Afkicken van cola light

Discussie in 'De lounge' gestart door yaro, 6 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yaro

    yaro Niet meer actief

    Oei.. 2 weken hoofdpijn..

    Vorige pogingen had ik een week hoofdpijn en daar zie ik al tegenop.
     
  2. yaro

    yaro Niet meer actief

    Eind van de middag het laatste blikje gedronken. Daarna paracetamol en heb nu niet zoveel hoofdpijn. Wel ben ik zo moe! Niet normaal.. zal wel door gebrek aan caffeine zijn.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  3. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Er zit niet zoveel cafeïne in cola. In verhouding met thee en koffie dan. 10mg per 100ml.

    Volhouden! je kan het!
     
    yaro vindt dit leuk.
  4. Niveah

    Niveah Fanatiek lid

    4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Doorzetten hoor! Het is even heel pijnlijk en idd vermoeiend. Maar wacht maar tot je afgekickt bent! Bergen energie krijg je terug.
     
    yaro vindt dit leuk.
  5. yaro

    yaro Niet meer actief

    Ik ga absoluut volhouden! Het gekke was dat sinds ik het plan had te gaan stoppen de cola mij helemaal niet meer smaakte. Als het geen vakantie was geweest was ik vorige week al gestopt. Maar veel hoofdpijn met 3 kinderen de hele dag thuis zag ik niet echt zitten.
     
  6. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief

    Zit nu aan de cola zero dus weer aspartaam. Ben geminderd sinds de laatste stoppoging maar als ik niet lekker in m'n vel zit drink ik meer.

    Het drinken van bijvoorbeeld een kop koffie (lust ik niet dus dan latte met veeeeeeel melk) werkt iig niet tegen de hoofdpijn. Zal dan idd aan aspartaam liggen
     
    yaro vindt dit leuk.
  7. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief


    Hier 2/3 dagen hoofdpijn dus het kan meevallen... Succes!!!
     
    yaro vindt dit leuk.
  8. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.479
    3.336
    113
    Hier jaren terug afgekickt van normale cola. Wat ik mij kan herinneren is dat ik een jaar lang echt zin erin bleef houden.
    Die tijd heb ik 3 jaar geen druppel gedronken haha was er gewoon bang voor omdat ik zeker wist dat ik het lekker zou vinden.

    Nu jaren later 2 jaar terug na m'n zwangerschap begonnen met cola Light echt vond Light altijd zo smerig en nu :-$
    Binnekort maar weer eens een poging doen om daar vanaf te komen maarja wat ga je dan drinken.

    Koffie en alcohol drink ik niet, thee echt minimaal.
    En sapjes ook aardig mee gestopt en water word ik misselijk van. Behalve in de zomer. Dus tjah

    Wat een dilemma ;)

    Succes!
     
    yaro vindt dit leuk.
  9. yaro

    yaro Niet meer actief

    Jij ook succes binnenkort!
     
    esklessebes vindt dit leuk.
  10. Debaky

    Debaky VIP lid

    22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik denk dat het net zo is als het afvallen met eten. Als je eenmaal verslaafd bent dan zal het levenslange strijdt blijven. Je zal dus stevig in je schoenen moeten staan, het zal inderdaad niet makkelijk zijn in het begin en het is dan ook echt niet raar dat je dan misschien een terug val krijgt. De drang om cola te drinken zul je niet verliezen. Wees sterk en hou het einddoel in de gaten, een gezond lichaam. Succes
     
  11. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.984
    8.790
    113
    Herkenbaar, ik dronk wel minder cola dan dat maartoch stampende hoofdpijn, zoals iemand al schreef het is een kwestie van doorzetten en uitzitten.

    Ik zou lekker thee kopen (losse thee uit zakjes) en heel veel drinken, daarnaast eventueel nog paracetamol slikken.

    Succes!!!! (Mocht je nog wat motivatie zoeken, je verliest waarschijnlijk extra gewicht dllr het stoppen)
     
  12. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik drink tegenwoordig ijskoud water uit de koelkast btw.

    Dat je afvalt van stoppen met cola light drinken is (helaas) niet waar (zal wel welles nietes worden, maar er bestaat iig geen wetenschappelijke onderbouwing voor)
     
  13. Micchan

    Micchan VIP lid

    24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Hier ook meerdere keren niet gelukt.. Elke keer tijdens de zwangerschap dat het ontzettend vies smaakte en het niets hielp tegen het spugen, uiteindelijk begint het dan weer met af en toe een glas (verjaardag o.i.d.) en na een tijdje zit ik weer op 3-4 glazen per dag. :oops:

    Heel veel succes! Ik heb nog niet genoeg moed verzameld voor een nieuwe poging. :p
     
  14. yaro

    yaro Niet meer actief

    Het is mijn bedoeling om thuis geen cola meer te drinken. Liefst nooit meer. Mits er een verjaardag is en buitenshuis op een terrasje of bij uit eten gaan ofzo.
    Zal nog behoorlijk geld besparen als ik dat volhoudt.
    Ik ga er niet vanuit hiervan af te vallen. Ik pakte ook altijd cola light als ik een snaaibui aan voelde komen. Dat hielp dan. Dat kan ik nu niet meer.
     
  15. yaro

    yaro Niet meer actief

    Gek genoeg heb ik nog geen hoofdpijn gehad vandaag. Ben alleen ontzettend moe!
     
  16. trulyhappy

    trulyhappy Bekend lid

    1 jun 2013
    530
    300
    63
    Hoi hoi, ik wil graag een positief verhaal met jullie delen!
    Ik heb 3 weken terug een maagverkleining gehad en dacht begin December... Mijn grootste uitdaging gaat zijn stoppen met de cola light. Ik dronk met gemak 2 liter per dag, waarvan ik 1 fles dagelijks meenam naar mijn werk. Ja, ik kan zeggen dat ik hardstikke verslaafd was.

    Eerst ben ik gestopt met het meenemen naar het werk, dronk ik water/ thee op het werk. Ik keek deze periode echt uit naar een glas koude cola light in de avond. Zo'n 5 weken later (8 januari) ben ik er helemaal mee gestopt. In het begin inderdaad hoofdpijn s avonds, ik was volgens mijn man ook niet heel gezellig ( :D), eind van de week ontzettend moe/ futloos. Kon merken dat mijn lichaam echt moest afkicken. Daarna ging het eigenlijk hardstikke goed. Tot op heden geen enkele keer meer behoefte gehad aan cola light. Natuurlijk mag ik het nu niet meer ivm de maagverkleining, maar ook de weken voor de maagverkleining had ik er geen behoefte meer aan.
     
    yaro en Caithy vinden dit leuk.
  17. yaro

    yaro Niet meer actief

    Wat fijn dat je er ook geen behoefte meer aan hebt! Dat geeft hoop!
     
    trulyhappy vindt dit leuk.
  18. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.479
    3.336
    113
    Thnx :p
     
  19. ShineBright

    ShineBright Fanatiek lid

    29 jan 2014
    2.248
    668
    113
    Ik heb het dus met Red Bull daar wil ik ook mee stoppen maar ik heb de ruggengraat van een goudvis want elke keer neem ik het me voor om het niet meer te drinken maar toch gaat er elke dag een blikje in.
    Nu is het er maar 1 per dag maar wil er gewoon helemaal vanaf of dat ik het af en toe alleen in het weekend drink.
    Maar ik vind het te lekker en het roept mij gewoon als ik in de supermarkt loop. Als ik thuis niks heb ga ik het gewoon halen want alles in mij schreeuwt om een blikje.
     
  20. Pimpelmeesje

    Pimpelmeesje Fanatiek lid

    12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Succes met afkicken!
    Geen ervaring, maar ik zou zelf never nooit cola light of andere producten met aspartaam drinken/eten, veel te veel onderzoeken hebben aangetoond dat het echt geen ok stofje is.
     

Deel Deze Pagina