Alcohol toetje gegeten...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door februari2012, 24 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Micera

    Micera Fanatiek lid

    23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    http://www.bd.nl/veghel/ouders-boos-om-jumbo-toetje-met-vleugje-alcohol-supermarkt-wijzigt-verpakking~af35a321/

    Even googlen levert inderdaad een artikel met boze ouders.
    Nu ik het plaatje zie, vind ik het ook echt niet handig van de jumbo. Allergenen staan wel bovenop maar dat er alcohol in zit niet. Bovendien verwacht je het ook echt niet in zo'n bananentoetje.

    Ik heb hier bij de jumbo nog nooit waarschuwingen gezien bij de toetjes
    Ga er de volgende keer wel extra op letten!

    Ik snap dat je baalt. Schade zal het van 1x niet echt opleveren, maar ik zou hier ook niet blij mee zijn.
     
  2. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Niet handig van de Jumbo inderdaad. Maar verder niet meer druk om maken. Mijn man heeft eens een glaasje sterke drank op toen hij een jaar of 7 was, zijn ouders waren de visite aan het uitlaten en kwamen terug en de glaasjes waren leeg :D. Hij heeft er niets aan over gehouden behalve dat hij die nacht erg goed sliep ;)
    Schijnt dat er in rijp fruit ook alcohol zit trouwens.
     
  3. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.912
    1.189
    113
    Nederland
    Oh dat is mij laatst ook gebeurt. We waren ergens een kopje koffie aan het drinken en kregen een mini glaasje met slagroom erbij, voor ik er erg in had, had mijn zoontje het al op. Had er helemaal niet bij stil gestaan dat er alcohol in zat.
     
  4. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.054
    2.435
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Dan heeft ze in ieder geval een positieve dronk :D
     
  5. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Bizar he, tijdens mn zwangerschap kwam ik erachter in hoeveel toetjes alcohol zit.

    Je zou denken aan limonchello enzo, maar zelfs de chocoladesoeshejes toren van de appie heeft alcohol, praktisch alle kersttoetjes.

    Sindsdien draai ik dus alles om.
     
  6. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.564
    2.417
    113
    Tja stom van de Jumbo, maar ik zou er niet zo'n paniek om hebben gehad. Heeft je mind nooit erg rijp fruit gegeten? Daar zit net zoveel alcohol in. Je kent de filmpjes van stomdronken apen en olifanten toch wel die rijp fruit eten?
     
  7. februari2012

    februari2012 Bekend lid

    31 okt 2012
    686
    390
    63
    Eh nee, die filmpjes ken ik niet. En dat er alcohol in overrijp fruit zit, wist ik ook niet. Niet iedereen weet dat...
     
  8. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.597
    3.484
    113
    In sommige medicijnen voor kinderen zit ook alcohol.
    Maar goed, ik zou mer er niet druk om maken. Mijn zoontje heeft als dreumes ook wel eens op schoot in een restaurantje een advocaatje opgelepeld voor ik het doorghad, ze hebben kaasfondue met een beetje alcohol gegeten enz.
     
  9. TopperD

    TopperD Bekend lid

    9 jun 2015
    777
    156
    43
    Mijn broertje heeft toen hij klein ooit kans gezien om bij de jeneverfles te komen. Hij heeft ervan gedronken, was de hele dag hele moe. Maar is allemaal goed gekomen hoor. Leeft nog steeds, afgeronde HBO opleiding met daarna nog POST HBO studie. Geen fratsen, functioneert nog steeds normaal.
     
  10. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.953
    15.258
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Verse jus de orange die een dag in de koeling staat bevat meer alcohol.
    Ik zou me er geen zorgen over maken.
     

Deel Deze Pagina