16 t/m 31 oktober 2017! :)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sterrenmama, 8 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier vandaag de laatste babywasjes gedraaid, ziekenhuis tas ingepakt en een koffertje voor de baby.

    En het wiegje naast ons bed opgemaakt superschattig. Nu kapot en een zeer pijnlijke keiharde buik... dus languit op de bank. Vanavond lekker pizza eten. Dat kan nu eindelijk weer eens met mn lage suikers.

    Hier foto van het wiegje, zó cute ♥
     

    Bijgevoegde bestanden:

    vrouwvan, sabagirl en denanja vinden dit leuk.
  2. ellada

    ellada Fanatiek lid

    23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    NULL
    NULL
    @Panter en @denanja thanks voor jullie ervaringsverhalwn! Vanuit mijn opleiding ben ik wel eens bij een punctie geweest, maar voor m'n vriendin is het fijn dat ik ook een beetje weet wat het voor haar is, hoe het voelt... Dat helpt me bij het steunen van haar! Nogmaals dank.

    @Panter Fijn dat het redelijk met je gaat, klinkt ineens als spannend voorweeën! ;)

    @2012mama heerlijk dagje dus! Ben je veel opgeschoten?

    @denanja hopelijk maakt je vrouw het niet te laat en is ze het weekend fit genoeg om lekker tijd met jou en Tess door te brengen! :)
     
  3. ellada

    ellada Fanatiek lid

    23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    NULL
    NULL
    Zooooo @Panter lekker bezig ook! Mooi wiegje zeg! Jullie zijn er klaar voor! :D Jammer dat je het lichamelijk weer zo moet bekopen, hopelijk snel weer fit!

    @Hier, vandaag de hele dag bij familie in Friesland geweest, was erg gezellig! M'n meisje heeft lekker met haar neefje en nichtje kunnen spelen en er was de verrassing dat er naast ons kleintje nog een neefje/nichtje komt! :D Omdat ik geen zin had in gerace heb ik de barbecue op het kinderdagverblijf vanavond afgezegd en ben lekker bij m'n familie blijven eten. Vanavond wel weer 1,5u terug moeten rijden wat behoorlijk vermoeiend was omdat m'n dochter al snel sliep en ik geen aanspraak had...
    Vandaag trouwens ook nog even met het ziekenhuis overlegd omdat de jeuk weer toeneemt... Ze kunnen er nu weinig aan doen, ik moet gewoon m'n medicatie blijven nemen, blijven smeren en evt kou opzoeken... Als ik er echt gek van word dan dit weekend nog bellen, anders controle en bloed prikken maandag afwachten....
    Ik ga zo naar bed, morgenochtend vroeg op voor een ochtendje Schiphol om m'n lief weer op te halen, ik heb m'n dochter beloofd dat we met de trein gaan en ook nog vliegtuigen gaan kijken dus lekker vroeg die kant op!
     
    denanja vindt dit leuk.
  4. denanja

    denanja Fanatiek lid

    18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    @ellada klinkt misschien heel stom maar ben wel even toe aan wat 'ons' tijd ja. ben zo beperkt door de weeks, helemaal met slecht weer! enige wat ik van binnen zie is ons huis en de supermarkt, zeer frustrerend soms. wil lekker kunnen fietsen buiten met tess of ook naar een binnen speeltuin maar dag is hier te verweg en gaat dus niet met mn bekken.
    en vriendinnen wonen ook te verweg.

    ook lijkt mn to do lijstje alleen maar groter te worden dan kleiner :( maja met mn vrouw afgesproken dat we dit weekend even goed aan het lijstje gaan werken zodat ik wat meer rust in mm hoofd heb... die is momenteel ver te zoeken namelijk.

    hoe gaan jou dagen nu alleen thuis??

