16 t/m 31 Juli 2017 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Risu, 4 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missy missy

    missy missy Bekend lid

    12 apr 2015
    846
    30
    28
    NULL
    NULL
    Hier ook babynieuws!

    Vandaag om 08.58 zijn wij trotse ouders geworden van weer een prachtig meisje. 3440 schoon aan de haak.

    05.30 weeën
    06.45 geboortecentrum
    07.00 gebroken vliezen
    08.35 in bad (op aanraden van de vk)
    08.45 ik wilde uit bad om te poepen haha
    08.48 persdrang
    08.58 geboren!

    Dit viel me toch 100% mee. Om 11.15 waren we al weer lekker thuis.

    En ik was nogal sceptisch over een badbevalling, maar wauw mijn onderkantje vond dat toch wel erg prettig! Zei de vk direct dat ik niet had gepoept, maar een prachtige meid op de wereld heb gezet. Toen ik vroeg wat de schade was van in 10 minuten een kind door de tunnel werken; 'niets'. Ik ben nog steeds erg verbaasd.

    Nadat ik om 09.13 een injectie kreeg voor de placenta, kwam die gelukkig ook om 09.16.

    Dus nu genieten!!![/QUOTE]
    Oh wat heerlijk nog zo'n vlotte bevalling! Van harte gefeliciteerd met jullie meisje! (Was t nou een verrassing wat je ging krijgen?)

    En wat lekker plastisch omschreven hahaha love it! Nu heerlijk genieten!!

    #ikwilookonsmeisjevasthouden

    P.s. vage is dat twee uur geleden ineens de gedachte aan budgie en bevalling in mijn hoofd zat! Toen was je al wel bevallen maar vind het toch bizar!
     
  2. Cheerio

    Cheerio Fanatiek lid

    3 dec 2015
    1.112
    57
    48
    wauw budgie en eppo van harte gefeliciteerd! Hebben jullie super gedaan meiden zo te lezen! En wat is het snel gegaan zeg haha ... nu genieten!
     
  3. cbss

    cbss Actief lid

    9 nov 2016
    349
    214
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    @Eppo82 @Budgie van harte gefeliciteerd met jullie kindjes! Klinkt allemaal als super bevallingen. Ga er heerlijk van genieten en gelukkig is alles helemaal goed.
     
  4. cbss

    cbss Actief lid

    9 nov 2016
    349
    214
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Na deze berichtjes word ik ook wel een beetje ongeduldig hoor. Morgen 39 weken. Ik weet dat ik helemaal niet mag zeuren, maar wil zo graag ons meisje ontmoeten.
     
  5. Noortje88

    Noortje88 Niet meer actief

    Gefeliciteerd dames! Geniet er lekker van!
     
  6. Nanoe2

    Nanoe2 Niet meer actief

    Budgie, gefeliciteerd!
    Lekker genieten nu!!
     
  7. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Jij ook zon snelle bevalling budgie! Gefeliciteerd met je dochter!

    Ja ik zweer bij een badbevalling :D ik had slechts een klein scheurtje dan, maar hoefde niet gehecht te worden.

    Ik snap het cbss en missy, ik was het ook echt zat. Nog heel even en dan hebben jullie ze ook in de armen :)

    Bedankt voor de felicitaties iedereen!
     
    missy missy en cbss vinden dit leuk.
  8. missy missy

    missy missy Bekend lid

    12 apr 2015
    846
    30
    28
    NULL
    NULL
    Hier in het ziekenhuis doen ze nog geen badbevallingen. Ik vroeg er vorig jaar nog naar ze zeiden dat ze er wel mee bezig waren ... (vast pas over 10 jaar)

    Las ook een artikel waarin juist mee persen door de moeder werd afgeraden. Hierdoor ontstaat juist schade aan je onderkantje omdat het dan te snel gaat en de huid niet de tijd heeft om op te rekken en scheuren dus zo op de loer ligt. Bij bad bevallingen wordt je huidje lekker zacht (en rimpelig haha) en scheur je minder of nauwelijks uit.
     
  9. missy missy

    missy missy Bekend lid

    12 apr 2015
    846
    30
    28
    NULL
    NULL
    Ja daar heb je eigenlijk helemaal gelijk in!
     
  10. Nanoe2

    Nanoe2 Niet meer actief

    Missy, klopt.
    1 van de redenen waarom ik graag in bad wilde bevallen.
    Daarnaast verzacht het de weeën ook een soort, veel fijner.
    Heb er een uur in gezeten en toen naar zkh, dus helaas niet helemaal gelukt.
     
  11. missy missy

    missy missy Bekend lid

    12 apr 2015
    846
    30
    28
    NULL
    NULL
    Ah balen zeg Nanoe. Helaas hebben we niet alles in de hand...maar een uurtje in bad is ook wel heel prettig lijkt mij.

    Ik heb het ziekenhuis gebeld en ze doen tegenwoordig wel bad bevallingen! Yes!!
    Dat ga ik vanmiddag meteen even bespreken met de vk.

    Zijn ook net terug van de allerlaatste echo...alles is prima en ze is nu 2500 gr. (Zoontje was ook niet groot 2860 gr bij de geboorte)...
     
  12. cbss

    cbss Actief lid

    9 nov 2016
    349
    214
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    @missy missy fijn dat de echo weer goed was. Fijn dat alles gewoon goed is met die laatste loodjes.

