Acties babywinkels

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door PamPapilio, 31 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PamPapilio

    PamPapilio Fanatiek lid

    16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    De acties vliegen je om de oren, gratis dit, korting dat.. maar uiteindelijk niet gewoon korting op hetgene dat je koop, hetgene waar je voor komt en dat je graag wilt hebben!

    Nu noem ik even een voorbeeld, zal de naam van de babywinkel niet noemen maar dat zal misschien voor vele wel duidelijk zijn.:)

    Wij zijn op zoek naar een babykamertje met alleen commode en ledikant en nu heb ik een mooie gezien. 649 euro kost die..
    Maar nu krijg je er nu een gratis box bij t.w.v. 139 euro en 50 euro aan bedtextiel,lampen,sluiers e.d.

    Leuk, maar een box hebben we al en de 50 euro zou ik niks voor willen omdat het mijn smaak niet is, ik zoek wat anders dus hoef ik geen sluier en bedtextiel van deze winkel!

    Als ik dan vraag om een ander artikel voor dezelfde/minder waarde (namelijk een maxi cosi cabriofix voor 149 waar ik WEL wat aan heb) of gewoon korting op de kamer krijg ik terug dat ik de helft van de waarde van de box als korting mag en verder niet.

    Dus eigenlijk wordt er dan voor mn gevoel zon 130 euro door de neus geboord als ik de spullen niet neem, maar heb er ook geen moer aan ;)

    Ben ik de enige die zich ergert aan dit soort leuke acties? :)
     
  2. renaatje86

    renaatje86 Bekend lid

    4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Vaak komen die acties vanuit de leverancier dus Kunnen ze dat moeilijk verekenen want dan kost dat hun weer geld. Maar vervelend is het wel!
     
  3. 1988

    1988 Niet meer actief

    gewoon een boze mail naar de klanteservice van babydump sturen;)

    vaak komt het dan wel goed hoor! ze hebben een superservice
     
  4. PamPapilio

    PamPapilio Fanatiek lid

    16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Boze mail vind ik zover gaan :) en heb juist gemaild met de vraag of er niet wat van de prijs af kon of dat we de maxi cosi cabriofix ipv van de box en de korting konden krijgen en dat kan niet.. ;)

    En ik baal want zonder de korting op die manier is t kamertje gewoon net te duur voor ons eigenlijk:(
     
  5. mjs

    mjs Fanatiek lid

    14 mei 2009
    2.128
    1
    0
    Kan je je spullen niet bij een andere winkel kopen en diezelfde korting daar eraf pingelen ,ik vond babypark ook aantrekkelijk qua prijs , wij heen bij bb boulevard gekocht maar ja die, 's failliet en overgenomen door babydump ;)
    Liefs Edith
    Mama van mees*
     
  6. PamPapilio

    PamPapilio Fanatiek lid

    16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Nou dat is dus een punt, als ik een soortgelijke kamer ergens anders vind is ie of sowieso een paar honderd euro duurder (ander merk) of tis er een met hanglegkast in een set (en dus ook duurder) en daar hebben we ook niks aan door een inbouwkast :D

    Dusja.. tis ff lastig.. ik ga nu wel verder kijken maar vind t vooral gewoon jammer.

    T gaat om hetzelfde bedrag, eigenlijk minder en dan heb ik dingen waar ik wel wat aan heb en die ik graag wil. en anders zit ik met een extra box en 50 euro aan bedtextiel nieuw waar ik niks mee doe :(
    En moet ik dus de maxi cosi nog los kopen dus heb ik echt t gevoel te betalen voor spullen die ik helemaal niet wil en nodig heb :)

    Tuurlijk werkt t niet helemaal zo en ik snap wel dat hun ook aan regeltjes zitten.. t voelt gewoon zo scheef zeg maar :p
     
  7. inge73

    inge73 Lid

    13 jul 2010
    56
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij hebben drie weken geleden een babykamer bij babydump besteld. Aangezien wij ook al een box in bezit hebben, gevraagd of wij in plaats van de box voor iets anders mochten kiezen. Geen probleem! Dus ik zou zegen, vraag naar andere mogelijkheden. En ze zijn heel klantvriendelijk (in Eindhoven in ieder geval)
     
  8. jewe

    jewe VIP lid

    16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Mag ik vragen welk kamertej dat je daar hebt gezien?
     
  9. babyproject

    babyproject Niet meer actief

    Wij hebben onze "set" van ledikant en commode gekocht bij de Prenatal. Daar zat ook geen kast bij en het kostte veel minder dan 650 euro. Ook kopen wij dat soort grote dingen alleen tijdens acties als de Mama Mazzeldagen, zodat je ook echt korting krijgt op hetgeen je wilt... Want ja, ik wil straks een kinderwagen, maar daar hoef ik juist weer geen maxicosi bij... ;)
     
  10. PamPapilio

    PamPapilio Fanatiek lid

    16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Over het kamertje,

    We zijn wel gek van de strakke greeploze witte hoogglans kamertjes!
    Bij de babydump (want dat was wel duidelijk nu :p ) was dat de Interbaby Atlanta zijn met het ledikant en de 3lades commode..

    En idd ik heb al zitten denken om van de week gewoon ff die kant op te gaan en dan gewoon daar aan een verkoper te vragen of het niet kan en persoonlijk een deal proberen te maken.. heb t idee dat we dan ff wat meer kans hebben zeg maar! ;)

    Misschien zo vriendlief even overtuigen dat we dat morgen maar s moesten doen :p toch nog niks gepland! hihi

    @babyproject: heb volgens mij bij prenatal nog niet eens gespiekt, gaan ik ff doen ;) en tis meer dat we gewoon gek zijn geworden op zon type kamertje, en die zijn gewoon niet goedkoop :) (ja kweet ook wel weer wat ik wil :)) dus de kamertjes die wel goedkoper zijn die we hebben gezien waren t dan voor mn gevoel gewoon NET niet zeg maar..
    En vind wel dat je met zoiets verliefd moet zijn en er gek op moet zijn en niet moet twijfelen ;)
     
  11. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier ook zo'n ding gehad bij de prenatal. Duur kamertje gekocht, maar 10% korting gekregen van de dame die de bestelling opnam. Dat was ipv de 10% die je normaal in waardebonnen kreeg.

    Bij het ophalen en afrekenen een paar weken later stond de manager achter de kassa, en die begon vrolijk de waardebonnen uit te tellen. Manlief dus gewezen op de bestelbon, dat we korting hadden, geen bonnen. De manager vond dat niet.. Toen manlief zijn stem wat verhefte in de discussie, en de 5 mensen in de rij bij de kassa konden meeluisteren hebben we het uiteindelijk wel met de korting gekregen.
    Vermoed dat de bestel-dame wel op haar kop gehad heeft ;)

    Met zo'n kamertje zou ik gewoon vragen wat eraf kan. Mijn zusje kreeg ook de helft van de waarde van het extra's eraf. En voor de rest mocht ze een aantal andere dingen uitzoeken uit de winkel. Geloof wat spul voor de kinderwagen, en badspul.
     
  12. babyproject

    babyproject Niet meer actief

    Ja, denk ook dat in de winkel zelf veel meer mogelijk is, omdat veel winkels toch redelijk zelfstandig werken en zelf kunnen/mogen bepalen of ze korting geven. Via de mail krijg je waarschijnlijk alleen reactie van een algemeen centraal persoon die zich aan de standaardregeltjes moet houden...

    Mijn zus dingt overal en altijd af en dat lukt haar goed. Zelf ben ik er nooit zo goed in... :)
     
  13. Sallie

    Sallie VIP lid

    27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Toevallig heb ik het gister aan de hand gehad bij de BD.

    Ik had een kamertje gekocht, ik denk 2 maanden terug. Toen was die actie incl box en cadeaubon ook al. We hadden nog geen box, dus iets bijbetaald voor een box met lade, dat ging prima. Toen ik de kamer kocht stond er op de kamers waar je de bon bij kreeg een bordje met alleen "textielcheque van 50,-".

