4 voedingen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door BZD, 17 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BZD

    BZD Fanatiek lid

    17 jan 2014
    1.059
    165
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Mijn mannetje van 3 maanden en een beetje slaapt steeds meer als normaal. Het was al niet heel slecht, maar wel rommelig (normaal voor tot 3 maanden). Al vrij snel sliep hij door, waardoor ik op 5 voedingen uit kwam. Maar nu hij doorslaapt en overdag ook een aantal uur achter elkaar slaapt, kom ik op 4.

    7:00
    11:00
    15:00
    19:00

    Hij zal zich wel melden toch als hij niet genoeg krijgt?
     
  2. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dat vind ik wel echt heel weinig hoor, met bv zaten wij toen nog zeker op 10-12 voedingen... vier voedingen pas met een jaar of 1.

    Ik zou toch proberen vaker aan te leggen, dus op jouw verzoek.
     
  3. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dat vind ik inderdaad echt weinig. Het kan, er zullen vast wel bv kindjes zijn die dit zelf zo regelen. Maar ik zou toch bij voorkeur zelf wat vaker aanleggen, en ook het aantal luiers nauwgezet in het oog houden. En de curve.
     
  4. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.920
    3.342
    113
    Met deze leeftijd zou ik minstens het dubbele verwachten.
    Ik vind dat m’n dochter al op weinig zit met 6-7 voedingen. 5 maand en slaapt van 20:00 tot 6:00

    Ik zou proberen er overdag maximaal 3 uur tussen te laten.
     
  5. Novastar

    Novastar Fanatiek lid

    9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Mijn zoontje is ook drie maanden en zit op vijf, soms zes voedingen per dag. De tijden variëren maar globaal is het zo:
    7:00
    11:00
    15:00
    19:00
    23:00
    Soms laat hij er minder tijd tussen. Dan krijgt hij een extra voeding maar hij heeft van zichzelf een vrij goed ritme. Voor de late voeding maak ik hem altijd wakker omdat hij anders ‘s nachts komt. En ik vind die wel belangrijk omdat er anders wel heel veel tijd tussen de voedingen zit (mocht hij toch tot de ochtend slapen) en dat is niet altijd goed voor de suikerspiegel bij zo’n kleine baby. Dat zou je dus eventueel ook kunnen doen.
     
  6. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.440
    2.875
    113
    Dit is veel te weinig. Je hebt een grote kans straks niet genoeg melk meer te hebben. 4 melkvoedingen zat ik pas na een jaar op..
     
  7. BZD

    BZD Fanatiek lid

    17 jan 2014
    1.059
    165
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Ik heb, tot nu toe, altijd teveel melk gehad nog. Pas sinds een paar dagen dat ik niet meer wakker wordt van die gigantische druk.
    We zitten al een week of 3 op 5 voedingen doordat hij al doorsliep, maar nu hij dus overdag ineens 2x 2,5 uur slaapt, kwam ik op 4.

    Tot nu toe groeit ie goed en heeft hij elke voedingsbeurt een hele volle plas luier.
    Wat betreft de voeding van 22:00 a 23:00, wanneer ga je zelf dan slapen? Ik had (hiervoor) liever een nachtvoeding dat ik ook om 21:00 ging slapen, dan hem nog wakker maken waarbij hij vaak niet echt dronk. Maar mss dat ik het vandaag dan toch maar even weer probeer...
     
  8. BZD

    BZD Fanatiek lid

    17 jan 2014
    1.059
    165
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    10-12 voedingen heeft hij nooit gedaan. 8 max, al snel 6. Maar had al snel 100cc uit 1 borst en hij dronk al snel heel gretig.
     
  9. BZD

    BZD Fanatiek lid

    17 jan 2014
    1.059
    165
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    als ik kolf kolf ik overigens zo’n 150-200cc per keer.
     
  10. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Tja, ik ook, maar toch werd er hier veel vaker gedronken.
     
  11. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Poeh ik vind dit ook erg weinig..
    hoe weet je dat hij 100cc uit een borst drinkt?

    Ik zou iig een droomvoedjng geven als je zelf gaat slapen. Ook voor je eigen productie. Ook zou ik veel extra gaan wegen op t cb. Hou de groei en de luiers idd goed in de gaten. 3 voedingen was hier echt pas rond 10-11 maanden en er al heel wat vaste voeding in ging..
     
  12. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.819
    6.968
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier ook kinderen die niet zo vaak dronken, die 10-12 voedingen per dag heb ik nooit gehaald. En mijn productie is altijd prima geweest, ik had eerder juist teveel, de kinderen waren al groot bij de geboorte maar groeiden ook altijd als kool. Ik kolfde wel altijd voordat ik naar bed ging, rond een uur of 22:00, om een voorraadje aan te leggen.
     
  13. Ffion

    Ffion Fanatiek lid

    23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Ik heb er niet heel veel verstand van, maar zou hem denk ik nog wel rond 22.00 uur een keer (proberen te) voeden. Vier voedingen lijkt me wel erg weinig op deze leeftijd.

    En verder, mijn zoontje heeft nooit op 10-12 voedingen gezeten. Hij is nu 2 maanden en drinkt 6 à 7 voedingen per 24 uur.
     
  14. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Bij een normale , gezonde baby zoals de jouwe kun je erop vertrouwen dat hij het zelf goed aangeeft. Je kunt nog proberen om extra aan te leggen voor je zelf gaat slapen, maar als hij het niet wil dan kun je verder ook niks doen. Je kunt het er niet in proppen.
    Voor je gemoedsrust zou je kunnen proberen om een babyweegschaal te lenen /huren, en hem dan 24 uur voor en na iedere voeding te wegen. Dan weet je precies hoeveel hij drinkt.
     
    Saskia1984 en Baloo vinden dit leuk.
  15. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dat wegen werkte hier niet, moesten we in het zkh doen; mijn dochter viel 50gr af na een voeding en een andere keer kwam ze 200gr bij; zoveel melk had ik echt nog niet op dag 2....

    Als hij goed groeit, goed plast en poept en goede wakkere momenten heeft, zou ik hem wel blijven voeden op deze manier - maar dan zelf nog kolven zodat je productie binnenkort niet achteruit holt.
     
    Baloo en Zoe123 vinden dit leuk.
  16. Novastar

    Novastar Fanatiek lid

    9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    #16 Novastar, 18 mei 2018
    Laatst bewerkt: 18 mei 2018
    Ik zorg dat ik om 23 uur helemaal klaar ben om naar bed te gaan. Dan ga ik voeden en rond 23:30/23:45 lig ik zelf in bed. De wekker van mijn man gaat om 6:30 uur, de kinderen slapen dan nog. Ik krijg dus zo’n zeven uur slaap. Net te weinig naar mijn zin maar de gebroken nachten vond ik erger. Omdat ik mijn zoontje meestal echt wakker moet maken voor de late voeding heb ik wel geprobeerd wat jij zegt, dus laten liggen en dan een nachtvoeding, maar dan zat ik hetzelfde als jij nu. Soms een nachtvoeding maar soms werd hij helemaal niet wakker en dan vond ik er veel te veel tijd tussen zitten. Dat vond ik maar eng, daarom maak ik hem nu om 23 uur wakker. Als hij om 21:30 uur of later nog een voeding krijgt laat ik hem wel liggen. Zelf om 21:30 uur gaan slapen was niks voor mij trouwens. Dat heb ik ook geprobeerd omdat mijn zoon ook niet altijd goed dronk als ik hem wakker maakte. Maar ik ben echt een avondmens. Had ik om 20:00 uur eindelijk mijn peuter in bed liggen en mijn huis aan kant, moest ik alweer bijna naar bed. Maar dat is maar net wat bij je past. Verschonen voor het voeden helpt wel om de baby wat alerter te maken.

    Droomvoedingen werken hier niet. Bij de oudste ook al niet. Het is bij die kinderen slapen of drinken. Combineren kunnen ze niet. Echte kerels, haha!

    Onze baby’s schelen trouwens heel weinig zie ik aan je onderschrift. :)
     
  17. PeAn

    PeAn Niet meer actief

    Het aantal voedingsmomenten zijn erg laag maar sommige baby's groeien er prima op.
    Wel zou ik even goed je productie in de gaten houden want je hebt weinig momenten waarop gestimuleerd wordt om melk aan te maken.
    Als de groei, ontwikkeling en plasluiers goed zijn, jouw productie dit aankan is het toch prima?
    Ieder kindje heeft zijn eigen ritme.

    Mocht je twijfelen om welke reden dan ook kan je misschien voor en na een slaapje voeden. Misschien een droomvoeding voordat jezelf gaat slapen?

    Borstvoeding op verzoek is zowel op het verzoek van het kind als op verzoek van de mama
     
    Saskia1984 vindt dit leuk.
  18. BZD

    BZD Fanatiek lid

    17 jan 2014
    1.059
    165
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Regelde hij het toch mooi zelf. Kwam hij die nacht nog om 1:30 en 5:00.

    En nu weer elke ochtend om 6:00, dus dan heb ik er weer net een voeding bij.
     
    Novastar en Shakes vinden dit leuk.
  19. Izie

    Izie Bekend lid

    17 mrt 2015
    641
    31
    28
    Hier een dochtertje van bijna 16 weken, maar ook hier komen we maar moeilijk aan 6 voedingen per dag nog, eerder 5. Helemaal nu ze doorslaapt sinds deze week. Maar het is een zeer tevreden meisje, huilt nooit, vrolijk, slaapt goed.

    Haar savonds laat wakker maken voor een voeding haalde nooit wat uit.
    Tot nu toe is ze erg goed gegroeid, nu lijk wel de bekende 4 maanden dip er aan te komen want ze komt wel minder aan dan in voorgaande weken.
     
  20. BZD

    BZD Fanatiek lid

    17 jan 2014
    1.059
    165
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Ja hier ook, door het doorslapen al snel op 5 voedingen. Maar dus soms als hij bijvoorbeeld uit de crèche komt (en daar slaapt hij heel slecht), slaapt hij om 18:00 en dan maak ik hem wel 22:00 wakker. Alleen dan slaapt hij tot 7:30 en kom ik De volgende dag op 4 uit. Maar goed nu dus weer paar nachten achter elkaar wat ingehaald.
     

Deel Deze Pagina