Zzper en zwangerschaps verlof

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Mamamijn, 9 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamamijn

    Mamamijn Fanatiek lid

    14 feb 2013
    1.039
    365
    83
    Vrouw
    Hi, even een vraagje. Ik heb een eigen salon waar ik parttime in werk dus dit is niet ons hoofdinkomen. Ik heb mij dus ook niet verzekerd mocht ik ziek worden, heb ik dan wel recht op een zwangerschaps uitkering? Ik lees misschien een beetje dubbel eroverheen. Ik denk voordat ik m'n boekhouder hier over bel doe even m'n vraag hier.
     
  2. Zwanger01

    Zwanger01 Lid

    6 nov 2016
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook zzper
    Via het uwv kun je zwangerschapsverlof aanvragen 😊
     
  3. ACP0309

    ACP0309 Actief lid

    28 jul 2016
    176
    0
    16
  4. Mamamijn

    Mamamijn Fanatiek lid

    14 feb 2013
    1.039
    365
    83
    Vrouw
    ja dat had ik gelezen dat je via het uwe een uitkering kan aanvragen, maar wat me niet helemaal duidelijk is of dat je ook een arbeidsongeschiktheidsverzekering moet hebben voordat je er recht op hebt. dat heb ik nl niet.
     
  5. Skatje

    Skatje VIP lid

    10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Nee hoor, dat hoeft niet! Ik heb m ook gehad. Je moet wel een minimaal aantal uur op jaarbasis werken geloof ik, voor mij was dat 1225 of zo.
     
  6. VBJ82

    VBJ82 Niet meer actief

    1225 uur staat voor de zelfstandigenaftrek, maar die uren hebben geen invloed op de ZEZ-uitkering hoor.

    Toen ik zwanger was van de tweede haalde ik die uren niet meer,
    Maar kreeg zelfde bedrag elke maand (vond niet echt veel, maar ach... alles is meegenomen ;)).
     
  7. Mamamijn

    Mamamijn Fanatiek lid

    14 feb 2013
    1.039
    365
    83
    Vrouw
    Bedankt dat is me nu duidelijk!
     
  8. februarimama

    februarimama Fanatiek lid

    23 okt 2014
    1.433
    784
    113
    Ik heb deze uitkering ook gehad. Je krijgt je jaarloon van het jaar daarvoor :52 x 16 met als maximum het minimum loon per maand. Als je weinig werkt is dit dus voordeling.
     
  9. Skatje

    Skatje VIP lid

    10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Oh ja dat was het. Nou ja, je hebt er wel recht op.
     
  10. Suusjeuh

    Suusjeuh VIP lid

    4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik ben ook zelfstandige (gastouder ) en heb pasgeleden mn zwschap uitkering aangevraagd. Ik krijg een nette vergoeding maar ik werk pas net sinds maart dit jaar dus moesten ze opnieuw rekenen. ZeZ uitkering moet je dan aanvragen, zwanger en zelfstandig.
     
  11. Jughi

    Jughi Bekend lid

    28 okt 2014
    710
    1
    0
    Ik heb vorig jaar de ZeZ uitkering gehad. Het werkt wel op basis van de urennorm, als je de 1225 haalt dan krijg je de volledige uitkering en anders minder naar rato van je uren die je gewerkt hebt... Verder vragen ze ook naar je omzet maar die deed er bij mij niet toe..
     
  12. XuonA

    XuonA Bekend lid

    12 feb 2016
    611
    4
    18
    Kan je dit aanvragen bij UWV? Ik heb vorige jaar gedeeltelijk in loondienst gewerkt en gedeeltelijk als gastouder (zelfstandige dus). Sinds deze zomer werk ik volledig als gastouder en maak ik dus ook meer uren dan voorheen, kan ik daar dan aanspraak op maken? Of rekenen ze mijn uren in loondienst mee? Kom er niet uit!
     

Deel Deze Pagina