16 t/m 31 oktober 2017! :)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sterrenmama, 8 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleinebeer

    kleinebeer Bekend lid

    5 feb 2017
    623
    334
    63
    Was het vandaag uit te houden @ellada ? Hopelijk is je rugpijn wat gezakt.

    Gisterenavond kreeg ik hoofdpijn en was gisteren al wat misselijk. In de loop van de nacht steeds misselijker geworden en ook gaan spugen. Vanmorgen toch de huisarts gebeld om bloeddruk te laten meten (misselijkheid en hoofdpijn kunnen tekenen zijn van hoge bloeddruk). Bij de huisarts bleek die dus 165/105 te zijn. Weer veel te hoog opeens :( Door naar het ziekenhuis en ben weer opgenomen. Medicijnen zijn verhoogd en het is wachten tot die aanslaan en de bloeddruk weer gaat zakken. Hij bleef in ieder geval wel stabiel vandaag verder
    Heb inmiddels de nieuwe dosering op en mijn hoofdpijn is al weg. Straks gaan ze de bloeddruk weer meten, ben erg benieuwd!
     
  2. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    He jakkes @kleinebeer ! Hopelijk slaat de medicatie aan. Spannend zo. Sterkte.
     
  3. 2012mama

    2012mama Fanatiek lid

    12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    @sabagirl jahoor, vind het prima. Ben eigenlijk wel blij dat we niet op vakantie meer gan. Energie is toch minder enzo, en vind het in ons eigen huis nu wel heeriijk..en gezellig dagjes weg inderdaad :)

    @ellada ben je je dag doorgekomen? Lijkt me pittig hoor!

    @Ting86 Leuk he, al die pakketjes van de postbode. Hier ook regelmatig pakketjes...:)

    @kleinebeer Och, dat is weer schrikken weg! Was je gevoel toch goed...hopelijk snel weer normale waardes! Doe maar rustig aan!

    Hier met manlief in de tuin bezig geweest. Wou het graag opgeruimd hebben omdat we zoonliefs verjaardag zondag waarschijnlijk weer in de tuin kunnen vieren...en is dus nu lekker opgeruimd...
    Nu wel helemaal kapot op de bank.
    Morgen met mijn zus mee naar het ziekenhuis in Amsterdam..mooi dagtripje vanuit Drenthe.
    Hopelijk daarna nog even tijd om bij mijn ouders te gaan zwemmen.
     
  4. ellada

    ellada Fanatiek lid

    23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    NULL
    NULL
    @kleinebeer wat naar zeg! Maar wat goed dat je direct aan de bel hebt getrokken, hopelijk snel alles weer rustig en met de kleine alles goed en dan weer lekker naar huis!

    @Iedereen die lekker in en om huis bezig is, heerlijk! Ik kan daar ook echt van genieten!

    @Hier, hoe rot de dag begon zo goed voelt het nu weer... Toch fijn om te merken dat dat wat ik mijn patiënten adviseer (zo normaal mogelijk bewegen, maar niet overbelasten) ook echt werkt. In de loop van de dag werd de pijn langzaamaan minder, nu alleen nog bij snelle onverwachte bewegingen of zwaar tillen wat, dus dat probeer ik te vermijden... Wel lekker gewerkt verder. Door de last die ik had weer vergeten te bellen voor de uitslag van de glucose tolerantie test, morgen nog maar eens een poging en anders mail ik morgenavond wel even of ze de waarden door willen mailen.
     
  5. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.322
    1.054
    113
    Goedemorgen!

    Hier gaan we vandaag een ochtendje dierentuin doen. We hebben abbo maar ben heel benieuwd hoe mijn bekken het gaat vinden :)

    @Ting86: en was het kraampakket of toch wat Anders? Fijn dat de babyshower leuk was!

    @kleinebeer ook hier heel veel sterkte. Hopelijk mag je snel weer naar huis!

    @ellada: fijn dat het beter gaat! Hopelijk krijg je de uitslag vandaag.

    @2012mama: dat is een aardig ritje naar Amsterdam. Succes. Hopelijk lukt het zwemmen erna nog. Wordt heerlijk weer vandaag volgens mij. En een buitenfeestje in het weekend is altijd heerlijk!
     
  6. 1548

    1548 Niet meer actief

    Goedemorgen meiden,

    Ik reageer wat minder, heb vakantie en ben eigenlijk de hele dag door met mijn kinderen in de weer..

    @kleinebeer Sterkte! Zijn de medicijnen aangeslagen?
     
  7. denanja

    denanja Fanatiek lid

    18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    hi meiden.
    ik laat ook weer eens wat van me horen.
    @ellada balen van je rug! hopelijk is t snel helemaal weg.

    @kleinebeer ook via hier veel sterkte!! hoop dat je snel weer naar huis mag vooral met dit mooie weer!

    lekker iedereen in huis of de tuin bezig.
    zo ook wij ofja hebben kunstgras laten leggen heeeeerlijk! nu nog een goed sxhaduwdoek (hebben nu een van cranenbroek) maja hebben zoveel hoge kosten nu dat ik dat wel even goed vind. buurman is nu bezig met se trap naar zolder te schuren en te verven dat komt ook nog even tussendoor.

    @sabagirl leuk ochtendje dierentuin.
    wij zijn gisteren geweest maar mijn rug vond dit niet leuk, lig nu dan ook voor dood op de bank, gelukkig vanavond weer fysio! ook mijn beenspieren vinden t niet leuk die zijn echt op. gelukkig is tess vandaag naar de opvang, zo maar badje opzetten kan ze daar vanmiddag en morgen lekker in :).

    @Panter hoe gaat t nu met je suikers?
     
  8. kleinebeer

    kleinebeer Bekend lid

    5 feb 2017
    623
    334
    63
    @2012mama lekker bezig hoor! Buiten verjaardag vieren is altijd leuk en zeker met een kinderverjaardag. Veel makkelijker dan allemaal binnen op elkaar.

    @ellada fijn dat het je vandaag meeviel! Hopelijk blijft het goed gaan.

    @sabagirl altijd zo leuk de dierentuin. Ben benieuwd hoe het gegaan is!

    @1548 Hele fijne vakantie!

    @Panter Ja is het nu onder controle te houden met de insuline?

    Hier op zich goed geslapen vannacht. Vanmorgen was mijn bloeddruk (onthoud alleen de onderdruk want daar gaat het om) 100. Dus wel al wat gezakt tegenover de 105 van gisteren. Vanmorgen weer de nieuwe dosering medicatie ingenomen en daarna was de onderdruk 95! Inmiddels alweer mijn middagmedicatie op en rond 3 uur wordt mijn bloeddruk weer gemeten. Ben erg benieuwd. Voel me wel echt een stuk beter! De kleine is ook zo ontzettend druk, zo leuk om te voelen en te zien.
    Vanmorgen weer aan de CTG gelegen en blijft heerlijk om naar dat hartje te luisteren.
    Heb om half twee mijn urine ingeleverd, moest dit 24 uur opvangen. In de loop van de namiddag komt daar de uitslag van terug. Ben erg benieuwd hoe de eiwitwaarde ervan is. Verder is het vooral met de dag bekijken hoe nu verder, dus ik focus me maar op elke dag en kijk niet te ver vooruit.

    Had vandaag eigenlijk de afspraak bij de UWV arts i.v.m. de ziektewet. Gisteren gebeld om door te geven dat ik opgenomen ben en de afspraak kon nu telefonisch. Stelde eigenlijk niet veel voor en conclusie is dat ik ziek door zwangerschap ben, dat het pas over gaat na de bevalling en dat ik niet kan werken ... joh! :o: Maar wel fijn dat het nu vastgesteld is en ik me daar geen zorgen over hoef te maken. Alleen wel weer op tijd zwangerschapsverlof doorgeven.

    Excuus voor het hele verhaal! :oops:
     
  9. ellada

    ellada Fanatiek lid

    23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    NULL
    NULL
    @kleinebeer fijn dat je je iig al beter voelt! Nu de waarden nog wat verder dalen... Fijn ook dat je nu uitsluitsel van het UWV hebt, weer een zorg minder.

    @Hier, glucose waarden keurig: 4.1 nuchter en 4.9 na 2 uur. Hb was ook mooi, 7.6. Rug is ook weer helemaal over! :) Vanavond heerlijk gebarbecued met de buren, erg gezellig! En nu heerlijk van m'n midweekend genieten en dan vrijdag nog een dagje werken. Morgenavond nog wel bereikbaarheid dienst, maar komt maar zelden voor dat je dan alsnog op moet komen draven... *fingers crosser*

    Fijn ook jullie verhalen te lezen, allemaal heerlijk bezig met van alles! Slaap lekker voor nu!
     
