4 weken na bevalling last van knip/hechtingen/wond

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door JMMH, 9 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JMMH

    JMMH Niet meer actief

    Hoi,

    Vier weken geleden ben ik bevallen. Ik ben ingeknipt en gehecht met oplosbare hechtingen. Na ongeveer een week had ik hier geen last meer van. Sinds een week (3 weken na de bevalling) heb ik wel weer veel last van de knip. Er zat nog een knoopje dat irriteerde. Deze is begin deze week doorgeknipt door de Vk maar het draadje is blijven zitten. Het zag er volgens haar allemaal heel mooi (en niet ontstoken) uit.

    Toch blijf ik last houden van een schrijnend, trekkerig gevoel als ik loop. Vandaag veel gelopen en alles voelt geïrriteerd aan en ziet er rood uit. Er zit zelfs een nieuw, klein gaatje 'achter' het knoopje en dat bloedde net ook heel iets. Ik maak me wel wat zorgen hierover en de pijn belemmert me ook echt.

    Zal ik morgen weer de Vk kunnen bellen of moet ik gewoon geduld hebben? Ik ben overigens eerder ingeknipt en gehecht geweest en toen had ik er vanaf een paar dagen na de bevalling helemaal geen last meer van.
     
  2. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.080
    288
    83
    Emmeloord
    Weet niet of je het kan. Maar doe het heel rustig aan. Weinig lopen/ fietsen ed. Veel blijven luchten. Geef je wond echt de tijd. Mogelijk komt het doordat er steeds iets tegen schuurt. Daarnaast kun je waar het dicht is de huid zacht masseren met evt littekencreme of als je het heb purelan ( tepelzf).
     
  3. JMMH

    JMMH Niet meer actief

    Bedankt voor je reactie. Rustig aandoen is denk ik ook wel het beste. Wel lastig met ook nog oudere kinderen in huis. Ik probeer wel elke dag nog even te gaan liggen en zoveel mogelijk te luchten. Voorlopig dan maar even zo weinig mogelijk wandelen met de baby (helaas!).
     
  4. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Zou inderdaad proberen nog goed te luchten en rustig aan te doen, mocht je het over 1/2 weken niet minder zijn zou ik de vk bellen, of het moet erger worden dan al eerder bellen natuurlijk.
    Ik heb bij de eerste ook behoorlijk lang last gehad van de wond en de hechtingen, zeker een week of 7.
     
  5. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.644
    3.771
    113
    als je denkt dat het ontstoken is, even een afspraak bij de huisarts maken. Ik kreeg na 6 weken en antibioticazalf en het was zo over.
     
  6. NSpreeuw

    NSpreeuw Actief lid

    26 apr 2017
    112
    15
    18
    Vrouw
    Ik zou nog een beetje geduld hebben en daar waar mogelijk toch nog een beetje rustig aan. De eerste keer waarschuwde de vk mij ook dat het nog wel een tijdje gevoelig kon blijven, bijv. na veel lopen of net even wat langer moeten staan etc.
    Als de klachten toenemen moet je natuurlijk wel weer aan de bel trekken!
     
  7. JMMH

    JMMH Niet meer actief

    Bedankt voor jullie reacties. De verloskundige komt morgen langs om er naar te kijken. Nog even afwachten dus
     
  8. JMMH

    JMMH Niet meer actief

    'Rustig aandoen' is het advies. En als het niet meer irriteert/prikt, dan elke dag die plek even masseren met olie (olijfolie (klinkt gek vind ik) of perineum olie). En de komende tijd maar niet weer hele dagen in strakke spijkerbroeken lopen. Hopelijk gaat het dan snel weer beter!
     
  9. LW85

    LW85 Fanatiek lid

    24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Heb je onderhuidse hechtingen? Ik zag zelf geen hechtingen meer en had ook geen pijn meer. Opeens weer veel pijn en wilde al een afspraak maken bij de gyn. maar toen opeens op een dag had ik toch een draadje op mn wc papiertje en in de wcpot en meteen erna was de pijn weg..
     
  10. JMMH

    JMMH Niet meer actief

    Ik heb er deze week toch nog een keer laten kijken omdat het weer flink irriteerde. Er bleken inderdaad een paar inwendige hechtingen naar buiten te komen. Dit veroorzaakte denk ik de irritatie want nadat ze verwijderd zijn, ging het gelijk een stuk beter! Hopelijk zijn ze allemaal weg nu
     
  11. Meisje@12345

    Meisje@12345 Fanatiek lid

    19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Ik had hetzelfde, uiteindelijk heeft de vk ze eruit gehaald, de hechtingen loste niet vanzelf op bij mij.
     
  12. ButterflyPassion

    ButterflyPassion Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Ik heb het nu ook. Bijna 5 weken na de bevalling en kan bijna niet meer zitten. Aan het begin en eind van de knip zie ik ook een zwart puntje, en bij 1 uiteinde ineens een bobbeltje er naast (vuil ophoping / ontstekinkje denk). Morgen als het nog hetzelfde is maar even de VK bellen. Ik ben in het ziekenhuis bevallen, het is door de gyn gehecht, dan moet ik wel gewoon de VK bellen die thuis ook de controles kwam doen toch?
     
  13. Meisje@12345

    Meisje@12345 Fanatiek lid

    19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    J
    Ja! Ik ben ook in het zh bevallen, maar de hechtingen zijn er door de verloskundige uitgehaald.
     
  14. ButterflyPassion

    ButterflyPassion Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Oké bedankt voor je snelle reactie! Dan ga ik morgen ochtend gelijk even bellen.
     
  15. JMMH

    JMMH Niet meer actief

    Inderdaad even bellen! Bij mij gaat het heel goed nu, ben blij dat ik weer gebeld had en dat ze gelijk even langs is gekomen. Kan weer normaal lopen
     
  16. JMMH

    JMMH Niet meer actief

    En wat mij ook is geadviseerd: een badje met groene biotex/groene badedas of soda. Heb dit een paar dagen gedaan en het ziet er nu rustig uit.
     
    ButterflyPassion vindt dit leuk.
  17. ButterflyPassion

    ButterflyPassion Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Ik heb gebeld, even in een badje met biotex inderdaad. Heb iets minder last dan gister omdat er wat 'vocht' uit het wondje ontsnapt is. Als het erger wordt moet ik weer even bellen dan halen ze de knoopjes er uit.
     
    JMMH vindt dit leuk.
  18. ButterflyPassion

    ButterflyPassion Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Hey dames nog even een update.

    Ik kreeg na mn laatste bericht toch veel meer pijn. Straalde uit naar mn schaamlippen en billen / bovenbeen. VK gebeld, die had pas de volgende dag tijd. Daar heb ik het niet bij laten zitten, ben dezelfde dag nog naar de HA gegaan. Zat een diepe onderhuidse ontsteking zo groot als een knikker. Er zijn sneetjes gemaakt om het vuil te laten ontsnappen en ik kreeg een orale antibioticakuur. Gelukkig is het daarmee over gegaan. Gister kwamen er ineens nog 2 touwtjes met een knoopje er in uit mn vagina. Dat is denk de oorzaak geweest.

    Dus dames, laat je niet afschepen! Het scheelde weinig of ik was weer doorverwezen naar de gyn.
     
  19. JMMH

    JMMH Niet meer actief

    Vervelend zeg! Hopelijk is het nu klaar!
     

Deel Deze Pagina