    Nu kwam ik daar gister en waren die bordjes veranderd en stond er inderdaad bij dat je kon kiezen voor een lamp, een klamboe, een hoofdbeschermer of een dekbedovertrek. De eerste twee zijn al bijna niet te krijgen onder de 50 euro en voel ik me dus verplicht om bij de betalen en de laatste twee dingen gebruik ik niet (en heel veel mensen niet denk ik).

    Toen ben ik naar een verkoper gegaan en heb ik het uitgelegd (beetje gelogen dat ik al lamp en klamboe had) en na overleg besloten dat het prima was als ik er hoeslakentjes (wilde nog Aerosleep) voor kocht. Aardige jongen ook dus dat ging goed.

    Kom ik beneden, staat er zo'n zeurmens achter de kassa. Ik netjes uitgelegd dat ik het had overlegd enz. Maar nee hoor, het mocht niet mee. Dus ik protesteren, had nog een matras en een aerosleep dekmatras ook. Dus het was niet zo dat ik alleen even de bon op kwam maken ofzo. Nee, het mocht echt niet zei ze. Dus ik zei dat ze dan maar ging overleggen. Zij bellen. "Peter, dat mag toch niet"(hoezo suggestief). Maar van Peter mocht het wel ;). Dus uiteindelijk meegekregen. Was ook al best geirriteerd hoor, heb er een wagen en een kamer vandaan, dus vind ik dat er ook wel wat van hun kant mag komen. Ik vind die waardebon echt een lokkertje, want je hebt er in de praktijk dus weinig aan.

    Boodschap is ;) ik zou het gewoon vragen, misschien in de winkel zelf iemand kiezen die er aardig uitziet haha, en wie weet.... En anders koop je het kamertje ergens anders. En oja, ik had met de wagen dat ik geen mooie luiertas kon vinden, toen heb ik de halve waarde als korting gehad. Altijd beter dan een tas die ik niet mooi/handig vind dacht ik zo...
     
  14. KatrienDuck

    KatrienDuck Actief lid

    26 feb 2011
    267
    0
    16
    NULL
    NULL
    ik heb bij de babydump een kamer en wagen gekocht, je kreeg er ook een verzorgingstas bij die ik niet mooi vond. Kon dus een duurdere uitzoeken tegen bijbetaling. Nu had ik mijn zinnen al gezet op de Hematas met stippen, dat zei ik ook. Toen kreeg ik een adapterset voor de maxi-cosi erbij, de letterlijke woorden van de man ' u koopt voor zoveel hier, dan kan ik onmogelijk moeilijk doen over een paar tientjes' Top!
     
  15. FmT

    FmT Fanatiek lid

    24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Ik heb ruim 100 euro korting gekregen, luiertas die ik er niet bij wilde werd de prijs naar boven afgerond, en op alle andere artikelen die ik kocht waren goedkoper bij de concurrent ( verschil werd naar boven afgerond ).
    Een maand later zag ik wederom dat de kinderwagen goedkoper was bij hunzelf, daarop alleen een email gestuurd met verzoek om 50 euro terug te storten en dat stond binnen 3 dagen op mijn rekening, hoefde niet eens de bon te overleggen.

    Alleen maar positief, toen we in de winkel waren werden we trouwens ook geholpen door Peter.
     
  16. PamPapilio

    PamPapilio Fanatiek lid

    16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Nou we zijn geweest hoor en top geregeld!! :D

    Kamertje in t echt gezien en hoewel ik t alsnog veel geld vind allemaal hij was wel erg mooi en stevig (veel andere kamertjes die iets goedkoper waren gezien en die vonden wij dan erg goedkoop ogen en voelen!) dus we waren toch wel verkocht..

    Kamertje gekocht en de 139 euro die de box waard is als korting gekregen op de maxi cosi die we wilde.. die was nu dus nog maar een tientje! :) gewoon zoals ik t eigenlijk wilde was totaal geen probleem dus!

