16 t/m 30 juni 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door xMeliisz, 4 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anonise

    Anonise Bekend lid

    21 feb 2017
    588
    315
    63
    @Paris91 hè bah, dat is inderdaad schrikken. Gelukkig wel alles op 'één' lijn en hopelijk groeit ze gewoon op haar eigen lijntje door..
     
    Paris91 vindt dit leuk.
  2. Vaatdoek

    Vaatdoek Bekend lid

    7 jul 2017
    861
    497
    63
    Vrouw
    Wat fijn dat alles goed is zeg, dat is toch ff flink schrikken ja.
     
    Paris91 vindt dit leuk.
  3. Paris91

    Paris91 Fanatiek lid

    22 jul 2017
    1.345
    1.249
    113
    Vrouw
    Ja, zit er toch wel meer mee dan ik had verwacht.
    Heb al zo’n rot zwangerschap door die erge bekkenpijn, maar ik dacht ‘niet zeuren, als het met de baby maar goed gaat...’, en dan krijg je dit weer. :(
    En ik weet ook wel dat het super goed is dat ze het in de gaten houden, het een momentopname is en het straks misschien wel een inhaalslag heeft gemaakt, maar mijn hormonen winnen nog al eens van mijn gezonde verstand :roflmao: en dan baal ik dat het gewoon niet even normaal kan gaan.
     
  4. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Logisch toch! Het mag soms best even shit zijn allemaal he. Lekker een potje janken, lekker chocolade of iets anders (vooral ongezond!) eten en niks doen kan nog wel is helpen. :p Komt vast allemaal goed uiteindelijk. Knuffel!
     
  5. Rosje83

    Rosje83 Fanatiek lid

    17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Vandaag bij de gyn geweest, nog niets definitief gehoord maar zij gaven aan met de vaatchirurg te gaan spreken over de keizersnede en als haar advies heel sterk is zullen ze dat volgen. Kan er dus wel redelijk vanuit gaan dat het een keizersnede wordt, met 30 weken moet ik terug en is de beslissing hoogstwaarschijnlijk gemaakt. Wel weer even snel een echo gemaakt (was niets aan haha, heb niet eens haar gezichtje etc. kunnen zien :roflmao:) en ze hebben hoofdje + buikje opgemeten en ze ligt mooi op schema! Weegt nu 988 gram schatten ze! :rolleyes:

    Hij keek in mijn dossier van de vk en zag daar staan dat ik Rhesus C negatief ben. Blijkt dus dat ze dan in de 27e week moeten checken of ik geen antistoffen tegen het kindje aanmaak, dus ben redelijk over de zeik dat de vk hier niets over gezegd heeft o_O Vandaag dus meteen weer bloed moeten prikken en volgende week de uitslag (bellen als er iets is, anders niet).

    @flesvoeding wij gaan van kruidvat gebruiken als de borstvoeding niet op gang komt. Scheelt echt ONTZETTEND veel met Nutrilon, en het is dankzij hele scherpe regels van de overheid even goed. Zelfde voor luiers, heb veel gelezen dat de kruidvat erg goed is dus die willen we ook gaan halen. Kruidvat zit hier ook om de hoek dus dat is erg fijn. :thumup:

    @Kleertjes ik heb aangegeven dat ik best kieskeurig ben en dus kleertjes geven op eigen risico is :D Moeder heb ik al teruggestuurd met een shirtje omdat er tekst op staat, op een of andere manier kan ik daar niet tegen :roflmao:

    @kraamzorg bij mij komen ze 6 april, geloof dat ik dan 30 weken ben. Vind het wel fijn dat alles geregeld is. Hoop het kamertje dan zo goed mogelijk af te hebben want geloof dat ze daar ook naar kijken maar we zijn aardig op weg :p

    @Paris91 Jeetje meid wat schrikken, hoop dat het allemaal meevalt en de kleine gewoon klein is maar niet te klein! :rolleyes:
     
  6. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Heb even gemist waarom je een keizersnede moet krijgen. Jammer dat je niet even lekker hebt kunnen kijken naar jullie mini. Bijna een kilo! Dat klinkt al best veel he.
     
