1 t/m 15 december 2016 mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lieke86, 19 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lin1989

    lin1989 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    1.215
    181
    63
    hoi hoi

    Hier gaat het goed! flink aan het oefenen met hapjes! en dat is voor onze meid een beetje wennen. ze duwt alles eigenwijs haar mond weer uit!
    verder groeit ze goed! kletst ze, lacht ze en genieten wij vollop van haar aanwezigheid!
    yaisa wat een flinke zoon heb jij zeg!
    dat ie nog in de co sleeper past!
     
  2. Yaisa

    Yaisa Fanatiek lid

    31 jul 2013
    1.202
    1.246
    113
    Haha... gaat ook nog maar net hoor. De kinderwagen scheelt helemaal haast niets meer, nog een cm of 4 denk ik en dan ligt ie vast
     
  3. ciprilla

    ciprilla Fanatiek lid

    1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Yaisa, wat een lekker flink kereltje zeg. Gelukkig dat alles zo goed gaat en fijn toch dat die zo lekker groeit. Maar lijkt me wel zwaar met tillen, C. weegt nu bijna 7 kilo en ik ga dat toch wel merken, vooral met de maxi cosi :eek:.

    Lin, is altijd even wennen de hapjes. Hier ook, maar ze vind pompoen lekker, dus dat een aantal dagen herhaalt en toen hield ze het binnen. :D Dus het is even uitvogelen wat ze lekker vindt en wat niet. Straks maar even worteltjes proberen.

    Hier gaat alles ook nog steeds goed. Ze weigert nog steeds de speen en fles, maar ze hapt nu wel steeds naar mn glas. Dus misschien daar maar mee oefenen, uit een beker drinken. Nog steeds genieten we nog erg van de borstvoeding samen, dus daar gaan we nog lekker mee door. Ze groeit zo hard en ontwikkeld zich zo snel, ze is erg beweeglijk. Ze rolt en draait de hele kamer door:p.
     
  4. Kitsune

    Kitsune Actief lid

    30 mrt 2016
    449
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jeetje, ik dacht ineens, hoe gaat het hier! Leuk om jullie updates te lezen!

    De laatste keer dat ik hier een bericht plaatste ging het erg moeizaam met een extreme huilbaby. Ook nu is het nog niet fantastisch. Hij huilt regelmatig 5 uur of meer achter elkaar. We lopen al een tijdje in het medische circuit vanwege problemen met zijn darmen en allergieën. Ikzelf eet nu geen dierlijke producten (dus ook geen zuivel of eieren) en geen soja. Een erg streng dieet om vol te houden, maar ik doe het graag. Hij heeft ook nooit de fles gepakt (snapt gewoon niet wat hij er mee moet!) dus ik kan nog niet echt van huis.

    Hij krijgt nog volledig bv, zo'n 12 keer per dag. 'S nachts ook om de 2u meestal. Doordat hij veel pijn heeft is slapen wel een ding. Hij slaapt meestal 8 a 9 uur per etmaal. Niet bijzonder veel dus. Met eten beginnen we over 3 weken, als hij 6 maanden is.

    Deze week begin ik weer met werken en gaat hij voor het eerst naar het kdv. Erg spannend wel, zeker gezien zijn geschiedenis. Ik zal dan om de 3u langsgaan om te voeden.

    Verder gaat hij overigens prima. Is nu ongeveer 7,5 kilo, lacht naar alles en iedereen (alle caissières bij de AH kennen me inmiddels goed) en begint sinds kort met rollen. Het is echt een lekker extravert ventje die geniet van alle aandacht.
     
  5. Yaisa

    Yaisa Fanatiek lid

    31 jul 2013
    1.202
    1.246
    113
    Jeetje Kitsune wat lijkt me dat heftig allemaal! Vooral dat slechte slapen lijkt me dat dat op een gegeven moment opbreekt. En je kan dan ook niet ff bijtanken omdat ie geen fles neemt. Hoe doe je dat allemaal? Maar nog een paar weekjes tot je aan de vaste voeding begint. Misschien gaat ie dan iets minder bij jou drinken... gelukkig dat ie ook wel heel vrolijk kan zijn, anders lijkt het me helemaal pittig.

    Durf het na jouw verhaal bijna niet meer te zeggen, maar we hebben echt een heel makkelijk tevreden jochie. Nog steeds een erg grote jongen, maar door het vele bewegen komt ie nu wat minder snel aan. Ben al een tijdje niet bij het cb geweest, dus hij is al even niet gewogen maar ik denk dat ie nu de 11 kg wel bijna gaat aantikken. Heerlijk nu met z'n spekkie beentjes in een korte broek En nog een weekje of 2 en dan gaan we met de vaste voeding beginnen. Hij krijgt nu nog volledig borstvoeding en komt 's nachts vaak nog 2 keer (en soms vaker).

    Hoe is het met de rest?
     
  6. Krakeling

    Krakeling Actief lid

    14 jul 2016
    180
    0
    16
    NULL
    NULL
    #1186 Krakeling, 2 jul 2017
    Laatst bewerkt: 2 jul 2017
    Lang niet geweest hier dus een snelle update.

    Onze dame N. groeit als kool. Bijna 8.5 , kruipt al en kan ook al los staan zonder hulp. Ze heeft al 8 tanden en eet de oren van ons hoofd af. In de ochtend een halve boterham, 2 stuks fruit in de middag en in de avond rond de 200 gram groenten,
    Borstvoeding gaat ook nog top al wil ik dat wel af gaan bouwen omdat het me echt heel veel energie kost. Ze komt nu nog maar 6x per dag omdat ze zoveel vast eet. Laatste keer om 21.30 en dan slaapt ze door tot 06.00..

    De kans dat ik nog een tweede wil is klein. Ik mis het wel het zwanger zijn maar heb mijn handen al vol aan een baby. Laat staan dat ik er een tweede bij heb,
     

Deel Deze Pagina