❤️ Februari/Maart 2018 mama’s ❤️

Discussie in 'De mama's' gestart door Meiske2015, 20 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimjoy

    Kimjoy Bekend lid

    8 jul 2015
    989
    541
    93
    @Pitahaya pff pittig hoor! Goed dat je ook actief met je zelf bezig bent!

    Hier uk 63 cm en 6000 gram exact! Hij is klein maar goed volgt nog steeds zijn eigen lijn! Is inmiddels iets meer vrolijk maar we zijn er nog niet! Het blijft heel hard werken! Inmiddels denk ik dat het aan ons ligt wat op het kinderdagverblijf schijnt het de liefste baby ooit te zijn!
     
    Powerwoman, Draaikont en mams1 vinden dit leuk.
  2. Tann

    Tann Fanatiek lid

    25 mrt 2015
    1.309
    682
    113
    Pitahaya vindt dit leuk.
  3. Pantoffelheldin

    Pantoffelheldin Niet meer actief

    Pitahaya vindt dit leuk.
  4. blij83

    blij83 Fanatiek lid

    5 jun 2012
    1.959
    1.718
    113
    Wat een mooie en heldere website. Knap in elkaar gezet. Ik hoop dat je er wat steun aan hebt dat je contact hebt kunnen vinden met de 6 andere ouders van een kindje met dit syndroom. Het lijkt me zo naar dat het zoooo zeldzaam is. Ik wil je heel veel kracht toewensen! En ik vind het heel knap van je dat je ook zo focust op de positieve punten in de ontwikkeling van jullie kindje. Hopelijk vanaf nu een stijgende lijn en zo min mogelijk extra complicaties en tegenslagen. Hou je taai!
     
    Pitahaya vindt dit leuk.
  5. Myhappyfamily

    Myhappyfamily Fanatiek lid

    28 okt 2016
    3.677
    1.210
    113
    Vrouw
    @Pitahaya wat een mooie en duidelijke website. heb het aandachtig zitten lezen allemaal. toch knap dat je ondanks alles je verhaal erop zet. hoop dat er meer ouders wat eraan hebben.
     
    Pitahaya vindt dit leuk.
  6. Powerwoman

    Powerwoman Actief lid

    24 jun 2017
    453
    569
    93
    Vrouw
    Mooie duidelijke website @Pitahaya! Knap dat je daar de energie voor kunt vinden. Sterkte met alles. Ik heb enorme bewondering voor je hoe jij hiermee omgaat.
     
    Pitahaya vindt dit leuk.
  7. Lena1982

    Lena1982 Niet meer actief

    Wat schijf jij duidelijk en helder. Complimenten voor wat jullie in mekaar hebben gezet.
     
    Pitahaya vindt dit leuk.
  8. Meiske2015

    Meiske2015 VIP lid

    4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Hoe doen jullie mini’s het met deze warmte?

    E. heeft gelukkig nergens last vast.
    Drinken gaat soms wat moeizaam maar dan geven we tussendoor wat extra.
    En ze slaapt nog steeds het klokje rond :)
     
  9. brocante

    brocante Bekend lid

    27 aug 2013
    645
    811
    93
    @Pitahaya mooi gemaakt. Heel helder! Jullie hebben nog een kindje toch?
     
    Pitahaya vindt dit leuk.
  10. Pitahaya

    Pitahaya Niet meer actief

    Klopt. nog een oudere zoon van bijna 3.
     
  11. Yasmientje14

    Yasmientje14 Fanatiek lid

    10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    @Pitahaya pfff ik heb je website bekeken en helemaal gelezen... super heftig!! ik denk aan jullie en waarschijnlijk iedereen hier!!

    @Kimjoy ik vond het vervelend om te lezen dat je jezelf de schuld geeft, ik hoop echt dat je dit niet nog steeds zo ervaart! Misschien kan je een dagje meekijken op het kdv? ik hoop zo erg dat je snel je rust vind!! Knuffel!!

    @ontwikkeling, ik had gisteren hier een vriendin op bezoek en die vond mijn dochtertje achterlopen qua ontwikkeling nu ben ik heel benieuwd naar jullie kleintjes, ons meisje heeft het nog steeds benauwd al leek dit een tijdje beter te gaan. Ze schokt eigenlijk nog steeds als je haar bijvoorbeeld rechtop zet (zitten of staan) en haar rug is echt nog lang niet klaar om te zitten. Op der buik kan ze haar hoofd wel omhoog houden voor een paar tellen en dan weer schokkerig bewegen om haar hoofdje daarna te laten rusten. Draaien lukt wel al zit haar armpje regelmatig in de weg en als we haar neer leggen vinden ze haar met regelmaat ergens anders in de woonkamer terug (waarschijnlijk combi van schuiven en rollen).
     
  12. Boebels

    Boebels Bekend lid

    24 jun 2016
    826
    462
    63
    Super mooie website @Pitahaya
    Daar kunnen anderen ook weer veel aan hebben.

    Kleine doet t hier super met de warmte. We zijn nu in Griekenland op vakantie. Ze heeft t vliegen geweldig gedaan en verder is ze ook heel relaxt.
    Eten blijft moeizaam. Nu nog 4 flesjes van 210 maar ze laat hier nu wel 50/70 van staan. Denk de warmte naar verder doet ze t er goed op.
    Hier ook nog steeds klokje rond. Op gegeven moment fles van 23.00 weggelaten en ze taalde er ook niet naar. Sterker nog we moeten haar er in de ochtend ook voor wakker maken. Super relaxt.

    Ontwikkeling: onze meid doet weinig. Soms rollen als ze haar bui heeft maar vaak is ze tevreden op haar rug aan het spelen. Ze heeft er gewoon geen zin in. Kletsen echter wel. Veel meer als Mn zoontje en lachen ook.
    Ze kan verder wel veel wat leeftijdsadequaat is maar vaak heeft ze er gewoon geen zin meer in. En komt het later ineens weer terug. Alles komt vanzelf wel en maak me totaal niet druk zolang ze blij en tevreden is.
     
  13. Myhappyfamily

    Myhappyfamily Fanatiek lid

    28 okt 2016
    3.677
    1.210
    113
    Vrouw
    Heerlijk dat jullie zo een goede vakantie hebben. En met vliegen goed gegaan dat is fijn. Mijn dochter is op dezelfde dag geboren en speelt ook alleen nog op der rug. Pas echt een enkele keer gedraaid van rug naar buik. Wel veel lachen en brabbelen. Met de voetjes spelen vind ze ook geweldig. Qua drinken drinkt ze hier de laatste dagen ook maar weinig 3-4 flessen van 180 soms maak ik erna nog wel eens wat maar drinkt niet elke van 180 op. Voor de rest slaapt ze veel door de warmte. De fles van 23.00 krijgt ze allang niet meer. Slaapt al zo een dikke maand van 20.00 tot 9.00 uur ofzo.
     
  14. Yasmientje14

    Yasmientje14 Fanatiek lid

    10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    @ontwikkeling, fijn om te lezen je kan soms wel even onzeker worden als een buitenstaander iets 'opvalt'. Ik ben gewoon veel ongeruster om haar ontwikkeling vanwege haar benauwdheid, moet ik ook maar leren los te laten!

    @vliegen, hier inmiddels weer terug en bij ons ging het vliegen gelukkig ook zonder probleem erg blij mee!!

    @flesjes, ik kan mij gewoon niet voorstellen dat mijn dochter ooit 180 ml zou drinken!! Al kolf ik het af komt ze nooit verder dan 120. Stiekem droom ik ook van een nacht waarbij ze langer dan 3 uur laat tussen voedingen maar vraag mij oprecht af hoe het komt dat mijn kids nooit meer dan 120 lijken te drinken (eerste ook niet toen ze ouder werd).

    @hapjes, kindjes al begonnen? Hier nog niet maar ben heel benieuwd hoe het gaat!

    @Myhappyfamily wauwww heerlijke nachtrust hihihi geniet er maar van hoor!!
     
  15. Boebels

    Boebels Bekend lid

    24 jun 2016
    826
    462
    63
    Heerlijk he?! Hier ook al zo’n 2 Mnd. Kan het me niet eens meer herinneren hihi. Gaat zo snel allemaal.

    Gelukkig meer slechte drinkers hier. Ken t van Mn zoontje ook wel. Maak me nu ook geen zorgen maar merk dat ze ook niet echt aankomt. Ben benieuwd de volgende meting bij t cb.

    Blij dat t vliegen goed ging. Alleen koffer kwijt. Daardoor moest ik alleen met 2 kids en de rest van de koffers verder. Mijn vent daar alles regelen. Dat was echt waardeloos. En weinig behulpzame mensen. Ook zo fijn
     
  16. Meiske2015

    Meiske2015 VIP lid

    4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Fijne vakantie @Boebels!
    Geniet ervan.
    Wel balen van de koffers zeg! Wel alles terug gekregen?

    @Yasmientje14 wat jammer van je visite. Ppff. Vergeet niet dat elk kindje op eigen tempo ontwikkeld. Daarnaast kiest elk kindje er zelf voor wat ze interessant vinden en wat ze als eerst willen ontwikkelen.
    De ene zal sneller zitten terwijl de ander eerder zal gaan kruipen.
    En uiteindelijk als je een tijd verder bent doen ze allemaal het zelfde ;)
    Ik snap je bezorgdheid maar voel je er niet onzeker door. Nergens voor nodig :)


    E. krijgt hapjes.
    Ze heeft nu appel, peer, gemengd fruit, banaan, doperwten, worteltjes en bruine bonen gehad. Tot nu toe gaat alles er goed in.
    Verder rolt ze alle kanten op, lacht de hele dag, begint ook aardig kletsen en is heel druk met oefenen om te kruipen :roflmao:
    Speelgoed vind ze ook reuze interessant. Als ze iets aan het onderzoeken is dan trekt ze de meest hilarische gezichten haha.
    Drinken is een dingetje. Ze krijgt 3x 150+5 en 1x 160+6. Ze wordt steeds beweeglijker tijdens de fles en kijkt alle kanten op. Duurt tegenwoordig best lang en gaat soms de fles ook pas in 3x geven leeg.
    Zal wel een fase zijn :rolleyes:
     
    Yasmientje14 vindt dit leuk.
  17. Myhappyfamily

    Myhappyfamily Fanatiek lid

    28 okt 2016
    3.677
    1.210
    113
    Vrouw
    @Boebels ik zou me ook geen zorgen maken. de ene drinkt meer als de ander. lees hier ook dat bij de meeste de kindjes meer drinken als die van mij. maar op het CB zeiden ze niks ervan en ze groeit ook goed. nu is het ook de warmte dat ze minder drinken. zelf heb je ook niet echt honger met dit weer. ( behalve ik :p )

    Balen van je koffer zeg. lijkt me dan even hectisch als je met de rest van de koffers en de kindjes al verder moet. wel je koffer al terug?

    @Meiske2015 haha leuk he die gezichtjes die ze kunne trekken.

    Ohjaa hier ook de laatste dagen met de fles geven de hele tijd om zich heen kijken. heel fijn ja :p duurt ook een stuk langer met de fles geven.

    Fruithapjes vind ze nog niet heel geweldig. kijkt al niet meer zo vies en de rillingen krijgt ze er niet meer van maar mond dicht houde dan weer wel :p
     
  18. mams1

    mams1 Fanatiek lid

    16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Drinken:
    Is hier ook echt proppen hoor. Ze is gewoon veels te druk met andere dingen. Op een dag meestal 600ml en 200 gram fruit

    Ontwikkeling
    Zit op handen en knieën
    Kruipt achteruit
    Draait om der as
    Kan half uur op der buik spelen en rolt t hele huis door

    Maar zie leeftijdsgenootjes die t liefst alleen maar op een rug liggen te brabbelen dus t ligt wel echt aan het kind en karakter hoor!

    Persoonlijk ben ik er wel voorstander van dat als je t te lang vind duren je even naar osteopaat of zo kan gaan. T helpt ze dan wel echt een zetje
     
  19. Mir78

    Mir78 Bekend lid

    21 nov 2014
    838
    81
    28
    Vrouw
    @Pitahaya, wat een mooie site heb je in elkaar gezet. Echt heel duidelijk fijn dat je andere met je site kan helpen.

    @Yasmientje14, je schrijft dat dochter benauwd is, is daar een oorzaak van bekend? Qua ontwikkeling, onze meisjes zijn even oud, maar elk kind ontwikkeld op zijn eigen tempo. B.ente heeft wel kinderfysiotherapie. Inmiddels draait ze van rug naar buik beide kanten om en lukt het meestal om haar armen ook goed te krijgen. Als ze na het slapen (op haar buik) wakker wordt doet ze armpjes onder zich en drukt ze haar hoofd / borst omhoog. Als ze op haar rug blijft liggen, wat niet goed kan door de reflux draait ze vaak om de as. Op haar buik trekt ze vaak knieën onder zich maar dat moesten we dan de fysio proberen tegen te houden. Je kan er altijd voor kiezen een fysio mee te laten kijken.
     

Deel Deze Pagina