  7. ShaYo

    ShaYo Actief lid

    13 sep 2017
    361
    265
    63
    Vrouw
    Zijn hier nog meer dames die het Oh zo romantische en opwindende kraampakket al ontvangen hebben van hun verzekeraar? :roflmao:
    Hell yeah, ik ben klaar voor de Rode Oorlog :roflmao::roflmao::roflmao:
     
    wianhalu vindt dit leuk.
  8. San987

    San987 Fanatiek lid

    21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    @flesvoeding; wij gaan Kruidvat gebruiken. Dit bij de andere 2 ook gedaan en dit ging prima.
    En ik ben eik wel benieuwd voor welke fles jullie kiezen.
    Wij gaan waarschijnlijk voor de dr Brown, deze de vorige keer op advies van het zkh gaan gebruiken en beviel ons prima.

    @luiers, beginnen we eerst met pampers en ik wil Etos newborn gaan proberen. De Kruidvat newborn zijn wat stug. Vanaf maat 3 wordt het wel Kruidvat..

    Gister bij de bekkenbodemfysio geweest ivm urineverlies, als ik hoest of nies met een volle blaas dan verlies ik een scheutje, zo ook bij het sporten..
    Heb oefeningen meegekregen en moet over 2 weken terug..
     
  9. Rosje83

    Rosje83 Fanatiek lid

    17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Moeder heeft een dissectie gehad in haar halsslagader en een aantal andere familieleden (in directe lijn) ook. Gezien dit heel zeldzaam is al bij een persoon weten ze 99% zeker dat het erfelijk is maar ze kunnen niet vinden waar het zit. Omdat ik dus niet hierop getest kan worden willen ze geen risico nemen met eventueel scheuren van de aders tijdens het persen. Vandaag preventief een keizersnede. :)

    En inderdaad, bijna een kilo! Zei tegen d'r: 'Je bent al bijna een pak melk' :roflmao:
     
  10. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Oe dat klinkt eng! Gelukkig kunnen ze dit met een keizersnede voorkomen.

    Haha ja wel een heeel mooi pakje melk!
     
  11. GailH90

    GailH90 Actief lid

    4 mei 2015
    395
    67
    28
    @Paris91 Het is lastig maar maak je er geen zorgen over. Mijn eerste liep 3 weken achter qua beentjes en hoofdje. Met 41 weken geboren ze was ±50 cm en 3 kg. Droeg wel maat 44 de eerste twee weken. Ze groeit gewoon wat langzamer en is heel fijn. Maar niets mis mee.

    Hier nog niets ontvangen qua kraampakket en ook nog geen afspraak met de kraamzorg, maar weet van de vorige dat deze vrij laat contact opnemen.

    Mijn buik begint eindelijk een beetje te groeien! Alleen nu het 'trots' zijn erop en genieten van de zwangerschap nog :rolleyes:
     
  12. Bloomm

    Bloomm Actief lid

    6 apr 2016
    218
    154
    43
    Hee hoi allemaal, kraampakket is hier al binnen, staat in de kast op de babykamer.. Zeer waarschijnlijk niet nodig.. Kraamzorg komt hier donderdag voor de intake, had eerst in gedachten om de minimale uren te doen als alles voorspoedig verloopt, het is de 3e dus weten inmiddels alles wel rondom badderen, bedje opmaken ed. Zat alleen nog wel te denken, als we kiezen voor meer uren dan kan ze ons wel wat zorg van de andere kinderen uit handen nemen, waar gaan jullie voor?

    Vanwege vele (pijnlijke) harde buiken moet ik erg rustig aan doen, ik ben een bezig bijtje, dus soms wel erg lastig. Gelukkig een uitlaatklep gevonden om toch bezig te zijn. Lekker wat dingetjes naaien voor de kleine. Vanmiddag deze omslagdoek gemaakt. :)
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Merel82 en Anonise vinden dit leuk.
  13. Lovely29

    Lovely29 Fanatiek lid

    5 okt 2014
    1.525
    671
    113
    He bah ik kan mezelf voorstellen dat het even schrikken is zeg. Misschien toch gewoon een kleine baby. Jezelf niet te druk maken dadelijk is het allemaal voor niks.

    Ik ga eerst proberen borstvoeding te geven. Lukt het niet dan gaan we over op dr brown flessen en kruidvat voeding. Bij mijn dochter ook gebruikt.
    Kruidvat luiers gebruiken wij ook. Erg tevreden over. Pampers lekte bij ons door.

    Wij zijn nu op vakantie en merk dat ik totaal geen kwaaltjes heb. Rugpijn en maagzuur zijn mooi verdwenen heerlijk. Buik is wel goed aan het groeien.
    Uit de naam zijn wij ook bijna en als we terug komen dan gaan we met het kamertje beginnen.
     
  14. Nymeria

    Nymeria Bekend lid

    5 okt 2017
    667
    655
    93
    Vrouw
    Lekker toch?? Hier ook de derde maar ga gewoon voor de volledige uren. Lekker iemand die het huishouden doet. Hebben wij lekker quality time met ons gezinnetje.
    Ik vind het echt heerlijk zo iemand in huis die alles doet. Wil ook proberen nu echt even goed de rust te nemen die kraamweek. Dus veel in bed enz. Hopelijk lukt me dat haha.
     
  15. Paris91

    Paris91 Fanatiek lid

    22 jul 2017
    1.345
    1.249
    113
    Vrouw
    #2635 Paris91, 19 mrt 2018
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2018
    Wat een lieve reacties allemaal. Super bedankt, doet me goed :).
    Heb de volgende echo volgende week dinsdag en mijn vriend heeft de hele dag vrij genomen zodat we daarna door kunnen naar de Prenatal voor de ‘Mama Mazzeldagen’. Shoptherapie :p:roflmao:
    Gaan jullie daar ook heen?

    Ik wil ook borstvoeding geven, maar kreeg al de tip om in ieder geval wat zakjes (??) kunstvoeding in huis te halen. Kun je dat ergens in zakjes ipv zo’n groot blik halen? Waar?:eek:

    Kraamzorg hebben wij eind van de maand intake van. Onze twijfel ligt vooral tussen wel of niet onze buurvrouw/vriendin kiezen.
    Lijkt mij en mijn vriend erg prettig om een bekende in huis te hebben, maar anderen vinden het weer te dichtbij..

    Hebben jullie de uitzet al compleet?
    Ik dacht alles rond de 36 weken te laten bezorgen, maar een andere buurvrouw is met 36 weken opgenomen in het ziekenhuis omdat haar baby ook te klein was, dus mijn vriend wil volgende week alles wat we nog nodig hebben kopen..:rolleyes:

    Ik heb nog nodig:
    - een extra aerosleep hoeslaken wieg (heb er nu 1)
    - matras voor in het ledikant
    - tripp Trapp met newborn set
    - maxi cosi + isofix + adapters voor kinderwagen
    - regenhoes kinderwagen
    - luieremmer
    - lakentjes wieg
    - boxkleed
    - luiers
    - flesje
    - klein spul van de apotheek: vit D, vit K, zinkzalf..
    - broekjes maat 50, truitjes maat 56.
    (Nu maar 4 broekjes in 50 tegenover 8 shirtjes, en 2 shirtjes maat 56 tegenover 6 broekjes :roflmao:)
     
    Vaatdoek vindt dit leuk.
  16. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Met 36 weken pas :eek: daar zou ik heeel onrustig van worden.

    Wij moeten nog :
    Maxicosihoes
    Hoeslaken ledikant
    2x boxkleed
    Wipstoel
    Verzorgingsspullen
    Draagzak
    Klein beetje kleding.

    Mijn lijf word hard minder dus probeer elke week wat af te vinken van mijn lijstje.
     
  17. GailH90

    GailH90 Actief lid

    4 mei 2015
    395
    67
    28
    Ik begin erg onrustig te worden dat er hier nog niets gereed is in de babykamer. Maar dan echt nog niets.

