4 weken en flesjes van 150/5?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door jeldou, 29 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jeldou

    jeldou Bekend lid

    8 jan 2007
    729
    0
    0
    Hoihoi dames,
    Even wat reacties peilen!
    Onze zoon van 9 pond en vier weken krijgt 6 voedingen per dag van 150/5 (dus 165 cc in feite)
    Nu hoor ik steeds, oe dat is wel veel!
    Heel soms laat ie wat in de fles staan, maar dat is maximaal 2 x per dag. Verder wil ie soms ook nog na 2,5 uur wakker te zijn geweest nog wel eens 40 cc opdrinken (niet zo vaak hoor)
    Maar hij is echt hongerig! Hebben ook al voeding voor hongerige baby's door de normale gemixt.
    Wat denken jullie, krijgt ie teveel?
    Groetjes en bedankt voor de reactie!
     
  2. valhalla

    valhalla Niet meer actief

    Lena was ook zoiets denk ik kwa gewicht en die at ook veel hoor. Als je uit gaat van 150 ml per kilo baby, weet je ongeveer wat ie 'mag'. Heb mezelf er ook nooit zo op vastgepind wat wel en niet mag. Alleen meer dan een liter dan schijnen de nieren overbelast te worden.

    Ik zou zeggen als het kind honger heeft heeft zijn lijfje dat gewoon nodig en vraagt hij erom. Heb zelf nooit zo opgelet, ik ging d'r gewoon vanuit dat ze het zelf het beste weet. Gaf in het begin ook nog afgekolfde melk en daarmee schijn je ze ook niet te kunnen overvoeren en ben langzaamaan over gegaan op friso en eigenlijk niets veranderd.

    En het ene kind heeft gewoon meer nodig dan het andere. Lena is ook een vreetzakje maar toen ze drie maanden was was haar gewicht opeens minder snel gegroeid dan haar lengte. Scheelt ook of ze goed actief zijn denk ik... Logisch dat ze dan meer eten vragen.

    Jij kent hem toch het beste uiteindelijk, als jij denkt dat ie het echt nodig heeft, zal het wel zo zijn?
     
  3. Kiwi1

    Kiwi1 Fanatiek lid

    26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Nee hoor, is niet te veel. Volgens iemand van het cb mag mijn zoontje van 5,5 kg maar 5 x 150 ml. Onzin. Dan verhongert ie echt, volgens mij. Hij krijgt nu 5 x 180 en dat is net aan, en dat is ook wat op de doos aangegeven staat.

    Sommige babies zijn eenmaal wat hongeriger en drinken iets meer dan "voorgeschreven". Kan echt geen kwaad, als je maar inderdaad niet over 1 liter komt en niet meer dan 30 schepjes per dag totaal geeft.
     
  4. schatje1

    schatje1 Niet meer actief

    geef nu ook 150cc en dan om de 4 uur en dat vonden ze netjes!
     
  5. Lovelylonnes

    Lovelylonnes Fanatiek lid

    3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Jus zat met 7 weken aan 5 keer 180+6 hijwas toen 5700 gram.

    Kijk anders eens op www.allesoverkinderen.nl, daar staat een voedingschema. Maar zoals Valhalla al zegt, je moet je daar nie al te veel op vastpinnen.
    Waar je wel rekening mee moet houden is dat ze na 5 keer 200ml niet meer kunnen ophogen tot ze 4 maanden zijn en een fruithapje mogen...
     
  6. Lovely83

    Lovely83 VIP lid

    29 mei 2008
    20.389
    3.259
    113
    Nana drinkt nu ook 150 +5 en ook om de 4uur behalve de nacht.We mochten dit ook gewoon van het cb
     
  7. Rachel1984

    Rachel1984 Fanatiek lid

    22 feb 2006
    4.341
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Jayden moest naar de 5 voedingen zeiden ze.
    Hij zat op 6x120 en mocht naar de 5...
    Maar dat red hij echt niet.
    Hij is 5100 gram, kan ik hem gewoon 5x150 aanbieden?
     
  8. ling

    ling VIP lid

    13 aug 2008
    9.401
    0
    0
    jeetje als ik dit lees, dan eet mijn ventje (6,5 weken) echt weinig. Hij zit op de 6x120/4 plus 2 schepjes pitmeel ivm spugen maar zelfs deze flessen drinkt hij niet altijd leeg. Hij groeit wel goed naar mijn idee en voor dat spugen ga ik binnekort naar de kinderarts. Als dat over is zal hij misschien wel om meer vragen.
    Hoe bouw je zo'n voeding af? geef je de laatste voeding (23.00 uur) dan 150/5 en hopen dat hij doorslaapt? Dat doet Justin nu nog niet namelijk (komt om 04.00 uur ongeveer). Voor de 23.00 uur voeding moet ik hem ook altijd wakker maken en drinkt hij meestal zijn fles niet leeg., dus dan nog meer er in stoppen heeft denk ik weinig nut. Iemand een idee?
     
  9. Lovelylonnes

    Lovelylonnes Fanatiek lid

    3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    He Ling,
    mooie naam he, Justin, haha, maar ff op jouw vraag terugkomen, niet elk kindje is anders. Mijn Justin sliep na 6 weken door snachts. Leg hem rond half 9 op bed en haal hem er tegen 11 uur weer uit. Maak hem dan niet wakker maar stop gewoon de speen in zn mond. Hij drinkt dan slapend wat hij nodig heeft. Soms is dat maar 60 cc ipv 200....

    Bij ons zei het cb na een week of 5 geloof ik dat ik wel kon afbouwen naar 5 voedingen, dat ging ook in 1 keer goed eigenlijk.
    Gewoon je eigen gevoel afgaan, dat is het beste.... En zoals hierboven al staat, wij zaten met 7 weken al op het maximum dus je mag denk ik best al ophogen hoor!
     
  10. ling

    ling VIP lid

    13 aug 2008
    9.401
    0
    0
    he lovelylonnes, zeker een mooie naam!
    Ik was vandaag dus bij de KA voor het spugen (zie andere onderwerp) en die vond de 6x120/4 prima en eigenlijk aan de hoge kant. Misschien omdat hij nog niet zo heel zwaar is nl 4255 gr. Hij is ook 11 dagen te vroeg geboren.
    Hij heeft gewoon genoeg aan die 6x120 en die (max) 4 uur heeft hij ook nodig. s nachts slaapt hij niet door, nou ja, hij slaapt heel handig van +/-21.00 uur tot +/-03.00 uur! moet ik er nog uit!
    Die fles erin proppen terwijl hij slaapt lukt trouwnes ook niet hoor! dat ding blijft stijf dicht! lekker he zo'n ventje!
     
  11. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Wij zitten al een week op 7 x 150 + 5. Das eigenlijk 2 flessen teveel. Ik biedt gewoon aan wat ze wil hebben hoor. Wij hebben gewoon ons eigen schema.
     
  12. mariska 22

    5 dec 2007
    29
    0
    0
    Hoogezand
    Hallo,
    Onze kleine heeft ook vaak honger. Normaal zou er tussen de voedingen zo'n 3,5-4 uur tussen moeten zitten, maar dat haal ik hier ook niet altijd. Na twee uren begint hij vaak al wat te piepen. Hij krijgt nu flessen van 150cc (165cc), en hiervan mag hij eigenlijk maar vijf flessen per dag hebben. Maar dit haal ik eigenlijk nooit. Meestal zijn dit zes flessen en soms wil het ook nog wel eens zeven zijn! Schijnt dat het eigenlijk teveel is, maar de ene nacht slaapt hij ook wel door en de andere nacht wil hij wat drinken. Ik vind het ook best lastig om hier goed mee om te gaan, want ik wil niet dat hij de hele tijd honger heeft, maar ook niet dat hij teveel krijgt!
    Hij krijgt trouwens friso comfort (4 schepjes) + (1 schepje) friso normaal. Hij had namelijk onzettende last van krampjes, maar sinds hij comfort krijgt is dat gelukkig niet meer zo. Hij heeft ook veel poepluiers op een dag met vrij dunne ontlasting, dus ik vind het eigenlijk ook niet zo gek dat hij dan zo'n honger heeft. Als de fles erin gaat, loopt het er onder gelijk alweer uit! :)

    Groetjes,
    Mariska
     
  13. moesje83

    moesje83 Bekend lid

    18 apr 2008
    911
    0
    0
    timo drinkt nu ook 150/5 en dat 6 voedingen per dag en soms heeft hij er zelfs nog niet genoeg an hij weegt nu 4800 gram
     

Deel Deze Pagina