1 tem 15 juli 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door SHN, 23 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Diazz

    Diazz VIP lid

    28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Ik bedenk me net dat wij nog niet helemaal klaar voor de baby zijn.
    Er moet nog een nieuwe auto komen, want dat gaat niet passen zo:roflmao:
    Man gaat gelukkig aanstaande week kijken.
     
    urfebe en josjo vinden dit leuk.
  2. josjo

    josjo Fanatiek lid

    6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Ah is dat alles? :roflmao::roflmao::roflmao: Wij hebben de Renault grand scenic. Mooie deal met tweedehands Leaseauto die maar 8 maanden in de lease had gereden. Bedrijf ging over naar ander merk :)

    Laatst ook in een vw 7 zitter gereden, heel fijn en nog ruimer maar ook twee keer zo diurnhaha. Al enig idee wat t wordt?
     
  3. josjo

    josjo Fanatiek lid

    6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Diurn = duur :p
     
  4. Diazz

    Diazz VIP lid

    28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Volgens mij is dat écht alles ja:D
    Goede deal dan inderdaad!
    We gaan nu kijken naar een Mercedes R klasse. Het gaat mij voornamelijk om de kofferbakruimte.
     
  5. josjo

    josjo Fanatiek lid

    6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Mooi, 6 zitplaatsen hè? Iets meer kofferbakruimte idd! En n mooie auto:)
     
  6. Diazz

    Diazz VIP lid

    28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Dit is een 7 zitter, maar de laatste stoel kan wel plat. Ik schrik alleen van de wegenbelasting, het is een diesel.
     
  7. Diddeltje

    Diddeltje Bekend lid

    16 dec 2014
    572
    126
    43
    Vrouw
    Begeleider gehandicaptenzorg
    Vorden
    heel herkenbaar!
    • kleertjes gewassen, nope nog helemaal niets! moet nog zelf uitzoeken in hoeverre ik alles heb!
    • Autostoeltje, ik heb de mijne nog niet eens, we mogen overnemen van vrienden en die kleine van hen maakt er zo nu en dan nog gebruik van.
    • vluchttas, nope moet ik ook nog inpakken, kom zelf pyjama's tekort.
    • kleine uk ligt ook nog in een stuit bij mij, ook al iets gehoord over uitwendige draaiversie.
    dus pfff soms maak ik mij daar wel druk om. we hebben nog niet eens naam en geboortekaartjes! Maar ja alles komt zoals het komt. maak mij er niet te druk om. meeste dingen zijn zo gedaan toch :)
     
  8. Wensmamma

    Wensmamma Fanatiek lid

    4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Ik ga ook voor een auto. Ik heb nu alleen een fiets en ik mis toch dat stukje vrijheid. En straks met 2 kinderen is het toch makkelijker om met de auto naar opa en oma te gaan dan met de trein. Ik denk dat het een private lease wordt. Dan heb je een mooie, vaak nieuwere, auto en betaal je naast het maandbedrag alleen nog maar de benzine. Het kan uit per maand dus dat is ook gunstig. Nu alleen nog beslissen via welke lease maatschappij. Eerst wilde ik wachten tot echt volgend jaar (dus mei 2019). Dat werd al januari. En nu wil ik het eigenlijk in mijn verlof geregeld hebben (niet voordat de baby er is). Moet wel weer een paar lessen nemen dan, want heb al bijna 5 jaar niet meer gereden. Het lijkt me zo fijn om op zondag de auto te pakken en naar het strand of het bos te rijden. Maar ook de boodschappen weer met de auto te kunnen doen.

    Vandaag ben ik werkelijk kapot. Bewegen doet erg veel pijn dus in overleg met de pappa besloten dat zoontje morgen komt. Voelt erg dubbel.
     
    urfebe vindt dit leuk.
  9. mamaloe250

    mamaloe250 Fanatiek lid

    2 aug 2016
    1.149
    722
    113
    Ow ik heb ook nog geen vluchttas hoor en de maxicosi nemen we pas mee als we naar het ziekenhuis gaan.
    Ik heb wel al alle kleertjes gewassen, dat doe ik elke keer meteen als we iets krijgen en was het gewoon met onze was mee. De kamer ia nog niet aangekleed maar ze kan er slapen mocht het nu nodig zijn.

    Wat betreft mijn werk: ik heb nu een voorstel gedaan om alle 4 dagen een half uur later te beginnen, dan ben ik wel optijd thuis. En anders stem ik in met 3 lange dagen zodat ik wel een contract krijg en dan ga ik opzoek naar wat anders. Mijn verlof is natuurlijk gewoon betaald maar ik heb al mijn vakantiedagen gespaard zodat ik na mijn verlof nog thuis kan blijven. Als ik geen nieuw contract krijg dan betalen ze die uit, dus dan maar zo.
    En ik ben sinds gisteren ziekgemeld voor 100%, ging gisteren heel slecht op het werk dus nu ook lekker vrij.
    Vandaah naar wenen gevlogen en hier is het echt genieten.
     
    mamaEl en urfebe vinden dit leuk.
  10. Babyopkomst

    Babyopkomst Bekend lid

    3 nov 2017
    530
    337
    63
    Ik heb de eerste moxa behandeling erop zitten bij mezelf. Baby is flink aan het bewegen maar voel het hoofdje nog duidelijk boven liggen. Ben benieuwd. Mijn buik gaat ook krampen, weet niet of het daarvan komt.

    Hoe is het met jullie? Ik heb een heerlijke dag gehad. Veel energie :)
     
    Another vindt dit leuk.
  11. deniseappeltje

    deniseappeltje Actief lid

    14 mrt 2014
    488
    189
    43
    Vrouw
    NULL
    Alkmaar
    Ik had vandaag mn babyshower! Zo gaaf en leuk!
    Maarrehh iemand nog tips hoe ik zo'n 500+ luiers in maat 1-2-3-4 ga opslaan?
    Ik heb 1 normaal formaat luiers taart gehad. 1 trein met vracht luiertaart. En 1 mega mega mega 6 mega pakken luiers erin verstopt luiertaart.
    Ik kan hem zelfs niet optillen. Ik heb hem gedoopt tot anabolen luiertaart :D
     
    caatje87, mamaEl, mamaloe250 en 4 anderen vinden dit leuk.
  12. Diddeltje

    Diddeltje Bekend lid

    16 dec 2014
    572
    126
    43
    Vrouw
    Begeleider gehandicaptenzorg
    Vorden
    oohh even klagen..... pffff misschien zijn de hormonen.
    maar we hebben nog geen naam, dus ik vanmorgen gezegd.
    kom we gaan voor ieders namen opschrijven die we in ons lijstje hebben.

    vriendje lief had 3 maanden geleden lijstje met 4 namen voor jongen en meisje en daarna niet meer naar omgekeken. ik heb ondertussen al wat verwijderd, toegevoegd, verwijdert en toegevoegd :)
    Maar ja nu lijstje, en we komen niet echt overeen. niet 1 naam waar we samen kunnen komen. Nou ja ik had Mees op mijn lijstje staan, en toch beetje twijfel mee. weet niet waarom, misschien feit dat het top 10 naam is? dacht ik en zie ik ook iemand als volwassene daarmee?
    Verder vind ik Sem leuk, maar is ook zo top 5 naam, dat ik dat weer bijna jammer vind.
    bij de meisjes is het helemaal ramp. Ik vind Nora(h) zo mooie naam of Marly maar daar heeft hij helemaal niets mee. Hij had Fien lot, Liv, Saar en Zoë op lijstje staan.

    Nu had ik ook Zoë op mijn lijstje staan maar ben er nog niet helemaal zeker van. ben erg twijfelkont, denk dan pfff waarom vind ik top 20 namen mooi.
    Maar vandaag voor mijzelf paar keer Zoë herhaald voornaam/achternaam.
    Jongensnaam paar keer over gehad. Ik vind Stijn ook leuke naam en past ook bij achternaam. Sem en Mees moet ik nog even laten bezinken.
    Vriendjelief, doet er luchtig over, en jaja, kijk je daar ook nog naar voor en achternaam...
    pfff ik schiet al beetje in de stress, ook nog niet naar geboortekaartjes gekeken...... Ja ik heb wel wat rondgekeken, maar hij nog totaal niet. Is dat man eigen???
    Verder is het schatje hoor! :)

    wat vinden jullie?
    zoo klaag modus uit!!
     
  13. spruitjes

    spruitjes Fanatiek lid

    27 sep 2014
    2.885
    1.383
    113
    Dat hij niet naar geboorte kaartjes kijkt is man eigen. Je moet gewoon diegene die jij leuk vind onder zijn neus schuiven en vragen of hij okay is dat het die wordt.
    Naam is wat lastiger. Maar als hij niet zoveel moeite doet zal het hem ook niet der uitmaken. Okay hormonen en zoiezo vrouw zijn maken ons nogal twijfellaars. En daar worden die mannen dan weer kierewiet van. Misschien toch dezelfde tactiek toepassen? Eerst zelf goed nadenken over de namen en dan voorschotelen. Evt in een kaartje getypt. Dan lijkt het ook wat echter. Dan maak je op internet de binnenkant op met de voor en achternaam. Jullie namen en adres. Gewicht en datum. Helemaal bijna echt. Dan begint het misschien wel te kriebelen.
    Tja en als je een top 10 naam nou gewoon leuk vind, dat kan toch ?
    Da's niet erg.
     
    Diddeltje vindt dit leuk.
  14. Wensmamma

    Wensmamma Fanatiek lid

    4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Ik zou me niet druk maken of een naam wel of niet in de top tien staat. Hoe erg vind je dat echt?
    Hier geen top 10 namen, maar staat wel in de top 20.
    Qua geboortekaartje herken ik het wel. Ik heb uiteindelijk meerdere aangemaakt en wel samen daar een favoriet uitgekomen. De naam waren we echt heel snel uit, dat twijfelen herken ik dus niet. Ik heb wel idd de achternaam erachter geplakt om te kijken of het past en in mijn geval gekeken of de naam past bij die van mijn zoontje.

    Ik zit heerlijk buiten Jane the Virgin te kijken :)
     
    urfebe en Diddeltje vinden dit leuk.
  15. mamaloe250

    mamaloe250 Fanatiek lid

    2 aug 2016
    1.149
    722
    113
    @Diddeltje mijn man kijkt ook niet naar de geboortekaartjes hoor. Eigenlijk alles wat ik laat zien vind hij wel prima. En een naam blijft lastig natuurlijk. Maar als je top 20 namen leuk vind moet je dat gewoon doen joh. En andera eens zon namenlijst bekijken?
     
    Diddeltje vindt dit leuk.
  16. josjo

    josjo Fanatiek lid

    6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Diddeltje wat hier hielp is van verschillende namen op verschillende websites proefkaartjes bestellen. Soms moet je daar voor betalen maar is nooit heel veel. Ik vind zijn namenlijstje wel mooi trouwens! Jouw namen ook behalve marly. Die wilde ml hier ook maar ik denk dan aan die hond van de film me & Marley :)

    Jullie komen er wel uit meis! En wij vrouwen willen er veel meer energie in steken en willen alles ook veel eerder dan die mannen (over t algemeen), niet over inzitten, dat is bijna overal zo dus :D
     
  17. spruitjes

    spruitjes Fanatiek lid

    27 sep 2014
    2.885
    1.383
    113
    Vandaag op visite geweest bij vk vriendin. De uitslagen van de suikerdrankje test waren goed ! Ijzer ook maar daar maakte ik me niet druk om.
    En de vorige vk afspraak zei iemand dat het hoofd boven ligt terwijl die eigenlijk al de hele zwangerschap onder ligt. Schrok wel eigenlijk. Hoef ik vanwege placenta geen ks, krijg je een stuitligger. Maar ze voelde vandaag en voelde duidelijk het hoofd beneden ! Gelukkig maar ! De vorige had het ws verkeerd. Heb de kleine ook niet voelen draaien ofzo.
     
  18. mamaloe250

    mamaloe250 Fanatiek lid

    2 aug 2016
    1.149
    722
    113
    Ah gelukkig, hoef je je daar ook geen zorgen over te maken. Ik heb straks de echo voor mijn placenta. Eigenlijk ga ik er vanuit dat het goed zit dus hoop dat ik gelijk heb.
    Slapen is de laatste week echt drama trouwens. Ik lig elke nacht minimaal een uur wakker. Word er helemaal gek van en ben nu ook wel echt moe. Ik heb besloten om vanmiddag maar eens op dr bank te gaan liggen en even niks te doen. Eigenlijk wil ik nog vanalles op de babykamer doen maar gezondheid gaat nu even voor.
     
  19. Babyopkomst

    Babyopkomst Bekend lid

    3 nov 2017
    530
    337
    63
    Hihi ik lig ook al een uur wakker. Het regent en onweert hier nu en de was hangt nog buiten te drogen. Van die gedachte kan ik ook niet slapen maar ben te lui om nu naar beneden te gaan en het af te halen. Zou nu toch al veel te laat zijn trouwens .

    @spruitjes fijn dat alles goed is.
     
  20. mamaEl

    mamaEl Fanatiek lid

    4 feb 2011
    1.088
    221
    63
    Vrouw
    Oh, hier ook een horrornacht gehad. Gisteren even naar de IKEA geweest en daarna was ik zo gesloopt dat ik al om 20.00 in bed lag. Maar wat een nacht, continu wakker, draaien, warm hebben, tot half 3 amper geslapen. Bah! En vandaag moet ik weer werken :( m'n één na laatste dagje gelukkig, wat kijk ik uit naar m'n verlof zeg!
     

Deel Deze Pagina