ZZP'er, wanneer klanten inlichten zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door jeshh, 4 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jeshh

    jeshh Niet meer actief

    #1 jeshh, 4 mrt 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 mrt 2017
    Hoi allemaal,

    ik ben ZZP'er en er werken 3 freelancers in mijn bedrijf, die tijdens mijn verlof gewoon doorwerken (dit zal een erg drukke periode worden). Mijn bedrijf ligt dus niet compleet stil en de zakelijke diensten die wij verlenen zijn ook niet persoonsgebonden (niemand is echt afhankelijk van mij alleen). Wel rekenen mijn klanten er nu al op dat ze in die periode geholpen worden, het is werk door het hele jaar heen en de dienst is voor mijn klanten een enorme tijdsbesparing.

    We hebben aanstaande maandag de termijnecho en gaan er natuurlijk van uit dat deze goed is. Dan willen we op dinsdag of woensdag heel graag op social media vertellen dat we een kindje verwachten. Maar, met veel van mijn klanten ben ik bevriend op Facebook. Hen wil ik midden maart telefonisch verder inlichten over de situatie en ook vertellen hoe we er in het bedrijf mee om gaan.

    Wat denken jullie, is dit de goede volgorde? Ben ik mijn bevriende klanten op Facebook "verplicht" om ze eerst op de hoogte te stellen? Of kan het ook prima wachten tot midden maart?
     
  2. exciting

    exciting Fanatiek lid

    10 dec 2013
    3.172
    982
    113
    Vrouw
    Friesland
    Ik zou het eerst aan de klanten vertellen... ik vindt dat wel zo netjes.. wellicht 'schrikken' je klanten als ze het lezen op fb.. ik zou het ze zelf willen vertellen, en dan kun je ook direct vragen beantwoorden en misschien onrust voorkomen. Ik weet niet wat je doet, maar ze kunnen gaan denken, en hoe komt het dan met...
     
  3. Rombely

    Rombely Niet meer actief