Dopen en doopfeest??

Discussie in 'De lounge' gestart door Sientje, 3 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Hallo dames,
    Wij hebben besloten 17 september Valentino te laten dopen, we willen er eigenlijk alleen de directe familie bij, maar dan nog komen we op ongeveer 30 personen..ik weet eigenlijk niet zo goed wat te doen na het dopen,een koud buffet laten komen?? of gewoon lekker soep maken en simpel met broodjes??
    en tot hoe laat is normaal??
    Ik hoop dat iemand van jullie hier ervaring mee heeft, en die met mij wil delen, of tips zijn natuurlijk ook van harte welkom!

    Alvast bedankt voor t meedenken.
     
  2. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Mijn ervaring is dat er smorgens zo rond 10 uur bij de kerk verzamelen is en dan rond half 11 dopen en naderhand koffie met een broodje.

    Hoop dat je er wat aan hebt ;)
     
  3. jacoba

    jacoba Fanatiek lid

    6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    Wij houden het altijd makkelijk na de kerk komt de familie koffie drinken met wat lekkers erbij en we zorgen voor gesmeerde broodjes en soep en het is goedkoper dan een buffet. :D
     
  4. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Wij hebben ook na de kerk ( beek is dopen meestal om 12.00) eerst koffie met wat lekkers erbij en daarna twee soorten soep met broodjes erbij.
    Wij hadden op zondagochtend broodjes bij Brodchen in Elten gehaald(van te voren besteld en niet duur) lekkere verse broodjes. Zelf beleg erop en klaar.
    Ook twee staantafels erbij en voor ons was het feest compleet. Dit hebben we nu twee keer zo gedaan en twee keer erg goed bevallen bij iedereen.
    Duurden ongeveer tot 18.00 uur bij ons.

    Groet kwebbel
     
  5. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    dopen, mee naar huis....soep en een broodje......verder een natje en een droogje, en tegen 5en was iedereen weer weg
     
  6. Cinderella

    Cinderella Bekend lid

    20 mrt 2006
    752
    0
    0
    voed.ass.
    Breda
    Toen mijn nichtje en neefjes gedoopt werden, was het ook rond 10 uur in de kerk en daarna bij hun thuis koffie en broodjes.
    En ze had nog wat toastjes en kaas/worst.
    En voor de avond was iedereen weer weg.
     
  7. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Hoi!
    Wij hebben Isa pas laten dopen. We hebben een hele grote taart besteld (voor 25-30 pers) koffie en taart dus voor familie en vrienden.
    Voor een paar familieleden hebben we ook soep en broodjes klaargemaakt.
    Het is maar net wat je zelf wilt. ;)
     

Deel Deze Pagina