♥ Zwanger worden vanaf najaar 2018 ♥

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door LaQueen, 9 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LaQueen

    LaQueen Fanatiek lid

    4 mei 2014
    4.208
    5.100
    113
    Vrouw
    D
    M
    Nee, dat is zeker een domper! Januari dus pas weer. :( Je mag wel gewoon bij ons blijven hoor! Iedereen is vast nog niet gelijk in januari zwanger en er zijn genoeg andere uitzonderingen. :thumup:

    I.v.m. het huis dar gebouwd gaat worden gaan we sparen en gewoon wat dagjes weg.
     
  2. LaQueen

    LaQueen Fanatiek lid

    4 mei 2014
    4.208
    5.100
    113
    Vrouw
    D
    M
    Ja dat wil ik dus niet hahaha. Maar is lastig. Ik zou het liefst een kindje krijgen tussen april en september, maar dat zou betekenen dat we dan maar 1 kans zouden hebben en vervolgens wéér 6 maanden moeten wachten. Oktober is man jarig en ik in november... lijkt mij gewoon minder leuk om in de herfst/winter verlof te hebben, maar ja.... succes uit het verleden geeft geen garantie voor de toekomst. (Dochter was binnen 1 ronde, maar moest ik wel eerst 3 maanden wachten op een menstruatie.) En dus is de kans gewoon bij elke poging 20%. Durf alleen het risico niet te nemen en door het huis dus ook echt niet eerder te stoppen. En als het niet gelijk raak is, moet ik mij er denk ik toch maar overheen zetten. Enige wat ik absoluut niet wil en dus ook zou overslaan is de maand december. Dit is een te drukke maand voor een kind, maar ook natuurlijk privé en ook op mijn werk. Zijn er meer dames die deze maand bewust gaan overslaan als het zover komt?
     
  3. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.030
    17.046
    113
    Vrouw
    Ons zoontje is van februari, Wil nu graag een kindje in de zomer, ook ivm verlof. Ik weet dat het niet helemaal te plannen is natuurlijk, maar aangezien het bij onze 1e ook in de 2e ronde raak was, ga je er toch een beetje vanuit dat het weer zo snel zal gaan deze keer.. Maar goed, is zeker geen garantie.
    Een kindje vanaf Augustus/ september lijkt me wel fijn.. de periode mei - juli zit al zo vol met verjaardagen dat ik dat liever niet wil :|
     
    LaQueen vindt dit leuk.
  4. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ja als het tegenzit minimaal januari, maar... als ik 3x op 0 zit zou het mogen van de landelijke richtlijn. Dat zou dan over een ruime 3 maanden zijn.
    Helaas begint mijn man steeds meer te twijfelen aan een derde:(
    Maar ik klets nog even mee hoor!

    Gelijk heb je, het is in Nederland ook heerlijk weer en dagjes weg zijn ook leuk!
    Wij zijn recent verhuisd en omdat er veel aan moesten gebeuren besloten we dit jaar niet op vakantie te gaan naar het buitenland en volgend jaar een caravan te kopen en dan te gaan, kwam wel best uit met de baby die in december 2018 zou komen.
    Uiteindelijk komt er dus geen baby dit jaar en hebben we de caravan toch alvast gekocht :roflmao:

    Als ik zou kunnen kiezen voor een geboortemaand zou de voorkeur uitgaan naar nov, dec, januari of februari.
     
    Allerliefste1, LaQueen en Nina Sanders vinden dit leuk.
  5. Mamavanvier95

    Mamavanvier95 Fanatiek lid

    12 okt 2014
    3.361
    2.544
    113
    Vrouw
    Friesland
    Wat gek, ik kreeg inderdaad ook al een paar dagen geen meldingen maar ik ben weer bij. :)
    @Zonnebloem92 wat een naar bericht, sterkte en laten we hopen dat de tijd een beetje vlot voorbij gaat. Ik zag dat er ook al iemand zwanger was, gefeliciteerd!
     
    LaQueen vindt dit leuk.
  6. Mamavanvier95

    Mamavanvier95 Fanatiek lid

    12 okt 2014
    3.361
    2.544
    113
    Vrouw
    Friesland
    Oh ik ben zo blij, een onverwachte wending! Zo net een goed gesprek met mijn vriend gehad omdat ook hij praktische bezwaren had, maar we zijn er helemaal uitgekomen. Ik mag stoppen met de pil. Ik heb besloten nog een maand door te slikken zodat ik vanaf morgen kan starten met foliumzuur, anders had ik namelijk vandaag mijn laatste pil van deze strip.
    Dat betekend dus dat wij vanaf eind augustus starten voor ons 3e kindje in plaats van in december! <3
     
    LaQueen, Louise11110, Sjaantje91 en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Allerliefste1

    Allerliefste1 Bekend lid

    12 jul 2016
    533
    590
    93
    Spannend!
     
  8. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Spannend @Johanna01 leuk hoor! Augustus schiet al op.

    Hier vandaag controle gehad zkh. Ik had aan de rechterkant één ei van 17,5. Vanavond nog 1x stimuleren met Menopur, morgen voor de zekerheid weer even op controle en dan morgenavond ws Ovitrelle spuiten (dit zorgt ong. 36 uur later voor een eisprong).
    We gaan het zien.
    VInden jullie het nog wel leuk als ik hier meeklets? Ik kan me voorstellen dat mijn behandeling misschien niet zo relevant is voor jullie..
     
    LaQueen en Spectre vinden dit leuk.
  9. Allerliefste1

    Allerliefste1 Bekend lid

    12 jul 2016
    533
    590
    93
    Ik vind het wel leuk. Ik heb gelukkig zelf geen ervaring met behandelingen om zwanger te worden, maar vind het zeker niet vervelend om je vorderingen te horen.
    Vind je het zelf wel fijn om hier nog mee te kletsen?

    Dan wordt het voor jou ook spannend!
     
  10. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ja hoor, ik vind het zelf prima om mee te blijven kletsen ;).
    Wordt idd spannend morgen. Gelukkig de afspraak vroeg in de ochtend.
     
  11. dreames

    dreames VIP lid

    9 dec 2007
    7.457
    3.708
    113
    Hey dames,

    Ik hoop dat ik hier ook mee mag schrijven. Mijn man en ik hebben 2 kindjes samen. Een dochter van 9 en ren zoon van 5. Na de 2e besloten wij dat het zo goed was (paste qua ruimte ook niet in huis) en heeft mijn man een sterilisatie laten uitvoeren.

    Nu is toch de wens voor een derde ontstaan. We hebben een ander huis gekocht waar dit ook makkelijk past. De wens is zo sterk dat hij 28 augustus de intake heeft om de sterilisatie ongedaan te maken. Hopelijk kan de ingreep dan in september plaatsvinden. Eind dit jaar zullen wij dan ook voor een 3e kindje gaan.
     
    Sjaantje91, LaQueen en Spectre vinden dit leuk.
  12. Dreamer93

    Dreamer93 Lid

    17 jun 2018
    15
    26
    13
    Vrouw
    Ik kom er nu achter dat ik ook geen meldingen meer kreeg. Heb nu weer bijgelezen.

    @Dandelion87: gefeliciteerd met je zwangerschap (ook al is het onverwacht)! Snap dat het wel een dubbel gevoel is, maar dat komt vast helemaal goed als je er eenmaal aan gewend bent.

    @Jo913: wat een rot nieuws. Veel sterkte en een dikke knuffel!

    @Zonnebloem92: wat naar voor jullie. Ook jij veel sterkte en een dikke knuffel!

    @Johanna01: spannend dat jullie eind augustus al gaan beginnen. Dat is al heel snel!

    Welkom @dreames.

    Ik ben straks twee weken in het buitenland en kan dan niet veel reageren, maar daarna schrijf ik graag weer mee :)
     
    Sjaantje91 en LaQueen vinden dit leuk.
  13. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.030
    17.046
    113
    Vrouw
    Welkom @dreames gezellig dat je komt mee kletsen

    @Nina Sanders vind ik niet vervelend hoor dat je hier over meekletst
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  14. LaQueen

    LaQueen Fanatiek lid

    4 mei 2014
    4.208
    5.100
    113
    Vrouw
    D
    M
    Natuurlijk vinden wij (ik) dat leuk! We hebben je toch in ons clubje opgenomen! :D
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  15. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ah zo lief… dankjewel :thumup: Duimen jullie mee morgen vroeg?
     
    Jo913 en Mississippi vinden dit leuk.
  16. dreames

    dreames VIP lid

    9 dec 2007
    7.457
    3.708
    113
    @Nina Sanders succes zometeen bij de meting!

    Ik las wat over verlof in de winter/ voorkeur voor periode oom te bevallen. Ik vond het verlof in de winter ook wel lekker eigenlijk. Lekker binnen met die koud. Alleen hoop ik stiekem wel dat het nu geen decemberbaby wordt want die maand zit nu wel vol haha.
     
    Spectre en Nina Sanders vinden dit leuk.
  17. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ik was in sept uitgerekend. Zoontje kwam eind aug.
    Half juli vakantie opgenomen, aansluitend verlof en eind nov weer begonnen. Was ook prima!
     
    Spectre vindt dit leuk.
  18. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.030
    17.046
    113
    Vrouw
    Mijn zoontje is van februari.. vanaf 1 januari had ik verlof tot half mei. Was ook wel lekker indd, kon zo die koude dagen lekker binnen blijven :D
     
  19. Sjaantje91

    Sjaantje91 Bekend lid

    3 jun 2018
    981
    1.022
    93
    Vrouw
    En!? :rolleyes:
     
  20. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ei 18 mm en vanavond Ovitrelle! :D
     
    Jo913, LaQueen, Spectre en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina