Afgrijselijke kindernamen

Discussie in 'Babynamen' gestart door Boommm, 29 mei 2016.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Welke namen ben jij recentelijk tegengekomen dat je dacht.. 'waarom?!':(
     
  2. Medinilla

    Medinilla Actief lid

    20 mei 2016
    317
    32
    28
    De kamper namen zoals ik het noem,
    Destiny, heaven, prada ( alle merk namen die je maar kunt verzinnen ) gold, diamond etc.

    Ja heb ze meerdere malen gehoord helaas.:)
     
    laurazoey vindt dit leuk.
  3. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Ik vind het altijd leuk om tussen de namen te kijken van de pasgeboren kindjes op de pagina van Prenatal. Pareltjes van namen;
    Mayz
    Ijs
    Djemylo
    Fyenna Floryne (normaal gespeld gewoon leuke namen)
     
  4. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.414
    4.736
    113
    Bij de namenlijst van svb kijk ik soms naar namen die weinig gegeven zijn, dus onderaan de lijst. Staan ook pareltjes tussen. Paar voorbeelden:

    Meisjes:
    Zonneke
    Winterlynn
    Wine
    Sjorz
    Rehoboth
    Neon
    Loesewies
    Hei

    Jongens:
    Wopke-Dirk
    Vélo
    Timótheüs
    Skai
    NiQ
    Loveson
    Corneeltje
    Blessing

    En laatst was ik in de metro en riep een moeder haar dochter Miracle. Ja.. je moet ervan houden
     
  5. Twinkle81

    Twinkle81 Fanatiek lid

    4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Laatst had iemand het over haar dochter Bloem. Vreselijke naam. Ik heb het haar maar niet gezegd tegen haar. Smaken verschillen
     
    Dream vindt dit leuk.
  6. Minimels

    Minimels Niet meer actief

    In onzs straat was een Kaij geboren. Dat vond ik echt de meest domme spelling. Zo van: Kai, Kaj of Kay is niet apart genoeg. Oh en Mycka of iets in die richting.
     
  7. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.483
    1.718
    113
    Veel namen zijn niet mijn smaak, maar vind ik ook niet ernstig.

    Hierboven staan wel een aantal gruwelnamen.
    Niq ipv Niek of Nick -> hoe creatief wil je het hebben.
    Ik heb een hekel aan namen die normaal/gewoon zijn maar origineel gemaakt worden zoals Laurenz, Renz, Yarno, Yanne, Djim, Djenna.

    Winterlynn en Velo zijn ook wel erg apart! Nee ik zou het nooit tegen zo'n ouder zeggen, ik denk er alleen het mijne van. Aantal bn-ers hebben ook van deze bijzondere namen.
     
  8. MamaLe

    MamaLe Fanatiek lid

    28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Ijs was nog een idee geweest. Had dl wel haar naam al een tijdje kunnen zeggen :p.
    Ik vind de 'normale' naam boaz echt verschrikkelijk. Zo'n hondennaam...

    En inderdaad heel veel namen waar een scrabble bord aan te pas is gekomen.
    Jazzlinn en Mercedes zijn namen die ik ook een keer hoorde en totaal niet mooi vind.
     
    Blijdorp vindt dit leuk.
  9. Lotje84

    Lotje84 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    Ik heb een hekel aan de Y en C, dus veel namen met dat soort letters vind ik lelijk.
    En veel Engelstalige namen waarvan je gewoon weet dat het milieu waaruit ze komen niet al te best is, ;) vaak eindigend op een a, y of o.
     
  10. Oliviafaye

    Oliviafaye Fanatiek lid

    13 nov 2013
    2.268
    208
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Vroeger had ik een hekel aan namen als Jayden, Jasmine en Maylin maar deze kan ik nu veel meer waarderen omdat het normale spellingen zijn.

    Van Djeyden, Djesmyn en Maellynn gaan mijn haren recht overeind staan. En ja die spellingen heb ik allemaal echt voorbij zien komen.
     
  11. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.098
    5.277
    113
    Ik blijf vlinder/maan/sterre hele aparte namen vinden.
     
  12. Veera

    Veera Niet meer actief

    Deze namen kwam ik ergens tegen of ik ken mensen met die naam.

    -Jongens
    Djevayo
    Axel
    Randy
    Jaymairo
    Hamza
    Jurre
    Vinn
    Mano

    -Meisjes
    Sam
    Mael
    Deshanty
    Nike
    Abigaehl
    Romee
    Quinn
    Maeve

    Afschuwelijk. :)
     
  13. xElles

    xElles VIP lid

    24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    De ergste, by far, is toch wel Djahylynah.
    Qua uitspraak sowieso al echt niet mijn smaak (uitgesproken als Djajliena), maar die schrijfwijze... Serieus...
     
  14. Fides

    Fides Fanatiek lid

    29 jul 2013
    2.139
    22
    38
    #14 Fides, 29 mei 2016
    Laatst bewerkt: 29 mei 2016
    Niet nodig dit topic :(

    Het draagt niet bij aan een positieve sfeer op dit forum. Nogal leuk voor ouders die een kindje met deze namen hebben en NIET gevraagd hebben om een mening.

    Als je als ouder de vraag stelt : Wat vinden jullie van de naam van ons kind? Dan kun je er rekening mee houden, dat mensen negatief reageren. Maar nu worden er zo maar negatieve meningen gegeven over namen, terwijl helemaal niet om die meningen gevraagd is.
     
    TigerAngel7, Springboon, Joanne123 en 13 anderen vinden dit leuk.
  15. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Ook weer tussen de prenatal kindjes;
    Nayomi
    Romaé
    Aous
    Ceyenne/Cheyenne
    Djelina

    Olf
    Riff
    Vinz
    Brous
    Demiano
     
  16. Butterfly1109

    Butterfly1109 Fanatiek lid

    3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    De meeste namen die afgrijselijk zijn, zijn al genoemd :) Voor al alle Dj en ea's achter elkaar maken een naam voor mij als snel lelijk.

    Daarnaast ben ik altijd verbaast als een moderne meid haar kindje Wilhelm of Cornelis noemt, maar ik vind het geen afgrijselijke namen.
     
  17. In your eyes

    In your eyes Niet meer actief

    Dat is mijn (gedeelde) nummer 1 naam mocht er hier ooit een jongen komen ;)
    Verder hou ik wel van namen die je niet vaak hoort, en ergens ook wel van winter, bloem, etc (voor een ander dan, niet mijn eigen kind :p )
    Winter-lynn zou ik nog wel kunnen waarderen, mits er een streepje tussen staat of als 2 losse namen.


    Ik hou absoluut niet van -ano, dj- (qua spelling en klank) namen en 99% van de namen met een Y, en namen als precious, heavenly, miracle etc. Voor de zekerheid blijf ik gewoon maar helemaal weg van Amerikaanse namen. Al vind ik namen als Harper, Parker etc wel mooi, de meer 'achternamen'.

    Maar mijn grootste jeuk-naam is Teun. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat er 2 ouders zijn die dat een leuke naam vinden, laat staan dé leukste naam, en ik ken er gewoon 3! :$
    Mijn God, why?
     
  18. Twinkle81

    Twinkle81 Fanatiek lid

    4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Waarom niet? Ik vind het wel interessant. Heel vaak hoor je dat namen met een Y er in niet mooi worden gevonden of Engelstalige namen en onze dochter heet Kaylin. Het is nu eenmaal geen top50 naam dus er zullen ook veel mensen zijn die hem niet mooi vinden. Wij wel, dus die anderen wennen er maar aan :p

    Het gaat er gewoon om wat je niet mooi vindt en je hoeft het topic niet te lezen ;)
     
  19. Fides

    Fides Fanatiek lid

    29 jul 2013
    2.139
    22
    38
    #19 Fides, 29 mei 2016
    Laatst bewerkt: 29 mei 2016

    Het staat er bij, waarom ;)

    Voel me niet aangesproken :). Heb geen kinderen met die namen, maar andere mensen wel.
     
    wensfeetje vindt dit leuk.
  20. In your eyes

    In your eyes Niet meer actief

    #20 In your eyes, 29 mei 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 mei 2016
    Het valt mij sowieso op dat wanneer er een topic word geopend met namen om uit te kiezen, het bijna altijd de naam is die ook het hoogst in de top voorkomt. Bij een keuze tussen bijv. Sophie en Lana, zal de meerderheid voor Sophie kiezen, wat ook weerspiegelt word in de lijsten.
    Ik twijfel op dit moment ook (nog niet zwanger) tussen Jurre, en een naam die de afgelopen jaren maar een paar keer is gegeven, en wanneer ik hier om meningen zou vragen weet ik ook zeker dat die meerderheid voor de bekendste naam gaat, net als in de praktijk.
    Uiteindelijk blijft het een kwestie van je eigen gevoel volgen!

    Overigens ben ik er ook zo een die niet van Y-namen houd, maar ik vind Kaylin absoluut niet onder 'afgrijselijke namen' vallen. Het zou zelf mijn keuze niet zijn, maar voor een ander een prima naam. Net als dat er genoeg mensen zijn die dat over de namen van mijn kinderen zullen zeggen, ik hou van Fries of Scandinavisch.
    De naam van mijn oudste is een 'lompe uitgekauwde trendnaam', van mijn jongste 'suf en tuttig', en mijn 2 favoriete namen voor een eventuele volgende 'geknutseld' (terwijl het juist van oorsprong hele oude namen zijn uit de griekse (meisje) en noorse (jongen) mythologie).
    Ieder zijn ding toch, ik hou wel van diversiteit. :)
     
    Blijdorp vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina