1 t/m 15 juni 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Judith01, 25 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lesa

    Lesa Niet meer actief

    Bedankt nog voor de tips dames!
    Ik heb me voeten ik een koude voetenbadje gedaan.
    En ermee omhoog gaan liggen.
    Duurde eventjes maar uiteindelijk slonken ze.
     
    MommyTooBee en itsann vinden dit leuk.
  2. MommyTooBee

    MommyTooBee Bekend lid

    22 sep 2015
    512
    88
    28
    Vanochtend bij de vk geweest, en grote kans dat ik met 38 weken ingeleid ga worden.. Dat was wel even schrikken want daar was ik totaal niet op voorbereid. Heb net mn verlof en dan zou ik volgend weekend al bevallen! Pff.. Nouja eerst nog wachten wanneer ik de afspraak in t ziekenhuis heb en wat ze daar zeggen. Ik heb iig wel even een flinke dip :(
     
  3. Lesa

    Lesa Niet meer actief

    Snap ik dat je daar nog niet op voorbereid ben.
    Komt allemaal goed!!
     
    MommyTooBee vindt dit leuk.
  4. itsann

    itsann Actief lid

    20 aug 2017
    475
    359
    63
    Vrouw
    Snap dat je daar van schrok en dat je daar totaal niet op voorbereid was. Wat is de reden dat ze je in willen leiden? Ben benieuwd wat ze in het ziekenhuis zeggen. Nog geen datum voor die afspraak?
     
  5. Lesa

    Lesa Niet meer actief

    Ivm zwangerschapsuiker dacht ik.
     
  6. MommyTooBee

    MommyTooBee Bekend lid

    22 sep 2015
    512
    88
    28
    Het risico wat de zwangerschapssuiker met zich meebrengt als ik te lang doorloop.. Ziekenhuis heeft net gebeld en de gynaecoloog was er vandaag niet dus ik word uiterlijk morgen eind vd dag terug gebeld voor de afspraak.
     
  7. Libra89

    Libra89 Bekend lid

    10 aug 2017
    798
    472
    63
    Vrouw
    He wat vervelend dat je een dip hebt! Snap dat je geschrokken bent van de uitslag van je bloed en dat inleiden met 38 weken ook onverwacht op je dak komt!

    Optimistisch gezien zou ik zeggen dan zien jullie je kindje waarschijnlijk eerder en kun je zelf de datum kiezen. Maar ik wil niet op de feiten vooruit lopen... hopelijk kunnen ze je in het ziekenhuis goed begeleiden en kun je vanuit daar de juiste keuze maken.
     
    MommyTooBee en Lesa vinden dit leuk.
  8. MommyTooBee

    MommyTooBee Bekend lid

    22 sep 2015
    512
    88
    28
    Wat een fijne reactie, dankjewel! Je hebt helemaal gelijk. Het is gewoon even schakelen dat ie mss eerder komt. Ik moet gewoon nog zoveel doen. Kamertje van zoontje ga ik morgen helemaal klaar maken zodat ie er morgen avond in kan slapen. Dan nog alles wassen voor de babykamer en alle babykleertjes. Box fungeert nu als opslag van zoonlief zijn speelgoed dus die moet ook nog leeggehaald.. Overloop van de zolder staat ook nog vol met speelgoed van zoonlief dat moet ook een plekje zien te krijgen zodat daar het wasrek kan komen te staan. Kelder een begin mee gemaakt vandaag maar ook die wil ik eigenlijk nog helemaal uitgezocht net zoals de keukenkastjes en lades.. Ik vergeet vast nog wat, maar mn hoofd zit hier dus vol mee dat dit dus eigenlijk in 1,5 week tijd moet, en we van t weekend ook nog een weekend weg zijn dus er ook niks van komt.. Daarbij is ons zoontje 26 mei jarig en ga morgen de uitnodigden de deur uit doen maar ben bang dat we die niet eens kunnen vieren en dat vind ik ook echt heel jammer..
    Nouja genoeg geklaagd, het komt vast wel goed maar mn hoofd loopt op t moment gewoon even over.
    Vanavond dan wel een leuke zwangerschapsshoot gehad waar ik ook echt plezier in had en gelukkig lekker ontspannen was :)
     
