Zwnger willen worden en stoppen met roken WIE DOET ERMEE

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Hansje123, 17 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hansje123

    Hansje123 Bekend lid

    3 feb 2009
    921
    0
    16
    Ladies en misschien mannen,

    Jaren hebben wij vrij geleefd en nog steeds. lekker stappen in het weekend. wijntje/biertje (meestal wat teveel) en roken. Nu wil ik heel graag zwanger worden en het moet maar eens klaar zijn met die sigaretten. Denk jij er ook zo over maar heb je moeite, doe mee.
    we kunnen elkaar helpen. Als je trek hebt in een sigaret, stuur een mailtje en daarna ben je alweer vergeten hoe graag je hem wilde.
    Ook mensen die na hun bevalling weer zijn begonnen met roken kunnen meedoen. ik heb nu nog 5 sigaretten in huis en daarna wil ze ook niet meer kopen. ik ben het beu. WIE DOET ERMEE??? HELP mij maar ook jezelf. !!!!!! :-#
     
  2. Iris84

    Iris84 Actief lid

    23 jan 2009
    130
    0
    0
    friesland
    hi hansje ..! ik zit een beetje met t zelfde probleem...enige nadeel is dat je ook geennicotinekauwgum of iets mag hebben omdat daar ook nicotine in zit... :( vind stoppen met roken het moeilijkste wat er is! weet dat t veeeel beter is voor de vrcuhtbaarheid, dat geldt ook voor mijn vriend maar moeilijk man!
    Wanneer stop je? kijk jij er niet tegenop?
     
  3. Hansje123

    Hansje123 Bekend lid

    3 feb 2009
    921
    0
    16
    ik kijk er enorm tegenop. Mijn man rookt ook. hij heeft op rookgebied niet heel veel ruggengraad, dus ben bang dat hij niet kan stoppen. hij rookt wel veel minder dan ik. We moeten dit forum maar proberen te gebruiken als een soort nic. kauwgom. Ik wil er wel voor gaan. Ik heb al weken dat ik bij een sigaret halverwege het niet meer lekker vindt en begin het ook echt vies te vinden in mijn huis etc. daarom had ik nu zo iets dat ik er maar eens voor moest gaan. ik merk dat ik na elk sigaretje een mintje of kauwgom wil omdat ik het zo vies begin te vinden. ik heb nog 5 sigaretten, dus vanavond is het klaar. morgen heb ik niets meer in huis. ik zie trouwens dat wij qua cyclus een beetje gelijk lopen. jij iets eerder dan ik. kunnen we daar veel over kletsen om sigaretten te vergeten.
     
  4. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.243
    7.817
    113
    Gelderland
    Jullie kunnen het!!!


    Ik ben sinds 3 jan gestopt met roken, eerste weken heel moeilijk maar ik ben nu zo blij dat ik er van af ben... :)

    Suc6

    liefs Luna86
     
  5. Desmo

    Desmo Fanatiek lid

    14 feb 2009
    2.925
    0
    0
    Utrecht
    Hoi meiden hier nog een roker. Sinds 1 januari ben ik wel drastisch geminderd. Ik rook er nu nog 4 a 5 per dag. Maar die kan ik ook echt niet missen, vreselijk he :oops:

    Ik schaam me er ook wel voor. Wil zo ontzettend graag een kindje, ben niet meer de jongste en dan toch blijven roken. Mijn vriend vindt het vreselijk en ik rook ook niet in huis.

    Helemaal stoppen is wel het doel. Misschien kan ik met jullie meeliften.
    Laten we er samen voor gaan!
     
  6. Emmy X

    Emmy X Bekend lid

    18 nov 2008
    895
    0
    0
    Zet hem op meiden :D

    Ik ben zelf alweer 3 jaar geleden gestopt met roken, na bijna 20 jaar.
    Ik heb voor die tijd vaak 'geprobeerd' te stoppen, maar dat woord zegt eigenlijk al genoeg.
    De laatste keer ben ik gewoon gestopt, zonder het proberen.

    Als stimulatie wil ik zeggen dat het zo fijn is als je niet meer aan die ellende vast zit, ik vind het nu echt stinken als ik sigaretten ruik, gek joh.

    Als je het even moeilijk heb, denk dan aan je toekomstige kindje, en hoe fijn het is als je gezond oud kan worden en je kind een actieve, fitte ouder kan geven, die ook nog lekker ruikt!

