16 t/m 31 december 2017

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Niqi86, 11 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poppysun

    poppysun Bekend lid

    9 mei 2017
    575
    346
    63
    Vrouw
    Controle ging goed, mijn baarmoedermond is niet verder verkort nog, heel dankbaar voor. Het blijft spannend. Ik merk dat ik er elke dag me3 bezig ben en hoop en bid dat ik deze dag weer ongeschonden door mag komen... Alle heftige emoties van de neo van toen komen weer terug, ik heb me nooit beseft dat dit een volgende zwangerschap zo zwaar zou kunnen maken maar misschien doe ik dat ook mezelf aan... Who knows..

    En jaaa 26 weken! Zo gelukkig mee, zoveel beter dan 24 weken.. Op naar de 28! Elke 2 weken erbij kan de baby zoveel meer zei mijn gyn dus we gaan ervoor!

    Hopelijk bij jou ook alles goed maar idd bellen ze je als het niet goed is. Ja, ik had de uitslag heel snel, was ik ook erg verbaasd over. Ook blij mee haha.

    Wat goed dat je het vrijwilligerswerk even overslaat, kan geen kwaad nu we langzaam richting 3e trimester gaan...
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  2. poppysun

    poppysun Bekend lid

    9 mei 2017
    575
    346
    63
    Vrouw
    Ik had al gereageerd op fb maar nu hier nog een keer... Fijn (!) dat ze je toch longrijping en weeën remmers geven nu! Het heeft mij/ons toen echt geholpen ook al had ik toen ook geen weeën. Ik duim en hoop dat je kleine nog even wil blijven zitten. Elke dag is er 1 en elke dag meer is zo waardevol. Hou vol, het is zwaar maar je kan het! Checken ze nu elke dag je bmm? Was er funneling te zien of nog niet? Sterkte!
     
  3. poppysun

    poppysun Bekend lid

    9 mei 2017
    575
    346
    63
    Vrouw
    32 weken en 5 dagen
     
  4. poppysun

    poppysun Bekend lid

    9 mei 2017
    575
    346
    63
    Vrouw
    32 weken en 5 dagen
     
  5. Juni

    Juni Fanatiek lid

    11 jan 2007
    1.562
    140
    63
    @anniko : Ach meid, dat is niet wat je wou horen. Hopelijk gaat jullie meisje toch nog heel wat groeien in jouw buik. Hopelijk heb je een hele mooie 3-D-echo in Polen.

    @brandnew : wat een schrik zeg! Hopelijk blijft ook bij jouw het kleintje nog een hele tijd zitten, zodat het goed kan groeien en aansterken.

    @poppysun : gelukkig dat de bmm niet verder verkort was! Op naar de 28 weken inderdaad eerst maar eens, en dan 30, en dan 32, enz. Ik kan me voorstellen dat de emoties van toen nu weer bovenkomen.

    @hummeltje5 : fijn dat je een ontspannen weekendje weg achter de rug hebt.
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  6. Juni

    Juni Fanatiek lid

    11 jan 2007
    1.562
    140
    63
    @Elisabetta : vervelend hé die klachten van hyperventilatie. Ik (her)ken het helaas ook, ik merk dat als ik erg vermoeid word, ik er ook weer vatbaarder voor ben. Bij mij uit het zich vaak in misselijkheid en druk op de borst, en tintelingen. Probeer genoeg je rust te pakken. Niet altijd makkelijk hé als je al 2 kids hebt rondlopen.
     
  7. Elisabetta

    Elisabetta Fanatiek lid

    3 apr 2017
    1.462
    412
    83
    Ik vind het inderdaad erg vervelend. Inmiddels weet ik wel wat het is (eerder was ik sneller bang voor een hartaanval of zoiets) maar het blijft heel onprettig. Mijn hart gaat een stuk sneller kloppen dan, zo'n 20 seconden sneller per minuut dan normaal.
    Ik probeer steeds meer rust in te bouwen. Niet teveel plannen in een weekend, niet teveel willen op een dag en dan gaat het wel goed. Vervelend dat jij er ook last van hebt. Merk je dat je het sneller hebt nu je zwanger bent?
     
  8. anniko

    anniko Actief lid

    10 dec 2015
    437
    153
    43
    NULL
    Den Haag
    @brandnew jeetje, dat is ff schrikken meid! Ik lees wel op FB dat het vandaag wat beter gaat. Beterschap en succes, hopelijk blijft je kleine nog heel lang in je buik!

    Vandaag nog een controle bij de gyn gehad, alles prima met mijn buik (ik dacht ff dat ie wat klein was maar niet dus). En ik mag morgen vliegen, joehoe! Ook alle afspraken in dit zh geannuleerd, dossier opgevraagd en ik ben nu officieel overgedragen naar het LUMC.

    Oh ja, er zijn hier een paar dames die moeders van prematuurtjes zijn, waar hebben jullie toen kleertjes gekocht? Ik zie wel veel websites maar jeetje wat is het duur allemaal!
     
  9. Curagirl

    Curagirl Actief lid

    23 apr 2017
    176
    140
    43
    Vrouw
    Spannende tijd zeg!
    Fijn dat je nu in elk geval remmers hebt gekregen! Hopelijk blijven die hun werk nog een tijdje doen! Elke dag langer is natuurlijk fijn meegenomen! ♡
     
  10. Curagirl

    Curagirl Actief lid

    23 apr 2017
    176
    140
    43
    Vrouw
    Mag ik vragen hoe jullie dat allemaal weten van je baarmoedermond?
    Hoe checken ze dat? En is dat standaard? Of alleen als je de vorige keer problemen had? Want hier heb ik ze er nog nooit over gehoord. Dus was benieuwd of ze dat hadden moeten checken!
     
