Aftellen naar zwangerschapsverlof

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door manaolana, 31 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Irene1986

    Irene1986 Actief lid

    28 nov 2016
    473
    1
    18
    Oh ik doe precies hetzelfde. Nu nog 3 weken werken, dan 3 weekjes vakantie. 7 weken werken en dan met 36 weken met verlof. Dit is mijn eerste dus heb dan echt vrij. Ben zo benieuwd hoe dat is. Hoop dat ik me zo goed blijf voelen als nu! Ben wel aan het aftellen ook haha, eerst maar eens lekker op vakantie.
     
  2. Aanne88

    Aanne88 Bekend lid

    19 feb 2016
    741
    233
    43
    Heerlijk dit!

    Hier nu 3 weken vakantie en dan nog 6 weken werken. Na mijn verlof plak er ook nog 2,5 week aan vast :). Het aftellen is hier echt begonnen, yes!!
     
  3. Marjo88

    Marjo88 Fanatiek lid

    9 mrt 2014
    1.160
    514
    113
    Ik ben al aan het aftellen sinds ik weet dat ik zwanger ben:eek: . 21 november gaat pas mijn verlof in dus ik moet nog wel even! Ik haat mijn baan dan ook dus ik hoop dat ik tijdens mijn verlof iets nieuws kan vinden :D
     
  4. manaolana

    manaolana Niet meer actief

    Hier een nieuwe mijlpaal :D. Nog 5 weken tot mijn verlof en nog 10 weken tot de uitgerekende datum!
     
  5. manaolana

    manaolana Niet meer actief

    Wauw dat is wel heel luxe :D! Hier ga ik ook 8 u pw ouderschapsverlof opnemen maar dat betekent nog steeds gemiddeld 28 u pw werken.
     
  6. kim2306

    kim2306 Fanatiek lid

    23 mrt 2015
    1.534
    142
    63
    Hier ook weer een mijlpaal nog 3 dagen werken en dan verlof en nog 5enhalve week tot uitgerekende datum
     
  7. ennasus

    ennasus Actief lid

    16 mei 2015
    160
    87
    28
    NULL
    NULL
    Hier nog 1 dag :roflmao::):eek::thumup:
     
  8. SMJD

    SMJD Fanatiek lid

    17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Oh heerlijk, we hebben eindelijk bijna zomervakantie! Nog 5 dagen werken en dan heerlijk een weekje naar Kos, we hebben 3 weken vakantie en daarna moet ik nog 2 weken werken. Kan niet wachten!
     
  9. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.814
    2.541
    113
    Vrouw
    Nog precies twee maanden tot mijn verlof, nog 36 dagen werken. Dat klinkt toch wel heel weinig ineens :).
     
  10. jeshh

    jeshh Niet meer actief

    Nog 4 werkdagen! Als ik het opnieuw zou mogen doen, zou ik met 34 weken gestopt zijn. Maar als eigen baas moet je soms wat lastigere keuzes maken.
     
  11. SMJD

    SMJD Fanatiek lid

    17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Woehoe hier nu 3 weken zomervakantie en daarna nog 2 weekjes werken tot aan mijn verlof! Laat het aftellen maar beginnen! :D
     
  12. Boedah

    Boedah Niet meer actief

    Hier zijn de plannen gewijzigd, ivm ernstige zwangerschaps ischias ga ik met 34 weken met verlof. (Ik ga na mijn vakantie voor 25% de ziektewet in)

    Dat betekend: nu 3 weken vakantie, en dan nog 6 weken werken!
     
  13. Meisje@12345

    Meisje@12345 Fanatiek lid

    19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Ik tel nu ook af, nog 3 weken werken Ben het zo zat, en het valt me elke dag weer zwaarder, maar het einde is in zicht!!
     
  14. Yanalilo

    Yanalilo Actief lid

    29 aug 2016
    106
    19
    18
    Vrouw
    Administratief bediende
    België
    Ik heb het ook heel moeilijk!

    Ik ben nu 36 weken en moet nog 2 weken werken. 4/5e welliswaar.
    Ik werk als administratief bediende en ik moet dagelijks horen dat mijn job 'al een geluk niet zo zwaar is'.

    Fysiek gezien heb ik inderdaad een minder zware job, al is mijn bureau beneden en die van mijn werkgevers boven en moet ik dus een stuk of 50x per dag met dossiers naar boven en beneden.

    Ook ben ik die commentaar zo beu ' als ik zou kunnen kiezen zou ik ook langer willen werken, dan heb ik meer verlof achteraf'. Wel ik kan iedereen verzekeren dat als ik wist hoe zwaar het nu zou zijn ik toch ook liever nu al op bevallingsverlof was gegaan. Ik slaap 'snachts niet meer zo goed en om dan om 06u30 op te staan, te gaan werken en na het werk het huishouden te doen met een dikke buik is toch niet zo makkelijk.

    Enkele vriendinnen van mij zijn ook zwanger en zijn al thuis vanaf het moment dat ze wisten dat ze zwanger waren (kleuterjuffen en onthaalmoeders). Hun horen klagen over hun 'zware zwangerschap' ligt ook heel moeilijk. Dit zal waarschijnlijk ook wel te maken hebben met mijn op hol geslagen hormonen.

    In ieder geval is het nu toch wel aftellen!

    Voor iedereen: Hou de moed er in :) We hebben nu eenmaal geen keus!
     
    emmen88 vindt dit leuk.
  15. LoveXx

    LoveXx Fanatiek lid

    15 feb 2012
    1.754
    116
    63
    Met 38 weken zwangerschap pas met verlof? Dat mag toch niet? Uiterlijk 4 weken van te voren... is wat mij iig altijd is verteld..

    Maar goed..
    Ik ben ook echt aan het aftellen! Nog anderhalve week werken!! :roflmao: Ben zo aan mn verlof toe!! Werk + zwangerschap valt me zwaar dit keer!
    (Kinderopvang en zwanger van 3e kindje)
     
  16. Yanalilo

    Yanalilo Actief lid

    29 aug 2016
    106
    19
    18
    Vrouw
    Administratief bediende
    België
    In België mag je tot 39 weken werken. Enkel de laatste week voor de bevalling is verplicht om rust te nemen.

    Omdat ik pas in oktober bij mijn huidige werkgever begonnen ben (onder interimcontract) en ik sinds april 2017 pas mijn vast contract heb gekregen hebben we op het werk afgesproken dat ik zo lang mogelijk zou werken. Het was dus een beetje kiezen tussen lang werken of mijn job misschien kwijt spelen..

    Allesinds, ik raad het niemand aan om zo laat te werken. Ik ben echt op :(.

    Oh ja, en als ik bijvoorbeeld nu beval, ben ik die 2 weken bevallingsgrust voor mijn bevalling ook nog eens kwijt.:rolleyes:

    In België heb je recht op 15 weken bevallingsgrust en mag je deze zelf indelen hoe je wilt (voor en na de bevalling). Als ik bv. nu met bevallingsrust zou gaan (37 weken) dan mag ik nog 12 weken na de bevalling thuisblijven.
     
  17. manaolana

    manaolana Niet meer actief

    Nog maar 4 dgn hier :D! En de weersvoorspellingen zijn vanaf donderdag ook weer beter. Hopelijk blijft dat zo ;).
     
  18. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.814
    2.541
    113
    Vrouw
    Nog 6 weken hier, in totaal nog 18 werkdagen :D. Echt aftellen nu!
     
  19. Medinilla

    Medinilla Actief lid

    20 mei 2016
    317
    32
    28
    België tot 39 weken wauw... hier nog 2 diensten en dan zit het er op voor mij. Dan ben ik 36 weken en ik werk in de zorg. Ik heb nu bewust de kortere avond diensten genomen omdat ik de ochtend diensten wel erg pittig vind. Gelukkig zijn alle collega's heel behulpzaam en zit ik niet op een hele zware groep. Ik kijk er naar uit, vooral omdat ik nu echt last begin te krijgen van het vele malen uit bed komen om naar de wc te moeten. Soms wel 6 keer per nacht, gelijk getest op blaasontsteking maar nee dat is het niet. Door het slaapgebrek verkouden geworden en nu enorm last van mijn keel, dat maakt het werken bij de laatste 2 diensten toch een tikkeltje zwaarder.
     
  20. Jairy0811

    Jairy0811 Fanatiek lid

    19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Hier nog 8 weken, waarvan ik er nog maar 7 hoef te werken! Het begint langzaamaan op te schieten :D
     

Deel Deze Pagina