zwemmen na knip

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Annemeis, 14 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annemeis

    Annemeis Fanatiek lid

    11 sep 2011
    2.155
    768
    113
    Beste verloskundige,

    5 maanden geleden hebben we een dochtertje gekregen.
    Daarbij is een knip gezet met een aantal hechtingen. De wond wijkt nog iets, had daarnaar gevraagd op de nacontrole maar volgens de vk hoorde dat omdat het anders te strak/dicht werd voor bijvoorbeeld het vrijen.

    Sinds een week of tien ben ik weer begonnen met zwemmen (wedstrijdzwemmen) 2x in de weeke een pittige training. Het vervelende is nu dat ik steeds van onder water binnenkrijg. Als ik het zwembad uitga loopt er warm water langs mijn benen. Als ik weer aangekleed ben en thuis kom is mijn onderbroek nat. Er komt dus aardig wat water uit. Is dat normaal? kan dat geen kwaad ivm infecties/irritaties? Het is toch chloorwater.

    Verder kan ik niet meer zwemmen als ik ongesteld ben want een tampon wordt in no time volgezogen met zwembadwater en ik ben bang dat als ik dan uit het water kom er bloed met water vermengd uitloopt. Nu zwem ik dus niet meer als ik ongesteld ben. Daarom slik ik nu 2 pilstrips achter elkaar en pas dan neem ik een stopweek omdat ik anders steeds maar 3 weken kan trainen en dan weer een week niet, op die manier kan ik niet met wedstrijden meedoen.

    Niet een heel fris verhaaltje maar ik zit er toch een beetje mee. Moet ik hier verder nog iets mee doen? Of is het verder onschuldig? Heb geen last meer van het litteken en met vrijen voelt het niet anders dan eerst.


    Alvast hartelijk dank!
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

    zwemmen kan geen kwaad, de wond is geheeld dus voor infecties hoef je niet bang te zijn.
    Maar dat je echt water vasthoudt en achteraf verliest vind ik wel een beetje vreemd. Ik zou een afspraak maken met je huisarts om te laten kijken hoe het eruit ziet. Dat met die pilstrip heb je prima opgelost, je hoeft ook helemaal niet elke maand "ongesteld" te worden.

    Mirjam
     

Deel Deze Pagina