1e miskraam, 1e curettage

Discussie in 'Miskraam' gestart door Pln, 10 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pln

    Pln Fanatiek lid

    9 mrt 2017
    2.082
    2.098
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hoi allemaal,

    Ik zou komende donderdag 10 weken zwanger zijn, maar omdat ik mij zo onzeker voelde en steeds kleine beetjes bloedverlies had kreeg ik 5 dagen eerder een echo dan gepland. En helaas was het vruchtje bij 7 weken gestopt met groeien. Erg verdrietig zeker als je zo'n grote kinderwens hebt en je eerste ervaring met een zwangerschap gelijk negatief is. Ik heb toen een week moeten wachten tot ik een afspraak bij de gyn had en was vastbesloten dat ik het snel na die afspraak weg wilde laten halen. nou uit die droom heeft de gyn mij meteen verlost. ik kreeg de keuze: of kans op complicaties en nooit meer zwanger of afwachten. Dat afwachten zou ik graag doen gezien ik het belangrijk vind dat het de natuurlijke weg gaat maar gezien ik zo ziek ben van de hormonen trok ik het niet meer.. Besloten om nog bijna 2 weken aan te kijken en in die tijd ben ik gisteren 1 sliertje slijmerig iets verloren maar verder sinds die echo geen bloed meer gezien. Komende vrijdag zou het vruchtje 3 weken gestopt zijn met groeien en ik onderga donderdag de eerste curettage. Is er iemand met ervaring? hoe lang heb je daarna nog bloed verloren, hoe voelde je je? heb je veel pijn gehad of is alles juist mee gevallen? ik hoor graag jullie verhalen.
     
  2. Meiske80

    Meiske80 Fanatiek lid

    13 okt 2013
    3.319
    6
    38
    Kinderopvang
    Brabant
    Ik heb ook ruim een jaar geleden een curretage gehad. Het viel me alles mee wat betreft pijn, een menstruatie bij mij is pijnlijker. Emotioneel vond ik heftiger...
    Bloedverlies daarna ook minder dan een menstruatie.
    Ik heb ook miskramen gehad waar het zelf op gang kwam, nou dan liever een curretage. Echt traumatisch vond ik het toen. Zoveel bloed..
    Nu ruim een jaar verder en zwanger en nu bleef het wel goed gaan. Wel lang op moeten wachten weer.. Sterkte!
     
  3. Leo78

    Leo78 Bekend lid

    10 feb 2012
    910
    394
    63
    Wat akelig voor je.
    Ik vraag me af waarom de arts je geen pillen heeft aangeboden. Ik heb beide gehad na een missed abortion en pillen bevielen me beter. Ik had na de curettage pas na 3,5 maanden weer een cyclus. Met pillen heb je veel bloedverlies maar je kunt het thuis doen en je bent zo weer hersteld.
     
  4. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Mijn eerste zwangerschap was ook een missed abortion en ik heb afgewacht tot ik een ons woog en pillen gebruikt maar er gebeurde niks. De curettage viel me 100% mee en ik werd een paar maanden later gewoon weer zwanger en die zwangerschap was goed. De zwangerschap erna ook. Maak jezelf niet gek in je hoofd, dit komt Zo Vaak Voor en je moet niet te licht denken over een curettage maar ook niet gaan doemdenken. Bij de meeste mensen gaat het gewoon goed! Houd moed!
     
  5. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Wat een vreselijke gyn zeg! Ja aan iedere medische ingreep zijn risico's verbonden maar deze reactie is wel erg extreem.
    Ik heb 5 curretages gehad en 2 andere operaties in m'n baarmoeder en geen Asherman hoor.
    Inmiddels ook een dochter van 4 maanden..
    Sterkte meid
     
  6. Pln

    Pln Fanatiek lid

    9 mrt 2017
    2.082
    2.098
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Dankjulliewel voor de reacties!

    Mijn gyn heeft geen pillen aangeboden omdat het blijkbaar heel vaak voorkomt dat er dan alsnog een curettage moest volgen omdat niet alles weg was. Ik denk ook echt niet licht over een curettage ik ben zelf verpleegkundige en zou het liefst geen ingreep willen maar ik heb nu bijna 1.5 week vakantie erop zitten (wel ziektewet dus krijg mijn dagen terug) maar al die tijd zo ziek geweest.. heb nu 2x iets verloren maar geen bloedverlies en ik verwacht dus niet dat het nog gaat komen voor donderdag. Ik vind de curettage wel echt spannend want ze heeft me toch wel wat angst bezorgd.. Ook ben ik bang dat het de volgende keer pas na een hele lange tijd weer raak is, of dat het weer uitloopt op een miskraam. Ik krijg het gewoon niet uit mijn hoofd. Mensen om mij heen zeggen allemaal je bent nog zo jong en het gebeurd zo vaak. Ja daar ben ik mij bewust van maar het is zo naar om mee te maken. Ik denk dat je pas weet wat er door iemand heen gaat als je het zelf mee hebt gemaakt.. Ik kan me niet zo goed voorstellen dat ik de volgende zwangerschap de eerste 12 weken kan genieten.. Ik denk dat de angst blijft. hoe was dat bij jullie?
     
  7. Anonise

    Anonise Bekend lid

    21 feb 2017
    588
    315
    63
    Ach @Pln wat ontzettend klote voor je! Veel sterkte de komende dagen.

    Je had na de implanon al weer heel snel een goede cyclus. Hopelijk betekent dat voor je dat jouw lichaam het snel goed oppakt. Ook straks weer..

    Helaas heb ik niet veel toe te voegen voor je, opbeurende woorden zit je denk ik ook niet op te wachten.. Knuffel!
     
  8. Jezz84

    Jezz84 Actief lid

    30 dec 2012
    455
    111
    43
    Wat naar voor je dat je dit mee moet maken! Ik heb ook een curretage gehad en mij is het alles meegevallen. Amper last van gehad en snel weer een cyclus. Was wel emotioneel maar dat is denk ik logisch. Heb ook een miskraam gehad en dat vond ik veel erger. Duurde lang, veel bloed en ook heel emotioneel.
    Mijn gyn zei toen ook dat de kans met 10+ weken heel groot is dat je het met pillen niet (helemaal) op kunt ruimen waardoor er vaak alsnog een curretage moet komen.
    Nogmaals heel veel Sterkte!
     
  9. Vallie87

    Vallie87 Bekend lid

    10 okt 2011
    865
    4
    18
    Wat naar zeg! ik zit precies in dezelfde situatie als jou nu, ik heb morgenmiddag de curettage. Ik wil je best laten weten hoe ik het ervaar morgen als je dat prettig vind. Ben zelf ook behoorlijk zenuwachtig maar heb veel gegoogeld en ik lees eigenlijk van 9 op de 10 vrouwen dat ze het erg mee vonden vallen dus daar ga ik maar een beetje vanuit! Veel sterkte met het verlies en succes donderdag
     
  10. Pln

    Pln Fanatiek lid

    9 mrt 2017
    2.082
    2.098
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    He wat vervelend. Heel veel succes morgen! Hoe ver was jij? En was het je eerste zwangerschap? Ik hoor graag je ervaring, lees inderdaad positieve verhalen. Ik denk aan je morgen!
     
  11. Vallie87

    Vallie87 Bekend lid

    10 okt 2011
    865
    4
    18
    Ik zou 11.2 weken zijn, ik had de termijnecho. Maar het was gestopt met groeien met 9 weken. ik had daarvoor al 3 vroege echo's gehad en die waren allemaal "goed" met hartactie enzo dus we hadden dit totaal niet zien aankomen. Ook omdat ik nog alle symptomen volop had. Dit was mijn 3e zwangerschap (1ste miskraam, 2e gezond jongentje en nu zou dit de 3e zwangerschap zijn)
     
  12. Pln

    Pln Fanatiek lid

    9 mrt 2017
    2.082
    2.098
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hmm jij starte dus ook met een nare ervaring.. Erg heftig dat je na 3 goede echo's dan zo'n verschrikkelijk nieuws krijgt. Ik heb geen kloppend hartje gezien en ik zit er ook echt tegenop mocht er een volgende zwangerschap volgen. Ik ben zo bang dat ik niet kan genieten voornamelijk de eerste 12 weken. Ik vond de eerste week erg lang duren van de slechte echo tot de afspraak met de gyn. en toen besloten om dus toch nog maar een week te wachten. Komende vrijdag zou het dan 3 weken gestopt zijn met groeien dus morgen de curettage. Ik ben echt heel ziek geweest de afgelopen 2 weken. Dat was ik al door alle kwaaltjes maar ik ging gewoon door. na het slechte nieuws had ik toevallig ook vakantie en was ik niet meer vooruit te branden, veel misselijk en slap, enorme last van mijn darmen. Ik begin sinds 2 dagen een beetje op te krabbelen.. Ik hoop dat die narcose morgen niet weer voor een terugval zorgt, ik kan er nogal slecht tegen. Succes, ik denk aan je!
     
  13. Pln

    Pln Fanatiek lid

    9 mrt 2017
    2.082
    2.098
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Dat klopt eerste maand maar 2 dagen bloedverlies en de 2 maanden daarna een mooie cyclus. En toen zwanger! Maar helaas mocht het niet zo zijn. Ik heb geen idee wat ik mag verwachten. Ik hoop dat het ons gegund is en dat we niet zo'n lange tijd hoeven te wachten.
     
  14. Vallie87

    Vallie87 Bekend lid

    10 okt 2011
    865
    4
    18
    Hoi, ik ben vanmiddag dus gecurreteerd.. het is me 100% meegevallen. Alleen t infuus even vervelend maar goed dat is 1 prikje, en binnen een kwartier was ik alweer wakker op de verkoeverkamer. Wel duffig/duizelig van de narcose maar absoluut geen pijn in me buik of daar beneden. Heel veel succes en sterkte morgen:)
     
  15. Pln

    Pln Fanatiek lid

    9 mrt 2017
    2.082
    2.098
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hoihoi, ik was toch al in de ochtend aan de beurt en vond het ook 100% meevallen. Alleen erg suf geweest en van 3 tot 7 thuis liggen slapen. Nu wel goed wakker en geen pijn. Voel me wel prima. Vloeien tot nu toe ook nauwelijks.
    Van te voren maakte een onbekende verloskundige met assistent gyn nog een echo maar ze zagen geen vruchtje?? Eerder wel al 2x gezien op de echo.. maar de gyn die mij heeft geholpen heeft toen ik onder narcose was nog gekeken en er ze hebben nog best wat weggehaald vertelde ze. Nu op naar herstel. Succes voor jou.
     
  16. Vallie87

    Vallie87 Bekend lid

    10 okt 2011
    865
    4
    18
    hoi, gelukkig heb jij het ook achter de rug..en het niet naar ervaren:)
    Bij mij hebben ze geen echo meer gemaakt eigenlijk...Wat vreemd dat ze geen vruchtje zagen....je was nog niks verloren toch?
    Doe lekker rustig aan... ik merk vooral dat ik lichamelijk niet veel last heb maar nu vooral erg emotioneel ben..maar dat hoort er ook bij natuurlijk en moet er ook uit..
    Sterkte!
     
  17. Pln

    Pln Fanatiek lid

    9 mrt 2017
    2.082
    2.098
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ja ik ben wel blij dat het erop zit. Kunnen we het beter een plekje geven en verder gaan. De echo word hier altijd uit voorzorg gemaakt omdat ik wel 2x wit met bruin weefsel was verloren maar verder geen bloed. Ik heb vannacht en vanmorgen een paar steken gevoeld maar voel me verder wel prima nu. Emotioneel ging het al wat beter ik kan het goed relativeren al heb ik nog steeds angst dat het weer mis gaat bij een volgende zwangerschap. Sterkte met de verwerking!
     

Deel Deze Pagina