  10. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.322
    1.054
    113
    Gisteravond helemaal kapot. Last van mijn buik en hoofdpijn. Vannacht onrustige peuter die vanochtend liever bij mama wilde blijven dan door papa afgezet worden bij het kdv. Ik moet zo even naar de kapper en dan vanmiddag maar poging tot bijslapen. Ik heb het echt nodig! Maar de dierentuin was wel erg leuk!

    @kleinebeer: als het UWV nu nog zou twijfelen aan de reden van ziekte dan moet het wel heel gek zijn toch maar fijn dat het geregeld is. Geen zorgen tot aan je verlof meer.

    @ellada: fijn dat de waarden goed zijn en dat je rug beter is. Geniet van de vrije dagen!

    @1548: geniet van de vakantiedagen met de kids.

    @denanja: de action heeft fijne betaalbare schaduw doeken. Echt ideale dingen:)
     
    denanja vindt dit leuk.
  11. Ting86

    Ting86 Fanatiek lid

    4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    Ik heb idd mijn kraampakket ontvangen :). En deze was goed gevuld :thumup:.

    Vandaag controle gehad. Ukkie doet het goed. Volgens de vk ligt hij waarschijnlijk met zijn hoofdje naar beneden.
    Mijn bloeddruk was ook weer goed. Onderdruk iets hoger dan vorige keren, maar nog steeds goed (82) :).
    Voor de lijst:
    Volgende controle op 10 augustus.

    Ik had ook aangegeven dat ik nog geen telefoontje had gehad van het kraamcentrum voor een intake (werkt samen met mijn verloskundigenpraktijk). Daar gaat mijn vk ook ff achteraan.
     
  12. 2012mama

    2012mama Fanatiek lid

    12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    @Ting86 fijn dat alles goed was bij de vk!

    @sabagirl herkenbaar. Hier zijn de jongens dan wel iets ouder, maar blijven ook het liefst thuis ipv af en toe toch een keer naar de gastouder te gaan...snap het ook wel..mama die hele dagen thuis is...

    @ellada Mooie glucosewaarden..fijn hoor!

    @kleinebeer hoe gaat het met je? Hopelijk voel je je wat beter en doet jullie meisje het nog steeds goed in jouw buik!

    Hier vandaag rustig dagje gehad..heb toch echt veel meer last van de warmte nu..hou ook weer veel vocht vast in mijn voeten...nu maar met de beentjes omhoog.
    Morgen intake kraamzorg en daarna naar de bedrijfsarts...kijken of ik de rest van de periode voor mijn verlof nog ga werken of thuis blijf. In principe heb ik vanaf zaterdag 3 weken vakantie en daarna 3 weken nog werken, maar eerlijk gezegd vind ik het wel prima zo...

    Telt wel echt af nu...nog 6,5 week tot verlof...
     
  13. ellada

    ellada Fanatiek lid

    23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    NULL
    NULL
    Die warmte van gister vond ik ook pittig! Ik werd er zo suf van... Maar dat lag ook aan m'n slechte nacht door zweten en spierkrampen. Vandaag gelukkig wat warmte betreft een stuk beter, maar lig languit op de bank terwijl m'n dochter slaapt want weer veel wakker door kramp en vanochtend vond ik het een goed idee om met m'n dochter te gaan klimmen en klauteren... Toch pittiger voor m'n buik/lijf dan ik dacht! Nu echt even bijkomen dus!
     
  14. 2012mama

    2012mama Fanatiek lid

    12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    @ellada ja dan voel je het gelijk he? merk ook hoor dat dat soort dingen niet zo makkelijk meer gaan.

    Ik vandaag intake kraamzorg gehad. 45uur geïndiceerd, maar de zei dat dat waarschijnlijk dan meer wordt door geplande keizersnee.
    Verder ook een bezoekje gebracht aan de bedrijfsarts. Die vroeg zich af waarom ik kwam, want het was volgens hem wel duidelijk dat ik de laatste 3 weken niet meer kan werken. (heb nu officieel nog 3 weken vakantie en dan 3 weken werken en dan verlof). Vanaf nu dus 100% ziek gemeld. Eerlijk gezegd vind ik het prima. Vond het werk en het ernaar toe rijden laatste tijd best pittig, en krijg nu wat meer rust...
     
  15. ellada

    ellada Fanatiek lid

    23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    NULL
    NULL
    @2012mama fijn dat het nu al klaar is voor je! Wat was ook weer de reden dat jij (deels) ziek gemeld bent?
     
  16. 2012mama

    2012mama Fanatiek lid

    12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    @ellada ik ben ziekgemeld omdat ik mijn werk als verpleegkundige binnen de revalidatie niet meer kon doen, en daarnaast lichamelijke klachten kreeg mede door mijn botafwijking.
    Laatste weken waren erg vermoeiend, en dus nu volledig ziek,


    Werd zojuist nog gebeld door mijn leidinggevende, met het nieuws dat ik per 1 september een vast contract krijg voor 28u...erg blij mee:) En dat ondanks alle perikelen rondom zwangerschap :)
     
    sabagirl vindt dit leuk.
  17. ellada

    ellada Fanatiek lid

    23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    NULL
    NULL
    @2012mama oh ja! Sorry hoor, kan soms niet helemaal onthouden welk verhaal bij wie hoort ;) Maar wat fijn dat je een vast contract krijgt! :)
     
  18. Newmom1986

    Newmom1986 Actief lid

    13 jul 2015
    462
    105
    43
    Vrouw
    Wat fijn @2012mama dat je nu thuis kunt blijven!

    Afgelopen woensdag heb ik ook voor het eerst in mijn leven vocht vastgehouden!! In mijn eerste zwangerschap nooit gehad. Ik vond het echt pittig!! Merk dat dit echt een andere zwangerschap is dan de eerste. Ook het werken vind ik vrij zwaar. Vooral de middagen, krijg dan echt een rottige pijn in mijn bovenbuik. Ik denk van het zitten?! In principe werk ik gewoon door tot 36 weken. Maar ik denk dat ik op den duur iets kortere dagen ga maken..

    @ellada en ieder die er last van heeft.. Over krampen, ik had er ook suuuuper veel last van. nu 4 nachten krampvrij met de volgende maatregelen: k heb kauwtabletten van calcium en vitamine D van davitamon gehaald. Ik neem 1 kauwtablet in de ochtend en 1 in de avond. Daarna een uurtje voor het slapen gaan een magensiumtablet van Orthica. Ook doe ik kort even wisseldouchjes op mijn benen. Warm / koud / warm / koud. Dan smeer ik mijn benen in met creme voor vermoeide benen van Clarins (is wel prijzig maar heerlijk verkoelend en goed voor de doorbloeding):

    https://www.parfumcenter.nl/clarins-lait-jambes-lourdes-125ml.html?gclid=EAIaIQobChMIrMLmjf2Z1QIVBW4bCh3nzgzCEAQYAiABEgJHdPD_BwE

    En er ligt een kussen onder mijn voeteneind van het bed. Hiermee ben ik echt al een paar dagen krampvrij!!! Zoooo fijn. Dus wie weet hebben jullie er ook wat aan. Denk dat vooral de combi calcium / magnesium en vitamine D ook veel doet!

    Ok, nu weer verder met mijn werk haha. Bijna weekend!
     
  19. denanja

    denanja Fanatiek lid

    18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    @2012mama fijn dat je nu echt thuis kunt blijven :).
    bij mij op mn werk denken sommige collegas gelukkig wel mee... gisteren maar een half uur echt zelf achter de knoppen gezeten en de rest iemand in opleiding gehad ideaal!!!

    ik slik nu 2 tabletjes magnesium per dag tegen spierkrampen. ik heb t niet snachts maar vooral overdag.

    ze zijn bezig met de muurschildering :) t is toch een ander geworden whawha wel emt baby disney maar met diertjes en een boerderij :) hoop stiekem dat ze t vandaag al afkrijgt. scheeld een hoop geld namelijk haha heb veel zelf moeten beslissen omdat mn vrouw werken is dus ben benieuwd wat ze ervan vind.

    @Newmom1986 vind deze zwanrerachap ook zo anders en zoveel zwaarder! heb veel meer kwalen! enja met nog een dreumes die er rond loopt is het ook gewoon zwaarder, je kunt niet even rusten wanneer jij dat wilt.
    die van ons is zo moe dat ze vandaag 2 slaapjes heeft denk k. dus heb vanmorgen wel al kunnen rusten :) zwembadje staat op dus zo lekker even spetteren :)
     
  20. 2012mama

    2012mama Fanatiek lid

    12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    @denanja ben erg benieuwd naar het eind resultaat van de schildering (en het kamertje..) dus als het klaar is foto?

    @Newmom1986 knap dat je tot 36 weken doorwerkt. Merk bij mijzelf dat ik het lichamelijk niet trok, maar ook mentaal lastig vond om steeds te moeten werken..
     

Deel Deze Pagina