Hoi meiden, Wie heeft er een airfryer en hoe bevalt deze? Is het ook iets voor ons als groot gezin? Kan je er complete maaltijden in maken? Wij zijn met z'n vijfen thuis en ik overweeg er eentje aan te schaffen. Ook omdat het gezonder schijnt te zijn en vooral ik gezonder wil leven. Manlief maakt het nog niet zoveel uit. Is die bak of schaal geschikt voor 5 personen (3 kinderen tussen 6 en bijna 1 jaar) om een volledige maaltijd mee te bereiden? Is het sneller klaar dan koken op gas? Lijkt mij ook vooral handig op drukke dagen.
Ik heb er nu twee maanden eentje en ik kan echt niet meer zonder. Ik gebruik dat ding elke dag. Broodjes/ stokbrood, vis, vlees, groente, pizza, patat, snacks, enz enz. Ik word altijd misselijk van frituurvet. Dat heb ik dus nu niet meer!
Hele maaltijden voor 5 personen word wat krap. Je kan er bijv wel lasagna in maken of groente grillen maar niet voor zo'n groot gezin. Wij hebben de xxl van phillips en 4 personen is toch de max. Ik maak er vaak aardappeltjes in en dan groente en vlees op het gasfornuis. Vlees doe ik niet zo veel vooral het vlees dat spat niet Maar broodjes etc is zo opgewarmd. Het gaat stukken sneller. Wij bakte er ook patat en snacks mee maar daar kan de frituur toch niet tegen op. Net ff wat lekkerder.
Ik vind hem zalig. Alleen idd een volle maaltijd met vijf gaat lastig. Ik maak er 1 deel in nu. Of vlees of groenten of aardappelen. Wij vinden hem erg fijn.
Mijn airfryer staat meerdere keren in de week aan. Geweldig apparaat! Ik heb de philips XL en deze is groot genoeg voor ons zessen. Een volledige maaltijd erin lukt mij niet. Daar is het mandje te klein voor, maar je kan hem wel veelzijdig gebruiken. Bv voor gehaktballetjes of een beenhammetje en dan aardappel in de oven en groente in de pan. Verder maak ik er ook vaak aardappeltjes in. Diepvriesaardappel werkt altijd goed, zoals pommes duchess of aardappelkroketjes. Maar ik doe ook vaak van die voorgekookte krieltjes oid (celavita dingen) erin. En natuurlijk patat. En dan doen wij ovensnacks van mora en smaakt het allemaal prima. Verder is het heerlijk om er groente in te grillen. Ik doe vaak paprika, aubergine, ui, zoete aardappel. Of je kan er tosti's inmaken (maar dat doe ik alleen voor mezelf weleen, want er kan maar 1 tosti per keer in) En afbakbroodjes kan ook, maar daarvoor vind ik het mandje ook wat te klein. Edit: en nog als antwoord op je vraag: vlees en groente is sneller klaar. Friet bv weer niet in vergelijking met een frituurpan, maar wel in vergelijking met een oven. En het is zeker gezonder iig minder vet. Bij bv de gehaktballen drupt het vet eruit en valt in de onderste bak. Dat eet je dus niet meer op. En alles wat normaal gefrituurt wordt, wordt nu natuurlijk ook minder vet bij bereiding.
Een pizza zoals een big american duurt in de oven als het er bevroren ingaat wel 20 minuten. In de airfryer doe ik m door de helft en ook bevroren. Op de bakplaat want de bakplaat is wel ideaal om erbij te hebben en is in 8 minuten klaar! Ik doe ook veel paprika en ui en courgette enzo, heerlijk!
Ik overweeg er ook eentje te kopen, maar wij zijn met drie dus de vraag over of het past is dan niet zo relevant . Wij hebben geen frituur en friet uit de oven vind ik niks aan, dus dat zou al een plus zijn. Maar hoe komen bijvoorbeeld kipfilet en drumsticks uit de airfryer?
Oh drumsticks, die was ik helemaal vergeten! Gaat ook veel sneller en ze zijn heerlijk met krokant velletje. In het mandje doe ik er meestal 5, maar 6 zou ook nog kunnen. Kipfilet gaat ook goed, maar moet je goed timen, anders worden ze snel te droog.
Wow, dank voor jullie ervaringen. Op zich niet erg als er maar een deel van een complete maaltijd inkunnen. Het zou fijn zijn geweest, maar niet bittere noodzaak. Wat fijn dat aardappelcroquetten erin kunnen. Ik haal ze nooit, omdat ze in de frituur moeten. Vind 1 keer per week vette hap voldoende, vind frituurpan maar een vies ding eigenlijk. Ook al wordt hij goed schoongemaakt. Ga eens kijken ervoor, jullie hebben mij enthousiast gemakt
Superding! Heb hem nu 2 jaar (Philips XL) en gebruik hem vrijwel dagelijks voor ons vieren, ik bak er ook brood, cake e.d. in, frietjes, snackjes, tosti`s, drumsticks. Ik wil `m niet meer kwijt!
Eigenlijk idem aan alle reacties. Echt ideaal! Ik heb er ook een grill plaat bij gekocht, die ik vaak gebruik als ik zalm maak. Aanrader!
Man vond het maar onzin dus namen eerst die van de Action, om te kijken of we 'm echt zouden gebruiken, en we hebben nu een Philips XL staan Doe er ook van alles in: broodjes, vlees, vis, aardappeltjes, patat, snacks, wraps, piccolini's ...de oven wordt nog maar heel sporadisch gebruikt en de frituurpan was al even de deur uit.
Ik raak steeds meer enthousiast op één ding na: ik lees ook veel ervaringen mbt rook. Dat dus je hele keuken blauw ziet...hoe zit dat bij jullie ervaren gebruiksters?
Ja dat klopt als je iets met vet erin hebt, bv gehaktballetjes of drumsticks. Zeer makkelijk op te lossen door zo'n buigbaar en knipbaar grillmatje te kopen. Ik heb er een op maat geknipt voor onder in het mandje, want vlees plakt ook wel vast aan het mandje. En eentje wat groter geknipt om als 'deksel' op het mandje te leggen. Dat laatste helpt tegen het roken. Dan komt er geen vet tegen het verwarmingselement. https://www.checkdiedeal.nl/grillmatten-oven-bbq-set-van-2.html?gclid=EAIaIQobChMIpOah0Jaa1QIVBLXtCh06-QVBEAQYCiABEgLr3PD_BwE