ADHD en zwangerschap

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door sprintertje, 17 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sprintertje

    13 dec 2008
    63
    0
    0
    Ik ben sinds kort gelabeld met ADHD. Ik vraag me af of ik dan medicijnen moet gaan gebruiken nu ik graag zwanger wil worden. En zou mijn kind meer kans op ADHD hebben? En wordt dat kind niet gek van mijn gestuiter tijdens & na zwangerschap?
    :rolleyes:
    Iemand?
     
  2. Bibi23

    Bibi23 Actief lid

    4 jan 2008
    403
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Hii
    Het is beter om geen Concerta of Ritalin te gebruiken als je zwanger bent of wilt worden.
    Mocht je toch veel hinder van ondervinden van de ADHD dan kan je het beste met je arts overleggen over eventuele medicatie...
    Als je ADHD hebt hebben je kinderen meer kans om ook ADHD te krijgen. Er zijn namelijk wel een aantal genen bij de oorzaak van ADHD betrokken.
    Maar ook invloeden van buitenaf kunnen de kans op ADHD bij het kind verhogen, zoals roken en alcohol gebruiken tijdens de zwangerschap.

    Ik ken iemand met ADHD die een mooie dochter heeft gekregen, ze (de mama) was heel actief tijdens de zwangerschap. Haar dochter heeft voor zover ze weten geen hinder ondervonden van haar ADHD. De baby is een heel rustig meisje wat zelfs 2 weken langer dan de uitgerekende datum in de buik van haar mama heeft gezeten ;) ze zat schijnbaar dus wel prima :D Nu ligt ze vaak rustig naar haar moeder te kijken als zij druk in de weer is.

    Suc6!!
     
  3. Funkie

    Funkie Bekend lid

    13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    Hey

    Ik heb zelf ook adhd maar gebruik dan gelukkig geen medicijnen meer :)
    Zal idd met je arts overleggen hoe en wat.
    En wat hierboven idd gezegd word.. een ouder met adhd heeft veel kans dat hij/zij het doorgeeft aan het kindje :)

    Maar ik zal me als ik jou was niet druk maken hoor meid..
    Komt helemaal goed :)!

    Succes
     
  4. sprintertje

    13 dec 2008
    63
    0
    0
    Hey meiden,

    bedankt voor de lieve en praktische berichten.
    Ik ga idd ECHT niet roken tijdens de zwangerschap, en ik red het denk ik wel zonder medicijnen.

    Wel erg dat het evt doorgegeven kan worden aan het kind, maar wie weet ja, krijg ik wel een heel rustig kleintje.

    anyway... thanks :D
     

Deel Deze Pagina