Aftellen!!!!! bevalling augustus / september/ oktober 2017

Discussie in 'De bevalling' gestart door DDara, 11 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Nou inderdaad dat geeft dan toch een ander 'gevoel' dan wanneer er uit komt dat het 'pech' is geweest. We zullen voor je duimen dat het nu helemaal goed komt!!
     
    mariellevanr vindt dit leuk.
  2. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Leuk! Ik ga ook weer voor een thuisbevalling vond t zo relaxt de vorige keer.
     
  3. Friesje203

    Friesje203 Fanatiek lid

    31 dec 2014
    1.142
    844
    113
    Babykamer: Klaar! Alleen de box en kinderwagen moeten nog (zijn er wel, box nog in de doos, kinderwagen moet nieuwe wielen).
    Kleding: Maat 50/56 het minimale naar mijn idee, maar wel genoeg. 62 een beetje, maar wil na de geboorte gericht op het geslacht gaan kopen.
    Namen: Gevonden :)
    Geestelijke voorbereiding: Tot nu toe ben ik er klaar voor!
    Vluchtkoffer: 2 tandenborstels en lenzenvloeistof.. Haha. Maak hem volgende week klaar ivm een weekje weg.
    Zwangerschapscursussen: Vanavond theorie horende bij mijn Zwangerfit lessen.
    Geboortekaartjes: Voor beide geslachten staat er 1 klaar.

    Wanneer uit gerekend: 1 september
    Wanneer denk je zelf dat het komt, eerder of later: Denk een paar dagen later, maar soms zegt mijn gevoel 2 weken eerder.. dus onzeker ;).
    Hoe staat de kleine er nu voor kwa groei en gezondheid: Grootst gemeten vorige week de beentjes met p43, hoofd en buik p28. Maandag weer een nieuwe meting.
    Wie wil je bij je bevalling: Man en vk in het ziekenhuis.
    Wat voor pijnstilling:Liefst niets, anders remifentanil pompje.
    Heb je bijzondere eisen voor de kraamweek/ kraambezoekers: Bellen of appen voor een 'afspraak', en niet te veel tegelijk.
     
  4. exciting

    exciting Fanatiek lid

    10 dec 2013
    3.172
    982
    113
    Vrouw
    Friesland
    Toen ben je ook in bad bevallen? Lijkt mij ook heerlijk! Lig nu ook in bad.. Haha
     
  5. Louloute

    Louloute Niet meer actief

    Jeetje @mariellevanr wat heftig..:( hopelijk is alles snel achter de rug en heb je je kleine in je armen!

    @manaolana geboortekaartjes - nee ook niet echt een alternatief. Ik ga misschien een kaartje bestellen (proefdruk), die ik dan ga bewaren voor onze jongens. En ik maak leuke digitale kaarten :D

    Groeiecho - hier is dat standaard ja maar ik woon in het buitenland. :)
     
  6. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Nee dat niet haha helaas geen plek voor
    Maar stond wel gergeld onder de douche haha
     
  7. patje20

    patje20 Fanatiek lid

    14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Emmeloord
    Leuk dit!
    • Babykamer? Bijna klaar
    • Kleding? Alles in huis en gewassen
    • Namen? Al vast sinds 19wk
    • Geestelijke voorbereiding? Nergens last van zie het wel
    • Vluchtkoffer? Nog niet
    • Zwangerschapscursussen? Waar moet ik de tijd vandaan halen
    • Geboortekaartjes? Staan zover klaar

    • Wanneer uit gerekend? 25 aug
    • Wanneer denk je zelf dat het komt, eerder of later? Eerder
    • Hoe staat de kleine er nu voor kwa groei en gezondheid? Een week achter maar op zijn eigen lijn
    • Wie wil je bij je bevalling? Mijn man
    • Wat voor pijnstilling? Geen wil thuis bevallen
    • Heb je bijzondere eisen voor de kraamweek/ kraambezoekers? Liefst helemaal geen bezoek maar ja dat kunnen we niet maken
     
  8. Roderoosjes

    Roderoosjes Fanatiek lid

    13 apr 2012
    1.118
    111
    63
    • Babykamer: Zo goed als af, nog klein beetje aankleding.
    • Kleding: voorlopig genoeg. We weten het geslacht nog niet. Als het een meisje is hebben we kleding van mijn dochter, is het een jongetje komt er nieuwe kleding bij. Voor nu alles unisex.
    • Namen: nog niet over uit.
    • Geestelijke voorbereiding: helemaal klaar voor.
    • Vluchtkoffer: Staat klaar, ook die van mijn dochter.
    • Zwangerschapscursussen: Deze keer niet. Vorige keer zwangerschapsyoga gedaan maar niets aan gehad.
    • Geboortekaartjes: mee bezig.

    • Wanneer uit gerekend: 14 augustus.
    • Wanneer denk je zelf dat het komt, eerder of later: ik hoop eerder maar denk rond de 40 weken.
    • Hoe staat de kleine er nu voor kwa groei en gezondheid: Gemiddelde groei en gezond.
    • Wie wil je bij je bevalling: Mijn man.
    • Wat voor pijnstilling: Geen.
    • Heb je bijzondere eisen voor de kraamweek/ kraambezoekers: Wij bepalen en niet elke dag kraamvisite.
     
  9. patje20

    patje20 Fanatiek lid

    14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Emmeloord
    Heftig marielle, zit het even terug te lezen maar snap dat je er dan anders in staat. Sterkte met de laatste loodjes.

    Groei echo, hier wel maar dat komt door mijn gbp. Vk wil het zekere voor het onzekere nemen, knul doet het goed hoor en groeit op zn eigen lijntje (volgens de laatste meting een week achter)
     
  10. jeshh

    jeshh Niet meer actief

    Bij mijn vk is een echo met 30 weken standaard. Wij mogen dus over 1,5 week weer even spieken!
     
  11. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Leuk topic!

    Hoever zijn jullie met de.......
    • Babykamer? Onze derde dochter zal bij ons op de kamer slapen. Daarvoor moet nog wel wat gebeuren dus stilaan wat stress.
    • Kleding? Redelijk in orde. Voor de grotere maten ook veel van de zussen.
    • Namen? Staat vast :)
    • Geestelijke voorbereiding? Nog niet echt. Het dringt nog niet helemaal door ;)
    • Vluchtkoffer? Nog niet klaar
    • Zwangerschapscursussen? Doe yoga thuis
    • Geboortekaartjes? Ontwerp is er, maar ook twijfel

    • Wanneer uit gerekend? 3 augustus
    • Wanneer denk je zelf dat het komt, eerder of later? Later, als ik afga op de vorige bevallingen en ook mijn laatste controles
    • Hoe staat de kleine er nu voor kwa groei en gezondheid? Goed. Ik heb minder vruchtwater dus word goed in de gaten gehouden
    • Wie wil je bij je bevalling? Rust, en dat het hopelijk soepel verloopt. Wil ook graag in bad.
    • Wat voor pijnstilling? Geen, als ik afga op de vorige twee bevallingen
    • Heb je bijzondere eisen voor de kraamweek/ kraambezoekers? Nee
     
  12. mariellevanr

    mariellevanr Niet meer actief

    Vandaag weer echo en controle bij de gyn. Weet sinds vandaag dat ik niet over de sterfdatum van ons dochtertje heen hoef (36+5) en dat geeft best weer wat rust.

    En de datum is dus bekend. Best gek!
     
    Florina, manaolana en Tuttebelleke vinden dit leuk.
  13. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Dat lijkt me idd gek zeg dat je nu weet wanneer het echt gebeurd maar aan de andere kant is dat voor jullie misschien wel fijn en geeft dat meer rust.
    Spannend weer..dan gaat de tijd wel snel. Hoe ver ben je nu ?
     
  14. mariellevanr

    mariellevanr Niet meer actief

    Het feit dat ik niet over die datum heen hoef geeft zeker rust. Kan zelfs al de opvang voor onze zoontjes plannen. Ook best handig.

    Toch moet ik toegeven dat ik het allerliefst zou afwachten totdat ze er klaar voor is en de bevalling zich aandient, maar de stress en nachtmerries ivm die datum zijn voor mij en de baby ook niet goed. Uiteindelijk dus wel een bewuste keus. Liever desnoods even in de couveuse dan weer zonder kindje naar huis.

    Ben vandaag precies 25 weken en over 12 weken is ze er dus al. Krijg opeens erge nesteldrang en wilde zelfs de box al neerzetten. Haha

    Zijn er meer dames die ingeleid gaan worden?
     
  15. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Oh dat gaat snel zeg dan! Snap dat je snel wilt beginnen met alles haha.

    Jaa dat snap ik, vond zelf inleiden echt geen pretje dus liever niet maar in jullie situatie of door een andere medische reden moet t helaas soms wel
     
  16. mariellevanr

    mariellevanr Niet meer actief

    Gaat zeker snel. Ik weet dat ik nog heel wat wil doen, maar bleef ook een beetje voor me uit schuiven. Met het idee dat er nog tijd zat is, maar nu lijkt 11-12 weken opeens wel heel dichtbij. Dat vliegt hopelijk voorbij!

    Kijk zo uit naar dit mooie lieve nieuwe meisje!

    Ik ben al twee keer eerder ingeleid. Inderdaad geen pretje, maar weet alvast dat ik me mag voorbereiden op een weeenstorm. De andere twee keer inleiden beviel ik heel snel. Eerst 5 minuten zeurende pijn, daarna een uur en driekwartier weeenstorm en klaar!
     
  17. Ladylola

    Ladylola Fanatiek lid

    19 sep 2009
    4.832
    1.233
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Leuk! Ik doe mee:p
    • Babykamer: De basis is geschilderd, alles opgehangen en staat klaar. Moet alleen nog decoreren en alles uitzoeken van mijn dochter :)
    • Kleding: Doordat mijn dochter 7 weken in het zkh lag, bestond maatje 50/56 vooral rompers en leggings. Dus heb mezelf mogen verwennen. Vanaf maat 62 kom ik om in de kleding, omdat mijn dochter niet zo snel groeide. Maar ik zie vast nog genoeg nieuws!
    • Namen: 1 van de 2 ;)
    • Geestelijke voorbereiding: Meer dan klaar voor! Heb lang op dit wondertje mogen wachten en veel tegenslag gehad. Ben vooral toe aan een normale bevalling en normale kraamtijd. Kijk er erg naar uit. Al zal ook dit op een andere manier pittig worden.
    • Vluchtkoffer: Heb ik vast tijd voor tussen de weeën door, voordat ik naar het zkh ga. Kom er toch alleen om te bevallen en dan met gierende banden weer naar huis:D
    • Zwangerschapscursussen: Nee niet echt mijn ding...
    • Geboortekaartjes: working on it...
    • Wanneer uit gerekend: 14 oktober
    • Wanneer denk je zelf dat het komt, eerder of later: ik hoop tussen week 38-39, maar zal eerder 40-41 worden.
    • Hoe staat de kleine er nu voor kwa groei en gezondheid: Gemiddelde groei en zover zij nu kunnen zien, is zij perfect gezond. Over een maand de laatste GUO.
    • Wie wil je bij je bevalling: Mijn man, mijn moeder of vader, mijn zus. We zien wel. Vind alles best:thumup:
    • Wat voor pijnstilling: Zien wel of het nodig is.
    • Heb je bijzondere eisen voor de kraamweek/ kraambezoekers: Familie en vrienden zijn altijd welkom. Zoete inval svp! Ik lig toch lekker in bed met ons prinsesje. Vorige keer zaten we in het RMD huis in Rotterdam en kwamen mensen vooral in het weekend. Wij wilden ook niet veel bezoek, omdat er max 3 personen op de IC mochten en wilde mijn tijd met ons meisje niet niet constant delen.
     
  18. Ladylola

    Ladylola Fanatiek lid

    19 sep 2009
    4.832
    1.233
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Wat van Marielle dat je al duidelijkheid hebt! Bizar wel dat je nu al weer wanneer ze er ongeveer is! Zal vast allemaal goed komen, maar blijft spannend!
     
  19. j010

    j010 Bekend lid

    27 apr 2015
    691
    186
    43
    Vrouw
    010
    • Babykamer - Muren behangen en geverfd, meubels in elkaar gezet. Nu nog gordijnen en overige aankleding. Plankjes stoel en voor bedje nog een en ander.
    • Kleding - Al wat dingen gekregen, zelf nog weinig gekocht. ik wacht nog even op de wintercollectie en ga dan los.
    • Namen - we lijken er wel zo goed als uit. Soms gooi ik nog iets anders in de mix, kijken of we er echt uit zijn.
    • Geestelijke voorbereiding - helemaal klaar voor!
    • Vluchtkoffer - nee nog niet klaar, maar komt helemaal goed. Hopelijk niet nodig en lekker thuis blijven.
    • Zwangerschapscursussen - Nee, bij onze dochter wel ZwangerenFit gedaan, maar wat een wassen neus was dat.
    • Geboortekaartjes - nog niet uit en zoekende

    • Wanneer uit gerekend - 12 oktober
    • Wanneer denk je zelf dat het komt, eerder of later- durf er niks van te zeggen! Haha.. alles kan.
    • Hoe staat de kleine er nu voor kwa groei en gezondheid - alles gaat goed, groeit goed. Baarmoeder liep qua groei wel wat voor dus 3 augustus een groei echo, kijken of de kleine man ook niet een groei spurt maakt.
    • Wie wil je bij je bevalling - mijn man en de VK (en eventueel kraamzorg)
    • Wat voor pijnstilling - Geen, bij mijn dochter ook niet gedaan.
    • Heb je bijzondere eisen voor de kraamweek/ kraambezoekers - Nee eigenlijk niet, maar ga wel proberen wat meer rust te houden. Maar met al een kleine dame die rondloopt tegen die tijd, zal dat wel lastig worden.
     
  20. DDara

    DDara Bekend lid

    20 mrt 2015
    511
    53
    28
    Den haag
    Doe ik zelf ook maar mee he ;)
    • Babykamer? Klaar alleen nog wat kleine dingetjes op het wat op te fleuren de kleuren zijn mint groen grijs en de decoratie my little pony en igor (van winnie de pooh)
    • Kleding? Heb ik echt VEEELSTE VEEL VAN had al super veel leuke pakjes van me zoontje en nu nog flink los gegaan in de sale dus is echt gekke werk tot maat 92 ;) erg he
    • Namen? Waren al bekend toen ik zwanger was van mijn zoontje ;)
    • Geestelijke voorbereiding? JA heb er wel zin is al had ik vorige keer helemaal geen voor weeën wat er voor zorgde dat het toen toch ineens heel onverwachts werd dus blijft toch altijd een beetje spannend.
    • Vluchtkoffer? hahaha koffer staat klaar om gevuld te worden......overal licht wel iets wat er in moet maar dat moet dus nog gebeuren
    • Zwangerschapscursussen? Niet gedaan (ook niet bij de vorige) alleen info avond in ziekenhuis
    • Geboortekaartjes? Is leuk geworden hahaha moet alleen nog even weten welke datum lengte en gewicht ik er op mag zetten!

    • Wanneer uit gerekend? 1 september
    • Wanneer denk je zelf dat het komt, eerder of later? ik denk rond 4 september...
    • Hoe staat de kleine er nu voor kwa groei en gezondheid? Op de echo lijkt hij precies gemiddelt, maar wanneer de vk aan mijn buik voelt denkt ze dat ze iets aan de kleinere kant is maar de vk vind het lastig te voelen aan gezien ik veel sport.
    • Wie wil je bij je bevalling? Alleen mijn man (en de vk en kz maar die zijn verplicht bij mij)
    • Wat voor pijnstilling? liefst geen ....... (ruggenprik lijkt me echt enger dan de bevalling zelf!)
    • Heb je bijzondere eisen voor de kraamweek/ kraambezoekers? Vorige keer wou ik heel graag heel veel bezoek en kon het niet gek genoeg.... nu wil ik het echt rustig houden en de kleine niet zo maar aan iedereen uit handen geven..... en zowiezo moet nu iedereen er na 8 uur uit!!! aangezien ik bij mijn zoontje helemaal kapot was van al het late bezoek de eerste week!
     

Deel Deze Pagina