    Ik zie het persoonlijk niet zo zitten om in bad te bevallen. Heb een beetje last van smetvrees en vind het een beetje vies. Maar misschien verander ik na de bevalling wel van gedachte hoor haha. Nu is het zo dat ik in het ziekenhuis wil bevallen en ze daar geen bad bevallingen doen. Dus testen kan ik het niet ( heb thuis sowieso geen bad ).. Achja we gaan het zien.

    Had gister avond de hele avond een keiharde buik en de baby was mega druk. Kreeg ook om de zoveel tijd steken in m'n buik en vooral als ze aan het bewegen was. Herkend iemand dit? Dacht heeeeeel even dat het misschien was begonnen, maar dat was niet het geval helaas.
     
  13. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Kunnen gewoon oefenweeen zijn cbss. Maar misschien zorgt het wat voor verweking :)

    Tja qua viezigheid maakt het niet zoveel uit in bad of bed :D maar dat is denk ik inderdaad je gevoel. En daarna stap je lekker onder de douche ;)
    Maar het is niet voor iedereen. Mijn zusje is bij al mn bevallingen geweest, maar zegt zelf ook er niet aan te moeten denken. Meer ivm de warmte van het water en de bewegingsruimte, maar toch, het moet je wel aanspreken.
     
  14. Cheerio

    Cheerio Fanatiek lid

    3 dec 2015
    1.112
    57
    48
    zo hier de rust iets weder gekeerd, wat een drukke dagen allemaal zo net erna zeg. Hoe is het met jullie allemaal nu? Snap dat degene die nog aan het wachten zijn erg ongeduldig beginnen te worden nu de eerste bevallen zijn. Hoop wel dat de laatste loodjes nog te doen zijn voor jullie meiden?! En degene die de kleine al in de armen hebben hoop ik dat ze lekker genieten :). Hier alles dus ok, wel wennen moet ik eerlijk zeggen. Je hebt er echt wel een dagtaak aan om dr te verzorgen heb ik het idee...maar komt misschien ook omdat we nu gebroken nachten hebben...en totaal geen kindje of baby gewend zijn :oops:.

    Ben helemaal verliefd, maar de kraamtranen komen ook weleens om de hoek kijken hoor :$. Zo'n klein kwetsbaar teer mensje...in deze grote boze wereld :oops:. Yeps de zorgen zijn begonnen haha...hoort erbij i know..maar wat een overweldigend gevoel dat je voor die kleine meteen kan hebben zeg. Puurdere liefde op het eerste gezicht bestaat er niet!
     
    missy missy, Noortje88 en cbss vinden dit leuk.
  15. Barbara85

    Barbara85 Actief lid

    3 nov 2016
    281
    7
    18
    Fotograaf
    Den Haag
    Mag ik jullie voorstellen, onze zoon Nolan! Geboren op 15 juli om 08.02 na een heftige maar snelle bevalling.

    Ik werd om half 6 wakker met gebroken vliezen. Om 6 uur kwamen de weeën in een weeenstorm ineens heel heftig. Om.7 uur aangekomen in het ziekenhuis met 4 cm ontsluiting. Ik wilde graag in bad dus een kwartier later zat ik in bad. Alleen kreeg ik vrij snel gelijk persweeen dus moest het bad weer uit omdat ik pas 4 cm had.. eenmaal.uit bad bleek dat ik al volledige ontsluiting had... en dat binnen een half uur na 4 cm. Met 3 flinke persweeen is onze zoon ter wereld gekomen. De placenta kwam net op tijd los anders had ik nog even naar de ok gemoeten. Al met al een super bevalling alleen veel te snel. Nu zijn we heerlijk aan het genieten van onze mooie man. Hij woog 3660 gram!

    Heb niet alles bij gelezen nog maar zie dat er veel bevallen zijn. Ik ga het allemaal nog lezen maar ik wil alle meiden die inmiddels bevallen zijn feliciteren!
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Marizzie, cbss, Cheerio en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. missy missy

    missy missy Bekend lid

    12 apr 2015
    846
    30
    28
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd met jullie wolk van een zoon Nolan! Super leuke naam ook! En ook al zo'n snelle bevalling. Ergens heel fijn maar ergens ook niet omdat je niet de tijd hebt om echt te beseffen/beleven wat er plaats vindt.

    Heerlijk genieten nu Barbara!!
     
  17. missy missy

    missy missy Bekend lid

    12 apr 2015
    846
    30
    28
    NULL
    NULL
    Mooi he wat een gevoelens er los komen voor zo'n kleintje. Een echt oer gevoel van onvoorwaardelijke liefde!! Geniet er van!!

    (Hectisch he zo'n eerste week...voor al als het je 1e kindje is. Alles is dan nog zo nieuw voor je)
     
  18. Nanoe2

    Nanoe2 Niet meer actief

    @Barbara85 van harte gefeliciteerd met jullie zoon!!
    Lekker genieten!!

    Hier is het ook genieten :)
    Lijkt erop dat ik me eindelijk steeds beter begin te voelen.
    Maar moet vooral heel weinig doen anders krijg ik hem de volgende dag terug.
    Herstel valt mij erg tegen.
    Meneertje vind zn kv gelukkig ook lekker en krijgt nu half om half, zolang dat gaat.
     
  19. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Gefeliciteerd met jullie zoon Barbara! Jij ook zo'n vlotte :) ik herken het wel wat je zegt hoor, het gaat soms te snel. gelukkig doet de kleine man het goed!
     
  20. Cheerio

    Cheerio Fanatiek lid

    3 dec 2015
    1.112
    57
    48
    Barbara gefeliciteerd! Wat een leuke naam voor zon mooi kindje! Geniet ervan!
     

Deel Deze Pagina