.
  7. Annelies03

    Annelies03 Fanatiek lid

    2 nov 2020
    1.189
    788
    113
    Vrouw
    Wij zijn voor het eerst met 4 (en een beetje) maanden gaan zwemmen..onze zoon kon het toen echt nog maar heel kort volhouden dus vond het nog te vroeg!
     
    FreeRose vindt dit leuk.
  8. Mum1921

    Mum1921 Actief lid

    26 jan 2022
    394
    93
    28
    Zoontje 1 was 8 maanden. Zoon 2 nu 7 maanden heeft nog niet gezwommen. Waren op centerparcs maar vonden t een groot gedoe met weglopende peuter en baby.

     
    FreeRose vindt dit leuk.
  9. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.487
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Alles valt en staat met de temperatuur van het bad waar je naartoe gaat. Daar moet je naar kijken en daar moet je mee vergelijken. Leeftijd zegt weinig zonder watertemperatuur. In het ene zwembad is het 'extra warme bad' 32 graden, in het andere kom je op 34 of 36 graden uit. Hetzelfde geld voor whirlpools.

    Hier in het zwembad wordt baby zwemmen gegeven in water van 32,5 graden. Een kind van 3 maanden, houd dat dat (gemiddeld!) 15 tot 20 minuutjes vol. Maar genoeg die het ook maar 10 minuutjes volhouden. Ben je een maand verder, dan kan dat alweer heel veel schelen. Soms komen er dus wel baby's van 8 / 9 weken.

    Maar eigenlijk zou ik dat alleen doen als je een bad hebt met water van minimaal 34 graden en dan nog is 10 /15 minuutjes lang genoeg. Of eigenlijk: Met 34 graden zou ik het durven uit te proberen wanneer je kindje 2 maanden is - maar meer vertrouwen zou ik hebben bij 35/36 graden. Dat komt veel meer in de richting van het eigen badje. Anders lopen ze gewoon veel sneller het risico om onderkoeld te raken.

    --> bij twijfel; neem je badthermometer mee ;) . Dan kun je makkelijk en snel vergelijken met het badje waar je je kindje zelf in doet.
     
  10. Lammetje91

    Lammetje91 Bekend lid

    12 dec 2016
    836
    519
    93
    Ik zou het zwemmen met baby overslaan. Ze kunnen ivm met afkoelen ook bij 3-4 maanden maar 10-15 min in het water. Lekker meenemen zwembad in en in de wagen laten slapen. En dan om de beurt bij de wagen blijven natuurlijk.
     
    Mum1921 vindt dit leuk.
  11. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.793
    2.534
    113
    Vrouw
    Dit inderdaad. Wij hebben het met beiden rond 4 maanden gedaan. Maar heel eerlijk, pas als ze een beetje kunnen kruipen en zelf zitten werd het pas leuk in het pierenbad.
     
  12. Lammetje91

    Lammetje91 Bekend lid

    12 dec 2016
    836
    519
    93
    Als nieuwe ouders lijkt het zo leuk om lekker te gaan zwemmen. Maar het omkleden etc kost meer tijd en energie dan het zwemmen zelf. En dat heb je ervoor over, want veel kleintjes vinden het heerlijk. Maar in een zwembad met veel lawaai en ook spetterende andere kinderen zou ik met zo’n kleintje (onder de drie maanden) niet doen.
     
  13. blij83

    blij83 Fanatiek lid

    5 jun 2012
    1.945
    1.712
    113
    Ik zou het ook echt nog niet doen vanwege de temperatuur en vanwege infecties. En vanwege de korte wakkertijd die die hummeltjes nog hebben. Lijkt me veel te inspannend.
     
  14. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.639
    3.768
    113
    Mijn jongste is van eind juli, dit was begin oktober in het zwembad. Hij had het prima naar zijn zin :)!

    Bekijk bijlage 724814
     

Deel Deze Pagina