    @Panter wat sxhattig!!! oww pizza daar heb ik al de hele week zin in!! gaan we volgende week dus ook echt eten haha
     
  5. ellada

    ellada Fanatiek lid

    23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    NULL
    NULL
    @denanja ik snap dat heel goed hoor! Ik heb ook heel veel zin in morgen, lekker weer even met z'n drietjes zijn! Voor mij is het anders dan voor jou, omdat ik ook zonder hem wel dingen kan ondernemen omdat bij ons alles in de buurt is en m'n vriendinnen max 20min rijden bij me vandaan wonen en toch meestal naar mij komen zodat we alles voor die kleine bij de hand hebben, zij hebben nog geen kinderen...
    Ik heb me prima gered deze week hoor, is me echt enorm meegevallen! Maar achteraf gezien veel te druk geweest, te weinig rust voor mezelf gepakt... Iedereen bood maar aan samen te eten of langs te komen want ik was zielig ofzo haha, nu heb ik echt even behoefte aan rust! Dus morgen als m'n lief er weer is lekker even verstoppertje spelen in ons eigen huis, gordijnen dicht, telefoons uit ;) Maar wel samen even naar de to do lijst kijken want dat gevoel dat ie alleen maar langer wordt herken ik volledig haha!
     
    denanja vindt dit leuk.
  6. ellada

    ellada Fanatiek lid

    23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    NULL
    NULL
    Onrustig nachtje gehad, steeds checken of het vliegtuig van m'n man op schema lag haha! Dochter was in coma nadat ze gisteren haar middagdutje had overgeslagen, gevolg vanochtend ontroostbaar omdat ze wakker werd in een nat bed... Na veel praten en knuffelen wilde ze uiteindelijk gelukkig met me douchen. Nu een broodje eten en dan op naar Schiphol! We gaan toch maar met de auto want als ik door deze regen eerst naar het station moet lopen komen we als verzopen katjes aan... ;)
     
    denanja vindt dit leuk.
  7. denanja

    denanja Fanatiek lid

    18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    @ellada alles goed gegaan met de vlucht van je man? nu lekker in jullie grot whawha
    hier trouwens strak blauwe lucht!! en stralende zon! zijn dus vanmorgen lekker met zn 3tjes de stad in geweest heeeerlijk! heb ook wat meer rust in mn hoofd nu, weer wat dingentjes voor de baby gekocht zoals een dekentje voor in de box en vooral kleren voor tess die had no niet zoveel shirts met lange mouwen, wel jurkjes en wat joggingbroeken voor dr gekocht ook wel lekker voor een zondag ofzo :). had gisteren gewoon even een dipje. ik heb niet veel vriendinnen meer sinds mn tijd bij de marine en die ik nog heb wonen dus 2.5u rijden en 1.5u rijden bij me vandaan en heb nog een soort van vriendin op ongeveer 20min maar we zijn een beetje langs elkaar heen gegroeit. en 1 in berlijn haha die heb ik te lang al niet meer gezien kost zoveel geld om daar 'even' heen te gaan.

    wel fijn dat je al die hulp aangeboden kreeg maar idd dan heb je toch elke dag iets met andere wat je gewoon breekt soms.
    wij hebben nog een restaurant en diner cadeaubon dus ga zo maar eens een van die 2 plannen want is wel handig om dat voor de bevalling nog te doen. even nog qualitie time met zn 2en.
    volgende week heeft mn vrouw weer een drukke week maar gelukkig daarna rustiger. kijk dus niet uit naar aankomende week haha maar mn schoonmoeder komt woensdag om me te helpen :).
    t is een beetje wirwar verhaal geworden haha sorry.

    lekker genieten met jullie 3tjes dit weekend!
     
  8. 2012mama

    2012mama Fanatiek lid

    12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    @denanja avondje alleen goed doorgekomen? :)
    hier ook wel wat onrust met wat er nog moet enzo...en als ik dan zie dat de keizersnee over 26 dagen al is....manlief denkt ook dat we nog heel veel tijd hebben :)

    @Panter mooi dat wiegje! Nog even en er ligt lekker een kleintje in :

    @ellada was wel een lekker dagje inderdaad...alleen merk dat alles veel moeite kost, dus gaat echt in een slakkentempo...
    Leuk, lekker samen zijn met familie...en nog een kleintje op komst :)
    Veel plezier vandaag..week is wel snel gegaan of niet?

    Hier vanochtend even naar de opendag van de brandweer geweest.
    Vanmiddag nog maar eens rommelen in huis, vluchtkoffer enz...
     
  9. ellada

    ellada Fanatiek lid

    23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    NULL
    NULL
    @denanja de vlucht is helemaal goed gegaan, een kleine 20min vertraging maar gezond en wel weer thuis! M'n dochter was zo lief, we waren al vroeg op Schiphol dus we gingen even vliegtuigen kijken en lekker rondlopen, ze riep de hele tijd: 'lijkt op papa!'. Toen we bij de deur stonden appte m'n man dat ie er bijna was, dus dat zei ik tegen m'n dochter en die begon meteen keihard 'paaaaapaaaaaa!' te roepen haha! Iedereen kijken ;) Daarna lekker naar huis, lekkere broodjes gehaald en heerlijk even met z'n drieën gedold en nu slapen m'n beide lieverds... Ik lig op de bank, best moe maar wil wakker blijven voor de kwalificatie van de Formule 1. :)
    Jammer dat jouw vriendinnen zo ver weg wonen, ik ken dat gevoel wel... Ik kom oorspronkelijk uit het noorden en woon nu al 8jr in het midden van het land, in het begin had ik hier dus ook weinig... Toen was ik zelf erg druk dus heb er weinig last van gehad, maar kan me voorstellen dat je juist in deze periode wel wat extra steun al is het maar in de vorm van even een spontaan bakkie komen doen kan gebruiken.
    Gelukkig is het bij jullie beter weer, het is hier nog niet droog geweest vandaag... En ik moet eigenlijk nog even met de fiets naar het centrum... :(

    @2012mama de week ging supersnel!!!
    Haha alle mannen zijn daarin wel hetzelfde hè, (te) relaxed! Wij vrouwen moeten ze gewoon een beetje achter de broek aan blijven zitten haha!
    Geniet van het rommelen vanmiddag! :)
     
  10. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.322
    1.054
    113
    Goedemorgen meiden,

    Heb alles gelezen maar ben zo moe en zo verkouden dat reageren niet gaat lukken. Ik probeer snel weer mee te schrijven.

    Fijne zondag allemaal!
     
  11. ellada

    ellada Fanatiek lid

    23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    NULL
    NULL
  12. 1548

    1548 Niet meer actief

    36 weken dansje ..

    Ik zal vanavond reageren via mijn laptop dat is wat makkelijker..

    Fijne zondag!
     
    Ting86, denanja en sabagirl vinden dit leuk.
  13. kleinebeer

    kleinebeer Bekend lid

    5 feb 2017
    623
    334
    63
    Wat wordt er gezellig gekletst. Vindt het leuk om mee te lezen en kijk ook dagelijks hier voor updates.

    Fijn dat alle mannen weer thuis zijn. Ik vond dat ook niets om alleen thuis te zijn in de nacht. En dan heb ik nog niet eens een kindje om voor te zorgen.

    Snap je helemaal @denanja De vriendinnen die ik heb zijn niet van 'spontaan' wat afspreken. Als ik die app om elkaar weer eens te zien kan dat op zijn vroegst pas over drie weken :rolleyes: Vind ik dan echt jammer. Lijkt me juist zo leuk om eens bij elkaar op de koffie te gaan en simpel wat bij te kletsen. Maar het lijkt wel of afspreken altijd een heel ding moet zijn. We MOETEN dan uit eten, of we MOETEN dan ergens heen blabla. Terwijl een avondje/middagje bij elkaar wat drinken mij ook prima lijkt. Maar goed, valt weinig aan te doen. Heb me er maar bij neer gelegd.

    Jullie gaan nu de laatste loodjes in van de zwangerschappen, zo spannend allemaal. Ben echt benieuwd wie er als eerste gaat bevallen, wat de namen worden en hoe alles gaat. Ik duim dat het allemaal voorspoedig mag gaan bij iedereen :D

    Wij gaan nu de laatste loodjes in voordat onze kanjer mee naar huis mag. Zoals het er nu naar uitziet zal dat binnen de twee weken zijn. Ze is bijna incident vrij (geen hartslagdalingen en ademhalingsdalingen) en als ze dat 72 uur lang is dan gaat de monitor eraf. We zijn nu ook bezig met zelfstandig drinken en daar maakt ze elke dag ook stapjes mee. Gisteren konden we voor het eerst minder sondevoeding geven, omdat ze zo goed had gedronken. Maar zoals ze zeggen de laatste loodjes wegen het zwaarst :( Probeer me er bij neer te leggen en me niet te druk te maken, maar merk dat ik de laatste paar dagen wel echt klaar ben met het ziekenhuis. Wil lekker thuis zijn met mijn man en onze kleine meid!

    Geduld is een schone zaak zullen we maar zeggen :rolleyes:
     
    Newmom1986, vrouwvan, Ting86 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Ting86

    Ting86 Fanatiek lid

    4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    Goedemorgen dames!

    Goed weekend gehad?
    Ik op zich wel. We hebben nu eindelijk een huisnummer bij de deur :roflmao: (wonen er al sinds december 2015). En het wandrekje boven de commode is eindelijk opgehangen. Ik kan niet wachten op de kleine!
    Ik heb een kleine poll gehouden onder ouders/schoonouders/zusjes met wanneer de baby komt. Ben benieuwd of iemand het juist heeft ;).

    @sabagirl Hoe is het nu met je?

    @ellada Fijn dat je mannetje er weer is :).
     
    denanja vindt dit leuk.
  15. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.322
    1.054
    113
    Hier nog steeds gigantisch verkouden, bah, wat kun je je daar beroerd van voelen en dan ook nog eens weinig slapen. Ik zat er gisteravond echt even doorheen, ook nog een partij zorgen om ons meisje, bluh. Vandaag en morgen is zoon op kdv dus ik ga maar eens wat uitrusten en huishouden doen want de 5 dagen daarna staan weer heel erg vol. (en de week daarna idem dito... heel leuk en gezellig maar merk dat mijn lichaam ook om rust roept maar ja... andere kant zorgt afleiding weer voor minder denken, zo dubbel allemaal, ben mijn grens geloof ik echt kwijt)

    @Ting86: zie hierboven. Heerlijk dat je weer dingetjes hebt kunnen afvinken. Hier ook nog hard op zoek naar een nachtlampje etc. Hebben we al jaren niet maar zou het nu toch wel makkelijk vinden straks met voeden en zo.

    @kleinebeer: echt super hoe je meisje het doet!!! Echt een vechtertje en ik gun het jullie zo om samen thuis te gaan genieten!

    @1548: yes qua 36 weken, over een weekje mag de kleine gewoon al komen!

    @Vriendinnen: hier wekelijks een vaste afspraak met een vriendin en haar kids, verder 2 andere vriendinnen waar ik om de 2/3 weken mee afspreek en 1 vriendin wat minder vaak. Meestal wordt er gelijk een nieuwe afspraak gepland en we wisselen af tussen thuis zijn met de kids of op pad met de kids naar bijvoorbeeld binnenspeeltuin etc.
     
  16. ellada

    ellada Fanatiek lid

    23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    NULL
    NULL
    @1548 36 weken alweer! Dat klinkt echt alsof het elk moment kan gebeuren ;)

    @kleinebeer ik snap je gevoel van spontaniteit is ook leuk! Ik hang regelmatig gewoon op de bank met een vriendin, dat kan al heel lekker zijn en uitjes zijn extra...
    Wat fijn dat je meisje het zo goed doet, nog eventjes geduld! Ik hoop dat de tijd vliegt voorbij jullie! X

    @Ting86 heerlijk dat er weer wat dingen af zijn!
    Welke datum is favoriet bij je familie?

    @sabagirl wat vervelend dat je nog steeds ziek bent! Pak vandaag maar even je rust! Ik snap je gevoel van enerzijds rust, anderzijds afleiding... Ik ben ook het liefst maar druk want dan heb ik minder last van de jeuk en gaat de tijd sneller maar loop mezelf daardoor wel voorbij... Pas goed op jezelf, ik probeer dat ook te doen ;)

    @Hier, heerlijk weekend met m'n gezinnetje gehad! Wel zaterdagavond een enorme inzinking gehad, denk dat dat kwam omdat de ruimte er was omdat m'n man er weer was... Lichamelijk veel klachtjes, emotioneel eventjes op en de eindigde in een flinke huilbui maar m'n man heeft me weer opgevrolijkt met heel veel knuffels en chocola :) Ik merk wel dat ik het lichamelijk zwaarder krijg, m'n lichaam kan niet alles meer wat ik wil (bijv. zware dozen naar zolder tillen) en dat irriteert me...
    Gisteren hebben we een stukje gefietst en lekker op een terras geluncht, nog even bij de zweefvliegclub van m'n man gekeken en natuurlijk formule 1... Over dat laatste maar niet te veel zeggen, zwaar balen! Vandaag m'n eerste dagje alleen in m'n verlof, dochter naar het kdv en ik ben druk met uitzoeken van speelgoed van m'n dochter om ruimte te maken voor dat van de kleine en de box. Kasten opgeruimd, slaapkamers opgeruimd... Nu alleen nog de zolder en daar kijk ik het meest tegen op... Maar denk dat ik toch even doorpakken zodat ik morgen echt even niks hoef als m'n meisje naar het kdv is... Vanmiddag ook nog bloedprikken en intake bij de klinisch verloskundige. Druk druk druk dus!
     
  17. Ting86

    Ting86 Fanatiek lid

    4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    @ellada Bijna iedereen denkt dat onze ukkie later komt dan de uitgerekende datum. Maar 2 die denken dat het eerder komt. Van mij mag ukkie wel eerder komen, ben zoooooooo nieuwsgierig en ben het best al zat aan het worden (pijnlijke rug nog steeds), maar ik denk ook dat ukkie zich later meld.... We zullen zien...
     
  18. ellada

    ellada Fanatiek lid

    23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    NULL
    NULL
    Goedemorgen! Bleek ik gisteren met bloedprikken te laat te zijn... Ik kon wel geprikt maar m'n bloed gaat nu pas woensdag mee naar het UMCU en de uitslag is er dan ook nog niet als de gynaecoloog me woensdag belt... Balen! Nieuwe gynaecoloog die nog niet weet op welke dagen dit bloed verstuurd wordt...
    Vannacht een erg onrustige nacht gehad, onze dochter werd steeds huilend wakker, volgens mij droomt ze eng... Ze laat zich gelukkig wel makkelijk troosten en gaat dan ook weer makkelijk slapen maar je bent toch steeds even wakker...
    Gisteren niet meer toe gekomen aan de zolder, dus dat staat vandaag op de planning naast even wat dingen halen bij de winkel en eigenlijk wil ik de ramen lappen want daar is de schoonmaakster gister niet aan toe gekomen. We zullen zien hoe ver ik kom! ;)
     
  19. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.322
    1.054
    113
    Goedemorgen,

    Hier om 5 uur klaar wakker, zucht... wordt moeier en moeier lijkt wel en snotter ook nog als de beste. Zometeen naar de kapper en daarna even naar de winkels en dan nog even rust voordat ik zoon op ga halen op kdv. Morgenochtend echo in zkh. Ben heel benieuwd omdat ze de vorige keer enorm gedipt was qua groei.

    @ellada; balen zeg!!! Niet handig van de gyn maar hopelijk gaat de uitslag wel goed zijn. En succes met de zolder en de ramen. Toen ik oaar weken terug de ramen deed heb ik het de rest van de dag gevoeld dus doe rustig aan ;) en vervelend van je dochter. Hopelijk snel weer goede nachten.
     
  20. 2012mama

    2012mama Fanatiek lid

    12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Goedemorgen!

    @sabagirl herken het wel hoor dat gevoel! Kom ook nergens toe..beetje lusteloos en erg moe...

    @ellada fijn hoor, zo'n lekker weekend. Soms ook echt even nodig..Balen van je bloed..hoe voel je je verder?

    Hier gisteren controle gehad en anesthesist. Helemaal goedgekeurd, dus keizersnee nu officieel gepland..
    Langzaam maar eens zorgen dat ik alles daarvoor in orde heb...
    Vandaag lekker rustig dagje. Vanmiddag komen mijn ouders terug van vakantie, dus daar even gezellig naar toe...ohja, en vanavond zwemles..vind ik zo niet te doen momenteel :)
     
    sabagirl vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina