29 februari t/m 12 maart 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door karlijn, 21 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Froggieh

    Froggieh Bekend lid

    14 jan 2009
    606
    19
    18
    Vrouw
    Den Haag
    Sterkte straks.
     
  2. Rapunzel

    Rapunzel Fanatiek lid

    14 dec 2012
    4.169
    5.717
    113
  3. MamaSaartje

    MamaSaartje Fanatiek lid

    13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Het is goed gegaan, voor zover je het goed kunt noemen, een lege baarmoeder. Alles was schoon. De vk was zelf helemaal verbaasd, ze had dit totaal niet meer verwacht en de kans dat zoiets gebeurt na een goede echo in dit soort situaties is volgens haar minder dan 1%. Nu maar rusten. Iets anders kan ik niet doen.
     
  4. FoxyDiamond

    FoxyDiamond Bekend lid

    23 jan 2017
    637
    231
    43
    @SaartjeHussein neem je rust en geef jezelf en jullie genoeg tijd om dit allemaal te verwerken. Het is niet niets wat er is gebeurd.
     
  5. Oumi86

    Oumi86 Bekend lid

    13 jul 2014
    610
    445
    63
    Vrouw
    Bah wat naar!

    Ik heb geen idee of het gemiddeld is. In de andere maart groep is er tot nu toe volgens mij 1 miskraam.

    Maar volgens mij span ik de kroon met het aantal miskramen in mn omgeving. 3 vriendinnen in 2 weken tijd. De laatste is zondag bevallen van een dood geboren babytje. Is dus niet echt een miskraam meer toch? Ik was bij de bevalling dus het afgelopen weekend erg moe. Was heel emotioneel. En zo klein mensje. Straks hebben wij ook zo'n kleintje in ons buik.

    Ik heb morgen ochtend weer een echo.... ben benieuwd hoe het hier gaat
     
  6. Froggieh

    Froggieh Bekend lid

    14 jan 2009
    606
    19
    18
    Vrouw
    Den Haag
    Jeetje was heftig! Was ze al ver? Wel veel in je omgeving op zo'n korte tijd. En lees hier ook veel inderdaad van miskramen. Ik zit ook in andere groep daar nog verder niets gehoord.

    Wij hebben vandaag echo. Eerste dus super spannend of alles goed is daar binnen.
     
  7. FoxyDiamond

    FoxyDiamond Bekend lid

    23 jan 2017
    637
    231
    43
  8. Eveline1990

    10 jul 2017
    50
    7
    8
    Vrouw
    @SaartjeHussein ik vind het echt vreselijk voor je!!! Heel erg veel sterkte de komende tijd. Ik denk aan je!
     
  9. Oumi86

    Oumi86 Bekend lid

    13 jul 2014
    610
    445
    63
    Vrouw
    Ze was tegen de 17 weken. Hoe was je echo vandaag gegaan?

    Hier vandaag een kloppend hartje gezien. Mn vk zei dat ze wel vaker na een kloppend hartje toch nog een miskraam komt. Niet om iemand onzeker te maken hoor hihi. Maar meer omdat er hier over gesproken was toch? Dat het dan nog zo'n kleine kans is. Maar goed we gaan er gewoon vanuit dat we verder allemaal onze zwangerschap kunnen voldragen en dat de dames met een miskraam super snel weer zwanger raken.
     
  10. MamaSaartje

    MamaSaartje Fanatiek lid

    13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Hoi lieve meiden, na een soort van vreemde rouwperiode heb ik de puf gevonden om hier even te zijn.. De eerste 2 dagen heb ik als een starre zombie rondgelopen. Geen traan kwam eruit. Alle mensen om me heen moesten wel eens huilen, maar ik voelde heel weinig. Volgens mij kwam ik heel vreemd over. Het leek net of iederee verdrietig was behalve ik. Zelfs de vk was een beetje van haar stuk omdat ze dit nooit meer had verwacht, heeft me toen ook omhelsd. Ik was verdoofd. Kon er weinig aan doen. Ik slaap ook slecht sinds het gebeurd is, kom met erg veel moeite in slaap, woel de hele nacht en ben vroeg weer wakker.

    Eergisteravond kwam het er eindelijk uit, ik barstte voor The Great Britain's Bakeoff in tranen uit. Daarna voelde ik me iets minder star, maar niet zozeer beter. Ik maak me vooral druk over stomme kleine dingen, zoals, toen ik het begroef, dat piepkleinste mensje dat je ooit zult zien in je leven, met zijn of haar piepkleine beentjes, armpjes en hoofdje, heb ik het zo in de grond geschud van het keukenpapier af. Nu denk ik, waarom had ik zo'n haast, waarom heb ik het niet met keukenpapier en al als een bedje in de grond gelegd, waarom heb ik niet even gewacht.. Dat moment zou ik zo graag over willen doen, maar dat kan nooit meer. Ik heb alleen nog een foto.. Ik kijk er elke dag minstens 1 keer even naar. Dat lijkt te helpen.

    Ook zijn sommige mooie toekomstdromen en mooie herinneringen gewoon uiteengespat, en ook daar heb ik het erg moeilijk mee. Het idee dat dit kindje vlak voor onze vakantie in Rome is ontstaan en dat ik toen al wist dat ik waarschijnlijk zwanger was, dat was zo'n mooi verhaal om een of andere reden. Dat is nu weg. Alleen een bittere herinnering blijft over. Gisteren zat ik op de bank tv te kijken, en het enige dat ik kon denken was: 3 dagen geleden was ik nog zwanger... nu ben ik leeg...

    Wat ook blijft knagen is, ik wist het he... Ik had de echo gehad en hij was goed maar ik voelde me niet opgelucht, weet je nog? Dat is toch ook bizar. Ik wist het gewoon, dat het niet goed was.

    Nu is het tijd om te proberen mijn leven weer op te pakken. Ik blijf nog steeds vloeien maar de echte pijn is nu wel minder. De vk had me geadviseerd om een weekje thuis te blijven, maar ik mocht wel werken als ik vond dat het me goede afleiding bood. Daarom denk ik erover om vanmiddag een middagje te werken. Ook adviseert ze me toch om personeelszaken en mijn leidinggevenden te informeren over mijn miskraam, omdat me dat meer begrip oplevert. Ik denk dat ik dat ook maar ga doen. Ik kan dan gewoon zeggen dat de zwangerschap niet gepland maar gewenst was.

    Nou meiden, dit stukje is al lang genoeg. Als afsluiting wil ik graag het plekje delen waar we ons kindje hebben begraven, en de bloemen die we ernaast hebben geplant als herinnering. De embryo ligt precies onder de schelp. Hopelijk blijven de bloemen lang bloeien..

    IMG_20170802_092008.jpg

    Ik zal hier waarschijnlijk niet meer terugkomen om te schrijven, dus ik wens alle dames een fijne en makkelijke zwangerschap toe. Ik lees wel nog even mee, totdat ik het niet meer fijn vind. Het was leuk jullie voor even een beetje te leren kennen.
     
  11. Froggieh

    Froggieh Bekend lid

    14 jan 2009
    606
    19
    18
    Vrouw
    Den Haag
    @SaartjeHussein jeetje wat een emoties en soms zonder. Ik wens je heel veel sterkte toe komende tijd. Neem je rust en pak de tijd die je ervoor nodig hebt. Dikke knuffel
     
  12. FoxyDiamond

    FoxyDiamond Bekend lid

    23 jan 2017
    637
    231
    43
    @SaartjeHussein wat heb je het prachtig beschreven. Ik wil je heel veel sterkte wensen met alles een plekje geven. Dat is niet makkelijk, ik weet het. Het is bizar hoe goed wij vrouwen soms ons eigen lichaam kunnen aanvoelen. Tijdens mijn miskraam in januari wist ik ook al van binnen dat het niet goed zat. Ik bleef het ook maar tegen mijn beste vriendin zeggen, die mij voor gek verklaarde. Maar onbewust voel je dat gewoon. Desalniettemin is het gewoon echt verschrikkelijk om zoiets mee te maken. Dat je je leeg voelt herken ik wel, maar de tranen komen vanzelf, wanneer het besef echt valt. En je mag huilen, je mag je verdrietig voelen. Je hebt al het recht in de wereld om je zo te voelen. Gun jezelf ook de tijd om goed te huilen en probeer je gevoelens op papier te zetten, mij hielp het door brieven te schrijven aan mijn kindje. Niemand heeft ze ooit gelezen maar het heeft me geholpen om het een plekje te geven.

    Ik wil je nogmaals heel veel sterkte wensen
     
  13. Rapunzel

    Rapunzel Fanatiek lid

    14 dec 2012
    4.169
    5.717
    113
    @SaartjeHussein je verdriet is te voelen in je verhaal, zo ontzettend kut wat je hebt meegemaakt :( heel mooi dat je er bloemen bij hebt gezet! Ik hoop dat jij en je man het een plekje kunnen geven, dit kindje was heel erg gewenst en welkom bij jullie, dat is wel te lezen. Neem je tijd om dit te verwerken, het is niet niks :(
     
  14. Rapunzel

    Rapunzel Fanatiek lid

    14 dec 2012
    4.169
    5.717
    113
    Hoe is het verder met iedereen, wanneer zijn er weer echo's? :) misschien de lijst maar weer een schop geven he :p
     
  15. Loveloes

    Loveloes Niet meer actief

    Ik mag morgen voor het eerst naar de vk! Ben zo benieuwd... hopen dat het allemaal goed is! Ik laat het wel weten. Volgens mij staat de lijst heeeeel ver weg...
     
  16. Rapunzel

    Rapunzel Fanatiek lid

    14 dec 2012
    4.169
    5.717
    113
    @Loveloes spannend! Heel veel plezier, hoe laat mag je? Ik heb maandag de eerste echo!
    Als ik zin heb zoek ik vanmiddag de lijst wel even :p
     
  17. FoxyDiamond

    FoxyDiamond Bekend lid

    23 jan 2017
    637
    231
    43
    #417 FoxyDiamond, 4 aug 2017
    Laatst bewerkt: 4 aug 2017
    ik zoek de lijst nu wel even haha. Toch niets te doen op werk. Alleen ik weet niet precies meer wie ik eraf moet halen.. Omdat er helaas een aantal dames zijn uitgevallen. :cry: Dus als jullie namen zien die eraf kunnen dan graag even eraf halen, wellicht dat ik wat over het hoofd heb gezien. Ik mag dinsdag voor een echo en daarna de 21e voor de termijn echo. 2 weken geleden ook een echo gehad en toen was alles goed. @Loveloes Spannend!! Veel plezier.

    Hoe voelen jullie je? Ik merk nu dat ik rond de 8-9 weken zit dat mijn misselijkheid iets minder wordt. Soms voel ik me best oke en andere dagen is het wel weer vollop aanwezig. Maar niet meer zo constant als eerst, alsof mijn lichaam een beetje went aan de hormonen. Hebben jullie dat ook nu we wat verder zijn? Heb nog steeds geen eetlust en nergens zin in.

    @Eveline1990 hoe is het met jou?
     
  18. FoxyDiamond

    FoxyDiamond Bekend lid

    23 jan 2017
    637
    231
    43
    @''nieuwe'' dames die hier nog niet opstaan, willen jullie deze ook even updaten? Dan zijn we weer bij.

    Bevallingslijst

    28-2-2018 t/m 12-3-2018

    28-2

    01-3
    02-3
    Mamaatje83 - 2e kindje - leeftijd? - 1e ronde na mk

    03-3
    Karlijn- ?e kindje - leeftijd? - aantal rondes?

    04-3

    Daantje09 - 3e kindje - 27 jaar - 4e ronde

    05-3
    06-3

    07-3

    Rianne2985 - 2e kindje - 31 jaar - 5e ronde (1e ronde na mk)

    08-3
    Loveloes - 2e kindje - 29 jaar - ? ronde



    09-3
    Eveline1990 - 1e kindje - 27 jaar - 15e ronde (clomid/utrogestan)

    10-3
    Minimee - 3e kindje - 30 jaar - 1e ronde

    11-3
    Onkruidbloem - 1e kindje - 28 jaar - 5e ronde
    FoxyDiamond - 1e kindje - 26 jaar - 5e ronde na MK


    12-3


    Afspraken:

    20-7 - Mamaatje83 - eerste echo
    25-7 - minimee - eerste echo
    25-7 - 09:45 FoxyDiamond - eerste echo
    25-7 - 09:45 - Oumi - eerste afspraak (+echo?)
    25-7 - 09:45 - Rianne2985 - eerste echo plaatselijke vk
    25-7 - 15:20 Eveline1990 - eerste echo
    28-7 - 09:45 - Onkruidbloem - eerste echo
    8-8 - 16:15 - FoxyDiamond - Controle Echo
    21-8 - 09:15: FoxyDiamond - 12 weken echo
    22-8 - 09:40 - Rianne2985 - intake en eerste echo ziekenhuis ( meteen 12-weken echo )


    Meisjes:

    Jongens:

    Verrassing:


    WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en hoeveelste ronde.

    Je kunt dit kopiëren door op 'quote' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, die tekst te kopiëren en te plakken in een nieuw bericht, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren).
     
  19. Rapunzel

    Rapunzel Fanatiek lid

    14 dec 2012
    4.169
    5.717
    113
    Bevallingslijst
    28-2-2018 t/m 12-3-2018

    28-2

    01-3

    02-3
    Mamaatje83 - 2e kindje - leeftijd?

    03-3
    Karlijn- ?e kindje - leeftijd?

    04-3

    Daantje09 - 3e kindje - 27 jaar

    05-3
    06-3

    07-3

    Rianne2985 - 2e kindje - 31 jaar

    08-3
    Loveloes - 2e kindje - 29 jaar

    09-3
    Eveline1990 - 1e kindje - 27 jaar

    10-3
    Minimee - 3e kindje - 30 jaar

    11-3
    Onkruidbloem - 1e kindje - 28 jaar
    FoxyDiamond - 1e kindje - 26 jaar


    12-3


    Afspraken:

    7-8 - 08:45 - daantje09 - 1e echo (termijnecho)
    8-8 - 16:15 - FoxyDiamond - Controle Echo
    21-8 - 09:15 - FoxyDiamond - 12 weken echo
    22-8 - 09:40 - Rianne2985 - intake en eerste echo ziekenhuis ( meteen 12-weken echo )


    Meisjes:

    Jongens:

    Verrassing:


    WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en hoeveelste ronde.

    Je kunt dit kopiëren door op 'quote' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, die tekst te kopiëren en te plakken in een nieuw bericht, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren).
     
  20. Rapunzel

    Rapunzel Fanatiek lid

    14 dec 2012
    4.169
    5.717
    113
    Ik heb hem ook nog aangepast, oude afspraken eraf en de rondes, het is toch geen nod lijstje dus niet zo belangrijk toch? :p

    @Loveloes en, hoe was het?

    @FoxyDiamond dat herken ik idd, deze week werd het bij ook minder met de misselijkheid, met af en toe een rotdag maar dus niet meer zoals eerder. Gelukkig gisteren het hartje gehoord met de Angelsound, daar ben ik zo blij mee! En niet meer zo onzeker voor mijn echo maandag.
     

Deel Deze Pagina