Ik heb geen facebook of whatsapp, vandaar dat ik hoop dat er hier wel wat overblijft. Wie weet kunnen we straks de twee groepen weer samenvoegen . Bevalling Nummer 1: 18.00u nergens last van. 18.05u 1e wee. Vervolgens kwamen de weeën direct om de 3 minuten 18.20u verloskundige gebeld 19.30u 3 cm ontsluiting 20.00u persdrang, verloskundige weer gebeld. Rond 21.00u met spoed naar het ziekenhuis omdat de hartslag weg viel 21.30u bevallen, weet niet meer hoelang ik toen heb geperst. Doordat het zo snel was gegaan, heb ik het niet bewust meegemaakt. Halverwege de nacht dacht ik "nu weet ik nog niet hoe het is om te bevallen". Tweede bevalling verliep wel zoals ik had verwacht, bouwde langzaam op. Had bij nummer 2 dus ook 'snel bevallen' op het dossier staan, maar duurde langer: 1.30u wat krampen, om 2.30u viel het me pas op dat er wel een regelmaat in leek te zitten 5.00u weeën om de 5 minuten, maar nog niet pijnlijk, heftig of zo. 8.00u verloskundige gebeld 8.45u 4 cm ontsluiting 9.45u dochter geboren na 20 minuten persen. Bij nummer 2 was me herhaaldelijk gezegd dat ik gelijk moest bellen, maar de weeën deden voor mijn gevoel nog niet zo veel, vond het voor de vlk ook zo zielig om haar midden in de nacht uit bed te bellen en 8.00u vond ik wel een nette tijd. Toen ze er was, brak de hel los en was dochterlief er binnen een uur. Denk dat ik (mijn lijf) onbewust gewacht heb totdat de vlk er was. Bij de nacontrole zag ik nog 3 geboortekaartjes hangen met dezelfde geboortedatum als onze dochter (onze dochter om 9.45u, de anderen waren rond 18.00, 19.30 en 23.52u), drukke dag geweest. Ik zit nu bij een andere verloskundigepraktijk, dus ik wil ze daar ook alvast vertellen dat als we bellen, ze direct moeten komen en bij 3 cm ontsluiting niet meer weg mogen. Ik wil nu graag in bad bevallen. Bij de 1e in bad begonnen, dacht dat het niet zoveel hielp en uit bad gegaan, de weeën waren toen een heel stuk pijnlijker dus snel weer terug. Uiteindelijk in het ziekenhuis bevallen. Bij de 2e kon ik mijn draai niet vinden in het bad. Vlk stelde voor om even op de baarkruk te gaan zitten en toen was ze er in 1 perswee. Hopelijk gaat de 3e wel lukken in bad. Vond bevalling 2 fijner ondanks dat het langer duurde. @Noa23, @Anouk en @Soto, welkom en gefeliciteerd. En degene die per ongeluk waren verwijderd; gezellig dat jullie toch nog mee blijven lezen (en af en toe kletsen). Geslacht: Wij wisten het beide keren niet wat het was, waarschijnlijk nu ook niet. Namen Zag een aantal pagina's terug al wat over namen. Jongensnaam: waarschijnlijk de roepnaam die we ook voor de tweede hadden, maar wel met een andere tweede naam. Man noemde die naam vorige week opeens en we dachten allebei dat is em. Meisjesnaam: Voor mij staat de roepnaam wel behoorlijk vast, manlief moet er nog aan wennen, maar daar heeft ie nog even de tijd voor. Tweede naam hebben we nog niet. Volgens mij heb ik nu weer gereageerd op alle onderwerpen die voorbij zijn gekomen.
@Korenbloem86 Wauw, jouw ervaring met je eerste bevalling herken ik zooo erg. Maar het zegt dus niks over de volgende bevalling qua tijd. Dus de 'snel bevallen kaart' die ik heb gekregen, hoeft - als het zo zou gaan als bij jou -niet zozeer nodig te zijn. Ik word nu meteen nieuwsgierig naar de komende bevalling Nog 8 maanden te gaan
Trouwens... Vanmorgen zei ik nog dat ik meer een wee gevoel op de maag had na de crackers. Dat duurde niet lang. Inmiddels gewoon lekker misselijk. Toch stom dat ik niet hoef te kotsen, maar wel hele ochtenden misselijk ben . Hang dan nog liever boven de pot, val ik eerst nog wat af...
