1-15 mei 2018 sterretjesgroep

Discussie in 'Vlindertjes tot 16 weken' gestart door Raket78, 6 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Ja, snap ik. Vind het ook echt een hele geruststelling dat ik Lola al zo lang zo goed voel
     
    Soturi en Raket78 vinden dit leuk.
  2. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Dan heb je grote kans dat de placenta voor ligt.

    Ik was stomverbaasd dat die van mij voor lag, want ik voel de kleine al weken af en toe kriebelen en sinds rond de 18 weken iedere dag duidelijk. Ik vermoed dat de placenta bij mij dan ook niet de hele voorkant bedekt.

    Binnenkort voel ook jij iedere dag schopjes :)
     
  3. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Morgen de 20 weken echo, toch @Mleenvs ? Nog eventjes :)

    @Viviennee , het valt me nu pas op dat je maar 5 weken "voor ligt" op mij qua zwangerschap. Toen ik net zwanger was leek het veel meer! Jij tikt morgen het derde trimester aan! Hoe voel je je?

    Woensdag, direct na de goede uitslag van de 20-wekenecho, heb ik man en dochter meegesleept naar de winkel. Ik had 1 zwangerschapsbroek waar ik eigenlijk al uit begon te groeien (het is meer een broek voor het 1e trimester, met een vrij dunne, lage band) en verder niets! Omdat het tot een paar dagen geleden nog echt winters was hier, en al mijn truien vrij lang zijn, had ik verder ook geen bovenkleding nodig (qua bh's draag ik mijn voedingsbh's die ik had bewaard, en dat gaat prima). Maar nu het warmer wordt (eindelijk!) blijken de meeste van mijn t-shirts toch echt te kort. Dus ik heb even wat ingeslagen. Idealiter wil ik er nog een broek bij hebben, 2 rokken of jurken, een broek voor de tweede helft van het derde trimester en badkleding, maar verder ben ik klaar.

    Het feit dat ik tot nu toe de hele zwangerschap na 8 weken met 1 broek heb gedaan, is wel een beetje abnormaal. Ik heb hem uiteraard wel vaak gewassen, hihi!
     
  4. Mleenvs

    Mleenvs Fanatiek lid

    25 aug 2017
    1.504
    1.519
    113
    Vrouw
    Bijna morgen, het is nog een paar uurtjes zaterdag. Gelukkig hebben we hem maandag om 8:40 dus hoef niet lang meer te wachten!

    De placenta ligt idd voor, zagen we bij de geslachtsbepalings echo. Ik voel de laatste dagen wel steeds vaker gekriebel.:p

    Fijn om te horen dat je weer wat optimistischer klinkt.
    Hoe is het met de rest? @Ise @Soturi @Viviennee en @Mie88 ?
     
  5. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Hahahah! Gek he, misschien beval je nog wel eerder dan ik. Hebben jullie al een naam? :o::rolleyes::oops:

    Ga hier redelijk dood van de jeuk
     
  6. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Ooohh spannend! En leuk, ik hoor graag de P-waardes en gewicht straks :p
     
    Mleenvs vindt dit leuk.
  7. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    We hebben al een naam ja. PM maar als je hem wilt weten (geldt voor jullie allemaal trouwens). Het is de naam die we al sinds 2012 in gedachten hebben en nu mogen we hem zowaar gebruiken!
    Hoezo jeuk? Over het hele lichaam? Als het uiit de hand loopt, wel aan de bel trekken he!

    De kans dat ik eerder beval is aanwezig maar volgens mij niet heel groot. Dan moet jij al doorlopen tot 42 weken en ik bevallen met 37. En Dat laatste lijkt me onwaarschijnlijk; met Raketje begon de bevalling met 40+6 en ik vermoed ook dat ze dit keer de uitgerekende datum echt iets te vroeg hebben gezet. Ik hoop wel dat deze er tussen 39 en 40 weken uit komt, en liefst wat eerder, want ze gaan waarschijnlijk rond 38 weken al over inleiden praten, puur vanwege mijn leeftijd. En om die reden ga ik geen inleiding plannen. We zien wel. Voorlopig mag hij nog even lekker binnen blijven! :)
     
  8. Mleenvs

    Mleenvs Fanatiek lid

    25 aug 2017
    1.504
    1.519
    113
    Vrouw
    Alles zag er goed uit! Toch wel een flinke opluchting want ik was door een aantal verhalen de laatste tijd toch wel zenuwachtig geworden. :rolleyes:
     
    Raket78, Mie88 en Ise vinden dit leuk.
  9. Ise

    Ise VIP lid

    28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Ik krijg geen meldingen meer!! Ik reageer even snel tussen 2 afspraken door, maar heb net de termijnecho gehad. Lekker beweeglijk kindje en 5 dagen vooruit gezet. Nu 11 weken en 3 dagen. Ik heb een foto en ik hoorde de echodames over de nub praten dus @Viviennee, zie jij er al iets in?
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Dinges84, Raket78, Viviennee en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Mleenvs

    Mleenvs Fanatiek lid

    25 aug 2017
    1.504
    1.519
    113
    Vrouw
    Mooi! Het begint bij jou ook al op te schieten @Ise!
     
    Ise vindt dit leuk.
  11. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Duidelijke nub, maar nog net te vroeg. Nub staat (nog) in meisjesstand, zou dmv skull vooralsnog meisje zeggen

    Wel lekker 5 dagen vooruit!
     
  12. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Oeh, kreeg ineens een ingeving, met de N???

    Ik ben echt niet van plan tot 42 door te lopen, haha! Maar ja, je weet het nooit met een tweede.

    Waarom met deze leeftijd al per se inleiden?
     
  13. Ise

    Ise VIP lid

    28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Er staat mij ook iets bij met een N @Raket78.. ben benieuwd!

    @Viviennee ben benieuwd ik denk zelf ook een meisje. Heb 18 mei een afspraak voor de geslachtsbepaling, ik twijfel of ik hem een week vervroeg aangezien ik vooruit ben gezet, maar 11 mei ben ik exact 13 weken

    Verder is vandaag het plan besproken en krijg ik vanaf 14 weken om de week een cervix meting. En vanaf 16 weken proluton injecties. Kans op vroeggeboorte zonder klachten is sowieso 30 % (dacht zelf dat dat 10% was)
     
  14. Mleenvs

    Mleenvs Fanatiek lid

    25 aug 2017
    1.504
    1.519
    113
    Vrouw
    Volgens mij staat de naam in de titel van de echo foto die Raket laatst postte.;)
     
    Raket78 vindt dit leuk.
  15. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    !!! Jaaa die, mooi!
     
  16. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Hahahahah zou ik wel doen natuurlijk :roflmao:

    Fijn dat ze het goed in de gaten houden. Wat is proluton? Waar moeten we aan denken met vroeggeboorte bij jou? 26 weken, 36?
     
  17. Ise

    Ise VIP lid

    28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    28 weken de jongste.. proluton is progesteron. Is niet bewezen dat het werkt maar ik vind het de moeite het te proberen

    Haha ja als mijn vriend de 11e vrij is en het echobureau open probeer ik het. Zou je het ook doen bij exact 13 weken?
     
  18. Ise

    Ise VIP lid

    28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Hmm.balen niet op gelet
     
  19. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Hij staat er nog steeds hoor. Oeps, haha!
     
    Ise vindt dit leuk.
  20. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    In Nederland is dit voor zover ik weet geen standaard beleid.

    In Canada willen de meeste vk's/gyns alle baby's eruit hebben voor 42 weken als je leeftijd jonger is dan 40. Bij mij begonnen ze 5 jaar geleden met 40 weken al over een afspraak in het zkh om inleiding te bespreken. Ik vond dat onaangenaam vroeg. De afspraak was echter met 41 weken en die heb ik niet gehaald omdat ik precies die dag ben bevallen. Dit iis het beleid als je nog geen 40 bent.

    Ben je 40 jaar of ouder, dan willen ze in principe alle baby's eruit hebben voor 40 weken Het risico op stilgeboorte stijgt naarmate je ouder wordt. Onder de 40 is dat iets van 2 op 1000, na je 40e is dat ongeveer 4 op 1000. Dus nog steeds erg laag, maar wel iets groter. Naarmate je langer na de uitgerekende datum doorloopt neemt het risico op stilgeboorte toe, en bij oudere vrouwen gebeurt dat eerder dan bij jongere vrouwen. Het probleem dat ik met het beleid heb, is dat er onvoldoende wetenschappelijk bewijs is dat door eerder inleiden vanwege enkel 40+ leeftijd het risico op stilgeboorte aanmerkelijk lager wordt. Daar komt nog bij dat ik de kans klein acht dat deze baby er voor 40 weken van nature uit komt, mede omdat ze de uitgerekende datum dit keer wel erg vroeg hebben gezet. Ik ben meer voor het in de gaten houden van het welzijn van de baby en op basis daarvan beslissingen nemen, dan voor het doen van een inleiding enkel omdat ik bijna 40 ben.
    Ik vermoed dat mij een inleiding bij 39 weken gaat worden aangeboden en dat ik die moet afslaan. En dat dat redelijk makkelijk zal worden geaccepteerd omdat ik mijn huiswerk heb gedaan en omdat ik nog net geen 40 ben rond de bevalling.

    Bovenstaand beleid rust in feite op de angst voor liability (aansprakelijkheid) die in dit land heerst. Men klaagt elkaar weliswaar niet zo makkelijk aan als in Nederland, maar wel beduidend makkelijker dan in Nederland. Als je een miskraam krijgt nadat je tandarts een tand getrokken heeft, kun je je tandarts aanklagen. Ook al is het in principe flauwekul om aan te nemen dat de miskraam het gevolg is van de tandheelkundige behandeling. Ik heb dan ook een formulier moeten ondertekenen waarop stond dat de tandarts niet verantwoordelijk was als er eventueel iets mis ging met het kindje toen ik mijn verstrandskies liet trekken. Toen ik na de bevalling van mijn dochter ontslagen werd uit het ziekenhuis, heb ik dergelijke formulieren ook moeten tekenen. Ik vond het een kil, wantrouwend en onnodig gebeuren.

    Ik vind het belangrijk degene die de zorg over mij en de baby heeft gerust te stellen als het om aansprakelijkheid gaat. Ik zou nooit iemand aanklagen, tenzij er sprake is van kwade opzet. grove en moedwillige nalatigheid, of grove nalatigheid als gevolg van onkunde op het vakgebied. En dan nog alleen als het duidelijk aantoonbaar is en de gevolgen desastreus zijn.

    Lang verhaal geworden. Liability is één van mijn stokpaardjes. Ik vind het ZO onproductief. Je weet op die manier nooit of je behandelaar zich daadwerkelijk zorgen maakt, of dat je op een of ander beleid gestuit bent. En dat is niet prettig werken en gaat ten koste van het wederzijdse vertrouwen. De behandelaar heeft hier geen schuld aan. Het is de cultuur die moet veranderen.
     

Deel Deze Pagina