aankleedkussen met of zonder hoes?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door wianhalu, 8 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wianhalu

    wianhalu Niet meer actief

    Hallo dames,

    Ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie ervaring met een aankleedkussen. Zelf werk ik in de kinderopvang, waar we gebruikmaken van een glad aankleedkussen zodat hij makkelijk schoon te maken is... Zelf lijkt me die ook makkelijk, want je haalt er een doekje over en hij is weer schoon... maar toch zijn er ook veel met een hoes te koop...
    Is het met een hoes niet lastig dat je die heel vaak moet verschonen omdat de hoes vies word??
    Wat is jullie ervaring? en wat raden jullie aan?
     
  2. L0nneke

    L0nneke Fanatiek lid

    21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Zonder hoes lijkt me zo koud..:S
     
  3. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik vind een hoes veel fijner, lekker warm en zacht. En als ie vies wordt gooi je hem gewoon in de was.
    Zo snel worden ze niet vies is mijn persoonlijke ervaring.
     
  4. Miffy77

    Miffy77 Fanatiek lid

    9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Ik heb er ook hoezen omheen zitten, lekker warm en zacht! Nu Julie wat groter is, trek ik bij een poepluier de hoes er weleens vanaf voordat ik haar ga verschonen, anders heb ik zoveel vieze hoezen (luie mama :) haha!)
     
  5. Mispoes

    Mispoes Fanatiek lid

    2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    Zonder hoes is zo koud.... en plakkerig als die billetjes wat nat zijn.

    Ikzelf heb gewoon hoezen, die gaan in de was. Als je er een paar hebt, kun je afwisselen
     
  6. Ise Bo

    Ise Bo Bekend lid

    8 okt 2010
    885
    0
    0
    *
    Ik heb zelf ook hoezen, zonder vind ik ook te koud!
     
  7. sunshine1976

    sunshine1976 Fanatiek lid

    14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    met hoes omdat ik dat zelf ook lekkerder zou vinden. Lekker warm uit je bed gehaald worden en dan koud op zón kussen, brrrhhh. En inderdaad ze moeten dan wel eens gewassen worden. Maar met een hydrofiel aan de onderkant scheelt dat weer.
     
  8. wianhalu

    wianhalu Niet meer actief

    bedankt voor jullie snelle adviezen!
    Hoeveel hoezen heb je ongeveer dan om af te wisselen??
     
  9. Marijee

    Marijee Fanatiek lid

    21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    ook ik heb er altijd een hoes omheen zitten.
    in het begin kan je er misschien een hydrofiele luier nog extra over de hoes heen leggen zodat als ze een lekkere spuitluier hebben gehad dat tot de schouders komt en langs de beentjes loopt je die alleen maar in de was hoeft te gooien en niet de hele hoes.
     
  10. Miffy77

    Miffy77 Fanatiek lid

    9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Ik heb er een stuk of 6
     
  11. Nic1976

    Nic1976 Fanatiek lid

    27 okt 2009
    4.535
    731
    113
    Ik heb er hier drie. Twee gekleurde die het meest gebruikt worden en een witte die dan snel in de was kan (die was draai ik toch het vaakst). Verder leek het mij persoonlijk ook zo koud zonder hoes. Voor de allerkleinste (tot 3 maanden) geld dat ze nog zoveel slapen en dus vaak slaperig verschoont worden en dus op een plastic aankleedkussen dan wakker worden.

    Maar het kan natuurlijk altijd ze houden er vast niets aan over. Je zou het kunnen proberen is het niet zo fijn dan heb je die hoezen zo gekocht!
     
  12. Hester

    Hester Niet meer actief

    Toen onze zoon nog verschoond werd, hadden we drie hoezen en bovenop de hoes (wit) legden we een gekleurde hydrofieldoek die we natuurlijk regelmatig wasten. Anders is het wel erg koud!
     
  13. Suusjeuh

    Suusjeuh VIP lid

    4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb nu 3 hoezen liggen, waarvan ik lees dat je ze ook ideaal als hoes om het matrasje van de wandelwagen kan gebruiken. Je kan ze altijd nog bij kopen toch? Dus ik zou er 1 of 2 kopen en als het je niet bevalt, dan gebruik je ze niet, bevalt het wel, dan koop je er bij?

    Ik zou ook vanwege de temperatuur van dat plastic kussen een hoes gebruiken. Op een KDV snap ik dat je zonder hoes doet, dat lijkt me hygienischer met veel kindjes.
     
  14. wianhalu

    wianhalu Niet meer actief

    ja dat klopt idd, op een kdv is er ook geen beginnen aan met hoes. Maar ik dacht dus ook aan de praktische kant... omdat ik dacht dat je bijna elke dag dan wel zo'n hoes in de was moet doen.. maar een hydrofiel luier er onder is ook zeker nog een goed idee! Met hoes is natuurlijk ook erg mooi! En zo duur zijn de basic hoezen niet...
    Plastic lijkt mezelf ook niet lekker liggen, ook plakkerig... dus door deze tips ben ik wel van gedachten veranderd!
     
  15. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Hier ook hoezen... heb er 3 voor 2 aankleedkussen. Is voldoende want ik was dagelijks. Ik leg er ook altijd een hydrofiel op... vaak hoef ik alleen die te vervangen dan
     
  16. MamaMarije

    MamaMarije Niet meer actief

    Hoi!

    Ik heb 7 hoezen in gebruik. Had er voor de geboorte 3, maar kindlief plaste bij elke verschoning het kussen onder en wij waren niet zo vlot met een oplossing bedenken. Dus maar manlief er een paar bij laten halen.

    Hier dus altijd een hoes eromheen en bij poepluiers leg ik er een hydrofiel overheen. Lucas heeft nu vaak luiers waarin heel veel vezeltjes zitten die bij het afvegen op de doek vallen. Dan is het beentjes omhoog - afvegen - doek weghalen - beentjes weer laten zakken en dan ligt ie weer op de schone hoes.
    Een keer in de 2/3 dagen een schone hoes, tenzij ie vies wordt, dan vaker!
     
  17. Mamma van Finn

    Mamma van Finn Actief lid

    23 feb 2010
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruikte eerst het kussen met hoes maar die moest zo vaak in de was dat ik nu een glad kussen gebruik en daarboven op een hydrofiel luier of handdoekje leg, daar heb ik er een stuk meer van en kan ik dus ook makkelijker wisselen als ze weer eens vuil zijn.
     
  18. ik gebruik zonder hoes, werk ook in de kinderopvang en vandaar er niet aan begonnen
    gewoon hydrofiele luier eronder en ook lekker zacht, in het begin nog wel vak een extra handdoek eronder maar das meer omdat de kraamverzorgster dat fijn vond.
    na een badje heb je toch een omslagdoek ofzo eronder

    xxxxxxxxxxxxxxxx
     
  19. Yolanthe

    Yolanthe VIP lid

    Ik gebruik bij onze zoon helemaal geen hoezen meer en bij dochter was ik er ook al snel van genezen! Mijn man smeerde ze namelijk constant onder de poep, zo vies. Nu spuit ik dat ding gewoon elke keer af met detol, dan is hij zeker schoon.
     
  20. Klijntjuh

    Klijntjuh Fanatiek lid

    28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    Ik heb voor de leuk wel zo'n hoes gekocht, maar ik ga uiteindelijk zonder werken, en dan een hydrofielluier erop voor tegen de kou ;)
     

Deel Deze Pagina