16 juni - 30 juni 2013 Mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Ingeltje, 1 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maggi

    Maggi Niet meer actief

    Schrijf ik mijn ongerustheid van me af, begint baby zo hard te bewegen dat ik mijn buik zie! bewegen. Keer of 5 achter elkaar :) Alleen hoger dan ik gewend was voorheen, mijn baarmoeder zat bij de 20 weken echo ook al een cm of 5 boven de navel. Dus wellicht heeft ie een nieuw lekker plekje gevonden!
     
  2. mama15

    mama15 Bekend lid

    29 mrt 2012
    546
    0
    0
    mijn kindjes
    limburg
    even een vraagje over de blije doos
    ik lees dat verschillende al de doos konden ophalen
    hoe hebben jullie bericht gekregen
    heb nog steeds niks gehoord en ook nog geen nieuwe jonge ouders binnen gekregen
    ben ook nieuwsgierig naar de doos hahaha vind ik altijd leuk
    sow maggi 5 cm boven de navel die van mij zat nu aan de navelrand zoals ze zeiden
     
  3. Peetje2012

    Peetje2012 Bekend lid

    17 aug 2012
    666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga ook de 20ste. Met m'n man, haha. Hij wil graag mee. Was niet helemaal de bedoeling, maar vind het wel lief dat hij mee wil.
     
  4. Peetje2012

    Peetje2012 Bekend lid

    17 aug 2012
    666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor degene die flesvoeding gaan geven, wat voor flesjes gaan jullie gebruiken? En welk merk? Zijn er zoveel. Heb echt geen idee wat t beste is :)!
     
  5. Maggi

    Maggi Niet meer actief

    mama15 ik heb het jonge ouders blaadje binnengekregen, daar zat een afhaalkaart bij. Ik heb het pakket ongeveer 5 weken geleden aangevraagd. Weet niet wanneer jij het aangevraagd hebt, maar misschien komt het nog! Anders even bellen.

    Peetje gezellig toch dat je man meegaat! Zijn er denk ik maar weinig die daar zin in hebben :) Leuk!
    Ik ga ook flesvoeding geven en kijk eerst of hij die avent fles (die gratis in de blije doos zit) pakt. En koop er nog zo eentje (grote versie) bij. Zo ja dan haal ik er nog een aantal bij. En anders maar een ander flesje proberen. Het is zo zonde als ik een heel startpakket haal van een merk die hij niet pakt, dan liever een paar losse probeerflesjes eerst!
    Welke flesvoeding willen jullie gaan geven? Ik zie nogal verschillen in prijs.. Zo is eigen merk van kruidvat weer een stuk goedkoper dan de merken. Zou het werkelijk uitmaken? Zal toch van tevoren al wat bussen moeten inslaan. Maargoed, dat zijn allemaal klusjes voor in de laatste weken!
     
  6. Peetje2012

    Peetje2012 Bekend lid

    17 aug 2012
    666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn Maggie dat de baby weer van zich heeft laten horen. Geloof dat je de baby nog niet iedere dag hoeft te volen of zoals ik en nog een aantal, nog helemaal niet hihi.

    Ik denk dat wij nutrelon gaan geven. Weet niet waarom, maar vrienden van ons vonden die fijn :)! Maar als andere hier weer andere verhalen hebben, ben ik zo overstag :)!
     
  7. Maggi

    Maggi Niet meer actief

    Nee klopt hoeft nog niet elke dag, maar van elk uur heel druk naar een halve dag helemaal niets is ook een beetje verontrustend.
    Dus gek maar soms wilde ik dat ik nog niet zoveel voelde, dan hoefde ik me er nu niet druk om te maken als het even niet is. Pf het is ook nooit goed!
     
  8. zeester

    zeester Bekend lid

    28 jun 2012
    780
    0
    16
    Bij mijn jongens lekte de avent flesjes heel erg dus ik ben bij beide al snel overgegaan op de difrax s fles. Fijne fles ins ons geval dan. Wij gaven en gaan ook nutrilon geven.

    Wat leuk peet dat je man meegaat. Mijn man vindt het afschuwelijk dus hij is blij dat mijn moeder mee wil hihi
     
  9. Ingeltje

    Ingeltje VIP lid

    16 nov 2007
    20.510
    2.426
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ik heb na de BV gewoon met Difrax Sfles gevoed, omdat ik ze zo leuk vond haha! En voeding kocht ik van Kruidvat thuismerk. Veeeel goedkoper en net zo prima als de dure merken.

    Nu ga ik speciale BVflesjes kopen.
     
  10. KaatjesBaby

    KaatjesBaby Fanatiek lid

    7 okt 2012
    1.013
    0
    36
    NULL
    NULL
    @flesvoeding: wij zijn ook van avent overgegaan op difrax ivm drinkgemak. Speentje dus ook.
    Soort: alle merken ook Kruidvat zijn prima in Nl. Wij hebben na de bv hetzelfde merk genomen als inbegrepen op het kdv en dat was toen Friso.
     
  11. beertje1987

    beertje1987 Fanatiek lid

    10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Ik hoop BV te mogen geven, maar haal voor de zekerheid toch ook maar flesje in huis. Heb gehoord dat de difrax flessen goed tegen krampen zijn maar misschien is dat ook wel een verkoop strategie....

    Beeb is hier ook niet elke dag even druk hoor. Soms denk ik wel eens: joehoe ben je er nog?! Maar hij heeft nog zo veel ruimte daar dat het ook niet vreemd is dat je hem nog niet de hele tijd voelt.

    Net even geschilderd, ben tevreden over het resultaat!
     
  12. jossie81

    jossie81 Bekend lid

    14 mrt 2012
    676
    0
    0
    gezinsbegeleidster
    rotterdam
    Wat zijn jullie actief! Pfoei, kamertjes af en bewegende buiken..:) hier nog niet maar dat komt goed. Kozijnen zijn opgemeten en daarna stucen en dan komt het vanzelf goed.
    Iemand vroeg over die kinderstoel:
    Stokke easy sitt. Deze kan je op je eigen stoel bevestigen en kost €70 maar kijk op marktplaats daar staan ze nieuw voor 40.

    En de hormonen zijn bij anderen dus ook aanwezig.. Ruzies zijn niet leuk maar door die hormonen lijkt het zooooo dat je gelijk hebt en die ander dus echt niet haha! Wij gaan morgen even uit eten om aan de relatie te werken en vandaag stelde lief voor om te wandelen haha, doet die anders nooit.

    Bloempje, ik vind het zo leuk dat jij ook midden in de carnavalsoptredens zit! Zwaar hè! Nog een weekje aanpoten en dan is het weer rustig :) heb volgende week ook vrij zodat ik de optredens volhou en ga gewoon zitten als de rest staat, heb n goed excuus.

    Ff vraagje, soms voelt het links van mijn navel op kriebelen/ kietelen. Is dat onze kleine die zich meldt??

    Fijne avond!!! X
     
  13. Liesjuh1977

    Liesjuh1977 Fanatiek lid

    2 jan 2013
    1.381
    0
    0
    werkzoekend
    Hilversum
    Pfff.... wat een boel moeten terug lezen zeg!

    Kom me ook snel maar weer eens melden hier.
    Hier geen bijzondere dingen gebeurt de afgelopen dagen. Kamertje gaat hopelijk dit weekend helemaal leeg en dan kunnen we eindelijk beginnen met het oude behang eraf halen, witten, schilderen en opnieuw behangen.

    Vandaag de behangrand kunnen ophalen en besloten hoe we de rest vh kamertje willen behangen. Een dezer dagen dus even uitrekenen hoeveel behang we nodig gaan hebben en dan kunnen we aan de slag. Leuk!

    Ons kamertje gaat wit met zilvere en lime-groene accenten worden. Lekker neutraal en zodra we maandag bij de 20wkn echo weten wat het gaat worden kunnen we dus ook op zoek naar accesoires, daarin willen we het roze of blauw wel een klein btje terug gaan laten komen.

    Ook leuke kamertjes hier voorbij zien komen, mooie echo's en net als ik meiden die de kleine nog niet (denken te) voelen. Heel af en toe denk ik wat te voelen, maar duidelijk is het zeker nog niet. Verwacht dan ook dat ik maandag bevestigd ga krijgen dat m'n placenta aan de voorkant ligt, dit leek in het begin vd zwangerschap al een btje die kant op te gaan, denk niet dat het veranderd is.

    Kijk ontzettend uit naar maandag, helaas hebben wij begin vd avond pas de echo, we zullen dus eerst nog een dag moeten werken. Denk niet dat ik erg geconcentreerd op m'n werk zal zitten maandag, hahaha.
     
  14. beertje1987

    beertje1987 Fanatiek lid

    10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Jossie, wat ik voel is wel te omschrijven als gekriebel, maar voel hwt meer boven m'n schaambot en variërend van links naar rechts. Maar zou heel gied de kleine kunnen zijn hoor! Op gegeven moment voel je het regelmatig en op de zelfde plekken dat je eigenlijk niet kan twijfelen. Achteraf voelde ik het al met 16 weken maar dat was zo sporadisch dat je denkt dat het eerdere een spastische spier os haha.

    Maandag lekker vroeg de echo, ik heb m'n vriend bijna zover dat hij ook het geslacht wil weten! Ga vragen of de echoscopiste het in een envelopje wil dien aabgezien m'n schoonmoeder mee gaat en als we het willen weten we hwt dan wel voor ons zelf houden...

    Dames die gaan carnavallen, have fun! Wij hebben vanavond een verjaardag. Ook altijd wel gezellig.
     
  15. beertje1987

    beertje1987 Fanatiek lid

    10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Excuses voor alle typefouten, krijg je met een smartphone.. :(
     
  16. pooh85

    pooh85 Bekend lid

    15 okt 2012
    742
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hoi dames,
    FF reageren:
    Bloempje: Woon je bij ehv in de buurt? wij ook namelijk.... gezellie best wel dicht bij elkaar dan;)

    Zeester, Peetje: Wij gaan ook 20 feb naar de 9 maanden beurs...
    Ik ga met vriendlief, schoonmoeder en schoonvader.
    Misschien wel een idee om iets opvallends aan te trekken bv een buikband in opvallende kleur en dat te laten weten... Kijken of we elkaar tegen komen haha.

    Fles: Wij hebben gekozen voor de difrax S fles. Heb bij familie met baby's al ondervonden dat deze heel fijn is in gebruik, en ik vind ze ook gewoon leuk! Wij hebben de roze al ingeslagen :D

    Hier rustig weekend, vl is werken en ik zak vanavond lekker onderuit op de bank met zp en all you need op de achtergrond.... ff lekker janken haha.
    Morgen housewarming bij nichtje van vl en 's avonds vl weer werken.
    Maandag om 8.30 uur dan eindelijk de 20 weken echo!! Vind het nu steeds spannender worden.... En daarna mag ik gezellig naar de tandarts... NOT!
     
  17. zwangernr2

    zwangernr2 Fanatiek lid

    21 okt 2012
    1.082
    0
    36
    Dikkiedik zit bij de pollux.. :)
    En hier gaan wij ook de difraxfles gebruiken.. Verkrijgbaar in leuke kleuren, makkelijk vast te houden (s-vorm) en ze helpen idd tegen krampjes!

    Hier gezellige dag bij mn schoonfamilie gehad.. Mn maag doet ook weer redelijk normaal en nu ben ik moe :p haha
     
  18. KaatjesBaby

    KaatjesBaby Fanatiek lid

    7 okt 2012
    1.013
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zo, hier ook op de bank geploft. Heb iets onder de leden, voel me doodmoe en half verkouden. Balen!
    Heb ook even niet het fut om in detail te reageren meiden. Maar wat hebben we het leuk hier!

    Goed dat jullie al zo bezig zijn! Hier is het kamertje voorlopig nog bezet. De baby slaapt de eerste maanden bij ons in een wiegje. De commode staat bij ons in de badkamer, omdat we altijd meer kinderen in de luiers hadden, dus dan hoeven we niemand tijdens het slapen te storen. Bovendien zit de kraan ernaast, soms wel zo fris ;)

    Bij mij ligt de placenta ook voor, maar niet zo laag dat er twijfel is over een natuurlijke bevalling. Het leek een behoorlijk comfortabel kussentje, want ze lag er bijna de elke tijd met haar neus in! Ik voel haar ook later en minder dan de vorige en ook nog niet aan de buitenkant. Ze schopt zo nu en dan lekker tegen de blaas om te laten weten dat alles ok is. Lekker ding!

    Ik ga ook wat traantjes laten om all you need en daarna op tijd naar bed. Hopelijk morgen weer fit om mijn rondje te kunnen rennen!
    Fijne avond!
     
  19. Jojo12

    Jojo12 Actief lid

    18 okt 2012
    382
    0
    0
    Zoww wat er is weer veel geschreven zeg, moest veel bijlezen nu maar gelukkig al het meeste via mijn telefoon gezien.
    Heb maar even een lijstje gemaakt want anders vergeet ik echt alles wat ik lees ;)

    Linie&Marjolein wat grappig dat we dezelfde boom nemen! Leuk idee om het met stofjes te doen Marjolein. Ik ga nog even nadenken hoe ik hem precies ga bekleden. Bij ons komt hij op een grote muur maar wil hem niet te overheersend hebben, denk dat we de 1.85m nemen.

