ZZP/Gastouderopvang en bekkeninstabiliteit

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Tina2012, 22 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tina2012

    Tina2012 Lid

    5 mei 2012
    17
    0
    0
    kinderopvang, gastouderopvang
    zaandam
    Hallo lieve mede (toekomstige) mama's,

    Ik zit in een hele vervelende situatie en vroeg me af of er meerdere zijn/waren en of jullie tips hebben!

    Ik ben ZZP'er ( heb een gastouderopvang aan huis, ouders brengen hun kinderen bij mij) en werk 48 uur in de week. Ik heb 2 baby's (4 maanden en 7,5 maand) en 2 kinderen van net 2 jaar. Nu is er sinds afgelopen donderdag bekkeninstabiliteit geconstateerd bij mij. Ik ben geen pieper en geef niet snel op, maar ik had al weken last van mijn stuitje, onderrug en benen. Toch maar advies gevraagd aan de vk en blijkt dat ik bekkeninstabiliteit heb.

    Nu heb ik van de fysio te horen gekregen dat ik zo min mogelijk trap mag lopen, niet langer dan 15 min lopen, goede houding aan moet nemen, op een bepaalde manier moet zitten, moet slapen met een kussen tussen mijn knieën en ga zo maar door. Ik mag ook niet meer tillen dan 5 kg.

    Alles wat de Fysio zegt kan ik niet waar maken, want de slaapkamer van de gastkindjes is boven, dus ik loop gemiddeld al 10x per dag de trap op en af met kleine kinderen. Ook zijn mijn kinderen allemaal zwaarder dan 5 kg en moet ik ze veel tillen,oppakken en noem maar op.

    Ik moet nog 6 weken weken werken en dan krijg ik mijn ZEZ uitkering van het UWV maar eigenlijk kan ik nu al niet meer werken. Mijn vriend zegt dat ik gewoon moet doorgaan met werken ( 48 uur) en daarna lekker met verlof kan gaan. Terwijl ik er nu al doorheen zit.
    Afgelopen donderdag,vrijdag en vandaag veel gehuild door de pijn.

    wie heeft er tips
     
  2. dorisn

    dorisn Fanatiek lid

    2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede