4 handen op 1 buik

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door RoBiJe, 18 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dit idd. En er worden wel meer dingen niet besproken die met voeding en verzorging te maken hebben toch? Omdat die keuzes gewoon dat zijn; keuzes. Het gaat daarbij niet over schadelijk voor baby, dus dat laat je gewoon aan de moeder - en bijvoorbeeld de vk en kraamzorg zullen daar ook over praten natuurlijk. Dit programma gaat niet over ‘hoe verzorg ik mijn baby’ maar over ‘hoe zorg ik voor een goede basis als jonge moeder’. En in die goede basis past roken níet, maar kv wel.
     
  2. Lentekriebels

    Lentekriebels Fanatiek lid

    15 aug 2015
    1.086
    156
    63
    Ja dat heb ik inderdaad. Het is bewezen dat kinderen die 6 maanden borstvoeding hebben gekregen minder vaak last hebben van eczeem. Nou heb ik een kind met extreem eczeem. Komt dat daardoor? Misschien niet. Had het kunnen helpen? Misschien wel. Bovendien had de borstvoeding prima kunnen lopen als er niet een kraamverzorgster met praktisch een pak nutrilon in haar hand in de slaapkamer had gestaan, maar dit allemaal terzijde. Veel van die meisjes werkten niet en dan nog zijn er genoeg die de eerste maanden borstvoeding geven en wanneer ze gaan werken niet meer. Als iets en bewezen gezonder is en bij kan dragen aan een goede band en bovendien goedkoper is, is het dan zo ontzettend vreemd dat ik verbaasd ben te zien dat praktisch niemand in het programma het doet? Ik zeg niet dat ik hun keuze niet respecteer, maar het gros weet ook 2 weken voor de bevalling niets af van hoe dat kind eruit komt, het kan dus ook gewoon onbekendheid/onwetendheid zijn. Dan lijkt het me dat als er 'ervaren' moeders komen om te helpen, de voeding toch wel een thema mag zijn, welke keuze er dan ook gemaakt wordt?
     
    Zoe123, Chocolat, Rian85 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Mijn moeder heeft mij vier jaar borstvoeding gegeven. Ik heb ernstig eczeem.

    Mijn man en zn broer hebben nooit een lik tiet gehad. Hebben nooit wat. Mn zoon heeft "maar" twee dagen tiet gehad, is deze week voor de tweede keer in zn leven verkouden geweest.

    Maargoed. Doelloze discussie dit. Jij vind bv geweldig. Het is een prachtig iets. Maar ga nou niet doen alsof je je kind iets aandoet als hij of zij flesvoeding krijgt.
     
  4. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Whaha :roflmao::roflmao:
     
    Bubblez vindt dit leuk.
  5. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hier ook kind grootgebracht met FV.
    En heeft een goede weerstand. :)
     
  6. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.030
    25.506
    113
    Er is in 2017 een heel groot wetenschappelijk onderzoek naar gedaan en het verband tussen het geven van borstvoeding en een afgenomen kans op het ontwikkelen van exceem bij het kind blijkt niet te bestaan.

    Natuurlijk is borstvoeding goed, maar kunstvoeding is ook heel goed. Kunstvoeding heeft zelfs het voordeel dat er een stabiele inname is van alle vitamines en mineralen waarbij het bij borstvoeding afhangt van het eetpatroon van de moeder.

    Je hoeft je echt niet schuldig te voelen hoor :)
     
    Lies1611, DastyQueen en Bubblez vinden dit leuk.
  7. jannanas

    jannanas Fanatiek lid

    10 nov 2007
    1.797
    1.653
    113
    Ik vind deze manier van discussie voeren wel een beetje van niveau: “mijn oma heeft altijd gerookt en is ook gewoon 100 geworden.”
    Ja, dus? Fijn voor je oma.

    Zowel bv als fv zijn beide hele gezonde voeding waarbij statistisch is aangetoond dat bv net wat meer kan voorkomen wb allergieën en weerstand. Uiteraard zijn er ook kinderen die bv kregen met allergieën en kinderen die kV kregenzonder allergieën. Maar ga dan niet op die manier de discussie voeren alsof jouw kind/opa/oma/broer/ whatever representatief is voor iedereen en hou je wel bij feiten en onderzoeksresultaten.

    Maar goed, ik snap het idee wel als je weinig te besteden hebt bv echt wel kosten zou schelen!
     
    Zoe123, Chocolat, floppie888 en 5 anderen vinden dit leuk.
  8. jannanas

    jannanas Fanatiek lid

    10 nov 2007
    1.797
    1.653
    113
    Waarbij altijd de kanttekening dat toekomstige onderzoeken bestaande ideeen weer kunnen veranderen. Maar ja, dat weet je niet.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  9. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Roken en flesvoeding is natuurlijk een bizarre vergelijking he ;)
     
  10. Lammetje91

    Lammetje91 Bekend lid

    12 dec 2016
    840
    523
    93
    Viel het jullie ook op dat dit seizoen die bekende nederlanders veel minder helpen. Ik vind het nu meer een portret van die meisjes. Misschien komt het omdat deze meisjes de zaakjes veel beter op orde lijken te hebben. Maar vind het toch jammer dat ze niet echt lijken te helpen.
     
    kleinepien en DastyQueen vinden dit leuk.
  11. jannanas

    jannanas Fanatiek lid

    10 nov 2007
    1.797
    1.653
    113
    Het gaat niet om het roken of de flesvoeding, het gaat om de manier waarop sommige mensen discussie voeren en proberen gelijk te krijgen. Ik heb het liever over feiten in een discussie.
     
    Zoe123 en Bubblez vinden dit leuk.
  12. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Net de aflevering van deze week teruggekeken. Bentley met z'n oorbel.. :roflmao:
     
  13. Lentekriebels

    Lentekriebels Fanatiek lid

    15 aug 2015
    1.086
    156
    63
    Nergens stond dat eczeem na bv niet bestaat he. En ook heb ik niet gezegd dat je je kind iets aandoet als je kv geeft. Wordt lastig praten met iemand als je diegene alleen maar woorden in de mond legt, hou dan maar gewoon een gesprek met de spiegel.
     
    Zoe123 en Bubblez vinden dit leuk.
  14. Lentekriebels

    Lentekriebels Fanatiek lid

    15 aug 2015
    1.086
    156
    63
    Nieuwe onderzoek kende ik nog niet, wel oudere waaruit een verband wel zou blijken. Bedankt voor de info :)
     
  15. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    De intro met Patty was al eerder geweest toch? Daardoor dacht ik dat het een herhaling was, maar dat is het niet of wel?
     
  16. Toverbal

    Toverbal Fanatiek lid

    9 mei 2012
    2.705
    903
    113
    Nee is een nieuwe aflevering. Kindje is van januari 2018
     
  17. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ja, dat zag ik net :D

    Ik vind Patty heel fijn! En Tiffany lijkt me echt een schat :)
     
    Toverbal vindt dit leuk.
  18. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ja, Tiffany zit ook al in een heel hulptraject, daarin kan Patty ook niets doen natuurlijk. En bij die andere meiden was de basis ook niet zó ontzettend wankel, in eerdere seizoenen moest er veel meer gebeuren (schulden uitzoeken, woning regelen etc).
    Maar ik vind dat Patty dat bv erg mooi oppakt, die ondersteunt toch waar het kan. Andere BNers voelden dat voor mijn gevoel wat minder goed aan.
     
  19. Lammetje91

    Lammetje91 Bekend lid

    12 dec 2016
    840
    523
    93
    Ik dacht misschien een bewuste keuze om nu iets minder heftige situaties te laten zien. Vond het vorig toch wel heel wat met uit huis plaatsing van het kindje en vaak ook echt een puinhoop in die huizen.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  20. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ja en dat koppel dat op de vlucht was vond ik ook zo raar.
     

Deel Deze Pagina