❤️ Februari/Maart 2018 mama’s ❤️

Discussie in 'De mama's' gestart door Meiske2015, 20 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meiske2015

    Meiske2015 VIP lid

    4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ik heb sinds gisteravond ineens een zere linker borst.
    Ben nu een paar dagen compleet over naar kv. Heb geen stuwing of harde plekken. Beide borsten zijn soepel.
    Moet ik hier iets mee?
     
  2. Powerwoman

    Powerwoman Actief lid

    24 jun 2017
    453
    569
    93
    Vrouw
    Hier ook een bv plofkop Haha. En dan zo heerlijk onder de acne. Maar het blijft m’n lieve knapperd.
    De oudste is net 3 en heeft maat 110. Van haar leeftijdsgenootjes is ze de kleinste maar wel een lekker mollig meisje. Maar sinds de griep is ze enorm gegroeid. In lengte en in geest. De curve op het CB volgde ze nooit. De ene keer zat ze in de onderste lijn dan weer een lijn daarboven. Het is gewoon een eigenwijs kind Haha volgt haar eigen lijn.

    Zo heerlijk dagje vandaag. Geshopt en vanavond even weg geweest zonder kids. Voor het eerst. Helemaal alleen was echt gek, maar ook heerlijk. Ben kapot maar m’n hoofd is even helemaal opgelucht hiervan!
    Truste allemaal ik duik erin. Morgenochtend vroeg naar de Bekkenfysio. Ik ben heel benieuwd.
     
  3. Mir78

    Mir78 Bekend lid

    21 nov 2014
    838
    81
    28
    Vrouw
    Ik geef geen flesvoeding maar meer een reactie uit ervaring als mijn werk als kraamverzorgende tijdje terug. Waarschijnlijk niet wat je wil horen maar het kan best een paar weken duren voordat je borsten bedenken dat ze niet nodig zijn. Het is wel heel vervelend dat de stuwing zo aanhoud. Houd goed in gaten dat er geen rode plekken ontstaan controleer dat goed dagelijks en pas op met kou (tocht) op de borsten ter voorkoming van evt. borstontsteking. Draag een goede strakke bh zonder beugel of strak hemd / sport bh ook snachts, om de stuwing zo min mogelijk de ruimte te geven. Voorkom het stimuleren van melk aanmaak, dus niet kolven om de stuwing te verminderen.

    Als je er echt teveel hinder van ondervind is het nog mogelijk naar de huisarts te gaan voor pilletjes om de productie stil te leggen.. Succes?, vervelend als ze hun werk zo goed doen terwijl het niet nodig is.
     
    kimmmmmm vindt dit leuk.
  4. Myhappyfamily

    Myhappyfamily Fanatiek lid

    28 okt 2016
    3.677
    1.210
    113
    Vrouw
    Hier doen we ook inenten.

    Dochter was met 3 jaar 98,5 cm en 14 kg.
    Veel vinden der lang voor der leeftijd als ze der zien maar valt reuze mee.
     
  5. Mir78

    Mir78 Bekend lid

    21 nov 2014
    838
    81
    28
    Vrouw
    Zeker een luxe probleem, stiekem wel erg lekker. Wat precies de termijn is van "mogen doorslapen" ben ik even vergeten. Wel is 't voor de groei belangrijk dat ze op 8 voedingen zit in 24 uur op deze leeftijd. Ook voor je productie wel beter! Nachtvoedingen zijn heel goed om je productie op pijl te houden, als je dan ook overdag heel minimaal voed kan de productie afnemen.

    Ze is vier weken zeg je dus als goed is de eerste afspraak binnenkort bij consultatiebureau en zal ze ook gewogen worden. Echter is mijn ervaring dat cb altijd wel zegt pro borstvoeding te zijn maar regelmatig zeer verkeerde adviezen geven. Weet niet hoe 't bij jullie is, maar ga niet blind op hun advies.

    Mocht je Facebook hebben ik kan je de Facebook van la Lech league van harte aanbevelen en daar kan je ook vragen stellen en krijg je goede adviezen!
     
    Draaikont en Baloo vinden dit leuk.
  6. Pantoffelheldin

    Pantoffelheldin Niet meer actief

    #66 Pantoffelheldin, 22 mrt 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 mrt 2018
    Ok even wat van me afschrijven
    Mijn zoontje komt op zich keurig elke nacht 1 keer voor een fles rond 2 /3 uur.
    Ook vannacht om 2 uur weer
    Echter is hij na de fles klaarwakker en ik ben dan zo'n 2 uur met hem bezig tot hij eindelijk in slaap valt
    Dit frustreerd mij echt gigantisch
    En ik weet het mannetje kan er niks aan doen maar na 4 nachten begint het me wel op te breken
    Ik zit naast zijn bedje en telkens denk ik yes hij valt in slaap en dan in 1 keer gaan die grote ogen weer open en kan ik weer van vooraf aan beginnen

    Edit: tegen de tijd dat hij eindelijk slaapt word hij ook al bijna weer wakker voor de volgende fles
     
  7. piscean

    piscean Fanatiek lid

    12 okt 2016
    1.354
    952
    113
    Ik vond het al zo stil aan de overkant :p denk dat ik even heb gemist dat we hier verder gingen
     
    kimmmmmm, Baloo en Powerwoman vinden dit leuk.
  8. piscean

    piscean Fanatiek lid

    12 okt 2016
    1.354
    952
    113
    Fijn om wat van je te horen, heb regelmatig aan je gedacht. Wat een rare heftige start hebben jullie gehad, hoe hebben ze zoiets kunnen missen? Niet zo gek dat je onzeker bent en tranen laat. Osteopaat lijkt me ook een goed idee. ( ik zelf twijfel ook om weer heen te gaan)

    Gaat het nu wel wat beter met T?
     
  9. kimmmmmm

    kimmmmmm Actief lid

    4 sep 2014
    310
    298
    63
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is 2 en die is

    Mijn zoontje november 2 geworden 90 cm en 12 kilo.
     
  10. Babbelboxje

    Babbelboxje Fanatiek lid

    3 mei 2015
    1.940
    1.616
    113
    Goedemorgen allemaal!

    Excuus dat ik nu zo weinig plaats.

    Die plafonddienst doe ik even nog niet mee, want man man man wat is mijn kerel fantastisch! Hij doet elke nachtvoeding, zodat ik kan doorslapen. Wordt wel wakker als M.ika huilt, maar ga dan plassen en kan weer verder slapen. Het gaat heel goed, hij is een stuk vocaler als zijn broer was, maar overall een tevreden kindje. Gisteren hebben we hem even gemeten, 54cm! Daarna nog 2x gemeten wanf ik geloofde het niet.:roflmao: O.wen doet het ook super als grote broer. Is erg lief, nog niet jaloers. En het fijne is, hij slaapt overal doorheen, en waar hij eerst soms nog 2x per nacht kwam, heeft meneer nu genoeg aan alleen wat melk voor het slapengaan, en slaapt dan door tot 6.30. Met mij gaat het ook goed, ben behoorlijk mobiel, maar ben mezelf gisteren wel even tegengekomen. Mijn rug voelt bont en blauw van de ruggenprik, en er zit een spier vast die trekt door mn bovenbeen, rechterbil, en onderrug. Man met de hamer kwam een bezoekje brengen en lig nu al vanaf 19.00 op bed. Zometeen maar eventjes douchen. Vandaag geen visite, even geen behoefte aan. Vanavond op het menu: BIEFSTUK!! :p

    Zo en nu weer even terug in mn gezinscoconnetje.

    Ik lees mee en probeer te blijven reageren.

    @Pantoffelheldin zoontje hier 2 jaar oud. 91cm lang en 15kg zwaar. Ook maat 98. Ongeveer zelfde dus :)

    @Pitahaya wat een verhaal, sterkte voor jullie. Hopelijk helpt de osteopaat.
     
    Pitahaya, Baloo, Powerwoman en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Mir78

    Mir78 Bekend lid

    21 nov 2014
    838
    81
    28
    Vrouw
    Hij is vrij groot maar zo te lezen wel in mooi verhouding. En jongetjes zijn vaak wat groter. Mijn dochter is 2,5 jaar met een lengte van 93 cm en 13.3 kilo.
     
  12. Pantoffelheldin

    Pantoffelheldin Niet meer actief

    H
    Hij groeit op zijn eigen lijn maar het past wel bij elkaar inderdaad.
    Als je mij zoontje ziet zou je hooguit denken dat hij ouder is als 2 maar alles is goed in verhouding
     
    Babbelboxje vindt dit leuk.
  13. Meiske2015

    Meiske2015 VIP lid

    4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Hahaha. Had je toch echt getagd :p
     
  14. Meiske2015

    Meiske2015 VIP lid

    4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    @Pantoffelheldin vervelend voor je!
    Maar huilt ie dan?
    Ik zit namelijk echt niet naast haar bed als ze wakker ligt zonder te huilen.
    Heel soms is ze na de voeding in de nacht wakker maar dan ga ik zelf gewoon naar bed. Zoekt ze maar lekker zelf uit haha.

    Heerlijk @Babbelboxje!
    En wat een lang mannetje is M.ika :eek:
    Fijn ook dat O.wen het goed doet. Jaloezie kwam hier ook pas later trouwens ;)
    Gaat januari overigens al weer een heel stuk beter.
    Eet smakelijk vanavond :D
     
    Baloo en Babbelboxje vinden dit leuk.
  15. roever

    roever Niet meer actief

    Nou n primeur hier hoor! Oef....

    Na nachten dat zl alleen maar naast me in bed wilde slapen...vanacht een nacht dat we echt amper tot geen een oog dicht hebben gedaan.
    Zl liep mopperde echt hele nacht door en heb m honderduizend keer aangelegd volgens mij... :/
    Vanmorgen beneden in wiegje gelegd en toch eventjes laten huilen.. soms heeft hij een klein huilbuitjw "nodig" voor hij in slaap valt..
    Maar tot op heden slaapt hij nog niet :(

    Na 2x een poging gedaan te hebben ligt hij nu lekker op mn borst...
    Is dit echt t werk van de regeldagen oid??
     
  16. Pantoffelheldin

    Pantoffelheldin Niet meer actief

    Ja hij huilt, begint eerst zachtjes maar uiteindelijk is hij helemaal over de toeren.
    Dan is het bijna geen huilen meer maar gillen.
    Dus dan zit er er liever naast of hou hem op de arm totdat hij helemaal in slaap is
    Vind het zo zielig
     
  17. piscean

    piscean Fanatiek lid

    12 okt 2016
    1.354
    952
    113
    Ja ik zag het! :roflmao:
     
  18. piscean

    piscean Fanatiek lid

    12 okt 2016
    1.354
    952
    113
    Welke babyfoon hebben jullie en hoe bevalt die?

    Ik heb er nog 1 van alecto met beeld van baby nr 1 maar soms deed die een beetje gek en m’n werk vraagt de hele tijd wat ik als kraamcadeau wil dus ik dacht misschien moet ik een nieuwe doen
     
  19. Pantoffelheldin

    Pantoffelheldin Niet meer actief

    Wij hebben een babyfoon maar ligt in de kast.
    1 keer gebruikt om te kijken of hij het deed.
    We gebruiken hem nooit want we horen de kleintjes wel als ze huilen.
     
  20. Baloo

    Baloo Actief lid

    23 okt 2012
    430
    672
    93
    Vrouw
    Ik ben helemaal fan van zazu! Heb het als kraamcadeau gekregen. Is een knuffel, als je die beweegt of als je baby huilt begint er een liedje (of hartslag, natuurgeluid). Zooo chill! Ik word er zelf ook helemaal rustig van snachts.. die leg ik dan naast haar neer. Echt een leuk cadeau voor een tweede.
    En MANNNNN, ruiken jullie babys ook zo ontzettend lekker :oops: ik ben verliefd!
    Volgende week ga ik eindelijk weer sporten! Zo’n zin in :D
    Verder hebben we zo’n babyfoon alwcto DBX-62 met lampjes, praatfunctie en liedjes. Die staat wel aan vaak met een tweede. Vooral als we straks weer veel in de tuin zitten denk ik
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Mir78 en piscean vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina