16 weken zwanger en van baan wisselen, hoe zit het met zwangerschapsverlof?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door MirandaSalome, 27 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MirandaSalome

    MirandaSalome Nieuw lid

    27 jun 2017
    1
    0
    1
    Vrouw
    Goedenavond,

    Mijn huidige baan is niet mijn droombaan. Nu ben ik onverwachts zwanger geworden en we hebben besloten om het te houden.
    Nu ben ik al een tijdje op zoek naar een andere baan en vandaag te horen gekregen dat ik bij een ander bedrijf op gesprek mag komen. Deze baan heeft veel meer mogelijkheden voor mij en is qua werkzaamheden ook gunstiger voor mijn zwangerschap.
    Nu heeft het bedrijf waar ik werkzaam ben wel al mijn zwangerschapsverlof aangevraagd via het UWV.
    Als ik nu van baan wissel, hoe zit het dan precies met mijn zwangerschapsverlof, zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden?
    Bij het bedrijf waar ik nu werk ben ik nu 10 maanden in dienst.

    Groetjes,

    Miranda
     
  2. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Hallo Miranda,

    Wat fijn dat je bent uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek voor een baan met meer mogelijkheden.

    Je mag, ook als je zwanger bent, zelf beslissen of je van baan gaat wisselen. De werkgever vraagt je zwangerschaps- en bevallingsuitkering (WAZO) aan tussen de 4 en 2 weken voordat je verlof ingaat. Houdt er wel rekening mee dat je WAZO wordt gebaseerd op het sv-loon dat je verdient tijdens het dienstverband waarin je verlof begint.
    Afhankelijk van het verschil in loon bij deze twee werkgevers, kan de hoogte van je WAZO anders zijn. Meer informatie over de berekening van je WAZO lees je hier.

    Ik wens je een voorspoedige zwangerschap toe!

    Met vriendelijke groet,
    Caren
    UWV Webcare Team
     

Deel Deze Pagina