Hsg

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Hai, 14 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hai

    Hai Lid

    9 aug 2013
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wie heeft er net of heeft binnenkort een HSG onderzoek? A.s. dinsdag heb ik zo'n onderzoek maar wat kan ik verwachten?
     
  2. Flo72

    Flo72 Bekend lid

    9 apr 2013
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai, een jaar geleden had ik het. Je krigt pijnstilling en dat is fijn. Het was voor mij een minder pijnlijk onderzoek dan ik had gedacht. Flink blijven zuchten en ademen, ik had een vriendin mee ter afleiding en de verpleegkundigen waren lief. Het duurde niet lang. Kon ook gewoon nog autorijden. Naderhand wat kramperig gevoel, net als een ongesteldheidsgevoel. Succes!!
     
  3. Hai

    Hai Lid

    9 aug 2013
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank voor je reactie! Zo te zien heb je een heftige tijd achter de rug. Ik ga duimen voor je de 31ste!
     
  4. Flo72

    Flo72 Bekend lid

    9 apr 2013
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je Hai!! Ik zie dat mijn handteking niet helemaal duidelijk si 31/8 ga ik weer starten met decapeptyl (hormonen) Jij ook succes hoor, want ook bij jou gaat het niet vanzelf, of trek ik een verkeerde conclusie?
     
  5. Hai

    Hai Lid

    9 aug 2013
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee het is nog niet gelukt. Nu wachten op dinsdag en daarna de uitslag het blijft spannend....
     
  6. Pluizje

    Pluizje Bekend lid

    31 okt 2011
    661
    14
    18
  7. Cara

    Cara Actief lid

    19 jul 2012
    214
    0
    0
    Finishing operator@Pfizer
    Niel
    Ik heb 2 maanden geleden ook zo een onderzoek gehad en had thuis al een dafalgan ingenomen voor alle zekerheid.
    Ik kreeg in het ziekenhuis geen pijnstiller en vond het toch wat pijnlijk, zoals felle menstruatiekrampen.
    Achteraf nog een beetje krampen en dan niets meer!
    Heel veel succes!!
     
  8. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Ik heb het verhaal wat je graag wilt lezen...

    Ik heb op 28 december een hsg gehad, volledig pijnloos (ook geen pijnstillin g genomen thuis ofzo). Ik heb daarna heel snel positief getest.

    Mijn gyn zei dat het afhankelijk is van de e,thode die gebruikt wordt (cupje = pijnlijk. Zonder cupje = niet of nauwelijks) en of er daadwerkelijk obstructies worden aangetroffen. Als ze echt door moeten spuiten met de druk dan kanje dat voelen.

    Bij mij zat er niets in de weg, ook heb ik eigenlijk geen last daarna gehad.

    Veel succes
     
  9. Esther15

    Esther15 VIP lid

    20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Bij mij had ik de pech dat ze de bmm niet goed open konden krijgen, dus lekker vrotten daarbinnen. En het inbrengen van de vloeistof deed echt pijn, maar duurt maar heel kort.
    Heb nog een dag krampen gehad en wat licht bloedverlies, maar verder geen last van gehad. Krampen heb ik gewoon een paracetamol voor gepakt achteraf en dat was goed te doen.
     
  10. Essiej82

    Essiej82 Lid

    20 jul 2011
    64
    16
    8
    Vrouw
    Net als cygnet2 heb ik een positief verhaal qua onderzoek.

    Ik heb het onderzoek vandaag gehad en is me 100% meegevallen. Ik had verwacht dat het veel pijn zou doen maar eigenlijk alleen even een vervelend gevoel, soort van menstruatiekramp, gehad toen ze mijn baarmoedermond met een pincet vastpakte om de katheter in te brengen. Uitslag was dat er niks in de weg zat en ik heb verder ook geen last gehad erna.

    Heb je ook Naproxen voorgeschreven gekregen? Ik heb gisteren 2x 500mg ingenomen en een uur voor het onderzoek ook weer, denk dat dat ook wel scheelde.

    Belangrijkste is dat je zoveel mogelijk ontspant. Je komt op een bed te liggen en plaatst je benen in de beugels. Het duurt ongeveer een kwartiertje.

    Succes!
     
  11. Hai

    Hai Lid

    9 aug 2013
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank voor alle lieve berichten positief dan wel net iets minder. Ik heb idd Naproxen voorgeschreven gekregen. Ben blij te lezen dat het uit eindelijk wel mee valt, stelt me gerust.
     
  12. Hai

    Hai Lid

    9 aug 2013
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    het viel 100% mee echt nergens last van. Misschien was uiteindelijk mijn voordeel dat ik een spiraaltje heb gehad. En het zag er goed uit. Maandag weer naar het ziekenhuis voor echte uitslag.
     
  13. Limburg27

    Limburg27 Niet meer actief

    By my deed het pyn!!!!
    Gelukkig maar paar minuten. .
    Ze zeggen dat je er na wat meer vruchtbaar bent...
    helaas na drie maanden nog niks
     
  14. Pluizje

    Pluizje Bekend lid

    31 okt 2011
    661
    14
    18
    Gelukkig dat het meeviel Hai!
     

Deel Deze Pagina