1 grote auto of 2 kleintjes?

Discussie in 'De lounge' gestart door Vogelhuisje, 9 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

1 grote 7-zitter of 2 kleine autootjes?

  1. 1 grote 7-zitter

  2. 2 kleine auto's

  3. Andere opties? Ik ben benieuwd

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Vogelhuisje

    Vogelhuisje Bekend lid

    2 apr 2014
    879
    1
    18
    Hoi meiden,

    Volgende dilemma, even kort de situatie: 2 dochters die nog in een stoeltje zitten, 1 stiefzoon die niet meer in een stoel of op zitverhoger hoeft... Hij is er 1x in de 2 weken een weekend en de meeste vakanties. Er komt deze zomer een baby bij, de laatste dat wel...

    We hebben nu een kleine auto en 2 isofix stoelen waardoor de oudste er eigenlijk al niet meer tussen past... We zijn nu aan het twijfelen of we een grote auto willen kopen met 7 zitplaatsen of dat we een kleintje erbij nemen... 6 zitter kon ik alleen de multipla vinden en dan alleen hele oude auto's.

    Waarom 2 kleine auto's: dan heb ik ook een auto, we wonen in een nogal uitgerekt dorp met slecht openbaar vervoer en geen station, alle 'leuke' dingen zijn op minstens 5-10 km afstand nu nog redelijk te doen met de bakfiets maar straks met 3 kids erin zie ik dat echt niet meer zitten... Man heeft de auto altijd mee naar zijn werk.

    Verder hebben wij uitgerekend wat de kosten zullen worden voornamelijk de maandelijkse kosten en 2 kleine auto's kosten ons maandelijks minder dan 1 grote 7-zitter... Omdat man best ver moet rijden naar zijn werk elke dag, gaan de benzine kosten met een (minder zuinige) 7-zitter natuurlijk ook omhoog... We zitten net op de grens wel/geen diesel...

    We gaan niet vaak weg met zijn allen dus voor de sporadische dingen zoals vakantie of een uitje kunnen we altijd 2 auto's pakken... We drinken beiden nooit dus geen Bob nodig ;). Verder is mijn stiefzoontje er doordeweeks dus nooit en ook maar 1 weekend in de 2 weken...

    Wij neigen nu meer naar 2 kleine auto's. Maar wel 1 autootje erbij waar wij met zijn 5-en in passen... Ben heel erg benieuwd naar jullie mening/ervaringen...
     
  2. mausi

    mausi Fanatiek lid

    22 jul 2009
    2.686
    568
    113
    Gelderland
    Is helemaal afhankelijk van jullie situatie, hier werken we beide, dus 'maar' 1 auto is dan al geen optie. En als we op vakantie gaan, is dat niet op een camping om de hoek, maar gaan we vaak toch wel naar Italië bijvoorbeeld, dan gaan we ook niet met 2 autootjes achter elkaar aanrijden natuurlijk. Maar als dat voor jullie wel een optie is, dan zou ik voor 2 auto's gaan. Kun jij tenminste ook nog eens op pad.
     
  3. Vogelhuisje

    Vogelhuisje Bekend lid

    2 apr 2014
    879
    1
    18
    Ja hier werk ik dus niet en voel mij een beetje aan huis gekluisterd wandelen wil hier op zich lekker hoor maar dat doe je ook niet de hele dag ;) en de oudste zit nu van half 9-14 op school dus dan lijkt het mij heerlijk om met de jongste op pad te gaan...

    Vakantie doen we niet echt eigenlijk haha houden we allebei niet van... Meestal gaan we dagjes weg of een paar dagen Efteling... En anders sowieso in Nederland....
     
  4. Brinta

    Brinta Fanatiek lid

    9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Ik zou voor twee kleine auto's gaan zodat jij ook nog een beetje vrijheid hebt.
    Ook altijd handig voor noodgevallen als er nog een auto thuis staat, of bijvoorbeeld als de auto van je man naar de garage moet. Dan heb je er altijd nog 1 voor de deur staan.
     
  5. Romy1979

    Romy1979 Niet meer actief

    Mee eens...
     
  6. jongenmeisje

    jongenmeisje Bekend lid

    2 jan 2012
    838
    0
    0
    dan zou ik voor 2 auto's kiezen. 1 kleine en 1 waar julie wel met 5 inkunnen (dus 3 zitjes op de achterbank)lijkt mij dus meer een middenklasser.
     
  7. Tigermommy

    Tigermommy VIP lid

    14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)

    eens :D

    Ik moet er niet aan denken geen auto, ik woon straks weer in een dorp waar supermarkt 20 km heen en weer rijden is en geen openbaar vervoer etc en ik ben te zelfstandig om dan niet weg te kunnen maar ook met kinderen moet je in nood gewoon weg kunnen, zo heb ik eens met spoed naar ziekenhuis moeten rijden ivm sigaret in oog, het zou wat zijn als je dan op ambulance moet wachten (duurt hier 30/40 min) of eerst vervoer regelen bij buren (wonen honderden meters verder) nee dat is echt onverantwoord hier.
     
  8. mimi83

    mimi83 Niet meer actief

    sowieso 2 auto's.
     
  9. Skatje

    Skatje VIP lid

    10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Wij hebben een toyota avensis verso (7-zitter) en mijn man moet elke dag een half uur rijden, dus we hebben een goedkoop gebakje uit 1996 erbij genomen. Heel licht, dus weinig wegenbelasting, kostte 750 euro. Suzuki swift is het.
     
  10. Skatje

    Skatje VIP lid

    10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Idd ook omdat ik ook wat vrijheid wil. Met 3 kids kom je in de winter anders nergens..
     
  11. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Er zijn meer 6-zitters. Geloof dat Hyundai een 6-zitter ook heeft.
    Ik zou absoluut voor 1 auto gaan: goedkoper en wel zo fijn dat je allemaal in 1 auto kunt. Met 3 kinderen van jullie samen kom je toch al uit op een grotere auto, met de echte kleintjes kom je dan toch al niet meer toe en dan stijgen je kosten dus al aardig snel.
     
  12. dobbel

    dobbel Fanatiek lid

    12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Ik zou zeker voor 2 autos gaan, 1 iets grotere en een kleintje. Ik zou absoluut met 3 kids niet aan huis gekluisterd willen zijn omdat ik geen auto heb. Je kan immers geen kant op dan bv in vakanties naar een ballorig.
     
  13. Ganzje

    Ganzje Actief lid

    5 nov 2012
    264
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik zou voor een auto gaan waar jullie met zn Allen in kunnen ... dus 6 persoons (opel zafira heeft volgens mij een opklapbare stoel in de kofferbak)
    en een klein 'gebakje' voor je man om heen werken te gaan.
     
  14. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.497
    3.161
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    DACIA LOGAN mcv - is overigens relatief licht en verkrijgbaar als 7 zitter.. misschien een optie?
     
  15. Kaboutermeis

    Kaboutermeis Fanatiek lid

    16 apr 2013
    4.184
    0
    0
    Als het betaalbaar is zou ik direct tekenen voor 2 auto's, zodat jij ook ergens raakt.

    Desnoods de tweede zo'n goedkoop 3 deurs-ding waar net net 2 autostoelen in passen.

    Mijn vrijheid zou me behoorlijk wat waard zijn als ik een rijbewijs had.
     
  16. kwebbel1984

    kwebbel1984 Fanatiek lid

    30 okt 2012
    1.027
    0
    0
    Ik zou voor 1 grote auto gaan. Wij hebben ook maar 1 auto en straks 3 kinderen die in zitjea moeten. Als je voor 2 auto's gaat kom je toch nog op 1 grote auto als je 3 zitjes naast elkaar wilt zetten. En je rekent nu wel alleen de benzine maar een auto moet ook voor apk. Moet wel eens gemaakt worden zijn ook allemaal kosten. Dat zijn een van de redenen dat ik zelf geen auto erbij wilt. De kosten wegen niet op tegen het gebruik ervan. En voor de kinderen en mezelf is het ook veel gezonder om te lopen of fietsen. In het weekend kunnen we altijd verder weg gaan als het nodig is. En voor nood? Tja je auto zal het op dat moment maar net niet doen of bij de garage zijn dan moet je ook een ander vragen. En mocht ik toch een dag de auto nodig hebben breng ik m'n man wel weg en haal ik hem 's avonds op. Ook gezellig...
     
  17. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Goedkope en lichte 7-zitters zijn de opel zafira en de peugeot 307SW. Door laag gewicht goedkoop in de wegenbelasting. De 6e en 7e plaats zitten dan op extra stoelen in de kofferbak, die je er uit kunt halen ook, zodat je een 'normale' stationwagen hebt. De zitplaatsen daar zijn geen volwaardige zitplaatsen, maar voor kinderen met nog niet te lange benen prima te doen :)
     
  18. Ster27

    Ster27 Fanatiek lid

    14 jan 2010
    2.904
    254
    83
    Ik zou voor 2 auto's gaan en dan bijvoorbeeld een Honda jazz erbij. Hier kunnen 3 kinderen op de achterbank.
     

Deel Deze Pagina