Aftellen!!!!! bevalling augustus / september/ oktober 2017

Discussie in 'De bevalling' gestart door DDara, 11 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DDara

    DDara Bekend lid

    20 mrt 2015
    511
    53
    28
    Den haag
    Meiden wie doet er mee en kletst er mee?

    Hoever zijn jullie met de.......
    • Babykamer?
    • Kleding?
    • Namen?
    • Geestelijke voorbereiding?
    • Vluchtkoffer?
    • Zwangerschapscursussen?
    • Geboortekaartjes?

    • Wanneer uit gerekend?
    • Wanneer denk je zelf dat het komt, eerder of later?
    • Hoe staat de kleine er nu voor kwa groei en gezondheid?
    • Wie wil je bij je bevalling?
    • Wat voor pijnstilling?
    • Heb je bijzondere eisen voor de kraamweek/ kraambezoekers?
     
    Nescio, patje20, manaolana en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    vanaf vandaag is bij ons het laatste trimester in gegaan! jippieee!
    • Babykamer? Word aan gewerkt, de meubels staan in elkaar maar de muur moet nog leuk geschilderd worden en ik wil het natuurlijk leuk aankleden

    • Kleding? Jaa genoeg! Alleen nog wat in maat 62 en 68

    • Namen? Nee nog niets.. heel frustrerend vind ik dat.

    • Geestelijke voorbereiding? Heb ik niet echt haha

    • Vluchtkoffer? Nee

    • Zwangerschapscursussen? Nee

    • Geboortekaartjes? Jaa t eerste opzetje heb ik van de week ontworpen, t word een tag kaartje( twee losse kaartjes verbonden met een koordje)

    • Wanneer uit gerekend? 3 Oktober

    • Wanneer denk je zelf dat het komt, eerder of later? ik denk weer rond de 40 weken.
      Mijn zoon kwam spontaan met 40.1

    • Hoe staat de kleine er nu voor kwa groei en gezondheid?
      Goed, klein maar fijn net als de andere twee kids. Donderdag een pret echo en dan wil ik eens vragen of de beeb een beetje op schema ligt.

    • Wie wil je bij je bevalling? Mijn man en de vk + kraamhulp
    • Wat voor pijnstilling? Geen..thuis bevallen dus dan kan dat niet.

    • Heb je bijzondere eisen voor de kraamweek/ kraambezoekers?
      Nope...


    Nog tips voor leuke namen voor een jongen haha ?
     
  3. exciting

    exciting Fanatiek lid

    10 dec 2013
    3.172
    982
    113
    Vrouw
    Friesland
    • Babykamer? Klaar!
    • Kleding? Genoeg!
    • Namen? Zijn we over uit!
    • Geestelijke voorbereiding? Ben er helemaal klaar voor!!
    • Vluchtkoffer? Staat klaar!
    • Zwangerschapscursussen? Nee, ben ik te nuchter voor!
    • Geboortekaartjes? Staat klaar!

    • Wanneer uit gerekend? 08-08-2017
    • Wanneer denk je zelf dat het komt, eerder of later? Eerder!
    • Hoe staat de kleine er nu voor kwa groei en gezondheid? Kleiner dan gemiddeld! P18 lijn..
    • Wie wil je bij je bevalling? Mijn man! En ik wil een bad bevalling.
    • Wat voor pijnstilling? Het liefst niks, maar anders het morfine pompje!
    • Heb je bijzondere eisen voor de kraamweek/ kraambezoekers? Uhm nee, bellen voor bezoek!
     