    Nja mini gaat eerst toch bij ons op de kamer in de co-sleeper maar dan nog.

    Dit staat hier nog op de lijst:
    • badje
    • kinderwagen
    • commode
    • wiegdeken
    • lamp
    • rompertjes
     
  18. Mich92

    Mich92 Bekend lid

    25 nov 2015
    607
    218
    43
    Intake van kraamzorg heb ik al gehad, dit was telefonisch. Ze komen niet weer langs als je al een kindje hebt, en dat vind ik dikke prima! Haha, vond het zo'n onzin dat ze langs kwamen toen, :roflmao:.
    Ik neem alle uren gewoon af, er mag van mij ook prima een stagiaire meekomen. Kunnen ze inderdaad mooi het huishouden oppakken en spelen met dochter!

    @Paris91 wat schrikken meid! En helemaal niet gek dat je er toch mee zit, hopelijk groeit ze gewoon keurig haar eigen lijn!
    Zou zelf niet gauw voor een bekende kiezen. Vriendin van mij werkte ook bij het kraambureau waar ik voor had gekozen, maar heb bewust niet voor haar gekozen, zodat er toch niet op 1 of andere manier botsingen zouden ontstaan wat onze vriendschap in de weg zou zitten. Vond het te dichtbij komen.
    Die zakjes kunstvoeding kun je eigenlijk overal wel kopen, drogist/supermarkt. Staat vaak gewoon bij de kunstvoeding, in een klein doosje waar dan 3 zakjes in zitten.

    @Bloomm vervelend van je harde buiken. Maar wat een leuke badcape zeg, creatief hoor!


    Ik merk dat afgelopen week de nesteldrang hier ook wel wat is begonnen. Baby komt bij ons op kamer, dus wel toch een soort van hoekje creeeren voor hem/haar. Maar omdat we niet weten of het een jongen of meisje is vind ik het super moeilijk!!!!!
     
  19. Vaatdoek

    Vaatdoek Bekend lid

    7 jul 2017
    861
    497
    63
    Vrouw
    Jee 36 weken alles in huis, ik zou daar ook onrustig van worden. Ik wil alles wel met 30 weken klaar en in huis hebben :)

    Hier nog nodig:
    Co-sleeper, met zoontje nooit gedaan
    Draagdoek/zak - jullie nog tips?
    Nieuwe lakentjes
    Mooi wafeldekentje
    Luiers
    Nieuwe flesjes (dr. Brown)
    Puckababy piep

    Over de draagdoek/zak gesproken, bij mijn zoontje heb ik deze nooit gebruikt, maar wil het wel gaan doen nu, zeker nu ik er straks 1 al heb rond huppelen lijkt het mij heerlijk de handen vrij te hebben of alsnog een was erin te kunnen doen etc.
    Voor de al moeders onder ons, hebben jullie aanraders welke te gebruiken?

    En ik ga volgende week zeker naar de mama mazzeldagen! Heerlijk shoppen! :)
     
  20. Meisje80

    Meisje80 Actief lid

    25 sep 2017
    121
    70
    28
    Vrouw
    Wij hebben ook alles al bijna rond, ik wil in mijn verlof zoveel mogelijk kunnen ontspannen :)
    Ik heb toevallig vorige week mijn draagzak binnengekregen. Bij mij zoontje had ik zo'n doek die je zelf moest knopen, maar dat werkte voor mij niet en mijn vriend wil onze kleinde dame nu ook kunnen dragen en is al helemaal niet van het knopen, dus we zijn samen naar Babypark geweest en hebben daar verschillende draagzakken uitgeprobeerd. Uiteindelijk zijn we bij de Ergobaby 360 uitgekomen, die zat het lekkerst en is makkelijk aan en uit te doen en al vanaf de geboorte meteen te gebruiken. Ik zou hem wel even proberen in de winkel. Ik had er eentje in mijn hoofd, maar we zijn uiteindelijk met een hele andere naar huis gegaan omdat die lekkerder zat.
     
    Vaatdoek vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina