2e HBO opleiding / Instellingscollegegeld

Discussie in 'De lounge' gestart door anastasia, 25 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anastasia

    anastasia VIP lid

    29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Skatje je zei het in een nader toppic ja.. dat vind ik wel erg prettig dat die mogelijkheid er is.

    Wat Yukcl zegt over die master, er is idd niets dat aanluit op de HBO V behalve de nurse practitioner master...
    en anders een schakeljaar maar die valt onder de bachelors en dus duur..

    Ik vraag me wel af hoe het staat om bijv NTI - maatschappelijk werk op je Cv te hebben, klinkt het gek als ik denk dat werkgevers dat geen goede kwaliteitsopleiding vinden? maar misschien is het meer mijn idee.

    Overigens als je al een vaste baan hebt, zou je je werkgever kunnen vragen een bijdrage te doen in de kosten!
     
  2. Skatje

    Skatje VIP lid

    10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ja misschien wel, maar het laatste jaar loop je ook echt gewoon stage, dat is toch wel het belangrijkst, hoe je die doorloopt.

    En aangezien ik geen werkgever heb, is dat mijn beste optie.
     
  3. anastasia

    anastasia VIP lid

    29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Skatje misschien kun je op zoek naar een betaalde baan, dan kun je die baan als stage opgeven ;)
    Ik hoop dat het je lukt!!!

    ik kwam er achter dat de NHA ook geen collegegeld vraagt.. de LOI helaas wel
     
  4. Skatje

    Skatje VIP lid

    10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ja dat ga ik wel doen, maar ik werk wel, maar als gastouder, dus zelfstandig. Deze opleiding wil ik erbij doen en dan in het 3e jaar een baan/stage zoeken.
     
  5. anastasia

    anastasia VIP lid

    29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    misschien dat het gastouderbureau wat voor je kan betekenen tegen die tijd?
     
  6. Skatje

    Skatje VIP lid

    10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Neuh dat denk ik niet.. Ik heb de opleiding (plus een beetje meer) die zij vragen, dus er zit niks in voor hun.
     
  7. daphne78

    daphne78 VIP lid

    10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Anas, zit me ineens te bedenken nu ik dit topic lees.
    Ik weet dat ik bij de LOI gedurende de looptijd van mij hbo rechten gelijk college geld betaal.
    Dus...
    Misschien is het helemaal niet zo'n gek idee om nu (dus ja.. direct deze week nog!) via de loi te beginnen.
    Dan zou je werkgever het ook over kunnen nemen (dat heb ik vorig jaar namelijk nagevraagd)

    En tja.. het imago van de LOI... het is en blijft aanpoten. En voor sommigen is het misschien maar de LOI, maar ik ben toch echt een geacrediteerde HBO opleiding aan het doen waarmee ik gewoon Bachelor wordt. En ik krijg het echt niet cadeau.
     
  8. Awerty

    Awerty Lid

    19 jun 2010
    40
    0
    0
    NULL
    Apeldoorn
    Voor een goede selecteur zit er geen verschil tussen een geaccrediteerde HBO afstandsopleiding een een HBO op een hogeschool. Het gaat echt om je vakkennis en opgedane competenties. Daarnaast loop je een verplichte stage, die je bij je werkgever kan opgeven als ervaring en referentie. Niets aan de hand dus.
     
  9. Ka85

    Ka85 Fanatiek lid

    14 jan 2009
    2.587
    0
    36
    Wat belachelijk zeg! Ik ben nu bezig met mijn vwo-wiskunde om volgend studiejaar pedagogische wetenschappen te gaan studeren, maar dat kan ik nu dus wel vergeten aangezien ik hbo-v gedaan heb!
    Ik heb er ook helemaal niks over gelezen of gehoord. Gatver wat valt dat tegen zeg!!
     
  10. anastasia

    anastasia VIP lid

    29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Ka jij kunt dan toch een master gaan doen? Je mag 1 master en 1 bachelor volgen op kosten van het ministerie !

    daphne, als ik nu zou starten met een studie dan geld het nieuwe tarief al. Het is in Juni ingevoerd, maar ze zijn al vanaf 2007 hiermee bezig. Alleen nu is het officieel., Dat komt omdat de LOI de MWD opeldiing via de HAN hogeschool doet, en dus 2 officieele startdata heeft.. en kijk als heb ik t 1e jaar maar 1600 euro de volgende 2 jr is het dan 7300 euro!!! dus dat gaat m echt neit worden.

    Awerty goed dat je het zegt qua selectie, ben er soms een beetje bang voor dat ik dr later op afgerekend wordt..
     
  11. Ka85

    Ka85 Fanatiek lid

    14 jan 2009
    2.587
    0
    36
    Anastasia, ik kan met mijn hbo-v niet doorstromen naar de master. Ik moet dan een verkorte bachelor doen van 3 jaar, omdat mijn opleiding niet goed aansluit. Jammer dat de regeling niet geldt bij alle opleidingen in de gezondheidszorg ongeacht of je daar al een opleiding in hebt gevolgd of niet. Je kan dus niet doorstromen van hbo naar wo...
     
  12. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    goed he? dat destimuleren van doorleren door de overheid.
     
  13. yinte

    yinte Fanatiek lid

    28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    mijn dochter was 13 toen ze die keuze moest maken.( halverwege het tweede schooljaar moeten ze verplicht een sectorkeuze doen en de bijbehorende vakken uitkiezen) en is 15 nu ze de keuze voor het uiteindelijke mbo moet maken. ( nu is zij toevallig wijs voor haar eleftijd maar velen weten echt nog niet precies wat ze met de rest van hun leven willen doen op hun 13/14 e. )
     

Deel Deze Pagina