    Sucess.
     
  7. Hansje123

    Hansje123 Bekend lid

    3 feb 2009
    921
    0
    16
    Desmo en Iris leuk dat jullie het ook willen doen. Mijn man vond het helemaal fantastisch dat ik ging stoppen, maar zelf loopt hij lekker met een pakje in zijn zak. Mijn eerste beproeving heb ik nu al en het is de eerste dag!daarom schrijf ik maar even. Als ik opsta met mijn man, gaan we samen ontbijten en doen we samen een kopje koffie met een sigaretje. Vanochtend hij wel en ik niet. zit nu allen thuis achter de compu. had er normaal gesproken nu al 3 opgestoken. Luna en Emmy bedankt voor de peptalk we gaan ervoor. [-X

    Desmo ik zie dat je over twee dagen mag testen? is dat nog steeds zo? als het zo is succes!
     
  8. Emmy X

    Emmy X Bekend lid

    18 nov 2008
    895
    0
    0
    :whistle:
    Goed zo Hansje, weg met die vieze stinkstokkies.
    Het valt of staat inderdaad allemaal met motivatie, en als je naar je eigen toekomst met een kindje kijkt word het ineens allemaal heel duidelijk.
    Mijn vader heeft een paar jaar geleden een hartaanval gehad, ader dichtgerookt, pakje per dag. Hij heeft het wel overleefd maar heeft heel lang moeten revalideren.
    Hij was toen 62, geen leeftijd om je kind te verlaten.
    Sinds die tijd begonnen sigaretten steeds viezer te smaken, maakte ze halverwege uit, vond het stinken.

    Je hebt nu besloten om een niet-roker te zijn.
    Ik heb er wel wat aan gehad om niet te zeggen "ik ben gestopt" maar in plaats daarvan "ik rook niet" .
    Serieus waar, het is zo'n opluchting om niet meer je leven te laten beheersen door die dingen, niet meer er aan te hoeven denken of je nog wel genoeg hebt, of je wel een aansteker bij je hebt.
    Wat kan ik nog meer zeggen om je te stimuleren?

    Weet het even niet, behalve JE KAN HET!
    Neem afscheid van die vriend die niet je vriend is.

    Heel veel sterkte.
     
  9. Desmo

    Desmo Fanatiek lid

    14 feb 2009
    2.925
    0
    0
    Utrecht
    Vandaag was een vervelende dag op kantoor en ja ... heb er alweer 5 gerookt :oops:
    Maar vanavond doe ik het niet meer, morgen weer proberen het tot 3 te beperken.

    En ja, nog 2 dagen voor testen ... als ik het zo lang kan volhouden hihihi. De test ligt klaar maar van de week had ik ongi-krampen dus ik verwacht geen wondertje deze maand :(
     
  10. Hansje123

    Hansje123 Bekend lid

    3 feb 2009
    921
    0
    16
    he desmo,

    wel goed dat het er toch maar 5 waren. ik weet van alle mensen dat gelijk stoppen het meeste effect heeft en de meeste kans van slagen, maar lastig. Ik heb het gisteren lastig doorstaan, alleen 's avonds na het eten bij de koffie. ik werd gek, hyper en ging me vervelen. ik heb er toen toch 2 genomen. slecht he? ik ga net zoals jij proberen vandaag te minderen dus dat zou betekenen 1 of geen.

    wordt jij in die 2 weken wachten ook zo gek. ik kan pas over 2 weken testen. ben nu al een soort van benieuwd of het eindelijk is gelukt deze maand. dit is onze 5de ronde.
     
  11. Desmo

    Desmo Fanatiek lid

    14 feb 2009
    2.925
    0
    0
    Utrecht
    Hoi Hansje, nou bij mij gat het niet best hoor.
    Ik wil echt niet meer als 5 per dag roken, maar ik zit nu al op 5 :oops:
    Als ik werk is het wel te doen, maar zoals vandaag als ik vrij ben ... gaat het helemaal fout.
    En het erge is, ik roep maar steeds dat ik echt alles over heb voor een beebje en dit lukt me gewoon niet.

    Vanmorgen heb negatief getest, vandaar ook die 5 sigaretten al vandaag.

    En nee, ik kan ook niet wachten. Heb gewoon geen geduld. Maar ik mag van mezelf niet eerder testen dan mijn NOD dag. Dat was dus vandaag :cry: Vervelend is wel dat ik nog niet ongi ben, dus ik ga de hele dag zitten wachten tot die ellendige duivels komen.
     
  12. Pukje

    Pukje Lid

    13 feb 2009
    21
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in de Kempen
    Meiden, jullie KUNNEN het! Ik ben zelf de meest verslaafde geweest ooit en het is me gelukt! Sinds september rookvrij!

    Wat ik heb gedaan is twijfelachtig, maar wel effectief: heb een maand lang electronische sigeret gerookt met 0% nicotine ampullen, en dan alleen als ik echt zin had in een sigaret. Was eerste dagen moeilijk, maar begon te wennen.
    Ik weet dat t ding ter discussie staat, maar dat staat roken ook ;) En ik ben nu al 5 maanden helemaal 'clean' :-D

    De enige motivatie die ik mezelf bij elke trek in een sigaret voor ogen houd is een gezond kindje en t was een enorme trigger om het vol te houden. Nog steeds, want soms krijg ik weer zin in een peuk en dan even concentreren op de babykoorts en de trek is meteen weg.

    Hoe dan ook, wens jullie allen sterkte! En jullie kunnen het! :)
     
  13. Desmo

    Desmo Fanatiek lid

    14 feb 2009
    2.925
    0
    0
    Utrecht
    Heb geen sigaretten meer. Eind van de ochtend de laatste gerookt.
    Ik ga ervoor. Ben nu al niet meer te genieten :(
     
  14. Desmo

    Desmo Fanatiek lid

    14 feb 2009
    2.925
    0
    0
    Utrecht
    Nog steeds niet gerookt. Zou ergens wel willen maar ben ook nogal misselijk dus ik loop nog niet tegen de muren op.

    Hoe gaat het bij jullie?
     
  15. Pukje

    Pukje Lid

    13 feb 2009
    21
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in de Kempen
    Had net zin in een peuk, maar heb hem weerstaan met een kop Marocco-kruidenthee :-D

    Ik begin toch aan je testkwaliteit te twijfelen met dat misselijkverhaal Desmo, als ik over een weekje terug ben wil ik eigenlijk wel een andere banner bij je zien! :) Je ziet het, ik blijf hoop houden voor je!

    Groetjes, Pukje
     
  16. Iris84

    Iris84 Actief lid

    23 jan 2009
    130
    0
    0
    friesland
    hi Desmo.. wat spannend, 2 dagen overtijd!
    Ik rook nog steeds helaas... maar wel al veeel minder gelukkig, zit ook aan de 5 a 6 per dag nu.. t begint me gelukkgi ook steeds meer tegen te staan dus ga de goede kant op..
    pfff, heb steeds van die heftige steken in mn rechter eierstok...wat is dit toch? lees van alles over bbz en gewone zwangerschapssymptomen enz maar weet t echt niet,,, ben niet zo dat ik voor ieder pijntje naar de HA ga...weten jullie hier misschien meer over?
     
  17. lies

    lies Lid

    11 aug 2008
    43
    0
    0
    Hallo 'verslaafden',

    Wat een goed topic! Gelukkig heb ik het zelf niet meer nodig. Ik ben inmiddels bijna 6 mnd zwanger van de derde. Ook ik was een nicotine junk. Op het moment dat mijn man en ik besloten te proberen een kind te krijgen wilden we beiden stoppen met roken. Moeilijk, moeilijk, moeilijk! Zelf ben ik uiteindelijk pas gestopt toen ik met de zw. test in mijn handen stond en daadwerkelijk zag dat ik zwanger was. Ik heb mijn laatste sigaret toen natuurlijk nog even opgerookt, je bent niet voor niets verslaafd... Het enigste wat mij daarna tijdens mijn zwangerschap ervan kon weerhouden er niet weer eentje 'op te steken' was het beeld in mijn hoofd dat er een kind in mij groeide die het ontzettend benauwd zou krijgen als ik zou roken en al die enge ziektes en afwijkingen die je dan kunt bevorderen in hun groei. Ik heb het 9 maanden lang regelmatig erg zwaar gehad. Misselijk, jeuk, zweten etc. maar het is me gelukt en inmiddels rook ik al ruim 5 jaar niet meer. Voor de eerlijkheid moet ik erbij vertellen dat ik na mijn bevalling op alcoholachtige momenten, heel, heel soms nog een sigaretje rookte. Tot op een gegeven moment er een omslag kwam en ik er echt misselijk, tot overgevens toe, van werd. Toen was het uiteraard helemaal klaar. Mijn vriend heeft er ietsje langer over gedaan. Hij rookt sinds ongeveer een jaar niet meer. Wat wel heel erg geholpen heeft is dat hij vanaf het begin af aan niet meer in huis heeft gerookt. En sowieso vanaf dat onze eerste geboren is wordt er al niet meer binnen gerookt! Dus ook niet door bezoek. Dat wilde ik mijn kinderen toch echt niet aandoen. Ik weet uit ervaring hoe het is om met je ouders in de auto te zitten die lekker doorroken terwijl je toch echt duidelijk maakt dat je er niet tegen kunt.

    Nu ben ik nog steeds iedere dag blij dat ik een echte niet-roker ben. Blij als ik de kleren van een roker ruik, blij dat ik veel beter kan ruiken, blij dat ik niet meer afhankelijk ben van de nicotine, tegenwoordig ook blij na een avondje uit dat je kleren en slaapkamer niet meer naar de rook stinken, blij dat ik na een avondje stappen geen rare dingen meer hoef uit te halen om toch nog aan een sigaretje te komen, kortom RUST in mijn hoofd en in mijn lichaam!

    Dames, ik wil jullie bij deze echt heel veel succes toewensen. En...het kan echt! Maar het is gewoon niet gemakkelijk en ik denk dat dat heel goed is om je te realiseren. Sigaretten, echt waar, het zijn net harddrugs.

    SUCCES en blijf volhouden. Uiteindelijk gaat het je lukken!
    Groetjes.
     
  18. Hansje123

    Hansje123 Bekend lid

    3 feb 2009
    921
    0
    16
    ik heb per ongeluk een privebericht gestuurd terwijl het eigelijk een gewoon bericht was, sorry daarvoor.

    maar nog steeds misselijk? heb je al goed nieuws voor ons dan?

    ik vind het wel lastig het echte stoppen. Mijn man wil inmiddels ook meedoen. dus volgende week gaan we er met z'n tweeen voor. weg met die peuken. inmiddels rook ik er 3 per dag etrwijl ik een pakje rookte dus dat is al een vooruitgang
     
  19. lies

    lies Lid

    11 aug 2008
    43
    0
    0
    Oh ja, dat was ik natuurlijk vergeten te vertellen. Al die klachten worden geleidelijk aan steeds minder en uiteindelijk zijn ze helemaal weg. Bij mij was het zo dat na een jaar ook die afhankelijkheid van het willen roken weg was. Behalve na alcoholgebruik natuurlijk. Maar ook dat gaat over. Inmiddels vind ik roken al heel lang vies en krijg ik echt geen behoefte aan een sigaret als ik iemand zie roken. Eigenlijk voel ik me nu zoals iemand die nooit gerookt heeft. Maar...tijd doet heel veel. Het moet als het ware uit je systeem geslepen worden. Ennuh...het enige wat echt werkt is geen een sigaret meer roken. Afbouwen werkt niet. Ik heb het jaren daarvoor heel vaak geprobeerd. Uiteindelijk rook je geleidelijk aan weer even veel als daarvoor! Wat je onder ogen moet zien is dat het een verslaving is net zoals bijvoorbeeld heroine of zoiets dergelijks! En net zoals bij iedere verslaving is het zo dat je niet kunt keizen voor een beetje. Helaas...

    Succes en de aanhouder wint!
     
  20. Desmo

    Desmo Fanatiek lid

    14 feb 2009
    2.925
    0
    0
    Utrecht
    Dank je wel voor je bemoedigende woorden Lies. Super dat je je ervaringen met ons wilt delen. Want het is zwaar jongens, pfffff.
    Gisteren weer ongi geworden en het eerste wat ik dacht was dat ik dan ook wel weer een pakje kan kopen. Gelukkig heb ik het niet gedaan en heb er eentje gebietst bij de buurman hihihi.

    Die misselijkheid helpt wel maar ik weet niet waar die vandaan komt, heel vervelend :(

    Naja, nu volhouden met z'n allen en straks, ooit een gezonde baby :)
     

Deel Deze Pagina