Zweten tijdens slaap

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Druif2008, 18 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif2008

    Druif2008 Actief lid

    16 aug 2008
    287
    1
    0
    Mijn zoon van zes weken oud zweet best veel. In eerste instantie alleen nadat hij zich druk heeft gemaakt (huilen). Hij zweet dan vooral op zijn voorhoofd, maar sinds enkele dagen is soms zijn rug kletsnat als ik hem uit bed haal.
    Ik heb niet het idee dat hij te warm ligt. Het wordt niet warmer dan 17C in de slaapkamer. 's Nachts heeft hij een slaapzakje aan en een rompertje en overdag ligt hij in zijn kleding onder een lakentje en een dekentje. Hij is wel een onrustige slaper. CB had inbakeren voorgesteld omdat hij continue wakker wordt van het gezwaai met zijn armen maar van het inbakeren raakt hij helemaal in paniek. Oveirgens lukte het hem om met zijn lijf wild tegen de spijlen aan te duwen dus we zijn daarna meteen gestopt.
    Wij dachten eerst dat het urine was maar zijn luier is droog en zijn rug is dus nat. Ik vind het een beetje eng want toen ik zweten en baby googlede kreeg ik meteen allerlei sites over risico op wiegendood.
    Ik temp mijn zoon regelmatig en zijn temp is altijd tussen 36.9 en 37.2 ook tijdens het zweten.
    Wat denkt u wat het kan zijn en kan ik er iets tegen doen?
     
  2. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

    Het lijkt er op dat hij het gewoon snel warm heeft. Ik snap dan ook dat hij in paniek raakt van inbakeren, dan wordt het nog warmer natuurlijk. Maar in zijn rompertje slapen in een slaapzak en dan nog warm hebben.... ppffff Staat de verwarming aan in zijn kamertje??
    Wat voor slaapzak is het dan? Een winterslaapzak? Is hij overdag ook zo nat op zijn rug of alleen maar 's nachts? Heb je al eens over de puckababy gelezen. Dat is een slaapzak waarbij zijn armen onder de slaapzak zitten zeg maar. Zoek maar eens op op internet.

    Succes!

    Groetjes Adrienne
     
  3. Druif2008

    Druif2008 Actief lid

    16 aug 2008
    287
    1
    0
    Dank voor je snelle reactie.
    Hij heeft inderdaad een winterslaapzak. Maar ik kan geen gewone (zomer)slaapzak vinden nu. Daarom maar in zijn rompertje gelegd.
    De puckababy hebben we ook gekocht. We deden hem aan en het lukte hem zo waar (hij is sterk in zijn armen) om met veel kracht zijn handjes naar boven te krijgen en dan duwt hij constant van zich af. Dat hebben we ook maar gelaten voor wat het is.
    Hij heeft het inderdaad snel warm. Tijdens mijn zwangerschap werd hij al wild in de buik als ik warm werd (door zon oid). Hij zit ook graag bij je maar dan begint hij ook vaak te zweten bij het gedeelte wat tegen je lijf aan ligt/zit.
    Overdag is hij ook soms zo nat op zijn rug of in zijn zij. Meestal als we ergens op visite gaan en eventjes in de kinderwagenbak slaapt. Hoewel ik bij binnenkomst meteen zijn mutsje afdoe, vestje uit en lakentjes openklap. Van de week had hij zelfs door zijn kleding heen gezweet. Het rare is dat zijn temperatuur in zijn nek wel heel normaal aanvoelt, ook tijdens het zweten.
     
  4. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

    Zo te lezen zweet hij al bij geringe inspanning. Het kan zo zijn dat het bij hem past. Heb je er wel eens met een arts over gesproken?? Dat zou misschien een stukje onzekerheid weg kunnen nemen. Ook het CB kan een ondersteunende rol spelen.

    Succes Adrienne
     
  5. Druif2008

    Druif2008 Actief lid

    16 aug 2008
    287
    1
    0
    In het CB heb ik niet veel vertrouwen, maar ik zal inderdaad eens contact opnemen met de huisarts. Dank voor je reactie.
     

Deel Deze Pagina