Zwanger! 1 augustus Orselia - 30 - 1e kindje 2 augustus 3 augustus Vivienne - 29 - dochter van mei '17 Nenna185 - 23 - zoon van 9 maand 4 augustus MilouR - 28 - 2e kindje Palmpje - 32 - 1e kindje Korenbloem86 - 31 - 3e kindje 5 augustus 6 augustus 7 augustus 8 augustus Streep - 29 - 2e kindje Noa23 - 26 - 1e kindje 9 augustus 10 augustus muisjes1980 - - Suus83 - 34 - 3e kindje 11 augustus 12 augustus kleinebeer - 26 - 2e kindje Missflower - 30 - 4e kindje 13 augustus Envy91 - 26 - 1e kindje Anouk - 28 - 1e kindje 14 augustus Lollylolbroek86 - 31 - 3e kindje Happy91 - 26 - 2e kindje Soto - 34 - 3e kindje 15 augustus Denice93 - - eerste kindje ------------------------------------------------------------------ jongen (0) | meisje (0) | verrassing (0) | onbekend (17) ------------------------------------------------------------------ Afspraken: December 09 || Palmpje - eerste echo 13 || Vivienne - tweede echo gyn 18 || Palmpje - echo fertiliteitsarts 18 || kleinebeer - gynaecoloog + echo 20 || MilouR - intake VK + echo 21 || Noa23 - intake + echo 22 || Suus83 - intake + echo vk 23 || Korenbloem86 - intake + echo 27 || kimberley1980 intake vk + echo? 28 || Envy91 - intake VK + echo 29 || LollyLolbroek - eerste echo 29 || Anouk - eerste echo + intake vk Januari 02 || Nenna185 - 10 weken echo + intake VK 03 || MissFlower - intake vk 04 || Denice93 - intake + eerste echo 31 || Korenbloem86 - 1e bijeenkomst Centering Pregnancy 25 || Denice93 - termijnecho
mijn vriend hoopt heel erg op een meisje die heeft 2 jongens. mij maakt het niet uit. ik heb een jongen en een meid en beide fantastisch ❤ bevalling bij mijn eerste was super zen. duurde alleen 36 uur dus laatste 2 uur toch ziekenhuis en daar bevallen. maar binnen een uur ook weer thuis. dochter is thuis geboren. half 2 eerste pijntje, 23.47 geboren s avonds. ook een ontspannen bevalling dus ben nu wel heel benieuwd hoe het deze keer zal gaan net de zwanger box opgehaald bij de etos altijd weer leuk hihi
Wat is jouw uitgerekende datum? Hoop dat je volgende bevalling weer net zo wordt! Klinkt wel relaxed zo Wij hopen allebei op een tweede meisje
Hmm das wel lastig heeft te maken met je gemiddelde LF. Dan tel je die dagen na je eisprong op. Ach met de termijnecho wordt t definitief bepaald
Ik sluit me hier graag aan 16 augustus uitgerekend! Ik ben 27 jaar en mama van 2 kindjes 4&6. Nu dus van nummer 3 in verwachting!
Tenminste ik ga uit van 16.. kan ook 15 zijn. Maar mag ik me alsnog hier aansluiten? of moet ik naar een andere groep? is die eral?
Hoi! Welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap! De uitgerekende datum is slechts een schatting, dus ik vind het prima. Klets gezellig mee
We hebben besloten om het grote nieuws met kerst aan onze ouders te vertellen. Familie en vrienden moeten nog even een maandje extra wachten.
@Envy91 leuk hoor!! Weet je ook al hoe je het gaat vertellen? Wij twijfelen ook nog hoor of we het met die dagen vertellen aan sommige, liefst heb ik eerst een echo maar ja dat heb ik dan nog niet gehad
o o hier weet iedereen het al iig die mij dichtbij staan en dat zijn er niet zoveel meer. de rest leest het wel een keer op fb
Leuk @Envy91 ! Ik ben benieuwd of je een speciale manier wilt om het te vertellen of het gewoon nuchter ter sprake brengt. Hier weet iedereen het al... 1. Ik wil het delen, want ik ben er blij mee. 2. Een zwangerschap kan altijd fout gaan (bekende van mij zelfs met 37 weken) 3. Waarom zou ik moeite moeten doen om die buik van mij te verbergen, als ik het ook kan delen. Zwanger = zwanger, fout gaan kan altijd en ik ben er blij mee, zolang het duurt . Al moet het wel tot 40 weken blijven duren hoor, maar daar ga ik stiekem ook wel vanuit Maar ik had hier al gezegd dat mijn schoonouders stom hadden gereageerd. Naast hen zijn ook mijn zwagers domme Lullo's en lijkt heel mijn schoonfamilie allesbehalve enthousiast. Zeer teleurstellend