    Bloempje, Kaatje, Kimmy: gefeliciteerd met jullie goede echo's. Geniet ervan

    Masami: leuk een jongen! En fijn dat ze zijn groei extra in de gaten houden!

    Maggi leuk kamertje! Balen he om zo weinig te kunnen bewegen door bekkenklachten. Heb ik ook, vandaag wel even een stukje op de fiets weg geweest en probeer met de hond te blijven wandelen. Kost wel veel moeite maar wil wel mijn conditie en spierkracht enigzins op orde houden. Hopelijk heeft je fysio nog wat goede adviezen voor je!

    Beertje balen die rugpijn, alweer een beetje gezakt? Vaak moet je lichaam toch erg wennen aan het feit dat alles veranderd. Laat je maar lekker verzorgen thuis!

    Peetje lastig he die hormonen, zelf gelukkig niet heel veel last van maar ook af&toe wel sneller chago. Gelukkig reageert ML altijd erg slim hier! Leuk dat hij ook voorstelt om samen af&toe even iets leuks te doen.

    Leo: balen dat je nog steeds zo vroeg wakker bent. Helaas heb je me aangestoken met verkoudheid :p heb het echt zo ontzettend benauwd, wat gebruik jij hiervoor?

    Koesterhoop balen he dat je de baby nog niet voelt, herken dit helemaal! Maar even volhouden, ook bij ons komt het vanzelf!

    Zeester ik ga ook naar de 9 maandenbeurs, samen met een vriendin. Ga op vrijdag, weet even niet welke datum dit is :)

    Linie wat leuk dat je man de kleine kan voelen, en wat naar die harde buiken, hopelijk wordt het snel minder!

    Mama15 volgens mij zit mijn BM even hoog als de jouwe en bij mij was dit prima, maar misschien bij jou aan de lage kant omdat dit de 5e zwangerschap is? Gelukkig maandag de echo, kunnen jullie alles zien!

    Kamertjes wat zijn jullie allemaal al ver!!!!! Wij moeten nog beginnen ;) vandaag met ML besproken dat hij deze week even naar de stucador belt om af te spreken wanneer hij kan komen. Dus komende week gaat hij alle spullen eruit halen en naar zolder sjouwen. Voel me namelijk erg achter lopen als ik jullie verhalen lees...

    Fles(voeding) wij gaan ook direct flesvoeding geven, qua fles weet ik nog niet welke, difrax schijnt goed te zijn maar ik heb tijdens een college(opl kinderfysio) gehoord dat eigenlijk de simpele flessen van etos/kruidvat etc het beste werken :( qua voeding denk ik dat het allemaal hetzelfde is maar dat je gewoon voor het merk betaald. Ondanks dit denk ik toch dat ik start met Friso of Nutricia oid, weet alleen nog niet of dit hypo-allergeen moet zijn of dat normale ook gewoon prima is

    Ik ben vandaag 20 weken!! op de helft dus, echt heerlijk. Ben wel erg zenuwachtig voor maandag de echo. Voel de kleine nooit en ben soms toch wel bang dat er iets mis is, kan dus niet wachten om onze kleine overmorgen te zien. We mogen om 08.00uur al, hoeven ds niet de hele dag te wachten :)
    Verder veel bekkenklachten en sinds donderdag echt enorm verkouden/benauwd/keelpijn maar gelukkig geen koorts.

    Voor iedereen die ik vergeten ben: zwaai!
     
  20. KaatjesBaby

    KaatjesBaby Fanatiek lid

    7 okt 2012
    1.013
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat een uitgebreide reactie jojo! Gezellig!
    Hopelijk voel je je snel beter! Rustig aan met je bekken hè! Voor het kamertje hebben jullie nog zeeën van tijd. Mocht het kindje te vroeg geboren worden (wat gelukkig ook bijna nooit voorkomt), zal het toch niet voor 36/37 wk mee naar huis mogen. E laten we eerlijk zijn, hoe mooi we het ook maken voor ze, eigenlijk hebben ze alleen onze warmte en liefde nodig! (Ok, toegegeven, luiers en voeding zijn ook wel handig, maar zeker geen reden om nu in wat voor stress dan ook te schieten!)

    Maar wat gaat het snel! Alweer 20 weken! Zoals je vast al hebt gelezen, zijn er nog veel mama's die maar weinig of nog niets voelen. Fijn dat je maandag vroeg mag! Hopelijk krijg je alle bevestiging die je zoekt! Zet m op!
     

Deel Deze Pagina