Maagpijn en misselijk

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Wapje, 31 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wapje

    Wapje Bekend lid

    2 feb 2011
    773
    0
    0
    Bergen op zoom
    Vanaf week 6 ben ik ontzettend misselijk en heb ik niks anders gedaan dan op bed gelegen en moeten overgeven. ik heb ook een paar keer bloed overgegeven maar dat was daarna weer weg dus niet mee naar de dokter geweest.
    Nu ben ik 12 weken en 3 dgn zwanger, ik voel me nog steeds misselijk en moet nog steeds overgeven en heb nergens geen fut voor. Moet ik me nu zorgen maken dat dit de rest vd zwangerschap zo blijft?
    En hoe kan het dat het nu allemaal erger is dan de eerste zwangerschap?(dit is de tweede)
    Ook heb ik erg last van maagpijn en lucht in mijn maag wat er alleen uit komt als ik moet overgeven.
     
  2. Brigitte

    Brigitte VIP lid

    25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Wapje,

    vervelend voor je zeg. Op zich is het niet vreemd. Wij zeggen altijd dat 'normale' misselijkheid tot 16 weken kan duren. Heel soms hebben vrouwen pech en duurt het de hele zwangerschap. Maar dat is maar 1-2%. Dus de kans is heel; groot dat het komende maand echt minder gaat worden en dat je je beter gaat voelen. Heb je via de HA al een medicijn gekregen? Emasefene. Dit helpt tegen misselijkheid en zorgt er ook vaak voor dat je dan minder hoeft over te geven. En door de hormonen worden je darmen 'platgelegd' en krijg je al snel luchtophopingen. Heel vervelend, maar weinig aan te doen. Bij een 2e zwangerschap kunnen klachten erger zijn dan bij een 1e. Dat is wel bekend. Maar het hoeft dus niet de hele zwangerschap te blijven. Ik duim met je mee.

    Groetjes Brigitte
     

Deel Deze Pagina