Aarsmaden...hoe snel dood na wormenkuur

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door MinnieJ, 10 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MinnieJ

    MinnieJ Niet meer actief

    Bij mijn oudste zaterdag aarsmaden ontdekt in zijn ontlasting, het krioelt echt van de bewegende wormpjes. Zelf klaagt hij helemaal niet over jeuk, ook niet in de avond/nacht. Ik heb er ook naar gevraagd maar nee hoor zegt hij, het kriebelt niet.

    Ik dacht dat mijn kleinste het niet had, maar gistermiddag toen mijn man de luier verschoonde kwam er uit zijn billetjes een klein wormpje..maar verder niks zichtbaar in de ontlasting..of misschien ook wel maar moet ik het eigenlijk dan nog grondiger onderzoeken. Hij lijkt er wel last van te hebben want is al 2 weken HEUL vroeg wakker, en wij maar denken dat er tandjes doorkwamen, ook heeft hij al een tijdje diarree.

    Nou vroeg ik me af, hoe snel werkt zoiets??? Iemand enig idee na hoeveel dagen ze niet meer bewogen maar dus dood waren? Ik snap verder wat ik moet doen om herbesmetting te voorkomen (handen wassen nagels kort etc)

    Iemand hier trouwens ook overwogen 2 weken na 2e inname ook nog een 3e inname te doen? Of is dat overdreven? Ik dacht lekker schoon op vakantie 3 weken en als we dan thuiskomen KAN er echt geen herbesmetting meer plaatsfinden :D . Maar ik weet niet hoe schadelijk die wormenkuur nou is...
     
  2. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik zou dat even navragen bij de apotheek als ik jou was. Die weten dat precies
     
  3. MinnieJ

    MinnieJ Niet meer actief

    ok...ja ga ik doen..ik had de dokter gebeld maar die gaven er geen antwoord op. Ik ga even de apotheek bellen!!
     
  4. MinnieJ

    MinnieJ Niet meer actief

    Volgens de apotheker gaan ze pas na 2 weken dood :(
     
  5. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier ervaring mee en mijn ervaring is dat ze de volgende dag al dood zijn, tenminste, hier konden ze weer lekker slapen dus niet hoeven kijken ;). Voor die tijd was het echt huilen van de jeuk.
    Heb nooit een 3e pil genomen of laten nemen. Kwamen zo af en toe wel eens terug, dan gewoon weer een nieuw pilletje genomen. Nu sinds de jongste geen kleuter meer is (lang leve de zandbak op school, waar ze heel veel in zat) geen last meer van gelukkig! Maar heb de pilletjes altijd mee op vakantie!
     
  6. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dat klopt echt niet hoor. Je neemt na 2 weken een nieuwe pil voor als er eitjes uitkomen, maar de anderen zijn dan allang weg en dood.
     
  7. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dit idd. Sowieso hele gezin behandelen, ze gaan snel dood. Na 2 weken weer, dan gaan alle nieuwe wormpjes ook dood, klaar!
     
  8. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb alleen nooit het hele gezin behandeld ondanks het advies. Man en oudste hebben ze ook nooit gehad (misschien mijn oudste wel 1 keer, weet ik niet meer precies). Jongste en ik alleen.
     
  9. MinnieJ

    MinnieJ Niet meer actief

    nou nu na 2 dagen zijn ze dus nog niet dood.....hopelijk duurt het dan niet lang meer.

    Gelukkig heeft hij verder geen jeuk, kleinste wel...ik moet zeggen dat de kleinste vandaag wel voor het eerst op een normaal tijdstip wakker werd, half 7 ipv 5 uur! Misschien heeft mijn oudste ze enorm veel? Oh jakkes....maar het krioelde echt..
     
  10. jojo85

    jojo85 Fanatiek lid

    14 okt 2012
    1.160
    497
    83
    Volgens mij werkt t heel snel hoor. Zie je ze bij de oudste nog steeds in de poep? Ik zou dan even met de assistente van de huisarts overleggen.
     
  11. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.950
    15.255
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Je zou kunnen overwegen om nog een tabletje te geven mocht je ze morgen nog levend in de ontlasting aantreffen.
    Dan over twee weken nog een tabletje.
    Ik werk in een dokters praktijk en in deze gevallen adviseren wij een extra tablet te nemen.
    Kan verder geen kwaad.
    Mijn oudste dochter heeft ook vaak wormpjes gehad, althans dat denk ik want ik heb ze nog nooit gezien maar wel een gillend kind in bed van de jeuk in billen en vagina. Op zeker wormpjes.
    Bij haar heb ik ook weleens een derde tablet gegeven omdat ze het best regelmatig had en dat mag ook gewoon.
    Hopelijk zijn jullie er snel klaar mee.
     
  12. MinnieJ

    MinnieJ Niet meer actief

    ja ik heb er zelf net eentje genomen en zal zoon ook geven, gister krioelde ze nog druk bij mijn zoon en ondanks dat ik zaterdag eentje heb genomen waren de paar die ik net zag in mijn ontlasting ook aan het bewegen. Gedsie gedsie gedsie
     
  13. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Vieze beesten he, gelukkig werken die tabletjes goed, snel een tweede nemen en dan hopelijk geen gekrioel meer!
     
  14. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.983
    8.787
    113
    Vergeet niet te noteren wanneer je de eerste hebt genomen en wanneer je de tweede moet nemen, als je een paar dagen te laat bent kun je opnieuw beginnen.
     
  15. Sneeuwmees

    Sneeuwmees VIP lid

    11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Onze oudste had ze ook en werd 's nachts wakker van de jeuk. Na het innemen van het eerste pilletje was de jeuk al vrij snel over. Ondanks dat wij zelf geen klachten hadden, namen wij allemaal een pilletje en na 2 weken weer allemaal een pilletje.
     
  16. MinnieJ

    MinnieJ Niet meer actief

    Nou...ik ben er nu dus achter dat het dikke vriendinnetje van mijn zoon ze met regelmaat heeft en niet behandeld wordt :(

    In ieder geval zijn we er nu EINDELIJK vanaf...en over 2 weken nogmaals zo'n pil nemen. Maar ik vind het wel knap vervelend als we dit het hele jaar moeten blijven doen
     
  17. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.950
    15.255
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik zou de ouders er maar op attenderen om hun dochter zsm te behandelen.
    Is echt niet gezond voor het welzijn van het kind om hiermee door te blijven lopen.
    Wat raar zeg dat zeg dat ze er niets mee doen.
     
  18. MinnieJ

    MinnieJ Niet meer actief

    Ja dat vind ik toch best moeilijk, ik ga naar de vrije school en ik denk dus dat die moeder dit echt als bewuste keuze doet...geen medicijnen...wel balen als wij daardoor meerdere malen per jaar straks een wormenkuur moeten innemen als heel gezin
     
  19. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.950
    15.255
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Nou ja zeg.
    Ik vind het knap ongezond om een kind zo rond te laten lopen brrr
     
  20. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Fijn dat jullie er vanaf zijn.
    Maar wat zielig voor dat meisje. Ik snap zulke ouders echt niet. Je zou bijna stiekem van die pilletjes geven.
     

Deel Deze Pagina