Airfryer, welke hebben jullie?

Discussie in 'De lounge' gestart door nelta, 16 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.345
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Wij overwegen een airfryer aan te schaffen. Op dit moment hebben we geen frituurpan, maar doen we regelmatig wat in de oven. Alleen duurt dat best lang.
    Nu hoor ik veel positieve verhalen over de airfryer.

    Qua grootte zou ik graag de XXL willen, want we zijn met zn vijven er moet ook nog iemand mee kunnen eten.
    Ik dacht ze er alleen van Philips waren, maar er blijken inmiddels veel meer merken te zijn die het aanbieden met behoorlijk uitlopende prijzen.

    Welke raden jullie aan (of juist niet)?
     
  2. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Wij hebben de philips xl
    Toch net groot genoeg voor 3 personen. Vind het formaat v mandje tegenvallen, qua patat kan er maar ongeveer halve zak in (500gr)
     
  3. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Wij hebben sinds kort 1 van inventum en ben echt zó blij met dat ding! Er kan ongeveer 700 gram verse patat in (zo’n zakje Vlaamse friet van de Lidl). Maar dan duurt het mij te lang en doe dan liever 2 x wat minder erin :)

    Met andere merken heb ik geen ervaring trouwens.
     
  4. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Deze hebben wij ook. Ik doe er altijd 750 gram friet in (zo'n zakje kreukelfriet van de Lidl) en dat gaat prima.
     
  5. mam1991

    mam1991 VIP lid

    17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Hoor eigenlijk alleen maar goeie verhalen over Philips, als wij er 1 zouden aanschaffen zou het die worde
     
  6. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.737
    5.393
    113
    Geen ervaring met een airfryer dus kan je niet helpen. Je geeft aan dat het in de oven lang duurt. Nu heb ik gehoord dat een volle mand friet in de airfryer ook zeker een kwartier moet en snacks ook zeker 8 minuten. Dat duurt dus nog steeds best lang.
    Vraagje aan de bezitters? Hoe doen jullie dat, friet en snacks tegelijk serveren? Of eten jullie eerst friet en dan 10 minuten later je snack?
     
  7. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.345
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Tja de oven moet vooral langer voor verwarmen.
    Verder mis ik soms wel eens wat ovenruimte.
    Ik vraag me ook af of ik dingen die ik anders in de oven zou doen, ook in de Airfryer kan doen.
     
  8. Anonise

    Anonise Bekend lid

    21 feb 2017
    588
    315
    63
    Hier de (X?)XL van philips en erg tevreden mee. Hebben 'm nu bijna 3 jaar. Voorverwarmen is zo klaar. Vind frietjes uit de airfryer lekkerder dan uit 't vet. Snacks vind ik de ovenvariant wel echt lekkerder dan de standaard variant.

    @LisbethSalander we zijn nu natuurlijk maar met z'n 2en maar frietjes moeten zo'n 10-11 min. en snacks 7. Dus ik doe vaak de frietjes erin en na 4 minuten de snacks erbij. Als we met meer (dan 4) mensen zijn doe ik inderdaad eerst frietjes en dan pas de snacks maar dat zou met een frituur toch ook moeten?

    Ook vlees en vis wordt super mals in de airfryer. Dus ik gebruik de airfryer ook regelmatig met gewoon koken. Er zijn zelfs mensen die er hun eitjes in koken en broodjes in afbakken maar dat doe ik zelf dan weer niet.
     
  9. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.737
    5.393
    113
    @Anonise dank voor je reactie. Wij hebben zo’n dubbele friteuse dus dan kunnen frieten en snacks tegelijkertijd. Toen we nog een enkele hadden deden we eerst de snacks, daarna de friet en als de friet klaar was nog een half minuutje de snacks erin zodat we alles tegelijkertijd warm konden eten. Zou dat bij zo’n airfryer ook werken? Of heeft die echt langer de tijd nodig om iets weer op te warmen?
     
  10. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.537
    6.231
    113
    zuid-holland zuid
    Wij hebben in onze nieuwe keuken een oven van siemens met express-voorverwarm-functie. Die is in enkele minuten klaar met voorverwarmen. En hij heeft ook een supergoede hetelucht - circulatie functie.
    Ik wou eerst ook een airfryer kopen, maar het bleek dat mijn oven speciale airfryer-producten net zo lekker bakt en binnen dezelfde tijd. Dus nu koop ik hem toch maar niet. Scheelt toch weer zo'n groot apparaat wat je ergens moet opbergen☺️
     
  11. Anonise

    Anonise Bekend lid

    21 feb 2017
    588
    315
    63
    Haha dan 2 airfryers ;) Het zou wel moeten kunnen maar dat zou dan een kwestie van uitproberen zijn hoeveel tijd de airfryer nog nodig heeft om de snacks weer op temperatuur te krijgen. Ik denk dat het zo weer op temperatuur is maar dat heb ik nog nooit geprobeerd
     
  12. MMarianne

    MMarianne Niet meer actief

    #12 MMarianne, 16 mrt 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 mrt 2018
    Wij hebben de Philips XL en zo blij mee!