  4. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.487
    3.856
    113
    Vrouw
    • Babykamer? Druk bezig; de grote meubels staan al, maar er is nog iemand bezig met de muurschildering. Pas als die af is, weten we hoe we de rest van de kamer aan kunnen kleden. Dat ligt er een beetje aan hoe druk het anders wordt (vrij grote muurschildering ;) )
    • Kleding? Wel al het één en ander, basics moeten nog wel aangeschaft worden.
    • Namen? Waren al bekend voor er überhaupt sprake was van een zwangerschap :)
    • Geestelijke voorbereiding? Tot nu toe nog prima, wordt misschien lastiger als het dichter bij komt.
    • Vluchtkoffer? Nog te vroeg.
    • Zwangerschapscursussen? Zaterdag a.s. een dag cursus
    • Geboortekaartjes? Al uitgezocht :D

    • Wanneer uit gerekend? 18-9
    • Wanneer denk je zelf dat het komt, eerder of later? Eerder (hoop ik)
    • Hoe staat de kleine er nu voor kwa groei en gezondheid? Voor zover ik weet prima, geen bijzonderheden.
    • Wie wil je bij je bevalling? Alleen partner
    • Wat voor pijnstilling? Wanneer nodig een ruggenprik
    • Heb je bijzondere eisen voor de kraamweek/ kraambezoekers? Laat ik afhangen van hoe ik uit de bevalling kom.
     
  5. Louloute

    Louloute Niet meer actief

    Leuk ik doe mee! :)

    Hoever zijn jullie met de.......
    • Babykamer? Moeten nog beginnen..:roflmao:
    • Kleding? Hebben alles bewaard van m'n zoontje, wat kleertjes gekocht en ik ga nog wat setjes zelf maken (naaien)
    • Namen? Check!
    • Geestelijke voorbereiding? Haha, daar werken we aan :D
    • Vluchtkoffer? Moet ik nog doen
    • Zwangerschapscursussen? Ik doe er twee dit keer, een is sofrologie/hypnose en tweede is Bv
    • Geboortekaartjes? Daar doen we niet aan

    • Wanneer uit gerekend? 18september
    • Wanneer denk je zelf dat het komt, eerder of later? Ik denk eerder
    • Hoe staat de kleine er nu voor kwa groei en gezondheid? Groeit prima op z'n eigen lijn (wel kleiner dan gemiddeld)
    • Wie wil je bij je bevalling? M'n man
    • Wat voor pijnstilling? Ruggenprik
    • Heb je bijzondere eisen voor de kraamweek/ kraambezoekers? Wij wonen in het buitenland dus zullen niet veel bezoek hebben. Gelukkig maar :roflmao: mijn ouders en oma komen wel naar ons toe en so ook. Verder zien we wel wanneer de rest onze kleine gaat zien :D
     
  6. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.487
    3.856
    113
    Vrouw
    Dezelfde dag uitgerekend en hetzelfde voorgevoel.. Kijken wie er uiteindelijk 'wint'? :D
     
  7. LMSB

    LMSB Fanatiek lid

    24 feb 2017
    3.989
    3.319
    113
    Leuk! Ik doe mee! (Al klinkt oktober echt nog wel ver weg voor mij :roflmao:)

    • Babykamer? We moeten eerst nog verhuizen.
    • Kleding? Genoeg! Wil alleen nog dingen halen in maat 62 en 68.
    • Namen? Check!
    • Geestelijke voorbereiding? Ik kijk er nogal nuchter tegen aan. Ik maak me niet zo gauw druk.
    • Vluchtkoffer? Nee, is het nog te vroeg voor.
    • Zwangerschapscursussen? Nee...
    • Geboortekaartjes? We hebben al wel een leuke op het oog!
    • Wanneer uit gerekend? 09-10
    • Wanneer denk je zelf dat het komt, eerder of later? Denk 1 dag later, whaha.
    • Hoe staat de kleine er nu voor kwa groei en gezondheid? Voor zover ik weet goed. Volgende week pas weer de eerste echo sinds 20 weken.
    • Wie wil je bij je bevalling? Mijn vriend en moeder.
    • Wat voor pijnstilling? Het liefst niks maar als het echt niet gaat dan remifentanil pompje.
    • Heb je bijzondere eisen voor de kraamweek/ kraambezoekers? Neuhhh, als ze zich maar rustig houden. :roflmao:
     
  8. jeshh

    jeshh Niet meer actief

    Oh leuk dit!!

    Babykamer? Klaar op twee dingen na die moeten worden opgehangen
    Kleding? Er kan nog meer bij :D
    Namen? Yes!
    Geestelijke voorbereiding? Nog niet.. Maar heb nu het gevoel dat het wel goed gaat komen
    Vluchtkoffer? Nog niet
    Zwangerschapscursussen? Jup, afgerond ook al, anders zou ik met 40 weken de laatste avond moeten doen haha!
    Geboortekaartjes? Check, proefdruk binnen en verliefd :D
    Wanneer uit gerekend? 29 september (ben nu 28+4)
    Wanneer denk je zelf dat het komt, eerder of later? Eerder, twee weken
    Hoe staat de kleine er nu voor kwa groei en gezondheid
    ? Volgens de vorige controle en de 20-weken echo was alles prima. Over 1,5 week hebben we de groeiecho
    Wie wil je bij je bevalling? Mijn man en zus
    Wat voor pijnstilling? Ben ik nog niet over uit
    Heb je bijzondere eisen voor de kraamweek/ kraambezoekers? Vooralsnog niet :)
     
  9. Luna30

    Luna30 Fanatiek lid

    8 aug 2014
    1.567
    420
    83
    Zuid-Holland
    Haha leuk! Ik doe mee! Opmaak even gestolen van @jeshh,

    Babykamer? We moeten nog beginnen! Wel al wat accessoires besteld.
    Kleding? Veel gekregen in maat 56 en 62, en kan vast ook nog wel een berg van ons zoontje hergebruiken ook al is dit een meisje ;).
    Namen? Ja :)
    Geestelijke voorbereiding? Zin in!
    Vluchtkoffer? Nog niet
    Zwangerschapscursussen? Nee, wel gedaan voor mijn zoontje (de standaard cursus van het ziekenhuis en een info dag over borstvoeding).
    Geboortekaartjes? Maken we zelf met foto na de geboorte.
    Wanneer uitgerekend? 1 oktober
    Wanneer denk je zelf dat het komt, eerder of later? Zoontje geboren met 40+1 dus gok nu op 2 oktober :p
    Hoe staat de kleine er nu voor kwa groei en gezondheid? Ietsje kleiner dan gemiddeld, morgen een groeiecho (standaard bij mijn vk).
    Wie wil je bij je bevalling? Mijn man
    Wat voor pijnstilling? Dat zie ik wel tegen die tijd, wil in het ziekenhuis bevallen.
    Heb je bijzondere eisen voor de kraamweek/ kraambezoekers? Nee
     
  10. mariellevanr

    mariellevanr Niet meer actief

    • Babykamer? Zo goed als klaar. Nog een muziekster voor bij de commode en wat bakjes voor de kleine spulletjes
    • Kleding? Klaar!
    • Namen? Nog niet over uit
    • Geestelijke voorbereiding? Lastig. Vorige kindje verloren met 37 weken. Zie enorm op tegen de laatste weken, maar kijk wel uit naar de bevalling
    • Vluchtkoffer? Nog niet
    • Zwangerschapscursussen? 1 op 1 mensendieck ook met partner
    • Geboortekaartjes? Nog niet mee bezig

    • Wanneer uit gerekend? 26 oktober
    • Wanneer denk je zelf dat het komt, eerder of later? Inleiden tussen week 36 en 37 (eerste week oktober)
    • Hoe staat de kleine er nu voor kwa groei en gezondheid? Heel goed
    • Wie wil je bij je bevalling? Partner en misschien moeder
    • Wat voor pijnstilling? Geen
    • Heb je bijzondere eisen voor de kraamweek/ kraambezoekers? Alleen bellen voor bezoek.
    Kunnen we de tijd even vooruit spoelen
     
  11. manaolana

    manaolana Niet meer actief

    #11 manaolana, 12 jul 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 jul 2017
    Leuk! Ik ben wel echt de hekkensluiter met een uitgerekende datum op 31 oktober :rolleyes:.

    Babykamer: meubels staan, behang zit er op alleen de aankleding en gordijnen moet nog
    Kleding: veel te veel al :oops:.
    Namen: zijn we nog niet uit, mijn favorieten vindt mijn vriend niets, hij heeft zelf niet echt favorieten. Er zijn wel twee namen die we allebei oké vinden maar dat voelt nu voor mij nog een beetje als een compromis... Jongensnaam hadden we al met 10 weken maar het wordt een meid haha.
    Geestelijke voorbereiding: nog niet mee bezig.
    Vluchtkoffer: nog wat te vroeg voor.
    Zwangerschapscursussen: we gaan naar twee informatie avonden van de VK het ZH en ik heb gedacht aan hypnobirthing maar dat was 5 bijeenkomsten van een paar uur en ik weet oprecht niet waar ik die tijd vandaan moet halen.
    Geboortekaartjes: deze week een proefdruk besteld.

    Wanneer uit gerekend: 31 oktober.
    Wanneer denk je zelf dat het komt, eerder of later: geen gevoel bij maar ik hoop iets eerder ;).
    Hoe staat de kleine er nu voor kwa groei en gezondheid: goed!
    Wie wil je bij je bevalling: een badbevalling in het ZH met alleen vriend (en medisch personeel uiteraard).
    Wat voor pijnstilling: ik heb me er nog niet in verdiept maar uitgangspunt is geen.
    Heb je bijzondere eisen voor de kraamweek/ kraambezoekers: nog niet over nagedacht.
     
  12. manaolana

    manaolana Niet meer actief

    je
    Welke richting moeten we aan denken?

    Ik ook! Wil jij thuis of in het ZH? En heb je bij de je eerste ook een badbevalling gehad?

    Doen jullie wel iets anders als alternatief? Ben wel benieuwd wat dan :).

    Wat heftig en verdrietig zeg. Ik snap goed dat je geestelijke voorbereiding dan heftig is. Is dit ook de reden dat je wordt ingeleid? Kan me voorstellen dat hoe dichterbij die 37 weken je komt hoe moeilijker het wordt. Veel sterkte en kracht toegewenst in ieder geval en snap dat je graag vooruit zou willen spoelen!

    @Iedereen, weten jullie of een groeiecho standaard is of hangt dit af van je VK? Ga het bij mijn controle over twee weken even vragen maar benieuwd naar jullie ervaringen.
     
  13. Suzy85

    Suzy85 Fanatiek lid

    16 apr 2016
    2.236
    2.640
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Babykamer? Gordijnen moeten nog opgehangen worden en lamp moet nog uitgezocht en opgehangen worden. Verder klaar :)
    Kleding? Voldoende in maatje 50 en 56, dus tijd om vast wat in de grotere maten uit te zoeken :D
    Namen? Staat al bijna 10 jaar vast hoe we een dochtertje zouden noemen en t wordt een meisje, dat scheelt :p
    Geestelijke voorbereiding? Niet het idee dat ik daar iets in tekort kom op dit moment.
    Vluchtkoffer? Nog niet, regel ik over een paar weekjes wel een keer.
    Zwangerschapscursussen? Twee informatieavonden van het ziekenhuis.
    Geboortekaartjes? Vandaag komt de proefdruk....spannend :oops:
    Wanneer uit gerekend? 28 september
    Wanneer denk je zelf dat het komt, eerder of later? Eerder, want er is een aardige kans dat ze me door zwangerschapshypertensie niet verder dan 38 weken willen laten lopen.
    Hoe staat de kleine er nu voor kwa groei en gezondheid? Perfect! Volgende week weer een nieuwe groeiecho
    Wie wil je bij je bevalling? Alleen mijn man
    Wat voor pijnstilling? Ik hoop geen, maar mocht t nodig zijn dan een ruggenprik.
    Heb je bijzondere eisen voor de kraamweek/ kraambezoekers? Zolang ze maar niet onaangekondigd op de stoep staan, vind ik t wel prima (oh help, mijn schoonfamilie gaat echt niet eerst netjes bellen :confused: )
     
  14. Suzy85

    Suzy85 Fanatiek lid

    16 apr 2016
    2.236
    2.640
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Nee is zeker niet standaard. Zorgverzekeraars vergoeden alleen de termijnecho en de 20-weken echo. Dus alles wat zonder noodzaak/indicatie daarbuiten wordt aangeboden, is voor kosten van de verloskundige zelf dan. Soms doen ze het wel, omdat ze bijv zelf toch een echoapparaat hebben staan en het dan een stukje extra service is. Verder is het dus alleen op indicatie: bijv vanwege een eerdere zwangerschap, medische indicatie als diabetes of hypertensie, bmi boven de 30, zorgen van de vk over de groei, etc.
     
  15. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113

    Richting Lennox,Fender,James... zoiets haha onze dochter heet J.aylin en onze zoon N.ovan

    Nee dat is niet standaard!
    Wij hebben hem bijv. Niet :)
     
  16. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Jeetje wat heftig zeg.. snap dat je tegen de laatste weken op ziet!
    Houden ze je wel goed in de gaten nu? En is er een reden gevonden?
     
  17. Suzy85

    Suzy85 Fanatiek lid

    16 apr 2016
    2.236
    2.640
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Nog een aanvulling: meeste verloskundigen die een extra echo aan het einde doen, doen een liggingsecho volgens mij en niet een groeiecho.
     
  18. Florina

    Florina Fanatiek lid

    24 jan 2015
    2.729
    1.165
    113
    Hoever zijn jullie met de.......
    • Babykamer? Druk mee bezig! Er moeten nog 2 muurtjes behangen worden en een muurtje geverfd, gaat deze week gebeuren. Verder nog wat decoratie en dan is het klaar!
    • Kleding? Daar mag nog wel wat bij, wat een straf :o: Vooral shirtjes in maatje 50/56, ik wacht nog even tot de herfstcollectie
    • Namen? Poeh, we kwamen er heel lang niet uit maar we schieten nu iets meer op.. Hopelijk gauw dé naam!
    • Geestelijke voorbereiding? Prima! Heb het idee dat ik er wel goed klaar voor ben
    • Vluchtkoffer? Zitten al wat spulletjes in, maar ik moet nog wel wat dingen kopen
    • Zwangerschapscursussen? Doe ik niet aan
    • Geboortekaartjes? Doen we ook niet aan
    • Wanneer uit gerekend? 27 september
    • Wanneer denk je zelf dat het komt, eerder of later? Ik denk eerder, omdat de kans er is dat ik sowieso ingeleid ga worden. Maar ben ook met m'n dochter met 37 weken en een dag bevallen, was toen zelf begonnen, alhoewel dat niets zegt natuurlijk.
    • Hoe staat de kleine er nu voor kwa groei en gezondheid? Gaat allemaal goed! Ze groeit prima gemiddeld en verder ziet alles er tot dusver goed uit.
    • Wie wil je bij je bevalling? M'n man
    • Wat voor pijnstilling? Ik ga het zonder proberen maar als ik toch pijnstilling nodig heb ga ik voor een ruggenprik
    • Heb je bijzondere eisen voor de kraamweek/ kraambezoekers? Nee hoor, niet teveel drukte maar dat kan ik wel goed aangeven
     
  19. exciting

    exciting Fanatiek lid

    10 dec 2013
    3.172
    982
    113
    Vrouw
    Friesland
    Nee de eerste was een bed bevalling! Ik ga thuis bevallen! Althans dat is de bedoeling! En jij?

    Hier niet standaard een groeiecho, als bij de 20 wk echo blijkt dat de groei voor of achter loopt dan krijg je extra groeiecho's.
     
  20. mariellevanr

    mariellevanr Niet meer actief

    Bedankt voor jullie lieve reacties!

    Ze houden me zeker goed in de gaten. Vanaf week 5 al wekelijks een echo en afspraak gyn. We bekijken het week voor week en binnenkomst starten ze ook met ctg's. Hoe vaak weet ik nog niet.

    We hebben autopsie laten plegen. Ook op de navelstreng en placenta. Helaas is er niets gevonden. Dit maakt het nu wel moeilijk. Als er een oorzaak was kunnen ze juist dat extra checken voor mijn gevoel. Nu is het gewoon heel hard hopen dat het goed gaat en volhouden....
     

Deel Deze Pagina