    Voor de textielbon dan maar gewoon een lichtroze klamboe van jolijn van gekocht! we hebben nu nog een tientje over..

    En t wordt gratis en voor niks bezorgd tot in t babykamertje in week 39..

    Dus achteraf niets dan lof! :) wij zijn helemaal blij.. :D
     
  17. Sallie

    Sallie VIP lid

    27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Mooizo! Ik denk dat ze vaak heel goede service hebben alleen dat het scheekt wie je treft!
     
  18. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.505
    873
    113
    Ik heb het nu dus aan de "stok" met BD.
    Hebben daar 10 weken geleden onze kamer (incl gratis box), wandelwagen (met kleine bijbetaling gratis maxicosi,wilde per see de echte en niet die neppe van hun, luiertas, wipstoeltjes en campingbed incl. matrasje besteld. Nu zag ik onze wandelwagen gisteren bij Van Asten goedkoper staan, dus ik gemaild dat ik het verschil dan graag eraf wil hebben. Nu krijg ik een botte mail terug dat die niet in de aanbieding is, en dat er "diverse" actie's eerst van de prijs afgehaald dienen te worden.. Hij bedoeld denk ik de maxi cosi, maar gratis is toch gratis?? Staat met koeienletters op elke folder en op de site bij hun.. Dus zo kan ik ook heel wat weggeven..
    Verder had ik nog wat vragen in de mail, en daar gewoon geen reactie op..
    Hoezo als het om centen gaat direct reageren en de rest zoek het maar uit.. Heb trouwens ff van Asten gebeld en hij is wel degelijk in de aanbieding!
    Maar goed in de winkel keurig geholpen verder, volgens mij zijn het die kantoorsukkeltjes die zo reageren..
    Wordt vervolgt..Heb een nieuwe mail weggedaan..
     
  19. PamPapilio

    PamPapilio Fanatiek lid

    16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Ik heb ook t idee dat het in de winkel heeeeel anders is al via de mail! kreeg ook hele korte mailtjes en dat kon allemaal niet enzo.. en in de winkel, jahoor geen probleem.

    Dus misschien even nummer van de winkel zoeken waar je geweest bent en dezelfde persoon die je toen gesproken hebt weer spreken? die zal misschien heel anders reageren..

    Maar als ik je verhaal goed begrijp heb je ook iets gratis gekregen bij je wandelwagen? want dat zal je bij die van asten niet krijgen dus in zekere zin is ie dan misschien niet goedkoper bij hun?
     
  20. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.505
    873
    113
    Vervolg mail;

    Na heel wa gemail over en weer lijkt die man te gaan twijfelen en vraagt om een foto van de aanbieding. Ik 1tje gemaakt en verstuurd, weet je wat die daarna antwoord; Wilt u een offerte opsturen van Van Asten.. Nou ben ik al een bom hormonen maar wat die denkt die kerel wel niet? Ik dus een een korte mail terug gedaan dat het HUN garantie regeling is en dat ze zelf concurentie onderzoek moeten doen. Het feit dat de maxi cosi (de neppe) er "gratis" bij zit heeft niets te maken met de basis prijs van de wagen. Want als je die niet neemt krijg je de helft maar cash korting (30euro) dus nog altijd te weinig tav het prijsverschil nu. En aangezien ik gewoon netjes bijbetaal omdat ik de cabriofix wilde hebben ipv dat gratis ding..
    Maar goed hierna mailde hij terug dat hij nu niet met van Asten contact kon krijgen dus dat hij niets kon doen. Niet dat hij er nog op terug komt of zoiets..Dus ik weer gemaild dat ik verwacht dat ik er na het weekend meer over hoor, en na 13 mailtjes heen en weer is dat het eindoordeel;
    Hij gaat het uitzoeken en ik krijg na mijn eigen verzoek er na het weekend bericht over..
    Is toch om moe van te worden??

    Moeten over 2 weken in de winkel zijn dus zal er mits nu niet opgelost er dan wel even op terugkomen..
     

Deel Deze Pagina