    Patat is hier met 6 minuten klaar, snacks variëren van 3-10 minuten, piccolini's 4 minuten, hele kip een half uur, afbakbroodje 3 minuten, straks neem ik visfrietjes mee van de markt en die gaan vanavond 3 minuten in de airfryer...om wat voorbeelden te noemen. Doe ook bijvoorbeeld 's middags al de drumsticks, zodat die 's avonds nadat de patat/aardappeltjes klaar is met 2 minuten ook klaar zijn. Ja, zoals gezegd erg blij mee :D
     
  13. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Frietjes doe ik er inderdaad een kwartier in, maar dat eten we dan met vlees en groenten. Friet met snacks eten we eigenlijk nooit. Als we snacks eten, is dat vaak 's avonds als extraatje bij de tv zeg maar ;).
    Anders zou ik de snacks in de oven doen en de frietjes in de airfryer, maar dan is het vooral van de airfryer wel weer weg natuurlijk.
     
  14. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.498
    24.375
    113
    Wij hebben de philips XL. Ben ik heel tevreden over. Maar als deze kapot is oid wil ik graag de XXL :D

    @LisbethSalander wij zijn met zijn 6’en en dan gaan snacks en friet niet helemaal samen qua airfryer ruimte. Dus wij doen de friet in de airfryer (zo’n 10 min.) en snacks gaan in de oven. Dan staat alles tegelijk op tafel. En terwijl we eten gaat er dan nog een zak friet in de airfryer. (Gaat makkelijk een hele zak van 750 gr in het mandje).
     
  15. sydneys

    sydneys Niet meer actief

    Ik maak de snacks, dan de frieten en bij de laatste minuut gooi ik de snacks er weer bij.

    Hier een xl en xxl. De xl was kapot en viel niet onder garantie dus xxl gekocht. Vriend toch die xl naar philips gestuurd en tot onze verbazing is die gemaakt en mandje en bak vervangen. :eek::D

    Xl digitaal, xxl niet. Qua bereiding zijn beiden even goed. Qua werking is de digitale toch iets leuker puur omdat je de digitale vervroegd kan uitzetten. Dat kan bij die analoge niet dus dan moet je wachten tot dat gezoem stopt.
     
  16. Debaky

    Debaky VIP lid

    22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Wij waren erg nieuwsgierig en hebben 2 maanden terug de XL versie gekocht bij de Action, daar heet het een Healt Fryer. Was puur om uit te proberen dus wilde we niet voor een dure Philips gaan.

    Ik moet zeggen, ik ben helemaal om. Wat een wereld apparaat. We hebben ons nu al voorgenomen dat als deze stuk gaat we weer een nieuwe nemen. Of het een Philips word weet ik niet, als ik zie hoe goed dit Action merk is en hoe goed dit werkt zie ik niet in waarom ik dan een Philips zou moeten kopen maar we wachten even af, weet niet hoe lang deze mee gaat. Maar voor nu zou ik dus gewoon het Action merk aanraden.

    Maak er echt alles in van snacks tot aan brood en gisteren heerlijk gebraden kippenbouten. Het gaat vele malen sneller dan in de oven en het is zo lekker crispy.

    Toevallig heb ik er als probeersel vanavond lasagne in gemaakt, het was goddelijk!
     
  17. maliro

    maliro Niet meer actief

    Ik had er eerst eentje van de Lidl. Een goedkope om uit te proberen. Werkte prima maar hij was erg klein. Ik heb nu de Philips xl met zowel mandje als grillplaat en dit bevalt me heel goed.
     
  18. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.501
    2.399
    113
    Hier ook een Philips Xl.
    We zijn er helemaal tevreden over. Friet bakken we 500-750 gram ineens en dat twee keer, daarna de snacks.
    We hebben er nog niets anders in gebakken eigenlijk. Willen we wel gaan proberen.
     
  19. Glimmer

    Glimmer Niet meer actief

    Kan iemand mij het verschil met de oven uitleggen? Echt alleen de snelheid? Ik heb er tot nu toe nooit de meerwaarde van ingezien. Maar mensen zijn hier altijd zo enthousiast..
     
  20. Debaky

    Debaky VIP lid

    22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Het gaat allemaal veel sneller. Dat is een heel groot pluspunt en ik vind alles er toch wel wat knapperiger uit komen dan uit de oven.
     

Deel Deze Pagina