  9. Patri1982

    Patri1982 Fanatiek lid

    5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    he dames, wat een berichten allemaal. Het komt zeker allemaal goed. Gewoon rustig aan doen. Nog maar een paar weken.
    @rhea90, als je dit leest, ik denk nog elke dag aan jullie en ik hoop dat jullie aan elkaar en je familie steun kunnen geven. Heel veel sterkte. Ik kan me niet voorstellen hoe jij je voelt.
    Ik heb vandaag een afspraak gemaakt by de gyn om volgende week te kijken hoe groot hij is. Ik wil er namelijk zeker van zijn dat hij over de 3 kg is. Ik word namelijk ook in de 38ste week ingeleid en ik kan niet wachten! Ik ben nu al zo groot. In de twee weken dat ik verlof heb ben ik al 2 kg zwaarder en is mijn buik met 4 cm gegroeid. Gebeurde ook bij de andere kids. Ik zit nu op +16 kg! Van 66 naar 82 :eek: En jullie?
     
  10. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    @MommyTooBee ik heb ook zwangerschapsuiker. Geconstateerd met 28 weken, door aanpassen van mijn voeding heb ik het onder controle.
    Onze zoon lag met 31 weken 2 weken voor op de groei, met 34 weken was hij weer middellijn. Volgende week laatste keer kijken naar de groei. Maar over eerder inleiden etc hebben ze het niet gehad.
    Eerste zoon was dus heel groot en toen wist ik niet dat ik suiker had, na 12 uur is hij met een keizersnede gehaald.
    Deze keer mag ik het tot 40 weken afwachten en zelf doen (mocht tot 41 weken van de gyn). Heb aangegeven in week 40 anders een keizetsnede te willen, en dat mocht.
    Zou echt even de echo en het advies van de gyn afwachten. Ik dacht ook inleiden met 37/38 weken zullen ze hem wel halen. Beren op de weg zeg maar, maar viel hartstikke mee. Hopelijk valt het voor jullie ook mee.

    @Patri1982 deze zwangerschap gaat het door me diabetes dieet niet zo snel, tot nu toe 11,8 kilo aangekomen. Vorige keer met 7 maanden al 15 en ben toen gestopt met wegen :rolleyes:.
     
  11. MommyTooBee

    MommyTooBee Bekend lid

    22 sep 2015
    512
    88
    28
    @Patri1982 Waarom werd jij ookalweer ingeleid? Spannend hoor, heb je al een exacte datum? Hier van 53 naar 61kg tot nu toe. Laatste paar x controle ook steeds niks aangekomen.. Bij eerste zoontje in totaal 12kg aangekomen.

    @Joyce2013 Oh wat fijn dat je het onder controle hebt. Zou het bij mij binnen een week al verschil kunnen maken? Buikje zoontje lag 4 weken voor op groei vorige week.. Aangezien ik nu voor aankomende dinsdag een afspraak heb voor een echo en bij de gynaecoloog en woensdag bij de diëtist.. Heb een boekje meegekregen van de vk en heb wat dingen uitgezocht en probeer zo weinig mogelijk koolhydraten te eten en goed verspreid over de dag. Ik hoop heel erg dat de echo dinsdag goed is en dat inleiden niet nodig is.. We wachten het af! Voor nu iig super goed op mn eten aan het letten en hopelijk werpt het zijn vruchten af!
     
  12. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    @MommyTooBee nou zou best kunnen hoor bij mij ging het eigenlijk ook vrij snel. Ik kan prima koolhydraten eten die heb je ook nodig, maar bijvoorbeeld zoet beleg en snoep en koek zijn uit den boze. Ik ontbijt met ontbijtgranen en skyr en middag gewoon 3 boterhammen en in de avond volkerenpasta of aardappels etc. Het is voor iedereen anders maar alleen het snoepen en zoete beleg weghalen en mijn suiker is onder controle. Hopelijk valt het voor jou ook mee, zorg wel dat je genoeg calorieen binnen krijgt. Ik ging ook te had van stapel en viel af en dat mag echt niet. Suikers/koolhydraten verdelen 6 kleine maaltijden is ook beter dan 3 keer veel.
    Hoop voor je dat de groei wat stabieler is nu en de buikbaby niet zo ver meer voor ligt, je bent zelf ook maar weinig aangekomen. Vind het dus al apart dat de kleine zo ver voor ligt, heeft de vk of de gyn dat gemeten?
     
  13. Patri1982

    Patri1982 Fanatiek lid

    5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    @MommyTooBee, door de gbs en omdat ik het zelf heel graag wil. Bij mijn andere twee ook ingeleid en door persoonlijke omstandigheden is dit het beste voor mij. Volgende week wordt de kleine gecontroleerd en daarna inleiden! Wanneer weet ik dus niet.
    Wel netjes wat je bent aangekomen zeg! Verbaasd me eigenlijk ook dat je zwangerschapsdiabetis hebt. Ik verwachte wel dat het veel zou worden, gebeurd altijd bij mij.
     
  14. MommyTooBee

    MommyTooBee Bekend lid

    22 sep 2015
    512
    88
    28
    @Joyce2013 en @Patri1982 Ja het verbaasde mij ook wel dat ie “zo groot” is.. Vk vond hem zelf op de hand ook niet groot voelen maar met de meting de buik dus wel echt te groot.. Ik ben erg benieuwd met de echo dinsdag.. Dit wordt dan in het ziekenhuis gedaan dus hopelijk is dit nauwkeuriger en valt het allemaal mee.. Nu eerst morgen een weekendje weg en lekker genieten voor t laatst met zijn 3tjes! Even geen gestress!

    Btw afgelopen dagen ongelofelijk veel gedaan in huis zoontje zijn kamertje af, babykamer ook bijna, alle spulletjes gewassen, speelgoed uit box uitgezocht en opgeruimd, zolder opgeruimd.. Zo blij, weer een stukje meer rust. Zoontje heeft vanaf gister ik zn nieuwe bed geslapen en dit ging in 1x helemaal goed, zo trots op hem! Hij was ook heel wijs met zijn Woezel en Pip dekbedovertrek en wilde zelf ook graag in het bedje slapen! Pak van mn hart :D
     
  15. Lesa

    Lesa Niet meer actief

    @MommyTooBee toevallig had ik vandaag een echo waar blijkt dat ons kindje ook te groot is.
    Maandag kan ik pas bellen voor een afspraak voor mijn glucose test in het ziekenhuis.
    Had dit niet zien aankomen.
    Beetje een dipje.
     
  16. MommyTooBee

    MommyTooBee Bekend lid

    22 sep 2015
    512
    88
    28
    Hè bah wat vervelend! Kan je niet bij een prikpunt bij de huisarts terecht? Ik ben gewoon met mijn formulier daar naartoe gegaan meteen sochtends om half 8 en eind vd dag al de uitslag..
    Mss handig voor jezelf al wat op te zoeken wat betreft aanpassen eetpatroon? Ik probeer me nu goed aan te passen en ben nog niet bij de diëtist geweest.. Dan kan je er voor je eigen gevoel iig alvast wat aan doen.. Hopelijk valt t mee bij jou! Succes en laat je weten wat de uitslag was?
     
  17. Lesa

    Lesa Niet meer actief

    Helaas is dat niet mogelijk bij mijn huisarts.
    Morgen bellen hopelijk krijg ik snel een afspraak.
    Alles wat is lees hoe en wat met je eetpartoon te veranderen komt bijna overeen hoe ik nu ook eet.
    We gaan het zien of ik het wel of niet heb.
    Ik laat het zeker weten als is meer weet.
     
  18. itsann

    itsann Actief lid

    20 aug 2017
    475
    359
    63
    Vrouw
    @Lesa Hopelijk kun je snel terecht deze week!
     
  19. MommyTooBee

    MommyTooBee Bekend lid

    22 sep 2015
    512
    88
    28
    Nou wij hadden vandaag afspraak in t ziekenhuis echo + afspraak gynaecoloog. Alleen deze meting was dan ineens weer volledig gemiddeld.. Vorige x echo bij vk zat t buikje op 98 dus fors te groot en vandaag op 54.. Waar 50 dus gemiddeld is. Nu vonden ze dat verschil toch wel zo groot dat we donderdag weer terug moeten voor nog een echo omdat ze t verschil toch wel erg groot vinden dus er wss ergens iets niet helemaal goed is gegaan pff.. Dus nu weten we eigenlijk nog steeds niks. Wel vond ook de gynaecoloog het kindje op de hand totaal niet groot voelen.. Naja we wachten donderdag maar weer af.

    Hoe is t bij de rest vd dames? Tis stil hier..
     
  20. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    @MommyTooBee wel fijn dat ze er zo bovenop zitten toch beter een extra echo dan toch in ene een groot kindje bij de geboorte wat ik problemen komt. Donderdag heb ik ook me laatste groeiecho, eerste keer P90 2e keer P50 dus hoop dat hij nog steeds op de P50 lijn zit. Ook me bevalplan inleveren/doornemen, dus komt echt dichtbij nu ook de bevalling. Zo spannend, kijk uit naar het ontmoeten van de kleine.
     

Deel Deze Pagina