  11. poppysun

    poppysun Bekend lid

    9 mei 2017
    575
    346
    63
    Vrouw
    Bij mij doen ze het nu omdat ik met mijn vorige zwangerschap te vroeg ben bevallen,bij 32 weken. Toen had ik wel een vermoeden vanwege mijn aandoening aan mijn baarmoeder maar wilden ze er niet aan in het ziekenhuis. De protocollen, in dit zkh iig, gaan pas draaien als je eerder al een vroeggeboorte hebt gehad. De gyn zei afgelopen week overigens ook dat een bmm meting onder discussie staat omdat het niet direct iets wil zeggen. Is deze mooi lang not, kan het een dag later enorm verkorten en een vals positief gevoel geven. Als deze te kort is, wil het ook niet direct wat zeggen. Tja, ik ben geen gyn...
     
  12. poppysun

    poppysun Bekend lid

    9 mei 2017
    575
    346
    63
    Vrouw
    Oh ja ze checken het middels een inwendige echo
     
  13. poppysun

    poppysun Bekend lid

    9 mei 2017
    575
    346
    63
    Vrouw
    Maat 50 kan je wel bij de Prenatal en h&m krijgen. Maat 44 heb ik toen gekocht toen duidelijk was dat mijn dochter die week ging komen bij neomaatje.nl, monpetitkleding en kinderkleding-tekoop.nl

    Wat heerlijk dat alles nu overgedragen is èn dat je mag vliegen! Yes!
     
  14. Niqi86

    Niqi86 Bekend lid

    24 aug 2014
    663
    291
    63
    Bij prenatal, babyplanet en babydump verkopen ze tegenwoordig ook maat 44. Allerlei merken in verschillende prijsklassen. Verder heb je ook merkjes die klein vallen zoals babyface.
     
  15. Number2

    Number2 Fanatiek lid

    10 okt 2016
    1.647
    495
    83
    Op https://www.purebabylove.nl/jumpsuit-baby-pure-baby-love hebben ze nu mt jumpsuits in de aanbieding voor 7.50

    En bij zalando! Mt 44 en in de aanbieding
     
  16. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.603
    13.151
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    @anniko : Prenatal gaat vanaf maat 44.
    Bij H&M zelfs vanaf nog kleiner: maat 42 en 48 (wel rare maten, maar afin)
    Verder heeft ook Noppies maat 44.
    Meer zou ik niet weten (maar bestaat geheid).
     
  17. brandnew

    brandnew Actief lid

    28 apr 2017
    128
    96
    28
    Vrouw
    Ik heb alleen maar 56 gekocht, omdat ik weer een reus verwacht. Hahaha

    We gaan het zien. Zit tot donderdag aan de remmers en dan een paar dagen activiteit opbouwen en kijken of het rustig blijft. Had ergens de hoop vrijdag thuis te kunnen zijn, maar dat zal hem wel niet worden. Ze laten je echt alleen gaan als ze echt heel zeker zijn. En een klein stukje lopen roept nu al krampen op. Dus moet het nog maar zien.
     
  18. Elisabetta

    Elisabetta Fanatiek lid

    3 apr 2017
    1.462
    412
    83
    Niet leuk :( Sterkte hoor! Moet je voornamelijk bedrust houden?
     
  19. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.603
    13.151
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    @brandnew : hopelijk blijft jullie te verwachten reus nog lang genoeg zitten dan om maat 56 aan te kunnen na de geboorte :)

    Gister vk controle gehad. De uitslagen van de suikertest waren goed zoals verwacht (want: ben niet gebeld) en ook m'n hb was prima in orde.
    Kleine lag nu niet dwars meer, maar hoogstwaarschijnlijk in stuit.
    Ik maak me er niet zo druk om, want volgens mij veranderd de ligging zo'n beetje iedere 2 minuten tegenwoordig :D
    Was ik tot 3 weken terug nog maar 3 kilo aangekomen m'n gehele zwangerschap (oke, meting wat later gestart omdat we pas rond de 10 weken wisten van deze zwangerschap), ben ik nu in 3 weken tijd 2 kilo aangekomen.. :rolleyes:
    Doet me goed, want hopelijk betekent dat ook dat hij/zij beter groeit dan met de 20 weken echo het geval was.
    Nog 1 weekje wachten tot de groeiecho en dan zullen we het weten.
    Hopelijk is alles in orde en hoef ik niet doorverwezen te worden naar de gynaecoloog!
    Ik had de vorige zwangerschap bij het zetten van het ballonnetje een nogal ruige tante, waardoor er een ader knapte en ik per direct moest worden opgenomen omdat ik daarmee nogal wat bloed verloor (uit m'n hoofd 350cc).. dus één van m'n grootste nachtmerrie is nu dat ik háár straks krijg :|
     
  20. Zonne straal

    Zonne straal Actief lid

    3 jan 2014
    466
    95
    28
    Hee meiden!
    Ik leef nog. Druk met werk en de grote kamer voor onze jongenste dochter. Krijgt nu een eigen kamer met groot bed. Druk aan het schilderen.

    @poppysun fijn dat alles goed was. Blijft dan spannend.

    @brandnew hmmm klinkt nu niet fijn! Sterkte. Lijkt me helemaal Niets bedrust. Maar voor zon kleintje doe je alles.

    @hummeltje weekend weg is altijd fijn.

    Probeer morgen even bij te lezen. Nu oo foon.

    Iemand ervaring met een zwangerschap kussen om mee te slapen. Merk nu 3e zwangerschap dat een normaal kussen niet meer bied wat ik wil.

    Hier alles goed, rond en gezond.
    Merk wel dat alles sneller pijn doet. Vooral bekken. Maar met rust, gaat het goed.
     

Deel Deze Pagina